حکم کمیتۀ اخلاق علیه استقلال صادر شد/ تایید محرومیت و جریمه نقدی نورافکن



باشگاه استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کمیته اخلاق با صدور دستور موقت یک عضو باشگاه استقلال را به اتهام جعل سربرگ فدراسیون فوتبال محروم کرد.

به گزارش ورزش سه، چند روز پیش هدایت ممبینی با ارسال نامه رسمی به حراست فدراسیون فوتبال خواستار پیگیری موضوع «جعل سربرگ فدراسیون از سوی باشگاه استقلال» شد که این موضوع جنجال زیادی را در فوتبال ایران به پا کرد.

 

علاوه بر واکنش اولیه هواداران پرسپولیس، مدیرعامل باشگاه استقلال نیز در حاشیه بازی با نساجی به این موضوع واکنش نشان داد و علیه دبیرکل فدراسیون فوتبال موضع‌گیری کرد.

 

با این حال، علی خطیر روز گذشته در فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق حاضر شد تا در این خصوص توضیحاتی را ارائه بدهد و حالا کمتر از 24 ساعت بعد از حضور او، کمیته اخلاق با یک دستور موقت عضوی از باشگاه استقلال را محروم کرده است.

 

کمیته اخلاق اعلام کرده که با توجه به «اقرار سروش مهاجری، مسئول روابط بین الملل باشگاه استقلال بر اصل ارتکاب» و همچنین «اهمیت برخورد سریع با تخلف رخ داده» دستور موقتی در این خصوص صادر شده است.

 

کمیته اخلاق در این خصوص اعلام کرد: «سروش مهاجری (رئیس روابط بین الملل استقلال) با دستور موقت به میزان 20 روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تا تعیین تکلیف نهایی محروم خواهد بود. تصمیم صادر ابلاغ و ظرف یک هفته از جانب وی قابل اعتراض در کمیته استیناف است.»

 

این در حالی است که البته این حکم دستور موقتی است که پیش از حکم اصلی صادر شده اما با این حال نکته مهم اشاره به «اقرار» از سوی مسئول اموربین‌الملل باشگاه استقلال است که شاید کلید حل این پرونده جنجالی باشد.

 

باید دید در روزها و هفته‌های آینده چه حکمی در این خصوص صادر می‌شود.

 

***

 

کمیته استیناف محرومیت و جریمه نقدی نورافکن را تایید کرد

کمیته استیناف آرای خود را درباره پرونده‌های مطروحه اعلام کرد.

 

آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است:

* در خصوص استیناف باشگاه داماشیان رشت نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی و بازنده اعلام شدن با نتیجه سه بر صفر بدلیل مسئول شناختن در عدم برگزاری مسابقه در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم نفت و گاز گچساران و داماشیان رشت از سری مسابقات لیگ دسته اول کشور با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 

* در خصوص استیناف باشگاه سپاهان اصفهان نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت امید نورافکن بازیکن تیم سپاهان اصفهان به یک میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل رفتار توهین‌آمیز نسبت به تماشاگران تیم مقابل قبل از مسابقه دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 

* در خصوص استیناف موسسه فرهنگی ورزشی عقاب زاگرس کرمانشاه نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به محکومیت ۱- باشگاه تجدیدنظرخواه به چهار ماه محرومیت از میزبانی مسابقات و برگزاری مسابقات در محلی غیرورزشگاه خانگی به تشخیص سازمان لیگ و یک میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل سوء رفتار تیمی و مسئولیت تضامنی در خصوص بدرفتاری عوامل منتسب ۲- رسول یوسفوند سرمربی تیم عقاب زاگرس به ۲۴ ماه محرومیت از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال سالحلی و مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه (داور) ۳- نبی‌الله و مجید یوسفوند مدیر و مسئول تدارکات تیم عقاب زاگرس هرکدام به شش ماه محرومیت از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پرداخت مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال مقامات رسمی مسابقه ۴- هژیر صادقی و محمد ملکی از عوامل تیم عقاب زاگرس هرکدام به شش جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال مقامات رسمی مسابقه در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم عقاب زاگرس کرمانشاه (میزبان) و مهدوی‌کیا تهران (میهمان) از سری مسابقات لیگ نونهالان کشور با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 

* در خصوص استیناف باشگاه داماشیان رشت نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت آقای سعید طالبی بازیکن تیم داماشیان رشت به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه (داور) در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم شهر راز شیراز و داماشیان رشت از سری مسابقات لیگ دسته اول کشور با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 

* در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پارس جنوبی جم نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به محکومیت مسعود محبی بازیکن تیم پارس جنوبی جم به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم و ۲۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه (داور) در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم نفت و گاز گچساران و پارس جنوبی جم از سری مسابقات لیگ دسته اول کشور در مورخ با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض اساس دادنامه صادره تایید لیکن نظر به اینکه نامبرده در فصل جاری فاقد محکومیت بوده، به استناد ماده ۱۰۷ مقررات مذکور یک جلسه از محرومیت نامبرده به مدت یک فصل ورزشی تعلیق و اعلام می‌گردد در صورتی که در دوره تعلیق مرتکب هرگونه تخلف منجر به صدور حکم قطعی از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال گردد محرومیت معلق به اجرا در خواهد آمد، رأی صادره قطعی است.

 

*در خصوص استیناف باشگاه استقلال خوزستان نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به محکومیت سید سیروس پورموسوی سرمربی تیم استقلال خوزستان به پرداخت ۲۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل مصاحبه علیه داور مسابقه دو تیم استقلال خوزستان و گل گهر سیرجان از سری مسابقات لیگ برتر در با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، با عنایت به اظهار ندامت و فقدان سابقه در فصل جاری با تقلیل جریمه به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------