رأی دیوان عدالت به نفع سوپرلیگ اروپا/ انصراف بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید و منچستریونایتد



سوپرلیک اروپا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رای دادگاه در پرونده سوپرلیگ امروز به سود سوپرلیگ اعلام شد. اتفاقی که می‌تواند دنیای فوتبال را برای همیشه تغییر دهد.

به گزارش ورزش سه، سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا تأسیس شد موافقان و مخالفان زیادی را به دنبال داشته است. برخی بر این باورند که سوپرلیگ فوتبال را محدود به باشگاه‌های ثروتمند می‌کند، در حالی که موافقان این پروژه معتقد هستند که این لیگ باعث پیشرفت باشگاه‌های کوچک‌تر نیز خواهد شد و به جذابیت فوتبال کمک بزرگی خواهد کرد.

 

در هر حال این پروژه با دخالت یوفا و نهادهای دیگر متوقف شد و با شکایت رئال مادرید و بارسلونا، حالا دادگاه تصمیم خواهد گرفت که در این پرونده پیچیده، حق با کدام طرف است. یوفا و فدراسیون‌های فوتبال کشورهای اروپایی، یا رئال مادرید و بارسلونا.

 

پس از مدت زیادی انتظار، رأی این دادگاه امروز اعلام شد و دیوان عدالت اداری رسما تایید کرد که شکل گرفتن سوپرلیگ قانونی است و یوفا نمی‌تواند مانع برگزاری آن شود. حکمی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر بدهد. اکنون باید دید اقدام بعدی مؤسسان چه خواهد بود.

 

فرمت رسمی سوپرلیگ اعلام شد

شکل برگزاری سوپرلیگ جدید که گفته می‌شود از دو سال دیگر اجرایی خواهد شد، امروز رسما معرفی شد.

 

A22، شرکتی که مسئولیت سوپرلیگ را بر عهده دارد، شکل برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد. مسابقات در هر دو رده مردان و زنان، بر اساس شایستگی ورزشی، صعود و سقوط و بدون عضویت دائمی خواهد بود.

 

این شرکت که مدیرعامل آن برند رایشارت است، می‌خواهد به 69 سال انحصار یوفا پایان می‌دهد و راه باشگاه‌ها را برای سازماندهی و مدیریت فوتبال اروپا باز کند.

 

علاوه بر این، طبق بیانیه A22، رقابت‌های جدید اروپایی متشکل از 64 باشگاه خواهد بود و تمام مسابقات پخش رایگان خواهد شد.

 

سوپرلیگ به این شکل خواهد بود:

حضور 64 تیم

 

3 دسته (ستاره‌ای، طلایی و آبی) با صعود و سقوط

 

14 بازی در هر فصل برای هر تیم

 

هفت بازی در خانه و هفت بازی بیرون خانه

 

رقابت آزاد خواهد بود

 

دو مرحله: لیگ و پلی آف

 

مسابقات در چند سطح از سال 2025 برگزار می‌شود

 

هر تیم حداقل 14 مسابقه برگزار می‌کند

 

تضمینی برای حضور دائمی هیچ تیمی وجود ندارد و  امکان صعود و سقوط هست

 

تیم های دیگر قاره‌ها هم می‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند

 

تمام مسابقات رایگان پخش خواهد شد

 

سوپرلیک اروپا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

لیگ ستاره‌ای و طلایی شامل 16 تیم خواهد بود که به دو گروه تقسیم می‌شوند. بدین ترتیب هر کدام از باشگاه‌ها به صورت رفت و برگشتی در لیگ‌ها به مصاف هم می‌روند و مجموعا 14 بازی در مرحله گروهی خواهند داشت. در پایان فصل نیز تیم‌های صدرنشین لیگ‌ها به صورت حذفی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم‌های قهرمان و تیم‌های صعودکننده به لیگ‌های بالاتر مشخص شود. تیم‌هایی که در لیگ‌هایشان در پایین‌ترین رده قرار بگیرند هم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

 

از سویی قرار است که لیگ آبی نیز با حضور 32 تیم برگزار شود که تیم‌ها در چهار لیگ هشت تیمی تقسیم خواهند شد. سوپرلیگ می‌گوید که انتخاب تیم‌ها در اولین فصل بر اساس شایستگی خواهد بود و هیچ تیمی قرار نیست که جایگاه ثابتی در تورنمنت داشته باشد.

 

در پایان فصل، یک مرحله حذفی، صعودها و باشگاه‌های قهرمان هر لیگ را تعیین می‌کند. روز بازی‌ها تفاوتی با رقابت‌های اروپایی فعلی ندارد و بازی‌های میان هفته با برنامه لیگ‌های ملی تداخلی نخواهد داشت. قوانین پایداری مالی و شفافیت برای تضمین رقابت عادلانه بین تمام باشگاه‌های شرکت‌کننده کلیدی خواهد بود.

 

باشگاه‌ها بدون ترس از محرومیت و جریمه می‌توانند در مورد پیوستن به این لیگ تصمیم‌گیری کنند. در ساعاتی بعد از پیروزی سوپرلیگ در دادگاه و با قوت گرفتن احتمال تشکیل این لیگ در اروپا، خبرهایی در مورد فرمت و نحوه برگزاری این لیگ منتشر شده است. مطابق خبرهای اولیه قرار است این لیگ دو سطح داشته باشد و بین 60 تا 80 تیم در آن به رقابت بپردازند و هر تیم در هر فصل حداقل 14 مسابقه برگزار کند. حضور دائمی در این لیگ وجود ندارد و تیم‌ها بنا به عملکردشان می‌توانند به دسته‌های دیگر بروند و قرار است امکان شرکت دیگر تیم‌ها از قاره‌های دیگر هم فراهم شود.

 

نکته مهم دیگر درباره این لیگ ادعای حق پخش رایگان و درآمد بسیار بالای باشگاه‌ها از اسپانسرهاست. طبق تخمین‌های اولیه در صورت تحقق این طرح، باشگاه‌ها می‌تواند در حدود یک میلیارد یورو درآمد کسب کنند.

 

*رئال‌مادرید و بارسلونا به عنوان بنیانگذاران این مسابقات 1 میلیارد یورو دریافت خواهند کرد. پس از تهدید فیفا و یوفا تمام باشگاه‌ها به جز 2 غول اسپانیایی در سال 2021 از حضور در این مسابقات انصراف دادند.

 

چندین تیم انصراف دادند

پس از سویا، بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید و منچستریونایتد برای کناره‌گیری از سوپرلیگ انتظار می‌رود تا پایان امشب تعداد زیادی از باشگاه‌ها این کار را تکرار کنند و با انتشار بیانیه این موضوع را اعلام کنند.

 

***

 

واکنش رسمی رئال مادرید به حکم نهایی سوپرلیگ

فلورنتینو پرز پس از پیروزی بر یوفا و فیفا و قانونی شدن برگزاری سوپرلیگ، در بیانیه‌ای رسمی این موفقیت را به بازیکنان و هواداران فوتبال تبریک گفت.

 

فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، در واکنش به این پیروزی بزرگ و در بیانیه‌ای رسمی، گفت: «در رئال مادرید، ما با رضایت فراوان از تصمیم دیوان عدالت اداری اتحادیه اروپا که مسئول تضمین اصول، ارزش‌ها و آزادی‌های ماست استقبال می‌کنیم. ما در روزهای آینده دامنه این تصمیم را به دقت بررسی خواهیم کرد، اما پیش‌بینی می‌کنم دو نتیجه اهمیت تاریخی بالایی داشته باشد. 

 

اول اینکه فوتبال در سطح باشگاهی اروپا دوباره به انحصار تبدیل نشده و نخواهد شد. دوم اینکه از امروز باشگاه‌ها صاحب سرنوشت خود می‌شوند. باشگاه‌ها بر این باورند که این حق ماست که مسابقات اروپایی را تبلیغ کنیم که ورزش ما را مدرن می‌کند و به‌طور قابل‌توجهی طرفداران را از سراسر جهان جذب خواهد کرد. امروز فوتبال اروپا دوباره آزادی‌اش را به دست آورد و فوتبال و هوادارانش هم پیروز شدند.»

 

در ادامه بیانیه آمده است: «در برابر فشارهایی که بیش از دو سال است در معرض آن بودیم، امروز قانون، عقل و آزادی پیروز شد. به همین دلیل، رئال مادرید به بهترین وجه به نفع فوتبال عمل خواهد کرد.

 

همان‌طور که تقریباً هفتاد سال پیش با ایجاد جام باشگاه‌های اروپا، گامی اساسی در تاریخ فوتبال برداشتیم، امروز نیز بار دیگر وظیفه و مسئولیت داریم که به فوتبال اروپا انگیزه جدیدی بدهیم که به شدت به آن نیاز دارد. برای دستیابی به این هدف، ما به حمایت از یک پروژه مدرن، کاملاً سازگار با مسابقات ملی، باز برای همه، بر اساس شایستگی ورزشی، و به طور مؤثری احترام به بازی جوانمردانه مالی را ادامه خواهیم داد. پروژه‌ای که به پایداری اقتصادی برای همه باشگاه‌ها کمک می‌کند و مهمتر از همه، از بازیکنان محافظت خواهد کرد. همچنین هواداران را در سراسر جهان هیجان زده می‌کند.

 

علی‌رغم کمپین‌هایی که متحمل شده‌ایم، که بی‌شک از امروز تشدید خواهد شد، این کار را انجام خواهیم داد. اما هیچکس نگفت که پایان دادن به انحصار پس از این‌همه دهه طولانی آسان است. ما با فرصت بزرگی برای بهبود فوتبال در سطح باشگاهی اروپا روبرو هستیم. فوتبال در اوج قرن 21، با حکمرانی شفاف، دانستن چگونگی همزیستی با فناوری‌های جدید، بار دیگر احساساتی را که هواداران واقعاً به آن نیاز دارند، برمی‌انگیزد.

 

اجازه دهید به باشگاه‌های اروپایی بگویم که ما در آغاز دوره جدیدی هستیم که در آن می‌توانیم آزادانه از طریق گفت‌وگوی سازنده، بدون تهدید، بدون اقدام علیه هیچ‌کس یا کسی و با هدف نوآوری و مدرن‌سازی فوتبال کار کنیم. از امروز بالاخره حال و آینده فوتبال اروپا در دست باشگاه‌ها، بازیکنان و هواداران آنهاست. سرنوشت ما متعلق به ماست و مسئولیت بزرگی بر عهده ماست. این روز بزرگی برای تاریخ فوتبال و تاریخ ورزش است.»

 

بیانیه رسمی بارسلونا: این یک پیروزی بزرگ بود

باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای رسمی از پیروزی بر یوفا در قضیه سوپرلیگ ابراز رضایت و خوشحالی کرد.

 

در بیانیه بارسلونا آمده است: «باشگاه بارسلونا می‌خواهد رضایت خود را از حکم دادگاه اتحادیه اروپا (CJEU) که ​​در آن پروژه سوپرلیگ پیشنهاد تایید شده است، ابراز کند. باشگاه بارسلونا به عنوان یکی از مؤسسان سوپرلیگ معتقد است که این حکم علیه چهره انحصاری در دنیای فوتبال (یوفا)، راه را برای یک رقابت جدید فوتبال در سطح بالا در اروپا باز می‌کند و می‌خواهد فرمتی جدید ارائه دهد. 

 

از زمان تأسیس در سال 1899، باشگاه بارسلونا یک باشگاه پیشگام در دنیای ورزش بوده است. به همین دلیل، همان‌طور که در سال‌های اخیر گفته‌ایم، باشگاه معتقد است که پایداری فوتبال اروپا در میان‌مدت، مستلزم ایجاد مفهومی مانند سوپرلیگ است.»

 

در ادامه بیانیه آمده است: «زمان آن فرا رسیده است که باشگاه‌‌ها کنترل بیشتری بر آینده خود داشته باشند. ما با برگزاری لیگ مخالف نیستیم. با وجود رقابت‌های بهتر اروپایی، لیگ‌های داخلی متعادل‌تر و رقابتی‌تر خواهند شد.

 

بارسلونا یک باشگاه ورزشی متعلق به مردم خود است و هیچ حمایت مالی دیگری جز آنچه از فعالیت خود می‌تواند به دست آورد، ندارد.  در حال حاضر طرحی آماده شده و ما معتقدیم که به اتفاق به نفع باشگاه‌هایی است که منابع مالی نامحدودی ندارند.

 

ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده که باشگاه‌ها کنترل بیشتری بر سرنوشت، آینده و پایداری خود در دست بگیرند. اول از همه، می‌خواهم کاملاً روشن کنم که موضع بارسلونا در مورد فرمت جدید مسابقات اروپایی به هیچ وجه با هدف رقابت با لالیگا یا به طور کلی لیگ‌های داخلی نیست. اتفاقا برعکس، با رقابت بهتر اروپایی و منابع باشگاهی بیشتر، لیگ‌های ملی متعادل‌تر و رقابتی‌تر خواهند شد. 

 

در سالی که باشگاه صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، بارسا می‌خواهد به کمک تجربه و دانش چند بعدی ورزشی خود به ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات فعلی ورزش در سطح بالا ادامه دهد. به همین دلیل، از پیشنهاد سوپرلیگ ارائه شده توسط A22، اکنون که با حکم امروز دیوان عدالت اتحادیه اروپا تأیید شده، حمایت می‌کند.»

 

بیانیه یوفا در مورد سوپرلیگ: به مبارزه ادامه می‌دهیم!

یوفا در بیانیه‌اش اعلام کرد که پیروزی سوپرلیگ در دادگاه عالی به دلیل اشکال در قدیمی بودن قوانین یوفاست و این نهاد به مبارزه با ایده سوپرلیگ ادامه خواهد داد.

 

یوفا در بیانیه‌ای بعد از محکوم شدن در این پرونده به محدودکردن تیم‌ها از شرکت در رقابت‌های دیگر گفت: "این حکم دیوان عالی به معنای تایید یا ارزش دادن به چیزی که به اصطلاح "سوپر لیگ" نامیده می‌شود نیست، بلکه نشان‌دهنده ضعف چهارچوب قوانین قدیمی یوفاست، یک ایراد فنی که قبلاً در ژوئن 2022 هم در مورد آن صحبت شده بود. اما یوفا به استحکام ساختار خود اعتماد دارد. به قوانین جدیدی که وضع خواهد کرد و به خصوص به قوانین کل اتحادیه اروپا ایمان داریم.

 

یوفا بر تعهد خود برای دفاع از منشور فوتبال اروپا مصمم است و تضمین می‌کند که این منشور قوانین در خدمت منافع گسترده‌تر جامعه است. ما به طور جمعی به همکاری‌های خود با تمامی نهادها، لیگ‌ها، باشگاه‌ها و هواداران اتحادییه اروپا برای شکل دادن هرچه بهتر ورزش در اروپا ادامه خواهیم داد."

 

دولت انگلیس: به سوپرلیگ بروید از لیگ برتر اخراج می‌شوید!

دولت انگلیس قانونی را وضع کرده که باشگاه‌های فوتبال این کشور در صورت پیوستن به سوپرلیگ اروپا یا هر رقابتی خارج از قوانین یوفا و فیفا، از مسابقات باشگاهی کنار گذاشته شوند.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس با سوپرلیگ اروپا مشکل دارد. اصلاحات فوتبال در انگلیس که در سال 2024 اجرایی می‌شود و از حمایت دولت انگلیس برخوردار است، با ایجاد رقابتی به سبک سوپرلیگ مخالفت می‌کند.

 

اصلاحات جدید قرار است در صورت پیوستن باشگاه‌های انگلیسی به سوپرلیگ یا هر رقابتی خارج از مقررات یوفا یا فیفا، آن‌ها را از حضور در رقابت‌های داخل انگلیس منع کند.

 

این اصلاحات از سال 2021 شروع شد؛ زمانی که 12 باشگاه اروپایی، از جمله 6 باشگاه انگلیسی -آرسنال، چلسی، تاتنهام، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد- خود را به عنوان بنیان‌گذاران سوپرلیگ اروپا معرفی کردند که نوید مسابقات جذاب‌تر و درآمد اقتصادی بیشتری را می‌داد.

 

پس از تهدید توسط هواداران لیگ برتری، با اعتراضات داخل و خارج از ورزشگاه‌ها، این 6 باشگاه حداقل به صورت علنی از پروژه کنار رفتند. به همین دلیل اصلاحات فوتبالی در دولت بریتانیا شکل گرفت.

 

این اصلاحات شامل ایجاد یک ماده مستقل برای میانجی‌گری در اختلافات است که همچنین می‌تواند باشگاه‌ها را از پیوستن به مسابقاتی که توسط لیگ برتر به رسمیت شناخته نشده‌اند، منع کند.

 

لیگ برتر انگلیس از ابتدا با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا مخالفت کرده بود. نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهد لیگ برتر را به عنوان بهترین لیگ جهان حفظ کند و به همان اندازه نگران پیوستن این 6 باشگاه به سوپرلیگ اروپاست.

 

واکنش رسمی بایرن به سوپرلیگ: هرگز شرکت نمی‌کنیم!‏

باشگاه بایرن مونیخ به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا به حکم دیوان عدالت ‏این قاره درباره سوپرلیگ واکنش نشان داد.‏

 

در بیانیه بایرن مونیخ که به امضای رئیس باشگاه، دریسن، رسیده چنین آمده است: "‏حکم دیوان عدالت اروپا موضع بایرن مونیخ را تغییر نخواهد داد. چنین رقابتی در حکم ‏حمله به لیگ‌های ملی و کل فوتبال اروپاست. بایرن مونیخ بر شالوده بوندس‌لیگا ‏استوار است و کلیه باشگاه‌های فوتبال اروپا با لیگ‌های ملی کشورهایشان چنین رابطه‌ای ‏دارند. در نتیجه وظیفه ما و تعهدمان این است که لیگ‌های ملی را تقویت کنیم و نه ‏تضعیف. ما همچنین از رقابت‌های باشگاهی اروپایی زیر چتر یوفا حمایت می‌کنیم. یک بار ‏دیگر به روشنی اعلام می‌کنیم که درهای سوپرلیگ به روی اف‌سی بایرن باز نخواهد شد". ‏

 

بیانیه لالیگا بر علیه سوپرلیگ این یک مدل خودخواهانه است!

امروز بیش از هر زمان دیگری به یاد می‌آوریم که سوپرلیگ یک مدل خودخواهانه و نخبه‌گرا است. هر فرمتی از رقابت‌ها که کاملاً باز و با دسترسی مستقیم سالانه از طریق لیگ‌های داخلی نباشد، یک مدل بسته است. فوتبال اروپا قبلاً حرفش را زده، بنابراین اصرار نکنید.

 

نشست خبری یوفا برای حمله به سوپرلیگ

رئیس یوفا در شروع نشست خبری گفت: ما سعی نمی‌کنیم مانع‌شان شویم. می‌توانند هر ‏رقابتی که دوست دارند درست کنند. امیدوارم هر چه سریع‌تر رقابت درجه‌یکشان را ‏شروع کنند، آن هم با دو باشگاه! امیدوارم بدانند دارند چه می‌کنند، ولی راستش را ‏بخواهید مطمئن نیستم که بدانند.‏

 

رئیس یوفا در ادامه سعی کرد این ذهنیت را القا کند که دنیای فوتبال پشت یوفا و فیفا ‏متحد است. او گفت: "ما این حکم را فرصتی می‌دانیم که باعث می‌شود برخی از ‏قوانین‌مان را اصلاح و بازبینی کنیم. ولی فوتبال متحد خواهد ماند. برای همین است که ‏در این ساعت‌ها دیدید که همه ذی‌نفعان فوتبال به صورت متحد و یکپارچه در حال ‏موضع‌گیری هستند."

 

سوپرلیک اروپا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

چفرین در ادامه شرکت ‏A22‎‏ که شکایت علیه یوفا و فیفا را به دیوان عدالت اروپا برده ‏بود را مشخصا مورد حمله قرار داد و گفت:" فوتبال متحد خواهد ماند و ما نمی‌گذاریم ‏هیچ پروژه‌ای به آن ضربه بزند. در مورد پروژه‌ای که ‏A22‎‏ در پیش گرفته ما می‌دانیم که ‏مورد حمله قرار گرفته‌ایم. پروژه‌ای که آنها امروز رونمایی کردند به ضرر لیگهای ملی ‏است. با یک نگاه متوجه می‌شوید که پروژه جدیدشان بسته‌تر از پروژه سال 2021 است، ‏پروژه‌ای که در همان زمان کل دنیای فوتبال یکصدا علیه آن موضع گرفت. تیمهایی مثل ‏خیرونا و آتالانتا نمی‌توانند به این سوپرلیگ صعود کنند". ‏

 

رئیس یوفا در ادامه تک‌جمله‌ای گفت که می‌توان آن را هدف اصلی او از این نشست ‏دانست: فوتبال فروشی نیست!

 

چفرین بار دیگر بارسلونا و رئال مادرید را مقصر این جنجال‌ها دانست و اشاره کرد که ‏واقعا نمی‌داند این دو باشگاه می‌دانند چه می‌کنند یا نه. او پیام صریحش را خطاب به ‏آنها گفت: فوتبال فروشی نیست!‏

 

دیگر واکنش ها در ادامه می‌آید:

خاویر تباس: من روی 25 شام شرط می‌بندم که نه در دو سال، نه در شش و نه در هشت سال دیگر، سوپرلیگ وجود نخواهد داشت.

 

نایب رئیس کمیسیون اروپا: اصل بنیادی اروپا همبستگی است. حمایت همیشگی ما از یک مدل ورزشی اروپایی مبتنی بر ارزش‌ها قابل مذاکره نیست. فوتبال اروپا فقط برای نخبگان نیست.

 

موندو دپورتیوو: سه باشگاه ترکیه‌ای گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش قصد پیوستن به سوپرلیگ را دارند.

 

اتحادیه فوتبال آلمان صراحتاً از مدل ورزشی فعلی فوتبال اروپا حمایت کرده و مسابقات خارج از یوفا را رد می‌کند. زمانی که بتوانیم حکم کامل را ارزیابی کنیم، با جزئیات بیشتری اظهارنظر خواهیم کرد.

 

مخالفت اتلتیکو مادرید: اتلتیکو با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با سوپرلیگ به صراحت اعلام کرد. خانواده فوتبال اروپا سوپرلیگ اروپا را نمی‌خواهد. آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا (به استثنای رئال مادرید و بارسلونا) و غیره سوپرلیگ را نمی‌خواهند. ما طرفدار محافظت از خانواده بزرگ فوتبال اروپا و لیگ‌های داخلی هستیم.

 

واکنش فیفا: حکم امروز دادگاه اتحادیه اروپا در رابطه با سوپرلیگ اروپا موردتوجه فیفا قرار گرفت. فیفا اکنون پس از هماهنگی با یوفا، سایر کنفدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو و تجزیه و تحلیل، تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. 

 

فیفا مطابق اساسنامه خود به ماهیت خاص ورزش از جمله ساختار هرمی مبتنی بر شایستگی ورزشی و اصول تعادل رقابتی و همبستگی مالی اعتقاد راسخ دارد. فوتبال، داستان طولانی و موفقیت‌آمیز خود را مدیون موارد ذکرشده است. اصولی که فیفا، کنفدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو، در آینده به ترویج آن‌ها به نفع همه هواداران فوتبال در سراسر جهان ادامه خواهند داد.

 

واکنش رسمی منچستریونایتد: موضع ما تغییر نکرده است. ما کاملا متعهد به شرکت در مسابقات یوفا و همکاری مثبت با یوفا، لیگ برتر و سایر باشگاه‌ها از طریق ECA برای ادامه توسعه فوتبال اروپا هستیم.

 

لیگ یک فرانسه با انتشار بیانیه‌ای رسمی به لالیگا و لیگ آلمان پیوست و اعلام کرد با ‏سوپرلیگ به شدت مخالف بوده و به حمایت قاطع از رقابت‌های زیر چتر یوفا ادامه ‏خواهد داد. لیگ یک در بیانیه خود اعلام کرد هیچ رقابتی نمی‌تواند مشروعیت و اعتبار ‏رقابت‌‎های برگزار شده توسط یوفا را خدشه‌دار کند.‏

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------