خانی، عضو هیئت مدیره استقلال: امضا و اثر انگشت من قلابی است



علیرضا خانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ماجرای جعل امضا و اثر انگشت عضو هیات مدیره استقلال توسط دیگر عضو و مدیرعامل این باشگاه به تلویزیون کشیده شد.

به گزارش ورزش سه، جنجالی ترین سوژه این روزهای فوتبال  ایران که پای وزارت ورزش و جوانان را هم به میان کشید، موضوع دو اتهام جعل سربرگ و امضای فدراسیون فوتبال و جعل امضا و اثر انگشت عضو هیات مدیره باشگاه استقلال توسط این ارکان این باشگاه است.

 

این موضوع به پرونده اصلی برنامه فوتبال برتر هم تبدیل شد و خانی، عضو هیات مدیره که انتهای هفته گذشته شکایت او از سمیعی و خطیر حسابی خبرساز شده بود، روی خط برنامه آمد و در خصوص اتهاماتی که وارد کرده و شکایتی که از عضو هیات مدیره و مدیرعامل استقلال انجام داده توضیح داد.

 

خانی در خلال صحبت های خود با پافشاری روی موضوع امضا کردن و زدن اثر انگشت به جای خودش توسط دو شخص نامبرده، از مواضع شکایتی خود عقب نشینی نکرد تا در نهایت بختیاری، مسئول حقوقی باشگاه استقلال روی خط برنامه آمد و در مقام دفاع از اعضای باشگاه برآمد.

 

خانی در ابتدای صحبت های خود گفت: قبل از حرف هایم به این موضوع اشاره می کنم که با توجه به 23 سال کار مدیریتی به قوانین آشنا هستم و می دانم که باید مسائل درون باشگاه حل می شد و تعجب می کنم که اصلا چگونه وارد رسانه ها شده است.

 

او ادامه داد: اما اتفاقی که افتاد این قرارداد از اصل غیرقانونی بود. چرا که هر قراردادی که می خواهد منعقد و تنظیم شود باید طبق ماده 37 اساسنامه باشگاه، تغییر، تبدیل یا فسخ آن در مورد اموال منقول و غیرمنقول از اختیارات هیات مدیره باشد. قراردادی که در هیات مدیره مطرح نشده، تایید نشده و موارد اساسنامه ای آن تایید نشده، چطور می توانم آن را تایید کنم؟ همان زمان رد کردم و گفتم قانونی نیست چون نماینده دولت هستم و نمی توانم کاری که خلاف قوانین است را امضا کنم.

 

خانی در ادامه توضیحات خود گفت: بعد از مدتی دیدم قرارداد امضا شده، اسم بنده روی قرارداد است و روی جای اسم من امضا کردند و برای من سوال بود که چطور این اتفاق افتاده است. حق بنده بود که شکایت کنم به دلیل سواستفاده از اسم بنده.

 

در این لحظه میثاقی، مجری برنامه، از خانی پرسید که امضا جای شما انجام شده یا اثر انگشت هم زده اند؟

 

خانی در جواب گفت: هر دو. هم امضا هم اثر انگشت. در قرارداد هست. جالب است که یک کاری کردید و بعدش هم آمدید اقرار کردید که جای آقای خانی امضا کردید؟ مگر بنده به شما وکالت دادم؟ یا تفویض اختیار کردم؟

 

میثاقی در ادامه پرسید: پس این دفاعیه استقلال که می گوید نیازی به شما نبوده و یک عضو هیات مدیره امضا می کرده کافی بود چه؟

 

علیرضا خانی در پاسخ به این پرسش گفت: دو موضوع است. موضوع اول اینکه بعد از شکایت من، طبق گفته یکی از اعضای هیات مدیره دوستان صورت جلسه ای تنظیم کردند در 27 تیر که اعضای هیات مدیره در غیاب بنده صورت جلسه کردند که مدیرعامل و سمیعی می توانند امضا کنند.

 

میثاقی: بعد از آن قرارداد؟

 

خانی: بله. شما نگاه کنید صورت جلسات ما مرتب شده اما این صورت جلسه شماره ندارد. اصلا این درست است. چرا همین را ندادند به بنگاه معاملات املاک و اسم من را گذاشتند؟

 

میثاقی: دلیلش چیست؟

 

خانی: دلیلش این است که بعد از شکایت ما آمدند گفتند تفویض اختیار که نشده است. گفته شده بود مدیرعامل و رئیس هیات مدیره.

 

میثاقی: امضا هیچی، اثر انگشت را چطور می توانستند جعل کنند؟

 

خانی: نمی دانم جای من اثر انگشت گذاشتند.

 

در ادامه میثاقی و خانی در مورد عضویت او در هیات مدیره بحث کردند و خانی گفت: از 15 مهر تا کنون باشگاه استقلال جلسه ای نداشته که او در آن شرکت کند. طبق اساسنامه هم رئیس یا نایب رئیس هیات مدیره باید دعوت نامه رسمی می داد. هیچ یک از قراردادهای مالی هم در هیات مدیره مطرح نشده است. شکایت قضایی کردم با توجه به وظیفه قانونی ام چون از اسمم استفاده شده است. مراجع ذی صلاح تصمیم گیری خواهند کرد. هیچ صحبتی هم با مدیرعامل نکردم. کتبی نامه زدم به باشگاه و سازمان خصوصی سازی تمامی موارد را. گفته بودم که سیکل کارها قانونی انجام نمی شود اما نمی دانم دوستان چه اصراری دارند کار غیرقانونی انجام دهند. توجیه هم می کنند.

 

در ادامه بختاری، مسئول حقوقی باشگاه استقلال روی خط آمد و گفت: لازم است در ابتدا یادآوری کنم اقای خانی به عنوان نماینده باشگاه استقلال مکلف به رعایت اصل محرمانگی بوده و تکلیف داشته و باید عمل می کرده است. از نظر قانونی اجازه نداشته اسرار باشگاه را به صورت عمومی مطرح کند. تمام موارد دعوا به صورت قانونی طی شده است. صورت جلسه امضا شده و به یکی از اعضای هیات مدیره اجازه داد شد تا در کنار مدیرعامل حق امضا داشته باشند. هیچ تخلفی از سوی مدیرعامل و هیات مدیره صورت نگرفته است. در هنگام تحقیق هم از آقای خانی خواسته شد سندی مبنی بر تخلف ارائه کنند که نکردند.

 

میثاقی در اینجا تاریخ صورت جلسه را از بختیاری پرسید که در جواب شنید: پیش از انعقاد قرارداد است. متاسفانه آقای اصرار دارند که تا امروز هیچ جلسه ای تشکیل نشده است. ولی جلسه تشکیل شده و خودشان هم حضور داشتند.

 

خانی: جلسه هیات مدیره نبود. جلسه هیات نظارت بود که هر ماه برگزار می شود. جلسه هیات مدیره ای نبود. دعوتنامه و صورت جلسه ای در کار نبود. اگر صورت جلسه برای قبل از شکایت است، چرا دیگر اسم من را در مبایعه نامه آوردند. خود آقای سمیعی را می آوردند امضا کند. ایشان ادعا کرده اند از لحاظ قانونی دارای سمت هستند. چرا با نام خودشان امضا نکردند؟ بعد متمم گذاشتند جای من امضا کردند؟ آن متمم اقرار است. من کی تفویض کردم که جای من امضا کنند.

 

بختیاری: خب این یکی از بحث هایی است که داریم. یکی از مواردی است که ایشان حضور ذهن ندارند. محال ممکن است بتوان ذیل قراردادی اثر انگشت اقای خانی را گذاشت. به هیچ وجه اسم اقای خانی نیست. اسم اقای سمیعی است و خودشان امضا زدند و انگشت زدند. اصلا نمی شود اثر انگشت گذاشت. صورت جلسه قبل از قرارداد بوده است. اساسا اسم و امضای ایشان و اثر انگشت شان در قرارداد نیست.

 

خانی: تاریخ صورت جلسه 27 تیر است. ما 21 تیر یک جلسه داشتیم و در اولین صورت جلسه تفویض اختیار کردیم به امضای من و اقای خطیر. جلسه بعدی برج پنج بود، چون همه این ها شماره سریال دارد. اگر مراجعه کنید به اسناد شرکت یک دو سه چهار دارد این مصوبه اصلا شماره ندارد. بعد من غایب بودم اصلا. چرا همین را به معاملات املاک ندادید؟ قرارداد بنگاه 20 شهریور بوده است. چرا اصلا اسم من را آوردید دیگر در قرارداد.

 

پس از این صحبت ها مناظره جنجالی دو مسئول باشگاه استقلال تمام شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------