عسگری: چرا فدراسیون با نکونام به خاطر استفاده از واژه «شیتیل بگیر» برخورد نمی‌کند؟



حسین عسگری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال باید با سرمربی استقلال به خاطر توهین‌هایش برخورد کنند.

حسین عسگری در گفت و گو با فارس، درمورد تکرار استفاده از واژه " کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر" در نشست‌های خبری جواد نکونام سرمربی تیم استقلال بدون اسم بردن از این نفرات، اظهار داشت: طبیعی است اعضای یک باشگاه به هر طریقی می‌خواهند منافع تیم را تامین کنند اما باید دید قوانین و مقررات چه می‌‌گوید. وقتی در آیین‌نامه کمیته انضباطی به صراحت قید شده حتی اگر اعضای یک تیم به داوری اعتراض کنند، این موضوع قابل پیگیری است، پس چگونه فدراسیون فوتبال  وقتی سرمربی یک تیم به صراحت چنین افترا و توهینی را به کار می‌برد، ساکت می‌ماند؟ اشکال از فدراسیون است که برخوردی با نکونام نمی‌شود.

 

وی افزود: بسیاری از افرادی که در برنامه‌های مختلف کارشناسی داوری می‌کنند مثل مسعود مرادی، یدالله جهانبازی، رضا سخندان، علی خسروی و... ناظران کمیته داوران هستند. پس وقتی آنها ناظر فدراسیون هستند و یک نفر به این صراحت به کارشناسان داوری توهین می‌کند، فدراسیون، کمیته داوران و کمیته انضباطی وظیفه دارند با او برخورد کنند.

 

کارشناس داوری اضافه کرد: چرا این بحث پیگیری نمی‌شود و چرا از نکونام نمی‌خواهند بابت حرف‌هایش جواب بدهد؟ استفاده از کلمه شیتیل‌بگیر، اعتراض نیست بلکه یک توهین و اتهام است. اگر با این مسائل به موقع، قاطع و برابر قانون برخورد نشود، کار خیلی بدتر می‌شود. نمی‌گوییم شمشیر 2 لبه بگیرید و همه را گردن بزنید اما وقتی کسی تخلف می‌کند، قاطعانه برخورد کنید. در این حالت دیگر چنین مواردی را شاهد نیستیم. نکونام اگر از کسی مدرکی دارد، اسم آن فرد را هم ببرد. نباید سربسته حرف بزند. او به صورت کلی توهین می‌کند و در این حالت کمیته انضباطی و داوران خیلی راحت‌تر می‌توانند حرف‌هایش را  پیگیری کنند. وقتی چنین کاری انجام نمی‌دهند، روز به روز شرایط بدتر می‌شود.

 

عسگری درخصوص اینکه شاید استقلالی‌ها اعتقاد دارند به این دلیل که بیشتر تصمیمات داوران توسط برخی کارشناسان تایید می‌شود، آنها شیتیل بگیر هستند، گفت: برخی اتفاقات را خیلی راحت می‌توان بررسی کرد. تفاوتی بین استقلال، پرسپولیس و تیم‌های دیگر نیست. می‌بینید روی یک صحنه 70-80 درصد کارشناسان یک حرف می‌زنند و نظر واحدی دارند. نمی‌شود که همه این نفرات شیتیل‌بگیر باشند. البته منکر این موضوع هم نیستیم در  فوتبالی که همه از آن نان می‌خورند، 2 کارشناس هم با یک تیم ارتباط داشته باشند. بالای 90 درصد درصد کارشناسان واقعیت را می‌گویند اما به این دلیل که به ضرر تیم حرف می‌زنند، عوامل آن تیم شروع به جهبه‌گیری می‌کنند.

 

محمد نوازی: کارشناس داوری با لباس قرمز در تلویزیون علیه استقلال کارشناسی می‌کند/برخی افراد از فلان باشگاه پول می‌گیرند! 

وی در مورد صدرنشینی استقلال و شانس قهرمانی در نیم فصل تصریح کرد: اصلاً این مسائل برای‌مان مهم نیست. لیگ سختی در پیش داریم و فقط می‌خواهیم بهترین نتایج را کسب کنیم. متأسفانه هم داوری‌ها به ضرر ما بوده و هم اینکه بعضی کارشناسان هم یکطرفه و به دور از انصاف صحبت می‌کنند. یک مورد مثال می‌زنم که متوجه شوید چه خبر است. شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی کارشناسی با لباس قرمز حاضر شده و طوری حرف می‌زد که انگار استقلال از داوری بازی گل‌گهر سود برده است، واقعاً مسخره است. با چه رویی اینقدر دروغ می‌گویید؟ ضربه به پای پیمان بابایی کاملاً مشهود بود. بازیکن در موقعیت عالی شوتزنی است، چرا باید خودش را به زمین بیندازد؟ آقای کارشناس می‌گفت باید داور به بابایی کارت زرد می‌داد! خودتان را با این حرف‌ها مسخره عام و خاص کرده‌اید. لباسی به رنگ قرمز هم که رنگ لباس تیم مورد علاقه‌‌اش است، بر تن کرده و به تلویزیون رفته است. نمی‌دانم چطور به این افراد آنتن می‌دهند.

 

مربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا اعتقاد دارد داور باید یک پنالتی دیگر برای آبی‌پوشان می‌گرفت، گفت: شک نکنید پنالتی استقلال سوخت. کارشناس داوری می‌گفت پنالتی استقلال، پنالتی نبوده است. چطور نمی‌بیند که توپ به دست چپ بازیکن هم برخورد می‌کند؟ آقای کارشناس! اگر مردم شما را نمی‌شناسند من و خیلی از استقلالی‌ها شما را می‌شناسیم. این فرد عشق کتانی و ساعت قرمز است! همیشه در زمان داوری‌اش سر بازی‌ها ساعت قرمز می‌انداخت و کتانی قرمز می‌پوشید. به خاطر مشکلی که داشت مجبور بود لنز در چشمانش بگذارد و گاهی خطا را در یک متری‌اش نمی‌دید. می‌دانم ایشان رفیق نزدیک کدام آدم فوتبالی است. آقای شیتیل بگیر هم رفیق همان آدم است.

 

نوازی افزود: یک باند درست کرده‌اید و می‌خواهید تیم استقلال را تخریب کنید؟ تعجب می‌کنم از آن برنامه زنده تلویزیونی که از امثال اینها برای نقد داوری استفاده می‌کند. از کارشناسان دیگر یک سؤال درباره ایشان کنید. ببنید چطور از عشق او به رنگ قرمز حرف می‌زنند. ما که بیرون از داوری هستیم این چیزها را می‌دانیم. طرف با لباس قرمز جلوی دوربین نشسته؛ آیا نمی‌دانسته نباید این کار را کند؟ شاید هم برای خودشیرینی پیش رقیب این کار را کرده است. دوست عزیز، شما به جای نقد داوران، شال قرمز بینداز و بوق دستت بگیر و روی سکو تیمت را تشویق کن!

 

مربی استقلال گفت: به ما می‌گویند حرف نزنید. حرف هم می زنیم می‌گویند چرا فلان چیز را گفتید. این چه وضعیتی است در فوتبال درست کرده‌اید؟ هر روز بدتر و بدتر می‌شود. بهتر است VAR را بیاورید و تکلیف این آدم‌های شیتیل بگیر را روشن کنید. اشتباهات داوری برای آنها دکانی شده است. از فلان باشگاه پول می‌گیرند که در نقدهای‌مان همه چیز را به نفع شما و به ضرر حریفان‌تان می‌گوییم. کجا این اتفاقات می‌افتد؟ خیلی چیزهای دیگر می‌دانیم که به موقع درباره‌اش حرف می‌زنیم. شما با یک کارشناس بی‌طرف دوست باش. پای حرف‌های او بنشین و ببین درباره این آدم های به اصطلاح کارشناس نما چه می‌گوید. به خدا اگر واقعیت‌ها را بدانید مخ‌تان سوت می‌کشد. جواد نکونام حرف درستی زد، مشکلات داوری کم بود، مشکلات کارشناس داوری هم به آن اضافه شده است. از اول فصل تا الان هر اتفاق مشکوکی علیه استقلال افتاده، گفته‌اند داور درست تصمیم گرفته است! از این به بعد سکوت نمی‌کنیم و با دقت بیشتری به این کارشناسان نگاه خواهیم کرد. طرف فکر می‌کند بیشتر از VAR متوجه می‌شود، شما تا ته این قصه را بخوانید!

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------