واکنش‌ها به بازگشت امتیازات دو تیم لیگ برتر فوتبال/ شاهین بیانی: به پرسپولیس امتیاز دادند



شاهین بیانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
شاهین بیانی کاپیتان اسبق استقلال در مورد حکم صادر شده پیرامون پرسپولیس و سپاهان به شدت موضع گرفت.

به گزارش خبرورزشی، شاهین بیانی ۱۷ سال پیراهن استقلال را بر تن کرد و با این تیم قهرمان ایران و آسیا هم شد. کاپیتان اسبق استقلال عصر سه‌شنبه پس از صدور حکم کمیته استیناف پیرامون بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس، برخلاف گذشته حسابی برافروخته بود. حرف های شاهین بیانی را در ادامه می خوانید:

 

کمیته استیناف حکم دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان صادر کرد و امتیازات آنها را برگرداند. نظر شما در این رابطه چیست؟

امتیازات را برگرداند؟ پس اصلاً برای چه این امتیازات را کسر کرده بودند که حالا برگردانند؟ اصلاً چرا قانون سقف بودجه را گذاشتند که حالا به این وضعیت دچار شود؟ هر بچه‌ای می‌داند که پرسپولیس و سپاهان قانون سقف بودجه را رعایت نکرده بودند اما با وجود عدم رعایت قانون مذکور، حالا از آنها امتیاز کسر نشده است. با صداقت و صراحت می‌گویم استقلال هم ابتدای فصل این قانون را رعایت نکرده بود ولی در ادامه سیاست دیگری پیش گرفت و دیدیم که برای ثبت قرارداد بلانکو مجبور شد قرارداد بازیکنانش را کاهش بدهد. چنین احکامی فقط بازی کردن با احساسات هواداران فوتبال است. همه جای فوتبال ما مشکل دارد از آکادمی گرفته تا حتی قوانینی که برای اداره آن داریم.

 

به نظر شما چرا چنین اتفاقی رخ داد؟

به نظرم نتایج چند هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر در این حکم موثر بوده است. شما شک نکنید برگشتن ۴ امتیاز سپاهان با شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک ارتباط دارد. سپاهان به آلومینیوم باخت و ۳ امتیاز از دست داد اما حالا با این حکم ۴ امتیاز به دست آورد! به همین راحتی. شاید اگر سپاهان به آلومینیوم نمی‌باخت، داستان شکل دیگری می‌شد. واقعا به عنوان پیشکسوت استقلال دلم برای هواداران این تیم می‌سوزد چون تابستان امسال غیر از حضور جواد نکونام در جمع آبی‌ها بقیه اخباری که از این تیم می‌شنیدیم، منفی بود. از جدایی مهدی قایدی و محمد محبی گرفته تا رفتن رافائل و شکایت او به فیفا. استقلال نتوانست هیچ مهره بزرگی هم جذب کند اما با این وجود، ‌بچه ها و کادر فنی واقعاً از جان مایه گذاشتند و کسی فکر نمی‌کرد به صدر جدول برسند. حالا که نیم فصل شده و استقلال به صدر جدول رسیده بود، این داستان برگشتن امتیازات راه افتاد و...

 

به نظرتان یک امتیازی که به پرسپولیس برگرداندند نیز کمک حال این تیم می‌شود؟

قطعاً می‌شود. شک نداشته باشید که می‌شود. پرسپولیس و هوادارانش برای من بسیار محترم هستند و اصلاً قصد توهین به این دوستان را ندارم اما شما وقتی نتایج پرسپولیس را نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که طی هفته‌های گذشته و قبل از پیروزی مقابل شمس آذر دچار بحران نتیجه‌گیری بودند و با توجه به اینکه فقط ۳ یا حداکثر ۴ تیم در کورس قهرمانی قرار دارند، قطعاً همین یک امتیاز نه تنها به پرسپولیس کمک می‌کند بلکه این تیم را از بحران هم خارج کرد.

 

***

 

واکنش عضوکمیته استیناف فدراسیون به برگشت امتیاز پرسپولیس و سپاهان

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: حکمی درباره تصمیم نهایی برای پرونده کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان صادر نشده است.

 

مهدی دادرس در گفت و گو با مهر، در خصوص بازگرداندن امتیازاتی که با حکم کمیته انضباطی از پرسپولیس و سپاهان اصفهان کسر شده بود، گفت: هنوز در حال بررسی هستیم. این خبر را قویا تکذیب می‌کنیم. بخش‌های مختلفی در این موضوع وجود دارد که به طور جدی پیگیر هستیم.

 

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا بازگرداندن امتیاز به پرسپولیس و سپاهان ربطی به پرونده شکایت سازمان لیگ و باشگاه‌ها از استقلال دارد، تصریح کرد: اصلا! ما و کمیته انضباطی مستقل هستیم که در جریان پرونده‌های خودمان قرار داریم و کاری به پرونده‌های دیگر هم نداریم.

 

او درباره تأخیر در انتشار این احکام گفت: ما رازدار خیلی از موارد هستیم. نمی‌توانیم موضوعی که هنوز منجر به حکم نشده است را بگوییم چون اصلا هیچ اتفاقی برای بازگرداندن یا تأیید حکم کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال نیفتاده است.

 

دادرس خاطرنشان کرد: موارد را کامل بررسی می‌کنیم و تحت تأثیر خارج از قوانین و ضوابط هم قرار نمی‌گیریم.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------