نکونام: سر استقلال کلاه گذاشتند، نوش جان رقبا!/ احضار مدیران استقلال و پرسپولیس به کمیته اخلاق



نکونام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه در ماجرای سقف قرارداد ساده‌لوحی کردیم و سرمان کلاه رفت.

به گزارش تسنیم، جواد نکونام درباره بازگرداندن امتیاز سپاهان و پرسپولیس و از دست رفتن صدرنشینی استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: روزی که با صدای بلند اعلام کردم قانون فوتبال را باید علی دایی و فوتبالی‌ها بنویسند به خاطر همین روزها بود. من اگر حرفی می‌زنم دلم به حال باشگاهی می‌سوزد که حقش را در روز روشن خورده‌اند. اگر بخواهم درباره مشکلاتی که قانون سقف بودجه برای‌مان ایجاد کرد بنویسم 10 جلد کتاب می شود. فقط از دوستان خواهش می کنم که دیگر در این فوتبال حرف از عدالت نزنند.

 

وی افزود: هوادار استقلال دیگر نمی‌پذیرد که در این فوتبال رقابت برابر، فیرپلی و جوانمردانه وجود دارد. کجا هستند دوستانى که می‌گفتند نتایج تیم‌های متخلف سه بر صفر می‌شود؟! الان جواب هوادار استقلال را چه کسی می‌دهد؟ من بغضم می‌گیرد وقتی می بینم بچه ای10، 12  ساله با مشکلات جسمانی شدید از هزار کیلومتر آن طرف تر خودش را به کمپ استقلال می‌رساند و پدر و مادرش می گویند استقلال تمام زندگی‌اش است. من عشق واقعی را در همین کمپ استقلال دیده‌ام. اینجا هوادرانی دیده‌ام که هزارتا مثل نکونام باید جلویشان کمر خم کنند. من الان به این هواداران چه بگویم؟ بگویم قانون فقط برای استقلال بود؟

 

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: البته من و بازیکنان از شنیدن خبر بازگردان امتیازها شوکه نشدیم چون مثل روز روشن بود این اتفاق می‌افتد. فقط دلم برای تیمم می‌سوزد. می‌دانید همین رعایت سقف بودجه چقدر تیم من را درگیر کرد؟ چندین و چند ساعت جلسه گذاشتیم؟ چقدر با بازیکنان چانه زدیم؟ چقدر گفتیم قراردادها را کم کنید و بچه‌ها از حق خود گذشتند؟ در حالی که رقیبان استقلال از خریدهای خود لذت می بردند، تمام فکر و ذکرمان این بود که قراردادها را کاهش دهیم. از قبل از شروع فصل درگیرش بودیم تا همین الان که هنوز قرارداد یوسو سسما مربی بدنساز اسپانیایی تیم ثبت نشده است.

 

همین دو روز گذشته داشتیم بخاطر قراردادش دعوا می‌کردیم. هنوز درگیر این هستیم که قرارداد بازیکنان کم شود. آقایان نمی‌خواستید قانون را رعایت کنید چرا ما را درگیر این چیزها کردید؟ چرا سر استقلال کلاه گذاشتید؟ از روز اول می گفتید همه چیز الکی است!

 

نکونام تصریح کرد: ابته ساده لوحی خودمان هم بود که سرکارمان گذاشتند. فقط می‌گویم طفلکی بازیکنان استقلال که فداکارانه مبلغ قراردادشان را کم کردند تا قانون اجرا شود. الان هم بیایند و قرارداد بازیکنان و کادر را به حالت اول برگردانند. در کل این امتیازها نوش جان رقبا که هم تیم خوب بستند و هم اینکه سرشان کلاه نرفت و کار خودشان را کردند. به مصاحبه هاى اول فصل من خوب دقت کنید متوجه می‌شوید این وسط فقط استقلال و هوادارانش مظلوم بودند و اینقدر سختی کشیدند و حرص خوردند.

 

وی در پایان گفت: با وجود همه مشکلاتی که داشتیم، بازیکنان ما فداکاری کردند و هنوز هم می‌گویم باید تک تک آنها را طلا گرفت. امسال با همه مشکلاتی که بود مرد و مردانه جنگیدند و از آنها تشکر می‌کنم. از این به بعد هم می‌جنگیم ولى بدانید چه بر سر من و تیمم آوردند. امسال در ماجرای اخیر استقلال و هوادارانش خیلی چیزها را فهمیدند.

 

درویش: مسئولان فدراسیون شما که جسارت نداشتید چرا این شو را راه انداختید؟/ تاج باید پاسخگو باشد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پی حکم کمیته استیناف انتقادات تندی را از مسئولان فدراسیون فوتبال انجام داد.

 

رضا درویش در واکنش به حکم کمیته استیناف و بازگرداندن یک امتیاز پرسپولیس و 4 امتیاز سپاهان اظهار داشت: سرانجام بعد از مدت‌ها حکم فرمایشی کمیته استیناف صادر شد و یک بار دیگر مشخص شد کسانی که پایبند قانون هستند باید دچار خسارت شوند. بیشترین ضرر را از این قانون پرسپولیس کرده است چون پایبند به قانون بود ولی مشخص شد این قانون یک شعار بیشتر نیست. سوال این است مسئولان فدراسیون فوتبال و ریاست فدراسیون شما که جسارت اجرای قانون را نداشتید چرا این شو را به پا کردید؟ اگر برای مشکلات مالی و بی‌پولی فدراسیون دنبال راهی بودید راهکارهای دیگری هم وجود داشت. البته شاید این کار راحت‌ترین راه بود دیگران هم گوش به فرمان شما هستند و حدود 50، 60 میلیارد تومان تامین هزینه‌های فدراسیونی شد که مدت‌هاست از بی پولی رنج می‌برد.

 

وی افزود: به هر حال شخص آقای تاج باید پاسخگو باشد. البته آنها خودشان را پاسخگو نمی‌دانند حتماً الان برای یک سمینار و کنگره‌ای به خارج از کشور می‌روند تا آب‌ از آسیاب بیفتد. رقبای ما بازیکنان خودشان را گرفتند و بعد تهاتر کردند و هر کاری دلشان خواست انجام دادند اما پرسپولیس ضرر اصلی را کرد. این‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده بود. من یک روز گفتم کاش قهرمان نمی‌شدیم چون فکر این‌ها شده بود. خیلی‌ها قهرمانی پرسپولیس را بر نمی‌تابد و در فکر حیله و نیرنگ بودند تا پرسپولیس را از قهرمانی دور کنند اما غافل از اینکه ما با همت خودمان قهرمان شدیم. سال سال قبل هم درباره داوری‌ها گفتم که اجازه نمی‌دهند ما قهرمان شویم ولی غافل از اینکه دست خدا بالای همه دست‌هاست. با وقاحت تمام در حکم کمیته استیناف آمده نتیجه بازی باید در زمین رقم بخورد! وقاحت حدی دارد اینکه به ذهن افکار عمومی توهین کنیم خیلی بد است. چطور از شمس آذر 3 امتیاز کم کردید؟ 

 

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: حق باشگاه ما است که از سازمان‌های قانونی این مسئله را پیگیری کنیم. حتی اگر شده از مراجع بین المللی فیفا و CAS هم پیگیری کنیم برای احقاق حق هواداران هر کاری باشد انجام می‌دهیم. پرونده ما در کمیته انضباطی و استیناف بررسی شده اما پرونده رقیب بیش از 80 روز است که در کمیته انضباطی مانده است. این موضوع قابل تامل است. البته اعضای کمیته انضباطی چندین بار تلویحاً به من گفتند که تشخیص داده‌اند در کمیته استیناف چنین رای صادر خواهد شد و حتما با خودشان گفتند چرا خودشان را سبک کنند و بعد کمیته استیناف رای دیگری بدهد. یقیناً الان هم درباره آن پرونده رای دیگری نمی‌دهند چون شان کمیته انضباطی این نیست.

 

احضار مدیران استقلال و پرسپولیس به کمیته اخلاق

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به این کمیته فراخواند.

 

خطیر و درویش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

با اعلام کمیته اخلاق، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال به دلیل مصاحبه‌ها و بیانیه‌های صادره امروز به کمیته اخلاق احضار شدند. همچنین با اعلام کمیته اخلاق فدراسیون، با توجه به رای کمیته استیناف و انتشار بیانیه باشگاه استقلال حاوی نقص صریح مقررات آیین نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال از جمله مواد 2،3،4،5 و 15 بنا به پیشنهاد رئیس دیوان تحقیقات فدراسیون، آقای مهدی هژبری معاون ارتباطات باشگاه استقلال وفق ماده 65 آیین نامه اخلاق فدراسیون به مدت 20 روز و تا صدور رای قطعی از هر نوع فعالیت فوتبالی، فوتسال و فوتبال ساحلی از جمله ورود به ورزشگاه‌ها و باشگاه محروم است.

 

این رای ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ به ایشان ظرف یک هفته قابل اعتراض در کمیته استیناف است.

 

کمیته اخلاق در ادامه اعلام کرد با توجه به رای کمیته استیناف و انتشار متن منتسب به مدیر رسانه تیم پرسپولیس که حاوی نقص صریح مقررات آیین نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال از جمله مواد 2،3،4،5 و 15 است، بنا به پیشنهاد رئیس دیوان تحقیقات فدراسیون، آقای علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای تیم فوتیال پرسپولیس، با دستور موقت موضوع 65 آیین نامه اخلاق فدراسیون به مدت 20 روز و تا صدور رای قطعی از هر نوع فعالیت فوتبالی، فوتسال و فوتبال ساحلی از جمله ورود به ورزشگاه‌ها و باشگاه محروم است. این رای ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ به ایشان ظرف یک هفته قابل اعتراض در کمیته استیناف است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------