پاسخ جنجالی رئیس کمیته استیناف به استقلال و پرسپولیس!



رئیس کمیته استیناف،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس کمیته استیناف در اولین واکنش به اعتراض پرسپولیس و استقلال از برگشت امتیازات سپاهان دفاع کرد.

به گزارش ورزش سه، در حالی که ساعاتی از واکنش بسیار تند رضا درویش و جواد نکونام به برگشت چهار امتیاز سپاهان می‌گذرد، وبسایت فدراسیون فوتبال در خروجی خود مصاحبه از علیرضا صالحی را قرار داده که جوابیه به اعتراض‌ها نسبت به حکم کمیته استیناف محسوب می‌شود.

 

رئیس این کمیته در این مصاحبه با تشریح روند صدور حکم گفته که سپاهان امتیازات خود را در زمین کسب کرده و در پاسخ به پرسپولیس و استقلال گفته که کمیته استیناف امتیازی به سپاهان نداده و تنها امتیازات کسب شده توسط این تیم را به آنها برگردانده.

 

صالحی همچنین با کنایه به پرسپولیس و استقلال گفته که همین کمیته حکم برائت علی خطیر و افشین پیروانی را در محکومیت آنها صادر کرده و دلیلی ندارد که استیناف با این هجمه به زعم او «غیراخلاقی» مواجه شود.

 

اظهارات مهم او را بخوانید:

 

* سپاهان نباید ارقام را به ارز تبدیل می‌کرد
حکم صادره پیرامون عدم رعایت دستور العمل ناظر بر نحوه تنظیم قراردادهاست. در این دستور العمل که 30 بند دارد، باشگاه‌ها مکلف هستند در قراردادی که تنظیم می‌کنند مواردی را مورد رعایت قرار دهند. به صورت مثال، گفته  می‌شود که باشگاه سپاهان نباید در قراردادش می‌نوشت که پرداخت دستمزد کارگزار به عهده باشگاه است، بلکه می‌بایست بر عهده بازیکن باشد، یا اینکه باشگاه نباید در قرارداد ارقام را به ارز تبدیل کند و یا اینکه باشگاه نباید مالیات مربی یا بازیکن را بدهد.

 

* کارگروه گزارش پرسپولیس و سپاهان را داد
عدم رعایت این موارد از سوی سپاهان و پرسپولیس با گزارش کارگروه به کمیته انضباطی همراه شد. این دستورالعمل ناظر بر قراردادها جدا از دستور العمل سقف بودجه باشگاه‌هاست.پس آنچه رسیدگی شد؛ درباره اصول تنظیم قراردادها بود.

 

* مقررات نقل و انتقالات ضمانت اجرایی ندارد 
قابل ذکر است که در این دستور العمل هیچ ضمانت اجرایی از باب اعمال تنبیهات یا ذکر تنبیهات وجود ندارد و موضوع به صورت کلی به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود. کمیته انضباطی بررسی می‌کند و طبق نظر قضایی خودش 4 امتیاز از سپاهان و 1 امتیاز از پرسپولیس کسر می‌کند. بعد از آن گفته می‌شود که قراردادها اصلاح و جریمه صورت گیرد.

 

* کسر امتیاز تناسبی با این تخلف‌ها نداشت
ما یک قاعده و اصل در فوتبال داریم که برای حفظ یکپارچگی در مسابقات می‌گوید امتیازات در زمین مسابقه تعیین می‌شود. به عقیده اعضا کمیته استیناف، اینکه صرف عدم رعایت برخی اصول در تنظیم قرارداد  با کسر امتیاز روبرو شود  تناسبی با تخلف ندارد. ضمن اینکه بدعتی ایجاد می‌کند که برخی دنبال این باشند که همه قراردادهای بازیکنان لیگ برتر را رصد کنند و بگویند هر جایی تخلفی بوده باشد باید کسر امتیاز شود.

 

* اگر این تخلف نبود، فاصله امتیازی وجود داشت
یک نکته دیگر را باید مورد توجه قرار دهیم که باشگاه‌های معترض از جمله پرسپولیس و استقلال که هجمه شدیدی را علیه کمیته استیناف و فدراسیون وارد کردند به یاد داشته باشند که امتیازی به باشگاه سپاهان داده نشده است بلکه امتیازات کسر شده از طرف آنها کسر شده بود یعنی آنها تلاش کردند و امتیازاتی را به دست آوردند اما در پی صدور این حکم، امتیازاتی از آنها کسر شده بود. حالا با این روند امتیازات خودشان به آنها برگشته است. اگر این تخلف صورت نگرفته بود این فاصله امتیازی کماکان وجود داشت. پس این باشگاه‌ها نباید با فشار به رکن قضایی و ایجاد هجمه به دنبال محق دانستن خودشان بروند.

 

* حکم پیروانی و خطیر را هم ما برگرداندیم
کمیته استیناف همواره بر محور قانونمداری گام برداشته و اگر جز این بود مدیرعامل محترم فعلی استقلال با حکم برائت از سوی این کمیته روبرو نمی‌شد و سرپرست محترم تیم پرسپولیس هم به همین شکل. در واقع کمیته استیناف در حکم اخیر به لحاظ رعایت امر قانون مورد هجمه قرار گرفت که این موضوع ناروا، ناپسند و غیر اخلاقی است.

 

***

 

انتقاد تند حق‌وردی به بازگشت امتیاز پرسپولیس و سپاهان/ چطور مثل آب خوردن ۴ امتیاز را برمی‌گردانید؟

رییس سازمان قهرمانان ملی ورزش به رای جنجالی کمیته استیناف واکنش نشان داد.

 

سعید حق وردی رییس سازمان قهرمانان ملی ورزش درباره‌ رای کمیته استیناف مبنی بر بازگشت چهار امتیاز پرسپولیس و سپاهان گفت: کجای دنیا متر و معیار کمیته انضباطی یک فدراسیون نقطه A تا نقطه B است و کمیته استیناف نقطه A تا نقطه X؟ انگار دل بخواهی است. رییس فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مقام می گوید از متخلفان باید کسر امتیاز شود آن وقت رییس کمیته استیناف می گوید نه، نباید بشود! 

 

رییس سازمان قهرمانان ملی ورزش در ادامه اظهار داشت: قراردادهایی که بسته شده حتما تخلف و ایراد داشته که ۴ امتیاز از تیمی کم شده، بعد چطور مثل آب خوردن ۴ امتیاز را برمی گردانید تا حق تیمهای دیگر ضایع شود؟ کجای آن قانون گفته ۴۰ میلیارد تومان؟ چرا نگفته ۲۹ میلیارد تومان؟ شما نباید به خاطر نیازهای مالی فدراسیون فوتبال، شعور ۸۸ میلیون ایرانی را به خطا بگیرید. به اسم قانون، بی قانونی نکنید.

 

او در پایان گفت: از رییس قوه قضاییه خواهش می کنم اجازه ندهد قاضیان دادگستری وارد کمیته های انضباطی و استیناف فدراسیون شوند. این همه ورزش تحصیل کرده حقوق ورزشی دارد. از اینها باید استفاده شود چون جنس ورزش را می شناسند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------