آخرین اخبار ورزشی

دیدار علی دایی با ملیکا رسولی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!

هفته گذشته دیدار علی دایی با ملیکا رسولی و دریافت مدال از او، حواشی زیادی را به وجود آورد. به گزارش ورزش سه، انتشار تصاويري…

گل پرسپولیس به مس رفسنجان آفساید بود؟/ گل سپاهان در دیدار با شمس آذر آفساید نبود



دیدار پرسپولیس و مس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بازی پرسپولیس - مس رفسنجان با چهار صحنه کاملا مشکوک و بحث‌برانگیز همراه بود.

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان در حالی به پایان رسید که در این بازی بازیکنان مس رفسنجان نسبت به آفساید در صحنه تک گل سرخپوشان به شدت معترض بودند و اعتقاد داشتند که توپ در موقعیت آفساید به دانیال اسماعیلی‌فر رسیده است.

 

از آن سو پرسپولیس نیز در صحنه مربوط به پنالتی مس رفسنجان که دو امتیاز را از سرخپوشان پایتخت گرفت، معترض بودند. یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی به داور تاکید کردند که در این صحنه لوسیانو پریرا پای خود را به پای مدافع پرسپولیس گیر داده و به این شکل توانسته پنالتی بگیرد.

 

این بازی البته دو صحنه داوری دیگر هم داشت که کارشناسان بعد از بازبینی چندباره صحنه‌ها، در این مورد نظرات خود را ابراز می‌کنند و شما می‌توانید در ادامه نظرات آنها را بخوانید:

 

برخورد توپ به دست مدافع مس (دقیقه ۲۳- مشکوک به پنالتی)
✅ محمدحسین ترابیان: از این زاویه، اعلام کرنر تصمیم درست داور است.


✅ مهدی عالیقدر: ادامه بازی صحیح است.


✅ ابراهیم میرزابیگی: ادامه بازی درست بود و هیچ خطایی که منجر به پنالتی باشد اتفاق نیفتاد.


✅ بابک وسیله بر: ادامه بازی صحیح است. برخورد توپ قابل تشخیص نیست و در صورت برخورد هم هند نیست.

پاس به اسماعیلی‌فر پیش از گل پرسپولیس (دقیقه ۴۲- مشکوک به آفساید)
✅ محمدحسین ترابیان: ادامه بازی تصمیم خوب کمک داور.


✅ مهدی عالیقدر: مدافعی که در انتهای خط دفاعی مس قرار دارد، هنگام ضربه نزدیک‌تر از مهاجم به خط عرضی است و آفساید نیست.


✅ ابراهیم میرزابیگی: آفساید نبود و گل به درستی به ثمر رسید.


❌ بابک وسیله بر: صحنه بسیار سخت است اما آفساید اتفاق افتاده.

 

برخورد فرشاد فرجی و پریرا (دقیقه ۵۴- پنالتی)
✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع با پشت پا باعث سرنگونی شد و پنالتی صحیح است.


✅ مهدی عالیقدر: مدافع با زانو مانع حرکت مهاجم شد و اعلام پنالتی صحیح است.


✅ ابراهیم میرزابیگی:  پنالتی به درستی اعلام شد.


✅ بابک وسیله‌بر: مدافع با قراردادن پای خود مانع حرکت مهاجم شد و او را سرنگون کرد. داور هم در فاصله خوبی است و پنالتی صحیح است.


موقعیت تک به تک مس رفسنجان (دقیقه ۶۴- آفساید)
❌ محمدحسین ترابیان: مهاجم از بیرون موقعیت آفساید وارد صحنه شد و کمک داور اشتباه کرد.


❌ مهدی عالیقدر: این صحنه به هیچ وجه آفساید نیست، چون مهاجم یک نیم تنه از مدافع ماقبل آخر عقب‌تر است.


❌ ابراهیم میرزابیگی: آفساید نبود و کمک داور به اشتباه پرچم زد.


❌ بابک وسیله بر: ادامه بازی صحیح است. کمک داور به جهت تمرکز روی زننده ضربه، صحنه را از دست داده.

 

نوذر رودنیل: گل پرسپولیس آفساید بود

نوذر رودنیل در گفت وگو با فارس در مورد نحوه قضاوت وحید کاظمی در نیمه اول مسابقه پرسپولیس و مس رفسنجان اظهار داشت: داور مسابقه قضاوت خوبی داشت اما کمک داور اول مسابقه مرتکب اشتباه عجیبی شد و گل آفساید پرسپولیس را پرچم نزد. این گل یک متر و دو متر آفساید نبود بلکه خیلی آفساید بود! 

 

وی افزود: باید بگوییم تصویربرداری مسابقه بسیار ضعیف بود، نور ورزشگاه هم ضعیف بود. واقعا این شرایط  تصویربرداری بد است. با این حال در تصاویر تلویزیونی آنطور که من دیدم گل پرسپولیس آفساید بود.

 

***

 

گل سپاهان آفساید نبود

کارشناس داوری فوتبال با بیان اینکه داور باید گل سپاهان را درست اعلام می کرد، گفت: تنها اشتباه داوری در این بازی مربوط به صحنه گل سپاهان بود.

 

دیدار سپاهان و شمس آذر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال شمس آذر و سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین رو در روی هم قرار گرفتند که در پایان شاگردان سعید دقیقی در شمس آذر موفق شدند با یک گل میهمان خود را شکست دهند.

 

این بازی در نیمه دوم دو صحنه جنجالی داشت، ابتدا در دقیقه ۳+ ۹۰ سپاهان موفق شد با ضربه سینه رضا اسدی به گل برسد اما رضا منصوری کمک داور اول مسابقه منصوری این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

 

علی دهقانی کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با مهر در رابطه با صحنه فوق اظهار داشت: بازیکن شماره ۶ شمس آذر کاملاً آفساید را پر کرده بود و گل سپاهان در شرایط سالم به ثمر رسید. به نظر می‌آید برخورد توپ به تیرک ضربه و سپس ضربه بازیکن سپاهان باعث برهم خوردن تمرکز منصوری شد.

 

در دقیقه ۷+ ۹۰ هم شهریار مغانلو در محوطه جریمه شمس آذر سرنگون شد که در این صحنه هم اعضای تیم سپاهان معتقد بودند تا داور باید به سود آنها پنالتی اعلام می‌کرد اما حمید حاج ملک داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

دهقانی در این مورد بیان کرد: مدافع شمس آذر به سمت توپ در حال حرکت بود که شهریار مغانلو خود را به مدافع شمس آذر زد و داور به درستی خطای مهاجم سپاهان را اعلام کرد.

 

کارشناس داوری درباره قضاوت حاج ملک گفت: به جز گل درستی که سپاهان به ثمر رساند، در باقی صحنه‌ها تصمیمات درستی گرفت.

 

کارشناسی دو صحنه جنجالی داوری سپاهان

ورزش سه نوشت: محمدرضا منصوری که کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران و از بازماندگان تیم علیرضا فغانی محسوب می‌شود، در حالی این صحنه را آفساید گرفت که تصاویر آهسته نشان از تصمیم کاملا مشکوک و شاید اشتباه داشت.

 

همچنین در آخرین دقایق بازی برخورد مدافع شمس‌آذر با شهریار مغانلو در محوطه جریمه، خطا به سود شمس‌آذر تشخیص داده شد که این صحنه هم اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی سپاهان را به دنبال داشت و آنها معتقد بودند که باید در این صحنه خطای پنالتی گرفته شود.

 

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

 

گل مردود تیم سپاهان (دقیقه 1+90 - مشکوک به ادامه بازی)

❌ محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم از پشت مدافع و خارج از آفساید توپ برگشتی از برخورد به تیر دروازه را با بدن تبدیل به گل می‌کند. گل در وضعیت سالم به ثمر رسید.


❌ مهدی عالیقدر: زننده گل  از پشت مدافعين توپ برگشتي را تبديل به گل می‌کند، لذا اين صحنه نمی‌تواند آفسايد باشد.


❌ ابراهیم میرزابیگی: گل سپاهان سالم بود و به اشتباه آفساید اعلام شد. گلزن سپاهان در آفساید قرار نداشت.
❌ بابک وسیله‌بر: مهاجم در وضعیت آفساید قرار نداشت، پس ادامه بازی و گل سالم بود.


❌ حیدر سلیمانی: محمدرضا منصوری به اشتباه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد، زیرا پس از برخورد شوت میلاد زکی‌پور به تیر دروازه و ریباند آن، رضا اسدی که با سینه توپ را درون دروازه قرار داد در وضعیت آفساید نبود.

 

برخورد مغانلو و مدافع شمس‌آذر (دقیقه ۹+90 - مشکوک به پنالتی)

✅ محمدحسین ترابیان: مهاجم چون می‌بیند با مدافع برخورد بدنی دارد، می‌خواهد از این برخورد بهره ببرد و از داور خطا بگیرد. با توجه به چلنج هر دو بازیکن، ادامه بازی بهترین تصمیم بود.


✅ مهدی عالیقدر: اين مهاجم است كه ابتدا مانع حركت مدافع می‌شود و در ادامه خود را سرنگون مي‌كند. داور می‌توانست حتی به دليل شبيه‌سازی مهاجم را با كارت زرد جريمه كند.


✅ ابراهیم میرزابیگی: اول بازیکن سپاهان خطا می‌کند و تصمیم داور درست بود.


✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه، مهاجم با پریدن روی حریف مرتکب خطا با بی‌احتیاطی شده و جریمه آن اعلام اعلام ضربه آزاد مستقیم به نفع مدافع می‌باشد.


✅ حیدر سلیمانی: به نظرم اول مغانلو دست روی شانه مهاجم گذاشت و خطای مغانلو بود. در ادامه هم مدافع و مهاجم همدیگر را گرفتند و به سمت توپ رفتند که خطا همزمان بود؛ در این مدافع توصیه این است که خطا را به نفع مدافع بگیری.

 

واکنش سپاهان به از دست رفتن ۹ امتیاز/ پرونده را به CAS می‌بریم

تیم فوتبال سپاهان که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر است، با وجود این که چهار امتیاز کسر شده اش توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال برگشت، اما در سه دیدار متوالی شکست خورد تا ۹ امتیاز را از دست بدهد و در پایان نیم فصل جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.

 

پس از شکست امروز دوشنبه سپاهان برابر شمس آذر، این باشگاه اصفهانی با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که این پرونده را به دادگاه بین المللی ورزش خواهد برد. در این اطلاعیه آمده است:

 

«چهار منهای ۹؛ باشگاه سپاهان به CAS خواهد رفت

 

در شرایطی که ۴ امتیاز سپاهان در شرایط عادلانه به این تیم بازگشت، ۹ امتیاز با اشتباهات داوری از این تیم گرفته شد.

 

در پی اعلام رای کمیته استیناف که بخشی از رای غیرمنصفانه بدوی علیه سپاهان را نقض کرد، هرچند این باشگاه به ۴ امتیاز به‌حق خود رسید اما متاسفانه کمیته استیناف سپاهان را از در اختیار داشتن ۶ بازیکن خود برای قرارداد فصل بعد محروم کرد.

 

گرچه عجیب به نظر می‌رسد که یک باشگاه را قصاص قبل از جنایت کنند و برای قراردادهای فصل بعد، بازیکنان را در فصل جاری محروم نمایند، اما از این گذشته حتی مهلت طبیعی نیز برای اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن در اختیار باشگاه قرار نگرفت. به هر ترتیب، پس از کش و قوس‌ها و پیگیری‌های فراوان تیم مدیریتی باشگاه، مجوز بازی ۳ بازیکن این باشگاه با اصلاح قراردادشان دریافت شد اما مسئله اینجاست که این تنها مانع پیش پای سپاهان نبود.

 

داوری مسابقات سپاهان در سه دیدار پایانی نیم فصل، سرشار از اشتباهات فاحش بود. رفتار غلط داور مصاف با آلومینیوم در عدم برقراری آرامش در بازی، اشتباه داور رقابت با گل‌گهر در عدم تشخیص دو خطای محرز پنالتی برای سپاهان و خطای فاحش تیم داوری مسابقه با شمس آذر و اعلام آفساید برای گل سالم سپاهان و نیز عدم اعلام پنالتی واضح روی مغانلو، ۹ امتیاز را از طلایی‌پوشان گرفت.

 

شاید اشتباه از سپاهان است که معتقد به بازی جوانمردانه است اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال با انتخاب داورانی برای دیدارهای مهم سپاهان که از نظر فیزیکی مناسب قضاوت نیستند یا در تست های داوری رد شده‌اند، عملا موجب از دست رفتن این ۹ امتیاز شده‌ است. به عبارت دیگر، حتی اگر سپاهان توانست بر فشار سنگین روانی ناشی از رأی‌های لحظه آخری ارکان محترم قضایی فائق آید، باز هم به سد محکم اشتباهات داوری این سه مسابقه برخورد کرد و حق این تیم و هواداران فهیم آن ضایع شد.

 

در پایان باشگاه سپاهان پس از پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اعلام می‌دارد، با وجود اینکه تا امروز سعی داشت حق خود را از طریق مبادی قانونی داخل کشور پیگیری نماید تا به حفظ آبروی ملی کمک کند، اما پیگیری‌های لازم را جهت طرح پرونده خود در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام داده و تا احقاق تمامی حقوق سپاهان، این مسیر را ادامه خواهد داد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------