خانی: ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال «شوی تبلیغاتی» است/ به‌ جای این‌کارها بازیکن بگیرید



علیرضا خانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
عضو هیئت مدیره استقلال گفت: در حال حاضر تیم‌های دیگر مشغول مذاکره برای جذب بازیکنان مدنظرشان هستند، اما در باشگاه استقلال «شوی» تبلیغاتی راه انداخته‌اند.

علیرضا خانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره توافق‌نامه ساخت ورزشگاه توسط باشگاه استقلال، اظهار داشت: قبل از اینکه به سؤال شما پاسخ بدهم باید از هواداران استقلال که در این مدت حامی تیم بودند تشکری ویژه داشته باشم. از بازیکنان و کادر فنی هم ممنونم که تلاش کردند. دغدغه اول سرمربی تیم این است که بتوانیم بازیکنان مدنظرش را بگیریم. در ابتدای فصل دغدغه ما عدم جذب بازیکن به دلیل نداشتن پول بود، اما اکنون در این شرایط نیاز است روی بحث تقویت تیم مطابق با نظر کادر فنی تمرکز و اقدام کنیم. ما به دلایلی در تابستان نتوانستیم آنطور که باید تیم را تقویت کنیم و گفتیم در زمستان این کار را انجام می‌دهیم که الان دقیقاً زمانش است.

 

مصوبه‌ای برای ساخت ورزشگاه ندیدم

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا ساخت ورزشگاه در زمان مدیریت آجورلو دارای مصوبه بوده است یا خیر، تصریح کرد: به‌عنوان عضو هیئت مدیره که مصوبات را مشاهده می‌کنم در زمان آقای آجورلو مصوبه‌ای درباره ساخت ورزشگاه ندیدم.

 

ساخت ورزشگاه اختصاصی خوب است اما باید به شرایط‌مان توجه شود

خانی راجع به اقدام برای ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال گفت: کار خیلی خوبی است. به‌عنوان یک هوادار و عضو هیئت مدیره ما هم علاقه داریم ورزشگاهی اختصاصی در شأن هوادار و باشگاه استقلال داشته باشیم، ولی با توجه به شرایط اولویت، جذب بازیکن است. در حال حاضر تیم‌های دیگر مشغول مذاکره برای جذب بازیکنان مدنظرشان هستند تا بتوانند تیم‌شان را تکمیل و تقویت کنند. تیم رقیب با چند ملی‌پوش وارد مذاکره شده است و ما باخبر هستیم. نمی‌شود که ما بگوییم بازیکن نمی‌آید و مذاکره نکنیم. سرمربی لیست داده و باید نهایت تلاش خود را برای جذب بازیکنان مدنظرش انجام دهیم. اگر نشد مربی درک و حتی تشکر می‌کند که تلاش کرده‌ایم. من می‌بینم می‌گویند مربی اول باید لیست مازاد بدهد. مگر بازیکن جذب شده است که لیست مازاد بدهد؟!

 

نمی‌دانم مجوزها و تشریفات قانونی ساخت ورزشگاه استقلال انجام شده یا خیر

وی ادامه داد: دوستان تمام تمرکزشان را برای ساخت ورزشگاه گذاشته‌اند و من به عنوان عضو هیئت مدیره اصلاً از این موضوع اطلاع ندارم. نمی‌دانم اصلاً چه زمانی و چگونه این کار را انجام دادند. آیا کارهای مربوط به  مجوزات و تشریفات قانونی انجام شده است یا فقط جنبه تبلیغات و «شو» دارد؟ اینها را نمی‌دانم. به عنوان یک عضو هیئت مدیره و هوادار دغدغه‌ام این است که بتوانم هر چه سریع‌تر و با توجه به فرصت یک ماهه ضعف‌های تیم را تقویت کنم. شک نکنید عده‌ای که منافع دارند، به بنده ایراد می‌گیرند و حرف‌های نامربوط می‌زنند ولی مگر می‌توانیم خودمان را سرکار بگذاریم؟ بنده واقع‌بین هستم. الان باید ضعف‌ها و نکاتی که سرمربی تیم نگران است را رفع کنیم  و بتوانیم بازیکنان را بگیریم؛‌ کاری که در ابتدای فصل نکردیم. گفتیم پول نداریم، سقف اجازه نمی‌دهد و نمی‌توانیم.

 

برنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه ارائه نشد

«آیا استقلال شرط لزوم اطلاع دولت از قرارداد با کشورهای خارجی و کسب مجوز از مجلس شورای اسلامی را انجام و هماهنگی لازم را انجام داده است؟»، خانی در این باره تصریح کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و صرفاً یک بار به‌صورت شفاهی در هیئت نظارتی که با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم، اعلام شد و عکسی هم از آن نشان دادند اما برنامه‌ای در این خصوص ارائه نشد.

 

ساخت ورزشگاه استقلال بیشتر «شوی» تبلیغاتی است تا واقعیت

خانی با انتقاد از ابهام در وضعیت تأمین منابع مالی ورزشگاه استقلال، اظهار داشت: وقتی قرار است پروژه سنگینی به این شکل، آغاز شود باید مشخص شود این منابع از کجا تأمین خواهد شد. اگر منابع داریم این منابع از چه محلی است؟ اگر منابع داشتیم که بدهی‌های‌مان را پرداخت و حساب‌های بانکی‌مان را باز کرده و بازیکنان مدنظرمان را جذب می‌کردیم. پس ما منابع نداریم.

 

وی افزود: این منابع را چه کسی یا کسانی تأمین می‌کنند؟ قرار است آن شرکت چینی- مالزی بیاورد؟ با ما به چه صورت می‌خواهد کار کند؟ چگونه قرار است با ما کار کنند؟ برنامه آن به چه شکلی است؟ آیا این طرح و مسائل مالی آن نباید ارزیابی و دیده شود؟ مسائل سرمایه‌گذاری آن به چه شکل است؟ به نظرم هیچ‌کدام اینها دیده نشده است. با این اوصاف ساخت ورزشگاه  استقلال «شو» است تا واقعیت.

 

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: با اصل موضوع مشکلی ندارم. از خدایمان است که یک ورزشگاه اختصاصی 40 هزار نفری در خور و شأن باشگاه و هواداران استقلال داشته باشیم اما به این شکل منطقی نیست و نیاز است بررسی بیشتری روی آن صورت بگیرد.

 

استقلال تفاهم‌نامه‌های اجرا نشده زیاد دارد!

خانی در مورد بخش‌های بررسی نشده ساخت ورزشگاه استقلال توسط خطیر، گفت: موضوعات اینچنینی ابتدا در هیئت مدیره می‌آید و می‌گویند که قرار است چنین برنامه‌ای را انجام بدهیم. بعد از آن مسئول مالی، باید بخش مالی و بخش سرمایه‌گذاری، قسمت سرمایه‌گذاری آن را بررسی کند. اینها باید در قالب ارزیابی‌ها بررسی شود که اصلاً برای ما توجیه دارد یا نه. دوره بازگشت آن چند ساله و به چه شکل است؟ مشارکت ما با آن شرکت چگونه است و ما قرار است چطور با آن شرکت کار کنیم؟ هیچکدام از این موارد انجام نشده است. در سال‌های گذشته در باشگاه استقلال از این تفاهم‌نامه‌ها زیاد داشتیم و اجرا هم نشده است.

 

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: سؤال ما این است که قرار است ورزشگاه 40 هزار نفری استقلال در کجا ساخته شود؟ زمین آن کجا است؟ آیا زمین مذکور از ارگان خاصی گرفته شده یا  قرار است ما خودمان آن را بخریم؟ اصلاً این زمین کجاست؟ این موارد برای ما جای پرسش دارد.

 

هیئت مدیره استقلال فقط 2 یا 3 جلسه رسمی داشته است

وی با اشاره به جلسات هیئت مدیره استقلال، اظهار داشت: فکر می‌کنم در دو یا سه جلسه اعضای هیئت مدیره به‌صورت رسمی دور هم نشستیم. سایر جلسات به‌صورت دست گردان بوده و اعضا حضور نداشتند. معمولاً این کارِ رئیس هیئت مدیره است. وظیفه رئیس هیئت مدیره، تشکیل هیئت مدیره است، ولی عملاً چیزی از رئیس هیئت مدیره ندیدیم و فقط یک اسم است. بعضاً افراد یا حضور نداشتند یا می‌گفتند استعفا کردم، نیستم یا مسافرت هستم.  چیزی که بسیار مهم است آینده باشگاه و دغدغه باشگاه است. نباید پشت این برویم که صدرنشین جدول لیگ هستیم. این ما را گول نزند. دغدغه مربی و هوادار ما تقویت تیم در شرایط فعلی است تا بتواند در نیم‌فصل دوم با قدرت ظاهر شویم. هوادار باید مطالبه‌گر باشد.

 

حساب باشگاه مسدود است و درگیر نیازهای اولیه هستیم

وی با اشاره به استقبال تماشاگران گفت: استقبال تماشاگران از بازی‌های تیم تحت هدایت نکونام نشان می‌دهد آنها به تیم اعتماد دارند و دوست نداریم همدلی و اتحادی که بین تیم و هوادار وجود دارد خدشه‌دار شود و دوباره به مسائل حاشیه‌ای برویم. اولویت کوتاه مدت‌مان باید تقویت تیم و رفع دغدغه‌های سرمربی باشد. وقتی باشگاه در رفع نیازهای اولیه خود گرفتار است چرا باید سنگ بزرگی را بردارد؟ وقتی در حال حاضر 30 درصد قرارداد بازیکنان سال گذشته خود را نداده‌ایم، حساب‌های بانکی باشگاه مسدود است و مشکلات مالیاتی داریم، هنوز نتوانسته‌ایم میزان پرداختی مربوط به قرارداد بازیکنان فصل جاری را به سقف متعادل برسانیم و 30 تا 35 درصد پرداخت کنیم؛ چگونه سراغ ورزشگاه جدید می‌رویم؟ ورزشگاه چیز خوبی است و ما هم مثل تیم‌های دیگر که دارای ورزشگاه هستند استقبال می‌کنیم اما به جای واجبات دنبال فرعیات رفته‌ایم. ما دکمه داریم و کت نداریم.

 

اجازه نمی‌دهند در جلسه هیئت مدیره استقلال شرکت کنم

وی در مورد دلیل غیبتش در جلسات هیئت مدیره استقلال، تصریح کرد: در شرایطی که مدیرعامل حضور دارد، هیئت مدیره تابع مدیرعامل است و مدیرعامل تابع هیئت مدیره نیست. من در هیئت مدیره حضور ندارم و اجازه نمی‌دهند. عملاً جلساتی که قصد دارند تشکیل بدهند در غیاب من تشکیل می‌دهند و مرا به عنوان غایب معرفی کنند. صورت جلسه را دست گردان بین خودشان امضا می‌کنند و معمولاً حضور فیزیکی در باشگاه ندارند.

 

انتقال مشکلات به وزارت ورزش

خانی راجع‌به طرح مشکلات استقلال با وزارت ورزش و مراجع بالادستی، گفت:  مشکلات را مطرح کردیم و در جریان هستند. معمولاً وقتی جلوی بعضی مسائل  در جهت منافع باشگاه بایستید ما را مقابل هوادار قرار می‌دهند. می‌گویند او (یعنی بنده) اختلاف ایجاد می‌کند و طرفدار تیم دیگری است. من اگر طرفدار تیم دیگری بودم یک گوشه ساکت می‌نشستم و هر اتفاقی هم می‌افتاد هیچ چیزی نمی‌گفتم. من در این پست  و جایگاه هستم که جلوی ضررها را بگیرم. اینجا هستم که رشد و تعالی باشگاه را ببینم و زیرساخت‌ها را با کمک هم درست کنیم. مشکلات سال‌های گذشته از جمله مسائل اداری- حوزه مالی را برطرف کنیم. باشگاه ما قرار است مجوز حرفه‌ای بگیرد. قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت و بدهی‌های خود را تسویه کند. باید یک ساختار درست داشته باشد. آیا قرار است من آنجا بنشینم و هر چه جلوی من گذاشتند به عنوان عضو هیئت مدیره امضا کنم؟ برای بنده راحت‌ترین کار این بود که هیچ چیز نگویم ولی اساساً چنین آدمی نیستم و وقتی مسئولیتی قبول کردم یعنی وظایفی دارم.

 

بعضی برای منافع شخصی‌ و پاداش وارد هیئت مدیره‌ می‌شوند

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: در سال‌های گذشته بعضی اعضای هیئت مدیره پاداش گرفتند. از آنها می‌پرسیم هیئت مدیره طبق قانون تجارت نباید پاداش بگیرد پس چرا برخلاف قانون پاداش گرفتید؟ این پاداش‌ها در هر قالبی (پاداش برد و...) را برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل حذف کردیم. وقتی فردی برای منافع شخصی‌ به هیئت مدیره‌ وارد می‌شود باشگاه  رشد نمی‌کند. یک نفر هم که بیاید حرف بزند و جلوی این مسائل بایستد، می‌خواهند را به حاشیه ببرند. می‌گویند او پرسپولیسی است یا حاشیه درست کرده و بین مربی و مدیرعامل اختلاف ایجاد می‌کند. هر چه می‌خواهید بدهید مجازی‌نویس‌تان بنویسد؛ آخرش چه؟! پولی را که صرف مجازی کردید صرف چیزهای دیگر کنید بهتر نیست؟!

 

صحبت‌های من مربوط به حوزه مدیریتی استقلال است

خانی گفت: جوسازان مجازی‌شان می‌گویند اینکه من دنبال احقاق حق هستم باعث اختلاف شده و در تیم مشکل ایجاد می‌کند! خنده‌دار نیست؟ سرمربی در مستطیل سبز کار خودش را انجام می‌دهد. ما هم در حوزه مدیریتی خودمان چالش‌ها و دعواهای خودمان را با اعضای هیئت مدیره داریم. این دو موضوع جدا از هم است که اگر غیر از این بود تیم باید با سر زمین می‌خورد. متأسفانه ما را جلوی هوادار قرار می‌دهند و می‌گویند ایشان رنگی است. بعضی هواداران هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند و البته خیلی‌ها هم می‌گویند ممنون که جلوی یکسری مسائل می‌ایستید. دلیل اینکه من در باشگاه دعوا می‌کنم، چیست؟ دنبال این هستم که بتوانم کار را درست انجام بدهم و جلوی مسائل این‌چنینی گرفته شود. اگر قرار بود اینطور نباشیم، چرا ما را به عنوان هیئت مدیره انتخاب کردند. همان قبلی‌ها به کار خودشان ادامه می‌دادند. برای من کاری داشت مثل دیگران چَشم بگویم، بمانم،‌ امضا بزنم و به چیزهایی که رسیده‌اند برسم؟!

 

با وجود همه مشکلات استقلال غیرتمندانه قهرمان نیم‌فصل شد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون پیشنهادی مبنی بر دریافت خودرو یا چنین مواردی در جایگاه هیئت مدیره استقلال داشته است، گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی به ما پیشنهاد خودرو یا گوشی تلفن بدهد. خودمان موبایل داریم! این موارد جزو خط قرمزهای ما است. خط کش ما در این حوزه‌ها بحث رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها، رعایت حاکمیت شرکتی و بحث مبارزه با پولشویی است. باید از سرمربی، کادر فنی و  بازیکنان تیم تشکر کنم که غیرتمندانه در نیم‌فصل با این همه مشکلات در حوزه مالی و تیمی داشتند، اما مردانه قهرمان نیم‌فصل شدند. کار سختی در نیم‌فصل دوم داریم. امیدوارم با همین روال و قدرت جلو برویم با توکل به خدا، همت بچه‌ها و کادر فنی و حمایت هواداران قهرمان فصل شویم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------