صعود لیورپول به دور چهارم جام حذفی انگلیس با حذف آرسنال/ برد سخت بارسلونا مقابل تیم گمنام اسپانیا



دیدار آرسنال و لیورپول،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم فوتبال لیورپول در جام حذفی مقابل آرسنال به برتری رسید و راهی مرحله بعدی شد.

به گزارش فارس، در چارچوب مرحله سوم حام حذفی فوتبال انگلیس، تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه خانگی خود به مصاف لیورپول رفت که این مسابقه در نهایت با برتری 2 بر صفر لیورپول به پایان رسید و آرسنال خیلی زود حذف شد.

 

در این بازی برای لیورپول کیویور (گل به خودی) و دیاز گلزنی کردند.

 

آرسنال که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بود، در 4 بازی اخیر خود طعم برد نچشیده و سومین شکست متوالی خود را تجربه کرده است.

 

این تیم که از صدرنشینی نیز دور افتاد حالا با شکست مقابل لیورپول از جام حذفی نیز کنار رفت تا بحران در تیم آرتتا جدی‌تر دنبال شود.

 

لیورپول نیز که روزهای خوشی را سپری می‌کند یک برد مهم کسب کرد تا برای قهرمانی در تمامی جام‌ها خود را آماده کند.

 

***

 

سالرنیتانا باز هم حریف یوونتوس نشد

بیانکونری در دومین تقابل متوالی خود با حریفی که چند روز قبل آن را گلباران کرده بود به پیروزی دست یافت.

 

بازی‌های سومین روز از هفته نوزدهم رقابت‌های سری A ایتالیا در فصل 24-2023، عصر امروز (یکشنبه) با یک بازی از ساعت 20:30 به وقت تهران میان تیم‌های سالرنیتانا و یوونتوس پیگیری شد که این بازی را یوونتوس میهمان با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساند.

 

دو تیم در حالی برابر یکدیگر صف آرایی کردند که تنها سه روز قبل از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا در شهر تورین به مصاف هم رفته بودند و در آن بازی شاگردان ماسیمیلیانو آلگری 6 بر یک حریف را شکست دادند. این بار و در خانه سالرنیتانا اما کسب پیروزی برای بانوی پیر به سادگی بازی قبل نبود و میهمان تورینی با وجود 10 نفره شدن میزبان در دقیقه 53 پس از اخراج جولیو ماجوره از خط میانی سالرنیتانا، به زحمت توانستند سه امتیاز را از آن خود کند. در واقع این سالرنیتانا بود که با گلزنی ماجوره در دقیقه 39 از یوونتوس پیش افتاد و به لطف همین گل نیمه نخست را هم برد. یوونتوس گل خورده را در دقیقه 65 توسط ساموئل ایلینگ جونیور پاسخ داد و در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم دوشان ولاهوویچ 3 امتیاز را برای بیانکونری به ارمغان آورد.

 

به این ترتیب با ثبت چهاردهمین پیروزی در کارنامه یووه، این تیم 46 امتیازی شد و اجازه نداد که فاصله‌اش با اینتر صدرنشین بیشتر از 2 امتیاز شود.

 

در جدول رده‌بندی سری A که نیم فصل نخست آن امشب به پایان می‌رسد، اینتر با 48 امتیاز صدرنشین است، یوونتوس با 46 امتیاز در رده دوم قرار دارد و پس از آن میلان 39 امتیازی و فیورنتینای 33 امتیازی رده‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند.

 

***

 

بارسلونا به زحمت تیم گمنام اسپانیا را شکست داد
در چارچوب یک شانزدهم جام حذفی اسپانیا، تیم فوتبال بارسلونا به مصاف تیم دسته چهارمی بارباسترو رفت و به زحمت به برتری 3 بر 2 رسید و راهی مرحله یک هشتم شد.

 

برای بارسلونا در این بازی فرمین لوپز، رافینیا و لواندوفسکی گلزنی کردند.

 

 ***

 

مورینیو و شاگردانش در خانه از پس آتالانتا برنیامدند
در آخرین بازی از هفته نوزدهم، آخرین بازی از نیم‌فصل نخست سری A در فصل 24-2023، شب گذشته (یکشنبه) از ساعت 23:15 به وقت تهران تیم‌ فوتبال رم در ورزشگاه المپیکو پذیرای آتالانتا بود که در نهایت این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

 

یاران سردار آزمون در غیاب هم‌تیمی ایرانی خود، در حالی به یک امتیاز این بازی بسنده کردند که دروازه‌شان در دقیقه 8 توسط تئون کوپمینرس باز شد. در ادامه هم پائولو دیبالا در دقیقه 39 از روی نقطه پنالتی گل تساوی را برای جالوروسی به ثمر رساند.

 

این پنجمین تساوی و یازدهمین بازی بدون برد شاگردان ژوزه مورینیو در فصل جاری بود که این تیم را 29 امتیازی کرد هرچند دو امتیاز از دست رفته در این بازی سبب شد که آنها نسبت به هفته گذشته در جدول یک پله سقوط کنند و پایین‌تر از رقیب همشهری خود لاتزیو، در رده هشتم قرار بگیرند. همچنین برای نخستین بار از سال 2016 رم در اولین بازی خود در سری A  طی یک سال تقویمی به تساوی رضایت داد. مورد قبلی تساوی 3-3 برابر کیه‌وو بود.

 

به این ترتیب فاصله جالوروسی با رده‌ چهارم جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نسبت به هفته گذشته نیز افزایش یافت و به چهار امتیاز رسید. این در حالی است که تیم‌های اینتر با 48، یوونتوس با 46 و میلان با 39 امتیاز رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

 

***

 

صعود پاری‌سن‌ژرمن به دور دهم جام حذفی فرانسه با پیروزی ۹ گله!
در آخرین بازی از دور نهم جام حذفی فرانسه، شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین جدول رده‌بندی لوشامپیونه و قهرمان فصل گذشته لیگ یک فرانسه، میهمان تیم دسته ششمی «رِوِل» بود و در پایان موفق شد میزبان گمنام خود را با نتیجه 9 بر صفر شکست دهد.

 

گل‌‌های این بازی توسط کیلیان امباپه سه بار در دقایق 16، 45 و 48، گسان در دقیقه 38 (گل به خودی)، مارکو آسنسیو در دقیقه 43، گونچالو راموس در دقیقه 71 (پنالتی)، راندال کولو موانی دو بار در دقایق 76 و 90 و شر اندور در دقیقه 87 به ثمر رسیدند.

 

با این پیروزی پاریسی‌های تحت هدایت لوئیس انریکه در جمع 32 تیم پایانی جام حذفی فرانسه قرار گرفتند. حریف بعدی PSG در قرعه‌کشی دور یک شانزدهم نهایی مسابقات مشخص خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------