یکی از دو دستگاه VAR واردشده به ایران در لیگ برتر بی‌استفاده شد!



ویدیوچک،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یکی از دو دستگاه کمک‌داور ویدئویی که رئیس فدراسیون فوتبال خبر آن را داد برای استفاده در مسابقات نیست و جنبه آموزشی دارد.

به گزارش آنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بعد از دیدار با بورکینافاسو در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد پنجشنبه گذشته دو سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) وارد ایران شده است و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

مهدی تاج با تأکید بر این‌که منابع مالی تهیه این دو دستگاه سیستم کمک‌داور ویدئویی از پول بلوکه‌شده در فیفا تأمین شده است، گفت: ما داریم به‌جای پول‌هایی که طلب داریم کالا وارد می‎‌کنیم.

 

طبق پیگیری که خبرنگار ما مشخص شد که یکی از این دو دستگاه سیمیلاتور (دستگاه شبیه‌ساز VAR) است و استفاده حقیقی برای مسابقات را ندارد و تنها یک دستگاه می تواند در ورزشگاه های محل مسابقه نصب شود.

 

قرار است دستگاه شبیه‌ساز VAR در یکی از استادیوم های تهران جهت آموزش به داوران نصب شود و دستگاه اصلی در ورزشگاهی که مسئولان فدراسیون فوتبال صلاح می دانند نصب شود. به نظر می رسد با توجه به اینکه بازی تیم سپاهان با الهلال در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود این دستگاه به این ورزشگاه منتقل شود مگر اینکه برای این بازی خود AFC کمک داور ویدئویی را تامین کند.

 

این طور که به نظر می رسد به زودی با نصب دستگاه سیمیلاتور در یکی از ورزشگاه ها کلاس های آموزشی داوران هم برگزار شود. کلاس نیم فصل داوران لیگ برتری هم قرار شده اوایل بهمن برگزار شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------