قربانزاده: آقای فتح الله زاده هیچ کاری نکردی/ رمز تخریب من همین نمایندگی مجلس بود



قربانزاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
حسین قربان‌زاده همچنان منتقد شماره یک عملکرد علی فتح‌الله‌زاده محسوب می‌شود.

به گزارش ورزش سه، اگر نگوییم جنجالی‌ترین، قطعا یکی از به یادماندنی‌ترین برنامه‌های فوتبالی تاریخ صدا و سیما، برنامه فوتبال برتر بود که در روز ۱۴ فروردین با حضور حسین قربان‌زاده، رئیس وقت سازمان خصوصی سازی و علی فتح‌الله‌زاده و پرویز مظلومی به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره استقلال برگزار گردید. برنامه‌ای که بخش‌های مختلف آن بارها در فضای مجازی وایرال شد و حتی سوژه طنز بسیاری از مخاطبین فوتبالی قرار گرفت. در این برنامه تاریخی، برای اولین‌بار رئیس وقت سازمان خصوصی سازی یک حساب‌رسی جدی از یکی از مدیران وقت فوتبالی انجام داد که در نهایت با استقبال گسترده هواداران همراه شد. اگرچه برخی از افراد نیز اتفاقات آن شب را حاصل طرح ریزی یک اتاق فکر می‌دانستند. درنهایت و در ادامه اتفاقات آن برنامه، علی فتح‌الله‌زاده از مدیریت باشگاه استقلال کناره‌گیری و حجت کریمی جانشین او در ساختمان سعادت‌آباد شد.

 

درهمین راستا، حسین قربان‌زاده درخصوص عملکرد دوره مدیریتی علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید: "دوره آقای فتح‌الله‌زاده کوتاه بود و ایشان میراث‌دار نوعی از قراردادها بودند که بسته می‌شد. آقای فتح‌الله‌زاده از لحاظ درآمدزایی عملا مستاصل بود و کاری نتوانست انجام دهد و در عین حال، با بدهی هم مواجه شده بود. صرف نظر از موضوع شخصی خودش که خیلی روشن است، به لحاظ مدیریتی ایشان نتوانست این کشتی را به‌جایی برساند، بلاخره درست است که هزاران مشکل هست یا یک کسی کاری را قبول می‌کند یا نمی‌کند. اگر قبول می‌کند کورسوی امیدی دارد تا کاری را انجام دهد. اصلا در دوره آقای فتح‌الله‌زاده درآمدزایی صورت نگرفت جز یک آقای کعبی نامی که آمد یک قرضی داد که آن هم با همان مدل که قرارداد ببنده و بعدا چندبرابر بگیرد، بود."  

 

در ادامه، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی یک‌بار دیگر درخصوص آن چک‌های معروف صحبت می‌کند: "اتفاق که درخصوص آقای فتح‌الله‌زاده مطرح بود، ایشان همیشه این چک‌های خود را به برنامه‌های تلویزیونی می‌آورد و نشان می‌داد و می‌گفت من این‌ها را کمک کردم هزینه کردم. ایها الناس. من یک‌بار این پرده را زدم بالا تا بگویم این اتفاق فن آوریش اینگونه است. الان هم یک‌بار دیگر این فن‌آوری را کوتاه توضیح می‌دهم باشگاه مشکل دارد یک نفر را می‌آوریم قرض بدهد. مثلا تو یک میلیارد تومان قرض بده. در ازای این قرض، باشگاه با فرد قرض دهنده قراردادی می‌بندد که ما تا مثلا شش ماه دیگه یک‌ساله دیگه این را به تو برمی‌گردانیم و به ازای هر روز که دیرکرد داشتیم ما به تو این میزان جریمه را می‌دهیم. باشگاه که این پول را می‌گیرد نمی‌تواند به موقع بدهد و این وسط به ازای دیرکرد، جریمه باید بدهد. مثلا آقای سیامکی ۹۰۰ میلیون تومان قرض داد دو و نیم میلیارد تومان از حساب باشگاه برداشت کرد. این پولی که آقای سیامکی داد کجا استفاده شد؟ این پول اومد و با آقایان فرهاد مجیدی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی و... تسویه شد که در آن زمان یک چک‌هایی از باشگاه گرفته بودند، پول که به حساب باشگاه آمد، این افراد را صدا زدند و پولشان را دادند و با آنها تسویه کردند. مدیرعامل در ازای آن این چک‌ها را گرفت. مدیرعامل چک‌هایی را دارد که از یک طرف آقای سیامکی رفته پولش را برداشته و از طرفی هم فرهاد مجیدی، حنیف عمران‌زاده و امیرحسین صادقی هم تسویه حساب کرده‌اند. این چک طبیعتا باید برود در خرد کن. اما این چک به‌جای اینکه در خرد کن برود، در دوره جدید، چند برابرش یعنی ۵ میلیارد تومان، اول ۶ میلیارد تومان تسویه شده و بعد ۵ میلیارد تومان، آقای نیازی برداشته کرده است. نکته ما این بود."

 

قربان‌زاده، در رابطه با اتفاقات برنامه معروف فوتبال برتر و چرایی مطرح کردن بحث چک‌ها بر روی آنتن زنده می‌گوید: زیر مجموعه"من اصلا نمی‌خواستم در تلویزیون این مسئله را مطرح کنم. آقای هاشمی، تهیه کننده برنامه فوتبال برتر ساعت ۲ به من زنگ می‌زند که قربان‌زاده بیا در برنامه امشب. من می‌گویم نمیام. آقای هاشمی گفت اگر نیای که این‌ها می‌خواهند راجع‌به حذف استقلال در آسیا صحبت کنند. امروز ۱۴ فروردین است و تازه استقلال حذف شده. اگر نیای همه موضوعات را می‌اندازند گردن تو. من گفتم اشکالی ندارد دوباره آقای هاشمی پیگیری می‌کند. اگر دقت کنید میثاقی چندبار آن شب گفت که قربانزاده نمی‌خواست بیاید. من دنبال جای پارک می‌گشتم ده دقیقه دیر رسیدم. نشستم در اتاق رژی. دیدم آقای مظلومی می‌گوید قربان‌زاده در همه برنامه‌ها هست. یک دفعه‌ای دیدم که آقای فتح‌الله‌زاده دارد درمورد چک‌ها حرف می‌زند و می‌گوید قربان‌زاده فلان. من گفتم من که این را مطرح نکردم تو خودت اصرار داری که بر روی آنتن زنده مطرح شود. من همان‌جا در رژی، گوشیم را باز کردم و از توی موبایلم سند را پیدا کردم و برای آقای هاشمی فرستادم و گفتم که بندازید پشت صحنه. یعنی ما سه هفته طراحی صحنه مناظره نداشتیم که اتفاق عجیب غریبی بیفتد. من در همان رژی این را برای آقای هاشمی فرستادم و ایشان آورد. من رفتم در صحنه نشستم که این بزرگواران شوکه شدند، تا نشستم رسید به این بحث گفتم که این را بیاورید و من توضیح دادم که این بحث است. من واقعا هیچ توهینی نکردم. هرچی می‌گفتند من می‌گفتم که من حرف خلاف واقع نمی‌زنم. شما که ادعای دکترای اقتصاد داری. قبلا هم گفته بود که من فوتبال بلد نیستم. من گفتم که من یک حداقلی بلدم اما شرکت داری یک اقتضایی دارد که اصول اولیه‌اش این است که صورت‌های مالی را بدانید."

 

روح من از مذاکره با بیرانوند خبر نداشت

پررنگ‌ترین جدال‌ها میان قربان زاده و مدیران عامل استقلال، بین او و حجت کریمی بر سر مسئله علیرضا بیرانوند اتفاق افتاد انتقالی که قرار بود بواسطه کمک‌های موسوی عضو سابق هیئت مدیره استقلال رخ دهد که در نهایت اتفاق نیفتاد و حجت کریمی مدعی شد، رئیس وقت سازمان خصوصی سازی مانع از پیوستن گلر شماره یک تیم ملی به استقلال شده است، اما قربان زاده این ادعا را به طور کامل رد کرد و گفت: "اشتباهی که می‌کنند این است که من آمدم در مورد استقلال گفتم که اینها قراردادهایشان چند برابر است و اسم بردم. یک تلقی این بود که ما نشستیم آنجا و هرکسی که می‌خواهد قرارداد ببندد باید بیاید سازمان خصوصی سازی تایید کند. اینها دو مسئله جدا از هم هستند. من نسبت به گذشته یک نقدی داشتم که چرا مثلا باید اینگونه قرارداد تنظیم بشود. در دوره ای که خودمان ورود کردیم و منابع آمد که اینها باید کار می‌کردند. یک فرد یک بازیکن یک عضو کادر فنی یا سرمربی هیچ وقت با من مطرح نمی شد و روح من هم خبر نداشت کی با کی مذاکره می‌کند. ممکن بود که در یک جلسه نشسته باشیم و بالاخره اینها مدیران فوتبالی هستند حرف می‌زدند که فلانی را می‌خواهیم بیاوریم.

 

اما مثلا من بیرانوند را اصلا نشنیدم، یعنی آقای حجت کریمی یک کلمه درخصوص بیرانوند با من مطرح نکرد، حتی یک کلمه. آن پیامکی که ایشان درباره‌اش گفته بود بخاطر این بود که ایشان باید یک جلسه٬ای را می‌آمد اما نیامد ما در آنجا جلسه باید منتظر می‌ماندیم، من از دو عضو دیگر هیئت مدیره که آنجا نشسته بودند پرسیدم شما خبر دارید که ایشان دارد با کی مذاکره می‌کند، چجوری مذاکره می‌کند؟ این دو عضو گفتند که ما اصلا خبر نداریم!!! گفتم پس کی دارد امضا می‌کند در شرکت؟ ببینید من از زاویه شرکت داری آنجا وارد شدم. من به این دو عضو گفتم مگر شما منصوب نشدید که در جریان امور قرار بگیرید. اصلا بحث بیرانوند مطرح نبود. این دو عضو گفتند که ما اصلا خبر نداریم دارد چه اتفاقی می‌افتد.

 

من به ایشان پیامک زدم که آقای کریمی، کاری که شخصی داری انجام می‌دهی و اعضای هیئت مدیره اطلاعی ندارند، هیچ اعتباری ندارد. چون اینها بی اطلاعند. دو ساعت بعدش ایشان استفعا دادند. معلوم بود ایشان طی پروسه‌ای و صدها موضوعی که پیش آمده بود و بخاطر فشارها استعفا داد. بعد آمد ناجوانمردانه این پیامک ها را کنارهم قرار داد و گفت ما می خواستیم بیرانوند را بیاوریم، قربان زاده گفته بود نه، درحالی که من اصلا روحم خبر نداشت با کی دارد مذاکره می کند و کی را می خواهد بیاورد و حتی اگر می دانستم ورود نمی‌کردم. تو می‌توانی برو سقفت را رعایت کن، صد میلیارد بده یا نده. اعضای هیئت مدیره آنجا هستند.

 

من تمام نکته‌ام این بود که عضو هیئت مدیره ای که آنجا گذاشتیم، معاون مالی مطلع هست یا خیر. دو تا امضای مجاز در قرارداد هست یا نیست. این برای من مهم بود. اصلا شما بروید کاسیاس را بیاورید. به من چه ارتباطی دارد."

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------