گل‌محمدی: فوتبالم بعد از لیست مازاد پروین شروع شد



یحیی گل محمدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یحیی گل‌محمدی در مورد ماجرای کنار گذاشته شدن از لیست علی پروین صحبت کرد.

به گزارش ورزش سه، یحیی گل محمدی در برنامه جام آرزوهای شبکه نسیم شرکت کرد و در گفت‌وگوی متفاوت خود با پژمان بازغی، در مورد دوران سخت بیماری خود و قرار گرفتن در لیست مازاد علی پروین صحبت کرد.

 

او که علت جنگجو بودن و مبارزه‌هایش را فکر کردن به خانواده‌اش و اهمیت دادن به آینده آنها می‌داند، در مورد اتفاقاتی که باعث شد در لیست خروج علی پروین قرار بگیرد صحبت کرد. یحیی در این خصوص گفت: خیلی جاها با مشکلاتی برخورد کردم که برای هر کسی که می‌گویم قفل است و می‌گویند چه جوری ادامه دادی و چطور توانستی ادامه بدهی. من یک مقطع بیمار شدم و نزدیک دو سال درگیر بیماری بودم ولی با آن حال باز هم بازی می‌کردم. باورتان نمی‌شود یک بازی‌هایی فقط با زور آمپول می‌توانستم سرپا بایستم و بازی کنم بعضی وقت‌ها بین نیمه بیرون می‌آمدم و نمی‌توانستم ادامه بدهم چون اصلاً انرژی نداشتم.

 

گل محمدی ادامه داد: این اتفاق درست خورد وسط روزهایی که در پرسپولیس بودم. آقای پروین مربی‌مان بود و هر جا هستند سلامت باشند. شرایطم واقعا از نظر فنی و بدنی خوب نبود و ایشان مجبور شد من را در لیست مازاد بگذارد. من و نعیم سعداوی بودیم و با هم به فولاد خوزستان رفتیم. من احساس می‌کنم که فوتبالم تازه از آنجا شروع شد.

 

یحیی اضافه کرد: من ۳۰ سالم بود و تا آن مقطع کلاً ۱۴ تا بازی ملی بیشتر نداشتم و بعد از زمانی که به فولاد رفتم بازی‌های ملی من به ۷۴ تا رسید یعنی بیش از ۶۰ بازی در سن بالای ۳۰ سال انجام دادم که این خودش یک رکورد است.

 

آرزوهای یحیی، پراید و هفت علی پروین!

یحیی در خصوص اینکه آیا الگوی فوتبالی هم داشته یا خیر گفت: علی پروین آن موقع بازیکن مشهوری بود و خیلی دنبال شماره هفت علی پروین بودم. فوتبالیست‌های خارجی هم بودند مثل مارادونا که الگوی من بودند. ولی اولین الگوی دوران ورزشی من آقای پروین بود.

 

او در پاسخ به اینکه چرخ گردون طوری چرخید که او شاگرد علی پروین شود گفت: بله سال ۷۱ یا ۷۲ بود که شاگرد ایشان شدم. من همچنان در پورا بازی می‌کردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم و فکر می‌کنم اوایل سال ۷۲ بود‌ خیلی سخت است که یک بچه در شهرستان دور مسیری را برود که عضو تیم ملی شود. مسیر سخت و طولانی بود و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم ولی یک حس و نیرویی همیشه من را راهنمایی می‌کرد که فوتبال را ول نکنم و ادامه بدهم.

 

او در مورد آرزوهایش گفت: با توجه به کمبود امکانات و مشکلاتی که وجود داشت رسیدن به سطح اول فوتبال، وقتی هم جلوتر اومدیم آرزوهای‌مان بیشتر شد. یک زمانی که قرارداد بستیم دوست داشتم پراید داشته باشم و به آن رسیدم و دیدم زیاد گازخورش خوب نیست و بعد گفتم که مثلاً ماکسیما بگیرم. باز هم به آن رسیدم ولی خواسته‌های بزرگتری داشتم.

 

ماجرای اشک‌های فراموش نشدنی یحیی در آزادی

روز 24 آبان 1380 بازی برگشت ایران و ایرلند در حضور صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد. در حالی که ایرلند دو سال بود در مسابقات رسمی شکست نخورده بود، ایران موفق شد این تیم را با تک گل یحیی گل محمدی شکست دهد اما شاگردان بلاژ در مجموع دو بازی با نتیجه 2 بر 1 شکست خوردند و نتوانستند به جام جهانی صعود کنند.

 

یحیی گل‌محمدی در برنامه جام آرزوها در گفت و گو با پژمان بازغی به مرور اتفاقات آن بازی پرداخت. یحیی گفت: آن اشک‌ها ناخودآگاه بود. ما مرحله و پروسه سختی را گذرانیم که به آن مرحله رسیدیم. تیم شایسته‌ای هم داشتیم که در جام جهانی حضور داشته باشیم چون واقعا یک نسل و تیم خیلی خوبی داشتیم. شاید برنامه‌ریزی خوبی برام بازی نداشتیم و مشکلات زیادی پیش آمد. در بازی اول من خودم هم مصدوم بودم و به آن بازی نرسیدیم و تغییراتی در ترکیب به وجود آمد می‌توانستیم حداقل آنجا دو بر یک ببازیم و یک گل بزنیم.

 

او ادامه داد: چند موقعیت خیلی خوب داشتیم که گل نشد آن باوری که باید را جلوی ایرلند نداشتیم. با توجه به اینکه آنها یک تیم حرفه‌ای بودند و بیش از ۳۰ بازی نباخته بودند آنجا هم می‌توانستیم حداقل یک گل بزنیم و بالا برویم. با توجه به اینکه هواداران هم خیلی آمده بودند و استادیوم پر بود احساس می‌کردم نتوانستیم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------