ژوزه مورینیو از رم اخراج شد/ دِروسی جانشین آقای خاص



مورینیو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ژوزه مورینیو در اقدامی غیرمنتظره از هدایت آاس رم برکنار شد.

به گزارش ایسنا، ژوزه مورینیو پرتغالی از آ اس رم اخراج شد. رم در این فصل در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارد و نتایج خوبی کسب نکرد و از کوپا ایتالیا نیز حذف شد.

 

ژوزه مورینیو شصتمین سرمربی باشگاه بود و توانست با این تیم قهرمان لیگ کنفرانس شود و در لیگ اروپا نیز به فینال رسید.

 

مورینیو ۶۰ ساله از تابستان ۲۰۲۱ در راس باشگاه قرار داشت ولی تیم در لیگ ایتالیا نتایج خوبی کسب نکرد  و در حال حاضر در رده نهم جدول رده بندی سری آ ایتالیا قرار دارد. شکست ۳ بر یک مقابل میلان سومین شکست رم در پنج بازی اخیر لیگ بود.

 

رم در بیانیه ای اعلام کرد: مایلیم از ژوزه به خاطر علاقه و تلاش هایش از زمان ورود به باشگاه تشکر کنیم. ما همیشه خوبی از دوران او در رم داریم اما معتقدیم که تغییر فوری به نفع باشگاه است. ما برای ژوزه و دستیارانش در آینده بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

 

دِروسی جانشین مورینیو شد

باشگاه آ.اس رم پس از کناره‌گیری ژوزه مورینیو، به صورت رسمی از جانشین او رونمایی کرد و دانیله ِدِروسی، بازیکن اسبق این تیم به عنوان سرمربی جدید جالوروسی انتخاب شد. قرارداد دِروسی تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ منعقد شده است.

 

براساس اعلام باشگاه رم، دِروسی که ۱۸ سال پیراهن رم را بر تن کرد، این بار به عنوان سرمربی به خانه برمی‌‎گردد و برای اولین بار در بازی روز شنبه با ورونا در سری‌آ در ورزشگاه المپیکو روی نیمکت می‌نشیند.

 

تارنمای باشگاه رم درباره این انتصاب نوشت: دانیله متولد رم و فارغ التحصیل آکادمی این باشگاه، در سال ۲۰۰۰ در نوجوانی به آ.اس رم پیوست و اولین بازی خود را در سال ۲۰۰۱ در تیم اصلی انجام داد و به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان معرفی کرد.

 

دِروسی ۶۱۶ بازی برای رم انجام داد و ۶۳ گل برای جالوروسی در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند و دومین رکورددار تعداد بازی برای رم است. در سطح باشگاهی، او ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ کوپا ایتالیا را به همراه یک سوپرجام در سال ۲۰۰۷ به دست آورد.

 

او همچنین ۱۱۷ بازی با پیراهن تیم ملی ایتالیا انجام داد و نماینده آتزوری در هشت رقابت مهم بی‌المللی بوده است. دِروسی در سال ۲۰۰۶ قهرمانی جام‌جهانی را با ایتالیا جشن گرفت.

 

پس از بازنشستگی از فوتبال، دِروسی که هواداران رم در دوران فوتبالی به او لقب «هافبک نابغه و کاپیتان آینده» را داده بودند، به کادر مربیگری تیم ملی ایتالیا پیوست و در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ جام قهرمانی اروپا را در ورزشگاه ومبلی بالای سر برد و فصل گذشته سرمربی تیم فوتبال اسپال در سری‌آ بود.

 

دِروسی پس از انتخاب به سرمربی جدید رم گفت: هیجانم برای نشستن روی نیمکت رم غیرقابل توصیف است. همه می‌دانند رم برای من چه معنایی دارد. چاره‌ای نداریم جز اینکه برای اهدافمان بجنگیم و برای رسیدن به آنها تلاش کنیم. این تنها اولویت‌هایی است که من و بازیکنان برای خودمان تعیین کرده‌ایم.

 

حال با توجه به انتخاب دِروسی به عنوان سرمربی جدید رم باید دید او چه نظری درباره سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان خواهد داشت و سرنوشت او در المپیکو چه خواهد شد.

 

مورینیو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------