قلعه‌نویی: فلسفه گواردیولا در منچسترسیتی را اجرا می‌کنیم/ سرمربی هنگ‌کنگ: ایران مدعی قهرمانی جام ملت‌هاست



قلعه نویی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید مثل منچسترسیتی با مربیگری گواردیولا، طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم.

به گزارش فارس، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ کنگ اظهار داشت: بازی قبلی بسیار سخت بود. یک بازی قدرتی و جنگنده که متاسفانه یکی دو مصدوم دادیم.

 

وی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند فلسطین تیم ضعیفی بود اما اصلا چنین چیزی نبود. ما اگر دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم یقینا در ادامه بازی سخت‌تر می‌شد. هنگ کنگ هم تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است. 7 بازیکن دورگه دارد که اگر اشتباه نکنم در بازی قبلی از 5 نفرشان استفاده کردند. یقینا این بازی هم سخت است ولی خیلی خوشحالم تیم ما از هر نظر برای هر مسابقه‌ای آماده است.

 

سرمربی تیم ملی گفت: این خیلی مهم است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم ملی خوبی هستند. خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است که باید در طول بازی استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

 

قلعه نویی درخصوص اینکه در بازی‌های اول ایران بین مدعیان کمترین پاس روی زمین را داشت اما آمار تعداد موقعیت‌های تیم ملی خوب بوده، گفت: بازی تیکی تاکا را گواردیولا در بارسا باب کرد ولی خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوش کرده است. یعنی در آنالیزهای جدید اگر هزار پاس بدهید شاید هیچ نمره‌ای نگیرید ولی زمانی یک پاس می‌دهید 4 بازیکن را از جریان بازی خارج می‌کند و 5 نمره می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچستر سیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت ایجاد نکنید چه فایده‌ای دارد؟ با مالکیت باید هرچه سریع تر زمان را بگیرید، وارد حمله شوید و ایجاد موقعیت کنید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.اینکه شما عقب باشید و 500 پاس بدهید، در آنالیز هیچ نمره‌ای نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید فایده دارد؟ پس فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت، با سرعت بالا بتوانید ایجاد موقعیت کنید و به گل برسید.

 

قلعه نویی در واکنش به سوالی که از طارمی پیرامون چینش و وظیفه مهاجمان تیم ملی پرسیده شد، عنوان کرد: من کاملتر بگویم. هر بازیکنی در باشگاه خودش وظیفه‌ای دارد ولی وقتی به تیم ملی می‌آید باید با افکار مربی تیم ملی کار کند. شاید هم همانی باشد که در باشگاهش است ولی ما مسئولیتی که به طارمی دادیم با آنجا مقداری متفاوت است. نمی‌خواهم جزئیات را باز کنم ولی فلسفه خودمان را داریم. خداراشکر طارمی به نحو احسن انجام وظیفه می‌کند.

 

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه نفرات نیمکت نشین در بازی با فلسطین شادتر از نفرات درون زمین بودند، گفت: تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌های باشگاهی یا ملی بودند که از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی داشتند ولی چون تیم نبودند حتی به یک دسته پایین تر هم سقوط کردند. از روزی که به تیم ملی امدیم این مساله را حل کردیم.

 

وی افزود: البته این شرایط وجود داشت ولی آن را به کمک بازیکنان بزرگتر کاملتر کردیم. تعویض‌هایی که انجام دادیم یا تاثیرگذار بودند یا گل زدند. مطمئنا این همدلی و همبستگی در بازی‌های آینده بیشتر از مسائل فنی به ما کمک می‌کند.مربی چه در باشگاه چه در تیم ملی، اگر صداقت داشته باشد خیلی از مشکلاتش حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت را از مربی خودش ببینید کیفیت بالاتری و توان بیشتری می‌گذارد.

 

قلعه نویی درخصوص اینکه بسیاری امید دارند تیم ملی با یک مربی ایرانی قهرمان آسیا شود و چه برنامه‌ای برای تقابل با مدعیان دارد، اظهار داشت: اولا هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. تمام فکر و ذکر ما بازی با هنگ کنگ است که برایمان به نوعی فینال است ولی یک برنامه کلی برای این بازی‌ها داریم که بازی بازی باید جلو برویم. نمی‌دانیم در مراحل حذفی با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم. بعد از آن که مشخص شد از نظر فنی، تمرکزی و مسائل دیگر باید روی آن بازی تمرکز کنیم.

 

وی افزود: فوتبال، شانس‌ها و اتفاقات خاص خودش را دارد. مثلا شما همه برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌اید، با یک اشتباه بچه گانه تیم 10 نفره می‌شود که از دست مربی خارج است ولی در مجموع از نظر فنی و توانایی یکی از تیم‌های خوب این جام هستیم. خوشحالم این را همه می‌گویند ولی واقعیت فوتبال از آن زمانیست که مسابقه شروع می‌شود و تمام می‌شود. امیدواریم بازی به بازی شرایط بهتری پیدا کنیم. نوع برنامه ریزی، ریکاوری و پس از ریکاوری، به گونه‌ای است که بدن‌ها در مراحل بالاتر شرایط خوبی داشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی گفت: از نظر فنی هم که خداراشکر تیم خوبی هستیم. فردا هم یقینا تغییراتی داریم. در این مدت فکر می‌کنم 40 بازیکن در تیم ملی بازی کردند. بازی فردا هم احتمالا 3-4 تغییر داریم. خوشبختانه نفرات ما می‌توانند با 10درصد بالا و پایین، کیفیت لازم تاکتیکی را داشته باشند. در مراحل حذفی بازی‌ها 4-3 روز یکبار می‌شود. از الان برنامه ریزی می‌کنیم که در آن بازی‌ها نتایج بهتری بگیریم.

 

قلعه نویی درخصوص اینکه ایران 2 ماه پیش بازی آسانی با هنگ کنگ داشته و چه نظری درمورد بازی هجومی و پرسینگ شدید این تیم مقابل امارات دارد، گفت: هنگ کنگ تیم بسیار خوبی است و مربی با تجربه‌ای دارد. در بوندس لیگا هم مربیگری کرده، وقتی هم که به هنگ کنگ رفته پیشرفت را چه در تیم المپیک و چه در تیم بزرگسالانشان رقم زده است. آن بازی جزو تاریخ است و به آن فکر نمی‌کنیم. به بازی فردا فکر می‌کنیم. بازی با امارات‌شان را هم آنالیز کردیم. یقینا نسبت به بازی قبلی تغییراتی دارد ولی ما در هر بازی بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم تا حریف، شاید تغییرات جزئی داشته باشیم ولی بیشتر تمرکزمان روی قدرت تاکتیکی خودمان است.

 

طارمی: از نظر تکنیکی، آماده و سرحال هستیم

مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار ایران و هنگ کنگ اظهار داشت: بازی قبل خیلی سخت بود که توانستیم گام اول را خیلی خوب برداریم. بازی اول در هر تورنمنت سخت ترین بازی محسوب می‌شود که توانستیم برنده شویم.

 

وی افزود: الان مهمترین هدف ما بازی با هنگ کنگ و تمرکز ما روی این بازی است. همانطور که سرمربی تیم هم گفت برای این بازی از نظر تکنیکی آماده و سرحال هستیم.

 

طارمی در مورد اینکه تیم ملی با 2 مهاجم بازی می‌کند و یکی از مهاجمان باید برای توپ گیری از از محوطه جریمه حریف دور شود، سردار آزمون این کار را در رم برای لوکاکو انجام می‌دهد و اکنون خودش با کدام وظیفه راحت تر است، عنوان کرد: شاید به نحوه چینش بازیکنان که نگاه می‌کنید فکر کنید ما با 2 مهاجم بازی می‌کنیم. شاید هم اینطور نباشد.

 

وی افزود: قرار نیست کسی که در باشگاه خودش مهاجم است در تیم ملی هم همان باشد. برنامه‌ای که ما طبق آن بازی می‌کنیم شاید با انچه در ذهن شماست کاملا تفاوت داشته باشد. از نظر تاکتیکی آنطور که ما برای حمله بازی می‌کنیم، قطعا آنچه شما می‌گویید نیست! با الگوی متفاوت‌تر بازی می‌کنیم.

 

مهاجم تیم ملی درمورد اینکه نفرات نیمکت نشین در بازی با فلسطین شادتر از نفرات درون زمین بودند، گفت: سرمربی تیم راجع به نفراتی که روی نیمکت یا روی سکو می‌نشینند،  همیشه موضوعی را در جلسات می‌گوید. 11 بازیکن، همیشه چه خوب چه بد درون زمین هستند. کسانی که وارد زمین می‌شوند تکلیف برنده یا بازنده بازی را مشخص می‌کنند. این نکته را همیشه به بازیکنان در جلسات فنی می‌گوید. شک نکنید این تیم از لحاظ همدلی، یکدست ترین تیم چند سال اخیر است. دلیل اصلی همین است. این همدلی از بیرون به زمین هم منتقل شده، همانطور که اشاره کردید نشان هم داده شد. افرادی که بیرون از زمین بودند از بازیکنان درون زمین خوشحال تر بودند.

 

مهاجم تیم ملی درخصوص صعود قطر به مرحله بعدی، گفت: به آن‌ها تبریک می‌گویم. تجربه بسیار خوبی از قطر داشتم که قطعا به فوتبال من کمک کرد. تیم قطر در دور قبلی جام ملت‌ها قهرمان شد. قطعا الان که در خانه خودشان بازی می‌کنند انگیزه مضاعف دارند. تمام تلاش خودشان را به کار می‌گیرند تا دوباره قهرمان شوند. بازیکنان خیلی خوبی دارند. نظر خاصی درمورد تیم‌شان ندارم.

 

مهاجم تیم ملی درمورد اینکه آقای گلی در این تورنمنت چقدر برایش جذابیت دارد، عنوان کرد: قهرمانی آنقدر برای من جذاب هست که وقت نمی‌کنم به این سوال فکر کنم، آقای گل بشوم یا نشوم، فکر می‌کنم بهترین جواب همین است.

 

وی درخصوص اینکه یکی از ستاره‌های این تورنمنت و تیتر رسانه‌های پرتغالی و ایتالیایی به خاطر موضوع انتقال به اینترمیلان است، گفت: این تورنمنت ستاره ندارد. حداقل در تیم ما، ستاره ما تیم‌مان است. تیم است که می‌تواند موفق شود و دل مردم را شاد کند. برای تیم ملی ایران اینجا هستیم و در حال حاضر تیم ملی به همه چیز ارجحیت دارد.

 

***

 

اندرسن: ایران بازیکنان زیادی در لیگ‌های معتبر اروپا دارد اما برای کسب نتیجه می‌جنگیم

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ کنگ گفت: با یکی از بهترین تیم‌های قرار است بازی کنیم.

 

اندرسن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

یورن اندرسن در نشست خبری پیش از بازی مقابل ایران، اظهار داشت: روز گذشته پس از مدت‌ها از حضور ۲۶ بازیکنان در تمرین خیلی خوشحال بودم. احساس خیلی خوبی داریم که همگی کنار هم هستیم‌.

 

وی افزود: می‌دانیم بار دیگر با یکی از بهترین تیم‌ها بازی می‌کنیم. حدود یک ماه قبل در تهران با آنها بازی کردیم تیمی قدرتمند و مشکل‌ساز هستند. بازیکنان زیادی در لیگ‌های معتبر دارند اما خودمان را برای این بازی آماده کرده‌ایم.ایران یکی از ۳ تیم برتر مسابقات است که برای قهرمانی می‌جنگد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا شانسی برای خودشان قائل هستند تاکید کرد: بازی با نتیجه صفر بر صفر شروع می‌شود اما برای کسب نتیجه تلاش می‌کنیم. می‌دانیم بازی خیلی سختی داریم. هر دیدار سختی های خاص خودش را دارد اما در این تورنمنت تا لحظه آخر می‌جنگیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

 

سرمربی هنگ‌کنگ درمورد فشردگی بازی‌های مرحله گروهی جام ملت های آسیا و میزان آمادگی بازیکنانش، توضیح داد: برای تورنمنت های اینچنینی باید قبل از شروع تورنمنت خودتان را آماده کنید. کار خیلی سختی است که در کوتاه ترین زمان بخواهید خودتان را آماده کنید. بازی مقابل ایران که بهترین بازیکنان را در بهترین تیم های اروپایی دارد، خیلی سخت است.

 

اندرسن درباره شناختش از عملکرد فوق العاده خط حمله ایران عنوان کرد: می‌دانیم خط حمله خیلی قدرتمندی دارند. روز گذشته روی این موضوع تمرین کردیم و از قدرت آنها آگاهی داریم.

 

وی درخصوص احتمال تغییر در ترکیب تیمش برای بازی فردا گفت: تمام بازیکنان آمده این دیدار هستند و امیدوارم بهترین شرایط رقم بخورد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

 

هلیو بازیکن تیم هنگ‌کنگ هم عنوان کرد: امده‌ایم تا از بازی‌های منظم خودمان لذت ببریم. این تجربه خیلی خوبی برای ما است. برای بازی فردا خیلی آماده هستیم.

 

وی ادامه داد: می‌دانیم رقیب خیلی سرسختی داریم اما با تمام وجود برای افرادی که ما را دنبال می‌کنند، بازی می‌کنیم‌.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------