شایعه عجیب در عربستان؛ قرارداد نیمار با الهلال فسخ شد؟/ جدایی هندرسون از الاتفاق و حضور در آژاکس



نقل و انتقالات فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
برخلاف شایعات، الهلال عربستان برای جذب رنان لودی مجبور شد نیمار را از لیست بازیکنانش حذف کند و خبری از فسخ قرارداد نیست.

به گزارش ورزش سه، نیمار جونیور پس از جدایی از پاری سن ژرمن در پنجره نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۳ به الهلال عربستان پیوست.

 

هواداران الهلال که رویاهای‌شان برای دیدن لیونل مسی در این تیم به باد رفته بود، منتظر یک خرید بزرگ بودند و الهلال نیمار را با این هدف به عربستان برد.

 

عملکرد نیمار اما هیچ شباهتی به یک خرید بزرگ نداشت. او حتی مورد انتقاد تعداد زیادی از هواداران قرار گرفت و برخی معتقد بودند الهلال بدون او بهتر و با سرعت بیشتری بازی می‌کند.

نیمار در فیفادی گذشته در بازی برزیل مقابل اروگوئه دچار پارگی رباط صلیبی شد و ادامه فصل را از دست داد.

 

حالا مدت‌ها پس از این اتفاقات، رسانه‌های عربی در خبری عجیب گزارش دادند که الهلال قرارداد نیمار را فسخ کرده است. این خبر جنجال بزرگی در فضای مجازی به پا کرد اما پس از دقایقی همه چیز تکذیب شد.

 

الهلال هیچ قصدی برای رها کردن نیمار ندارد. آنها کاملا از او تا زمان ریکاوری از مصدومیت حمایت می‌کنند. دلیل خبر منتشرشده این است که باشگاه برای جذب رنان لودی مجبور شده یکی از بازیکنان خارجی را از لیست حذف کند و به دلیل مصدومیت ستاره برزیلی، نام او خط خورده است.

 

با شروع فصل آینده نیمار دوباره به لیست الهلال اضافه خواهد شد.

 

***

 

جردن هندرسون به آژاکس پیوست

جردن هندرسون، ستاره سابق لیورپول از الاتفاق جدا شد و به آژاکس پیوست.

 

نقل و انتقالات فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

جردن هندرسون در تابستان سال ۲۰۲۳ در انتقالی بحث‌برانگیز به الاتفاق عربستان پیوست. او پس از ۴۹۲ بازی در ۱۲ سال برای لیورپول، قرمزها را برای رفتن به عربستان سعودی ترک کرد.

 

او در آنجا شاگرد استیون جرارد شد اما هیچوقت نتوانست روزهای خوب با لیورپول را در عربستان تکرار کند و به‌نظر می‌رسید که از بازی در الاتفاق ناراضی است. شایعات رسانه‌ها در طول نیم‌فصل اول هم همین را می‌گفتند. الاتفاق با کاپیتانی این بازیکن از ماه اکتبر سال گذشته به پیروزی نرسیده بود و همین موضوع او را بیش از پیش تحت فشار قرار می‌داد.

 

با به پایان رسیدن نیم‌فصل اول، شایعات تایید شدند. هندرسون به دلایل مختلف شخصی و همینطور ورزشی قصد داشت عربستان را ترک کند. او با آژاکس به توافق رسیده بود و در روزهای گذشته به دنبال مذاکره برای فسخ قرارداد با الاتفاق بود.

 

باشگاه الاتفاق در بیانیه‌ای این موضوع را تایید و عنوان کرد که هندرسون با توافقی دو طرفه عربستان را ترک می‌کند.

 

ستاره سابق لیورپول در پیامی نوشت: «می‌خواهم از باشگاه، هواداران و همه دست‌اندرکاران برای دادن این فرصت تشکر کنم و برای آنها در ادامه فصل بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. کارهای سخت زیادی در حال انجام است.»

 

دقایقی پس از این پیام، انتقال هندرسون به آژاکس نیز تایید شد. او به‌عنوان بازیکن آزاد و در قراردادی به مدت دو سال و نیم به باشگاه هلندی پیوست. هندرسون در این باشگاه شماره ۶ را به تن خواهد کرد.

 

یان ونت شیپ، سرمربی آژاکس درباره این انتقال گفت: «ما یک هافبک باتجربه با ویژگی‌های رهبری می‌خواستیم. به دلیل مصدومیت در تیم، ما به دنبال کسی بودیم که بتواند فورا وارد ترکیب شود. جردن هندرسون از این نوع بازیکنان است. ورود او به معنای پیشرفت بزرگی برای تیم ماست. هم در داخل زمین و هم در خارج از زمین، حضور یک فوتبالیست باتجربه و بزرگ، کمک بزرگی برای بازیکنان جوان تیم است.»

 

***

 

الاتفاق قرارداد جرارد را تا 2027 تمدید کرد

باشگاه الاتفاق عربستان قرارداد سرمربی انگلیسی خود را رسما تا سال 2027 تمدید کرد.

 

نقل و انتقالات فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، الاتفاق در تابستان سال قبل استیون جرارد را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب و با بازیکنان مورد نظر این سرمربی سرشناس انگلیسی از جمله هندرسون، کاپیتان پیشین لیورپول قرارداد امضا کرد.

 

الاتفاق شروع بسیار خوبی با استیون جرارد داشت و توانست نتایج امیدوار کننده‌ای به دست آورد اما در ادامه نتایج تیم ناامید کننده شد.

 

جرارد جزو مربیانی نام برده شد که خطر اخراج به شدت او را تهدید می‌کرد و پیش بینی می شد که در زمستان از کار برکنار شود.

 

اما باشگاه الاتفاق نه‌تنها جرارد را اخراج نکرد بلکه قراردادش را تا سال 2027 تمدید کرد تا ثابت کند که به این مربی ایمان دارد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------