قلعه‌نویی: این همه موقعیت خراب کردن مربی را به سکته می‌رساند/ سرمربی هنگ‌کنگ: به عملکرد تیمم افتخار می‌کنم



امیر قلعه نویی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از اینکه تیمش سه امتیاز بازی مقابل هنگ‌کنگ را کسب کرده است، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش فارس، امیر قلعه نویی در نشست پس از دیدار با هنگ کنگ اظهار داشت: خوشحالیم 3 امتیاز این بازی را گرفتیم. بچه‌ها بازی خوبی هم انجام دادند ولی این همه موقعیت خراب کردن واقعا مربی را به سکته می‌رساند!

 

*از 6 قدم گل خالی را نزنید، ایراد است

وی افزود: امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و 10 دقیقه آخر امکان داشت تنبیه شویم ولی درممجموع همینکه 3 امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم. به تیم هنگ کنگ و مربی‌شان تبریک می‌گویم. خیلی خوب و قشنگ بازی کردند. دنبال برد بودند. ما با تجربه‌تر و حرفه‌ای تر بودیم ولی از 6 قدم گل خالی را نزنید، ایراد است. 

 

*از خراب کردن موقعیت های زیاد ناراحت هستم

وی افزود: خوشحالی دیگری هم داریم؛ بعد از چند وقت کلین شیت کردیم. چون بازی هجومی می‌کنیم کلین شیت کردن مهم است. البته در یکی دو صحنه هم باید گل می‌خوردیم که شانس آوردیم. درمجموع از کسب 3امتیاز، صعود و ثبت کلین شیت خوشحالم ولی اینکه زیاد موقعیت خراب می‌کنیم خیلی ناراحت هستم.

 

*بیشتر به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می کنیم تا باخت ژاپن

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه با توجه به شکست ژاپن مقابل عراق آیا این اتفاق تغییری در برنامه‌های تیم ملی در مراحل بعدی ایجاد می‌کند، گفت: طبیعتا مربیان معادلاتی را برای خودشان ترسیم می‌کنند ولی به هرحال در یک مرحله با یکی از این دوتیم روبرو می‌شویم. پس فقط و فقط به دنبال بازی‌های خودمان هستیم که بتوانیم با کیفیت و ارائه یک بازی خوب به مراحل بالاتر برویم. به اینکه با چه تیمی روبرو می‌شویم فکر می‌کنیم. اگر بگوییم نه، یعنی به جدول فکر نکردیم ولی بیشتر باید به قدرت تاکتیکی تیم خودمان فکر کنیم.

 

*یک مشکل بزرگ بازیکنان تیم ملی

وی درمورد اشتباهات متعدد بازیکنان در طول بازی که ناراحتی خودش را نیز در پی داشت، عنوان کرد: این حرف را قبول دارم. یکی از مشکلات بازیکنان ما این است که کیفیتی که در هر بازی باید داشته باشند را ندارند. چندین سال است با این نوع بازیکنان واقعا مشکل داریم. مثلا در جای دیگر بازیکن یک کیفیت 80درصد دارد و کیفیت بد او هم 70درصد است. 

 

*شاید بازیکنان هنگ کنگ را دست کم گرفتند

قلعه نویی گفت: نمی‌دانم، شاید به خاطر بازی با ژاپن بوده یا شاید هنگ کنگ را دست کم گرفتند ولی اینکه خوب دویدند و ایجاد موقعیت کردند نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ رسیده است. اگر نصف موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد نتیجه 4 یا 5 بر صفر می‌شد و طور دیگری سوال می‌کردید. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی هم نسبت به بازی قبل بهتر بوده، من مربی راضی هستم ولی اینکه موقعیت‌ها را نزنند ایراد کار است. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و هر بازی را فینال ببینیم. متاسفانه در تیم‌ها و بازیکنان ایرانی این مشکل وجود دارد.

 

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه این نحوه بازی باعث نگرانی و نارضایتی افکار عمومی شده و انتظار می‌رود نمایش بهتری را شاهد باشیم، اظهار داشت: من هم قبول دارم. شاید ناراحتی وجود داشته باشد ولی اگر توپ‌های ما گل می‌شد سوالات برعکس بود. تغییراتی که انجام دادیم به خاطر این بود که برای مراحل حذفی شرایط بدنی بازیکنان را حفظ کنیم. میلاد محمدی خیلی خوب بازی کرد.

 

*شهریار از آنچه فکر می‌کردیم بهتر بازی کرد

قلعه نویی تصریح کرد: رامین بهترین بازیکن شد. شهریار هم خیلی زحمت کشید و برای خودش ایجاد موقعیت کرد. از آنچه که فکر می‌کردیم بهتر بازی کرد. مترصد این هستیم که بازیکنان را برای بازی‌های حذفی در شرایط خوب بدنی نگه داریم. در ایجاد موقعیت و ساختار دفاعی تیم ما خوب وبد تنها ایراد این بود که از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. 

 

*هتل برای بازیکنان تکراری شده؟

وی درمورد اینکه آیا هتل محل اقامت برای بازیکنان تکراری نشده است، گفت: این هتلی بوده که قبلا هم آنجا بودند. مدیریت هتل نهایت همکاری را همیشه با تیم ملی دارد. یک سالن بدنسازی در طبقات تجهیز کردیم که شاید جای دیگری بود این کار را نمی‌کردند. کنار هتل هم فروشگاهی هست که بعضا بچه‌ها می‌روند و دوری می‌زنند. 

 

*باید اشتباهات بچه گانه را برطرف کنیم

قلعه نویی درمورد اینکه اواخر بازی هنگ کنگ چند موقعیت خطرناک به دست آورد، اظهار داشت: وقتی یک بر صفر جلو هستید، نتیجه با ثباتی نیست. وقتی موقعیت‌ها گل نمی‌شود به ساختار دفاعی فشار می‌آید و عدم تمرکز باعث شد یکی دو کرنر بدهیم ولی روی کرنرها توپ‌های اول را زدیم. به غیر از صحنه‌ای که چشمی توپ را لو داد فکر نمی‌کنم موقعیت آنچنانی به حریف داده باشیم. این را قبول دارم. باید فیلم را بازبینی و اشتباهات بچه گانه را برطرف کنیم.

 

*عوض کردن نگرش 10 ساله در تیم ملی هزینه دارد

وی درخصوص اینکه تیم ملی توانایی بازی از محوطه جریمه خودی را ندارد اما به این کار اصرار دارد و حتی شما در صحنه‌ای به بیرانوند گفتید توپ را بلند بزند، عنوان کرد: تیم ایران 10 سال بود یک مدل دیگر بازی می‌کرد. عوض کردن این نگرش درزمان کوتاه مقداری هزینه دارد تا آن مدل را به بازی هجومی تبدیل کنید. از بازی با روسیه که تیم را آنالیز کردیم تا آخرین بازی، فاصله تیمی ما حدود سی و اندی متر بود ولی در بازی‌های قبلی نزدیک 25 متر بود. یعنی در این موضوع خیلی موفق بودیم.

 

سرمربی تیم ملی افزود: در بازیسازی بحث این بود که دقایق آخر و تیم تحت فشار است، به بیرانوند گفتم بهتر است بازی بلند انجام بدهد چون وقتی تیم تحت پرس است باید بازی لند انجام بدهید. شاید در بازی‌هایی که مهمتر هستند کار ما به مشکل بخورد ولی نه، این نوع بازی و مهندسی تمرین ما بازی کوتاه و خروج از پرس است که امروز خوب انجام دادیم. وقتی این همه موقعیت ایجاد می‌کنید و کرنر می‌زنید یعنی ساختار تیمی جواب می‌دهد. بازهم می‌گویم اگر موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد شاید 4 بر یک یا 5 بر یک می‌بردیم سوالات مدل دیگری بودند! ولی ضعف‌ها را قبول دارم و باید آن‌ها را برطرف کنیم.

 

قلعه نویی درمورد اینکه دربرخی از دقایق بازی تیم به دو قسمت عقب و جلو تقسیم می‌شد و آیا این مساله در بازی‌های بزرگ نگران کننده نیست، گفت: اینکه تیم دو تکه می‌شود؛ سعی کردیم تیم را زیر 30 متر بیاوریم.

 

*چگونه سرمربی هنگ کنگ این حرف را زده است

وی درخصوص اینکه اندرسن اعلام کرد تفاوت آنچنانی بین ایران و هنگ کنگ نبود، اظهار داشت: با وجود احترامی که برای مربی هنگ کنگ قائلم، آمار تفاوت‌ها را از نظر مالکیت، پاس، ایجاد موقعیت و شوت مشخص می‌کند. اصلا قابل قیاس نیست. چگونه این حرف را زده؟ هرچند برای نظر او احترام قائلم. اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد اختلاف از بازی تهران هم بیشتر می‌شد. به هرحال نظر اوست.

 

*یک تیم نمی‌تواند در همه بازی‌ها یک مدل کار کند

قلعه نویی تصریح کرد: همانطور که رامین گفت یک تیم نمی‌تواند در همه بازی‌ها یک مدل کار کند. ژاپن در 2 بازی 4 گل خورده است. تیمی که همه ادعا دارند یک پای فینال و یک تیم خوب است. ما در 2 بازی یک گل خوردیم و این همه هجمه ایجاد می‌شود. قبول دارم. باید ایرادها را بازی به بازی برطرف کنیم. ممنون هستم که ضعف‌های ما را می‌گویید. گفتن ضعف‌ها باعث پیشرفت می‌شود. از طرفی نباید تمرکز و ساختار دفاعی را زیر سوال ببریم. برای تیمی که 10 سال یک مدل بازی می‌کرد، الان هزینه دارد.

 

* از فردا باید به فکر بازی با امارات و مراحل حذفی باشیم

سرمربی تیم ملی افزود: در یک بازی با فلسطین ما یک بر یک شدیم. همین فلسطین که همه می‌گفتند خیلی آسان است دیروز باید با اختلاف 3-2 گل برنده می‌شد ولی ما 4 گل زدیم. مربی هنگ کنگ شاید خواسته با این صحبت‌ها روحیه تیمش را بالا ببرد. بازهم می‌گویم این بازی کلی ایراد داشت که باید آنالیز کنیم. از فردا باید به فکر بازی با امارات و مراحل حذفی باشیم. ان‌شاالاه با انتقادات و راهنمایی‌ها بازی به بازی بهتر شویم.

 

*عده‌ای بخل و حسادت دارند

وی افزود: تیم ملی در 8 سال گذشته همه امکانات دراختیارش بود. باید قبول کنیم. رئیس جمهور وقت در خدمت این تیم ملی بود و هزینه‌های آنچنانی شد. این بازیکنان 8 سال و در دوره قبل 4 سال جوان تر بودند، تا این حد انتقاد نمی‌شد. واقعا جای تعجب است. شما باید کمک کنید. عده‌ای بخل و حسادت دارند. نمی‌خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد. همان‌ها که الان انتقاد می‌کنند چرا در 8 سال گذشته انتقادی نکردند؟

 

*در 8 سال گذشته همه چیز گل و بلبل بود و هیچ حمله‌ای نمی‌شد!

قلعه نویی تصریح کرد: رئیس جمهور وقت که در اختیارشان بود. پول و امکانات آنچنانی داشتند. این بازیکنان جوان تر هم بودند. چرا این انتقادات آن موقع نمی‌شد؟ یا جرات نداشتند یا دنبال بخل و حسادت هستند، می‌خواهند این تیم را بزنند. از انتقادات ممنون هستم. اینکه در گذشته با فلسطین مساوی می‌کردند نتیجه خیلی خوبی بود ولی الان ما برنده می‌شویم... اردن را در کشور خودش بردیم چقدر به ما حمله شد؟ همین اردن چه فوتبالی بازی کرد؟ هر تیمی را می‌بریم حمله می‌شود ولی در 8 سال گذشته همه چیز گل و بلبل بود. هیچ حمله‌ای نمی‌شد!

 

*انتقاد با حب و بغض معلوم است یک جای کار ایراد دارد

سرمربی تیم ملی گفت: ایران را دوست داشته باشید و انتقاد کنید. امیر قلعه نویی هم کلی ایراد دارد. هیچ ادعایی هم نداریم ولی حیف است. زحمت این بچه‌ها را زیر سوال نبرید. بالای 11 کیلومتر می‌دوند. کادرفنی ما واقعا به روز است. علمی کار می‌کند. نباید این رفتارها را داشته باشیم. چرا 8 سال گذشته چیزی نمی‌گفتند؟ در این چند بازی بالای 40 گل زدیم اگر اشتباه نکنیم. گفتند اردن و فلسطین ضعیف هستند، دیدید چه بازی کردند. انتقاد کنید. ما هم ایراد داریم. راهنمایی کنید ولی با حب و بغض معلوم است یک جای کار ایراد دارد.

 

صحبت های سرمربی تیم ملی در میکسدزون

قلعه نویی درمورد اینکه با طرح موضوع قهرمانی فشار مضاعفی روی تیم ملی ایران ایجاد می‌شود و این مساله فقط پیرامون تیم کشورمان وجود دارد، گفت: در سوال جواب هم دادید! یک سری برنامه ریزی می‌کنند با این حرف‌ها به تیم ملی ایران فشار بیاورند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم. از روزی که آمدیم همین فشار روی تیم ملی هست. این تیم ملی بیشترین امکانات را داشته و بازیکنان هم جوانتر بودند اما این سوالات مطرح نمی‌شد. الان یک جای کار ایراد دارد.

 

وی افزود: فوتبال آسیا نسبت به دهه گذشته خیلی پیشرفت کرده است. با این پیشرفت باز هم روی ما فشار ایجاد می‌کنند. البته من عادت کرده‌ام. در این 15-10 سال چه در باشگاه بودم چه در تیم ملی، این فشارها برای من طبیعی است. ناراحت بچه‌ها هستم که باید با ترفندی این فشارها از روی تیم برداشته شود.

 

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه تعویض قائدی تاکتیکی بود یا برای استراحت دادن به این بازیکن، گفت: امروز تغییراتی داشتیم. باید با 16-15 نفر جلو برویم تا در مراحل حذفی فشار کمتری روی بازیکنان باشد. قائدی هم امروز جزو بازیکنان خوب ما بود. اگر گل‌های بیشتری می‌زدیم ممکن بود حتی یک دو نفر دیگر را هم زودتر تعویض کنیم.

 

قلعه نویی در خصوص اینکه بازیکنانی مانند مجید حسینی و جهانبخش به دلیل مصدومیت از زمین خارج شدند و آیا ادامه مصدومیت‌ها نگران کننده نیست، اظهار داشت: چرا، ما را نگران می‌کند ولی از تیم پزشکی ممنون هستم که نهایت تلاش خودش را می‌کند. در هتل هم دستگاه ریکاوری خوبی داریم و هم تیم پزشکی ما خیلی خوب است. 

 

قایدی: خودمان بازی را سخت کردیم، باید بهتر از این باشیم/ مقابل امارات نیاز به حمایت هواداران داریم

مهدی قایدی پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: امروز روز سختی بود. خودمان برای خودمان بازی را سخت کردیم، ولی خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم، آنهم در روزی که خیلی خوب نبودیم. مهم این است که ذهنیت برنده‌ را داشتیم. بازی دوم بود و شرایط فرق می‌کرد، ولی باز هم خدا را شکر توانستیم از این مرحله صعود کنیم. باید تمرکزمان را روی بازی با امارات بگذاریم و بهتر از این بازی باشیم.

 

وی در مورد عملکرد خوبش در دو بازی قبلی تیم ملی گفت: من لطف بچه‌ها را در خط جلو تمام می‌کنم. ما آمدیم که وظیفه‌مان را خوب انجام دهیم. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و بتوانیم به هدفی که داریم برسیم.

 

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع که باید ایرادات تیم ملی خصوصاً در خط دفاع برطرف شود، تصریح کرد: این موضوع برعهده من نیست و صد درصد اشکالات را برطرف می‌کنند.

 

قایدی درباره حمایت هواداران خاطر نشان کرد: صد درصد ما نیاز به حمایت هواداران داریم. بازی با امارات مهمترین بازی ماست و امیدوارم ورزشگاه کلاً پر شود و بتوانیم شادشان کنیم.

 

وی راجع به عملکرد خوب همه تیم‌ها مقابل مدعیان عنوان کرد: صد درصد، اما ما تمرکزمان روی بازی‌های خودمان است.

 

طارمی: همین که بردیم جای شکر دارد

مهدی طارمی پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ گفت: مقابل هنگ‌کنگ نتوانستیم بازی همیشگی‌ خودمان را انجام دهیم ولی همین که توانستیم بازی را ببریم جای شکر دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین بازی‌ را در بازی بعدی‌مان مقابل امارات انجام دهیم.

 

وی در خصوص اینکه صعود ایران قطعی شد و مقابل امارات با خیال راحت‌تری بازی می‌کنیم، عنوان کرد: امارات تیم خوبی است، همانطور که هنگ‌کنگ هم امروز بازی خوبی مقابل ما انجام داد. امارات  تیم پرمهره‌ای است ولی ما می‌خواهیم بهترین عملکردمان را در بازی سوم‌ داشته باشیم.

 

طارمی درباره حمایت تماشاگران از تیم ملی، خاطرنشان کرد: ایران جزو تیم‌های قوی این تورنمنت است، خداراشکر که توانستیم از گروه صعود کنیم و امیدوارم از این به بعد هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند و از تیم ملی حمایت کنند.

 

***

 

سرمربی هنگ کنگ: ایران تیم قدرتمند آسیاست ولی امروز تفاوتی میان 2 تیم وجود نداشت

سرمربی تیم فوتبال هنگ‌کنگ گفت: باید حرفی که بعد از بازی قبلی زدم را تکرار کنم، من به خاطر عملکردی که تیمم امروز ارائه کرد به آن افتخار می‌کنم.

 

سرمربی هنگ کنگ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

یورن آندرسن پس از شکست یک بر صفر هنگ‌کنگ مقابل ایران در نشست خبری اظهار داشت: باید حرفی که بعد از بازی قبلی زدم را تکرار کنم، من به خاطر عملکردی که تیمم امروز ارائه کرد به آن افتخار می‌کنم. ما مقابل یکی از تیم‌های طراز اول آسیا قرار داشتیم، تیم 21 رده‌بندی فیفا. حریف قبلی‌‌مان هم امارات بود که در رده‌بندی فیفا شصت‌و‌چهارم است. 

 

او افزود: من میان عملکرد تیمم و حریف در این بازی تفاوتی ندیدم و به همین دلیل هم به تیم‌مان افتخار می‌کنم. فوتبال یک بازی تیمی است. شکی نیست که آنها از نظر فردی، بازیکنان بزرگتری دارند اما از نظر تیمی ما هم خوب بودیم، به آنها فشار آوردیم، حمله کردیم، پرس کردیم طوری که تیمی مانند ایران نمی‌دانست مقابل ما چطور باید فوتبال بازی کند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در ادامه افزود: شما قبل از این هم نظر مرا درباره ایران می‌دانستید، اما خُب بعد از دو بازی اخیر الان آنها و مربی‌شان را بهتر می‌شناسم. از نظر من ایران در کنار ژاپن و کره بخت‌های اصلی قهرمانی هستند و ما می‌بینیم که آنها چه توانایی و بازیکنان طراز اولی دارند، اما امروز تیم ما هم بازی بسیار خوبی ارائه کرد که مایه مباهات من بود. به نظرم تیم ما بدشانس بود، چون موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم، اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و از این بازی امتیاز بگیریم.

 

وی درباره بازی برابر فلسطین خاطر نشان کرد: ما همیشه به بازیکنان‌مان می‌گوییم که آخرین بازی مهمترین بازی است، چون اگر بتوانیم این بازی را ببریم شاید بتوانیم جزو یکی از تیم‌های سوم برتر مرحله گروهی باشیم و صعود کنیم. خوشبختانه ما در دو بازی اول‌مان برابر این دو تیم قوی (امارات و ایران) به خاطر عملکرد خوبی که داشتیم، گل‌‌های کمی خوردیم، سه گل از امارات و الان هم یکی از ایران که این خیلی هم بد نیست. بنابراین اگر بتوانیم امتیازات بازی مقابل فلسطین را بگیریم که به نظر من آنها هم تیمی قوی و پرانرژی هستند و البته کیفیت ایران و امارات را ندارند، می‌‌توانیم شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشیم.

 

آندرسن به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت و گفت: راستش من از قدرت بدنی بازیکنانم غافلگیر شدم. ما از ابتدا فشار آوردیم و تلاش کردیم حمله کنیم. ما از الان دو روز وقت داریم ریکاوری کنیم و دو روز بعد از آن را هم برای کسب آمادگی جهت رویارویی با فلسطین وقت خواهیم گذاشت.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ درباره اینکه چرا حاضر نشد برای فرار از شکست، تمام بازیکنانش را روی ضربات شروع مجدد جلو بفرستند و اینکه آیا ترس از بدتر شدن تفاضل گلش و کم شدن شانس صعود به‌عنوان تیم سوم را داشته است، تأکید کرد: من فکر می‌کنم ما تلاش‌مان را برای به نمایش گذاشتن چیزی که در خط حمله اهمیت داشت، انجام دادیم. خُب ما بازیکنانی داریم که (قد آنها) بیشتر از یک و 60 یا یک و 70 نیست. بنابراین حضور این بازیکنان در خط حمله کمکی نمی‌کند. به همین دلیل ما سعی کردیم که بهترین و قوی‌ترین بازیکنان‌مان را جلو بفرستیم. با این حال چیزی که من از آن راضی هم نیستم، ارسال‌های بدمان بود و ناتوانی در استفاده از توپ‌های دوم.

 

وی ادامه داد: با این حال ما نشان دادیم که می‌توانیم برابر تیمی مثل ایران بایستم و آنها را برای 90 دقیقه تحت فشار بگذاریم. در بازی اول‌ مهمترین بازیکنان‌‌مان را نداشتیم ضمن اینکه سفر طولانی به قطر و مشکلاتی که برای تطبیق خودمان با شرایط داشتیم هم کارمان را سخت‌تر کرده بود.

 

«چه تفاوتی میان تیم شما و ایران نسبت به بازی رو در وی قبلی‌تان (در مرحله انتخابی جام جهانی) دیدید؟ به نظر شما چه اتفاقی برای ایران رخ داد که نتوانست مطابق برنامه بازی کند؟»، آندرسن در پاسخ به این دو پرسش گفت: درباره ایران نمی‌خواهم حرفی بزنم، چون مربی آنها اینجا نیست، اما در مورد تفاوت میان آن بازی و این بازی باید بگویم که هنگ‌کنگ الان آماده‌تر و از لحاظ تاکتیکی بهتر است. ضمن اینکه در بازی قبلی‌مان در ایران هم ما سه بازیکنان‌‌مان که درگیر مشکلات خانوادگی بودند را در اختیار نداشتیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------