اولین برد رمِ با دروسی/ صعود بی‌دردسر پاری‌سن‌ژرمن به یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه



مسابقات فوتبال در 30 دی 1402،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یاران سردار آزمون در نخستین بازی خود پس از اخراج ژوزه مورینیو موفق به کسب سه امتیاز شدند.

به گزارش تسنیم، در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم سری A ایتالیا، امروز (شنبه) از ساعت 20:30 به وقت تهران، تیم‌های فوتبال رم و هلاس ورونا در ورزشگاه المپیکوی شهر رم به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 2 بر یک تیم میزبان خاتمه یافت.

 

در این بازی که نخستین بازی رمی‌ها پس از اخراج ژوزه مورینیو و انتصاب دانیله دروسی به عنوان جانشین او بود، روملو لوکاکو در دقیقه 19 و لورنزو پلگرینی در دقیقه 25 برای جالوروسی گلزنی کردند و میشاییل فولورونشو در دقیقه 76 تنها گل هلاس ورونا را به ثمر رساند. 

 

با این نتیجه سریال بازی‌‌های بدون برد رم در سری A که تعدادش به سه مورد رسیده بود، پایان یافت و گرگ‌های پایتخت با کسب نهمین پیروزی خود در این فصل سری A، 32 امتیازی شدند و به رده هشتم جدول صعود کردند، البته با یک بازی بیشتر نسبت به ناپولی 31 امتیازی.

 

میلان بازی باخته را در وقت‌های تلف شده برد

روسونری در دیداری که در آن تا آستانه شکست رفت، موفق به کسب تمام امتیازات شد.

 

در ادامه دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم سری A ایتالیا، از ساعت 23:15 شنبه در ورزشگاه داسیا آره‌نا، تیم فوتبال میلان میهمان اودینزه بود و این دیدار را که تا دقایق پایانی‌اش از حریفش عقب بود، در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به سود خود به پایان رساند.

 

میلانی‌ها که فصل پر فراز و نشیبی داشته‌اند، با گلزنی روبن لوفتوس چیک در دقیقه 31 از میزبان خود پیش افتادند، اما دو گل متوالی از اودینزه توسط لازا سمیرزیچ در دقیقه 42 و فلورین تائووین در دقیقه 62 ورق را به سود راه‌راه‌پوشان اودینه برگرداند. نتیجه تا دقیقه 83 به سود اودینزه پا برجا بود تا اینکه لوکا یوویچ، مهاجم صرب میلان گل دوم این تیم را زد و آن را از شکست نجات داد.

 

شب دراماتیک میلانی‌ها اما با گلزنی نواه اوکافور در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم کامل شد و به این ترتیب شاگردان استفانو پیولی با کسب چهاردهمین پیروزی‌شان در فصل جاری لیگ ایتالیا، 45 امتیازی شدند و موقتاً فاصله خود را با یوونتوس رده دومی که یک بازی کمتر دارد، به چهار امتیاز کاهش دادند. این در حالی است که اودینزه بحران‌زده با 18 امتیاز در رده هفدهم جدول باقی ماند.

 

با برگزاری چهار بازی دیگر که همه آنها امروز انجام خواهند شد، هفته بیست‌و‌یکم سری ‌A پیگیری می‌شود. سایر بازی‌های این هفته به دلیل حضور چهار تیم اینتر، ناپولی، لاتزیو و فیورنتینا در سوپرجام ایتالیا در عربستان، به زمان دیگری موکول شده‌اند.

 

در جدول رده‌بندی مسابقات، اینتر 51 امتیازی صدرنشین است، یوونتوس با 49 امتیاز در رده دوم قرار دارد و میلان با 42 امتیاز سوم است.

 

***

 

صعود بی‌دردسر پاری‌سن‌ژرمن به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه

در چارچوب دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال فرانسه، شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن میزبان تیم دسته سومی اورلئانز بود و این تیم را با نتیجه 4 بر یک در هم کوبید.

 

کیلیان امباپه دو بار در دقایق 16 و 63 (پنالتی)، گونچالو راموس در دقیقه 72 و سنی مایولو در دقیقه 88 برای تیم تحت هدایت لوئیس انریکه گلزنی کردند و نیکلاس سن‌روف در دقیقه 86 یکی از گل‌های خورده را برای اورلئانس جبران کرد.

 

لیون، موناکو، نیس و برست از دیگر تیم‌های دسته اولی بودند که با غلبه بر رقبای خود به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه راه یافتند.

 

دیدارهای این مرحله از جام حذفی فرانسه که مهمترین آنها نبرد رن و مارسی است، امشب ادامه پیدا خواهد کرد و با برگزار یک مسابقه در روز چهارشنبه هفته جاری به پایان خواهد رسید.

 

***

 

بازگشت آرسنال به رده سوم با یک پیروزی پرگل

دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر فوتبال انگلیس، پس از 6 روز وقفه، دیروز (شنبه) از سر گرفته شد و در ششمین بازی این هفته از مسابقات، از ساعت 16 به وقت تهران در ورزشگاه امارات شهر لندن، آرسنال موفق شد میهمان , رقیب همشهری‌اش کریستال پالاس را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد.

 

آرسنال با گلزنی گابریل ژسوس در دقیقه 11 از حریف پیش افتاد و گل به خودی دروازه‌بان کریستا‌ل‌پالاس، دین هندرسون در دقیقه 37 کار توپچی‌ها را راحت‌تر کرد. در ادامه لئاندرو تروسارد در دقیقه 59  سومین گل توپچی‌ها را زد .حسن ختام پیروزی قاطع توپچی‌ها نیز ثبت دو گل توسط گابریل مارتینلی در دقایق چهارم و پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم بود.

 

آرسنال با کسب سیزدهمین پیروزی‌اش در این فصل از لیگ برتر جزیره 43 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی خودش را به این تیم رساند، هر چند به دلیل تفاضل گل کمتر تنها تا رده سوم صعود کرد. این در حالیست که لیورپول صدرنشین نیز با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال 45 امتیاز دارد.

 

***

 

پیروزی آسان دورتموند در دیداری خارج از خانه

شاگردان ادین ترزیچ با کسب ۳ امتیازی هجدهمین بازی خود در فصل جاری بوندس‌لیگا، فاصله‌شان را بالانشینان جدول کاهش دادند.

 

دیدارهای هفته هجدهم بوندسلیگادیروز (شنبه) با برگزاری 4 دیدار همزمان از ساعت 18 به وقت تهران آغاز شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بوروسیا دورتموند برابر میزبان خود تیم کلن، با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست پیدا کرد.

 

دنیل مالن دو بار در دقایق 12 و 61، نیکلاس فولکروگ در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی و یوسف موکوکو در دقیقه 2+90 گل‌های زردپوشان وستفالن را در این بازی به ثمر رساندند تا نهمین پیروزی فصل آنها در لیگ آلمان رقم بخورد.

 

این پیروزی شاگردان ادین ترزیچ را 33 امتیازی کرد و آنها اکنون با یک بازی بیشتر نسبت به لایپزیگ با این تیم هم‌امتیاز هستند، هر چند به دلیل تفاضل گل کمتر، در رده پنجم باقی می‌مانند.

 

در بازی‌های همزمان با این مسابقه، نتایج زیر رقم خورد:

هایدنهایم یک - ولفسبورگ یک

دارمشتات 2 - اینتراخت فرانکفورت 2

فرایبورگ 3 - هوفنهایم 2

 

همچنین نبرد تیم‌های بوخوم و اشتوتگارت که دقایقی دیرتر آغاز شده بود، با تساوی بدون گل در نیمه نخست به پایان رسید.

 

لورکوزن پیروز بازی بزرگ بوندسلیگا

در ادامه هفته نخست دور برگشت رقابت های بوندسلیگا یک بازی برگزار شد.

 

مسابقات فوتبال در 30 دی 1402،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در این دیدار که یکی از حساس ترین بازی های هفته است بایر لورکوزن صدرنشین مهمان لایپزیگ بود.

 

لورکوزن باوجود آنکه در این بازی دو بار عقب افتاد اما در نهایت توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کند و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.

 

شاگردان ژابی آلونسو با پیروزی که در این بازی به دست آوردند ۴۸ امتیازی شدند و اختلاف خود را با بایرن مونیخ به ۷ امتیاز رساندند البته بایرن دو بازی عقب افتاده دارد که در صورت پیروزی در آنها اختلاف یک امتیاز می شود.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------