گزارشگر عمانی: برانکو را نخواستیم؛ او را به پرسپولیس ببرید!/ چلنگر: برانکو تیم بعدی‌اش را انتخاب کرده است



برانکو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
گزارشگر شناخته شده شبکه «الکأس» قطر از عملکرد برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فوتبال عمان انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، خلیل البلوشی گزارشگر عمانی شبکه «الکأس» در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال عمان و تایلند در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 که به تساوی صفر-صفر انجامید، اظهار داشت: برانکو (سرمربی عمان) را به پرسپولیس ببرید. او مربی خوبی است و شما می‌توانید دوباره او را در اختیار داشته باشید!

 

وی با بیان اینکه سرمربی سابق پرسپولیس نمایش خوبی با تیم ملی عمان نداشت، تصریح کرد: عمان با پیروزی مقابل قرقیزستان فرصت صعود به مرحله حذفی را دارد. با این حال مردم عمان نسبت به عملکرد برانکو در این تیم انتقاد دارند. آنها به‌خاطر عملکرد تیم ملی عمان مقابل عربستان و تایلند عصبانی هستند.

 

این گزارشگر عمانی با انتقاد از عملکرد تیم ملی فوتبال این کشور مقابل تایلند بیان کرد: در این مسابقه بازی خوبی ارائه نکردیم. به نظرم این آخرین رقابت برای برانکو در تیم ملی عمان است. مهم‌ترین نکته این است که مقابل قرقیزستان، تمرکز لازم و امید به صعود داشته باشیم.

 

تیم ملی عمان با کسب یک امتیاز از دو مسابقه، در جایگاه سوم جدول گروه F جام ملت‌های آسیا 2023 ایستاده و همچنان از شانس صعود به جمع 16 تیم پایانی رقابت‌ها بهره می‌برد.

 

اختصاصی از جزئیات جلسه سرنوشت‌ساز پرسپولیس/ چلنگر: برانکو تیم بعدی‌اش را انتخاب کرده است

فرصت پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ امشب به پایان خواهد رسید، اما در جلسه سرنوشت‌ساز درویش با سرمربی کروات چه گذشت؟

 

به گزارش ورزش سه، رضا چلنگر هفته گذشته به همراه رضا درویش و امیرعلی حسینی به قطر سفر کرد تا به عنوان مترجم در مذاکره مسئولان باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ حضور داشته باشد؛ مذاکراتی که البته در نهایت با رد پیشنهاد سرخ‌ها توسط سرمربی کروات همراه شد تا در نهایت مدیرعامل پرسپولیس دست خالی به ایران برگردد.

 

چلنگر امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره جزئیات این جلسه صحبت کرد و همچنین به صحبت‌های روز گذشته برانکو مبنی بر اینکه مذاکره‌ای با پرسپولیس نداشته است، واکنش نشان داد. او در بخشی از این گفت‌وگو به سوالی پیرامون بودجه پرسپولیس برای استخدام مربی نیز پاسخ داد.

 

مصاحبه با رضا چلنگر را در ادامه می‌خوانید:

* همسر برانکو گفته بود سال‌های آخر کارت نزدیک ما باش

او در ابتدا در خصوص جلسه رضا درویش با برانکو ایوانکوویچ توضیح داد: جلسه خیلی خوب شروع شد و آقای برانکو خیلی خوب ما را پذیرفت و پذیرایی خوبی هم از ما کرد. برانکو ۱۰-۱۵ دقیقه از روابط حسنه خودش با مردم ایران و مسئولان صحبت کرد و سپس آقای درویش به ایشان گفت ما هم بر اساس همین روابط حسنه آمدیم که اگر بشود دست خالی برنگردیم و دست در دست شما نزد هواداران برویم. پس از آن آقای برانکو دلایلش را آورد و گفت من تصمیمم را گرفتم و تصمیم من هم مربوط به الان نیست. او مسائل را نام برد و توضیح داد که همسرش گفته یکی-دو سال آخر کارت را نزدیک ما بیا که مثل سابق دور نباشیم.

 

* درویش گفت من از طرف مردم به قطر آمدم

او سپس با اشاره به اصرار درویش برای حضور برانکو در پرسپولیس ادامه داد: آقای درویش به هر زبانی که می‌توانست، امتحان کرد و بیشترین تلاش او هم این بود که بگوید من از طرف خودم و مسئولان باشگاه و ورزش کشور نیامدم و اگرچه نفر اول اجرایی باشگاه هستم اما در این لحظه از طرف مردم به اینجا آمده‌ام. درویش مثال‌های مختلفی زد و از افراد مختلفی نام برد که از او درخواست داشته‌اند که برانکو را به پرسپولیس برگرداند. پس از آن من هم نمونه‌هایی را به برانکو گفتم و اعلام کردم من نمی‌گویم برگرد یا برنگرد، اما هوادارانی از پارکبان و پاکبان گرفته تا قاضی دادگاه، مکانیک و... از من خواسته‌اند که با تو صحبت کنیم که برگردید. درویش همچنین اعلام کرد که انتخاب نخست من و همه مسئولان باشگاه پرسپولیس، شما هستید. برانکو باز هم تاکید کرد که نمی‌توانم بیایم.

 

* برانکو با یک تیم اروپایی به توافق رسیده بود

چلنگر سپس به پیشنهادات برانکو اشاره کرد و توضیح داد: برانکو نمونه پیشنهاداتش را آورد و قراردادهایی را که ظاهرا پیش‌نویس شده بود، به آقای امیرعلی حسینی و آقای درویش نشان داد و اعلام کرد از یک باشگاه قطری، یک تیم ملی در اروپا و همچنین خود فدراسیون فوتبال عمان پیشنهاد داد. او گفت من با تیم اروپایی صحبت کردم و توافقات شفاهی صورت گرفته است و من زمانی که قول بدهم، به سختی از آن برمی‌گردم. برانکو گفت درست است که قرارداد تا زمانی که امضا نشود، به لحاظ قانونی اعتباری ندارد اما صحبتی که از زبان جاری می‌شود، مهم‌تر است و من هم صحبت کرده‌ام و صحیح نیست که نظرم را برگردانم.

 

* مدیرعامل پرسپولیس برای برانکو سبیل گرو گذاشت!

وی با بیان اینکه برانکو تاکید داشت باشگاه پرسپولیس منتظر او نماند، گفت: برانکو گفت هواداران پرسپولیس، هوادارانی نیستند که من بخواهم آنها را معطل ‌کنم و کش و قوس بدهم و زمان را بکشم و در حال حاضر هم زمان برای باشگاه خیلی مهم است که بتواند مربی و کادرفنی خودش را تعیین کند و کار را از سر بگیرد. کل صحبت‌ها در این چارچوب بود و حتی درویش گفت یک اصطلاح قدیمی در ایران هست که می‌گویند سبیل گرو می‌گذاریم؛ برانکو گفت من با این اصطلاح آشنا هستم و من می‌دانم این اصطلاح برای قول شرافتمندانه است اما با این حال نمی‌توانم بپذیرم. او از آقای درویش بابت مالیاتی که پرداخته بودند، تشکر کرد و گفت حالا به عنوان توریست احساس آزادی می‌کنم و می‌توانم بیایم کشور زیبای شما را ببینم و در فوتبال هم مشخص نیست که چه کسی قرار است سر از کجا دربیاورد و شاید باز هم به ایران برگشت.

 

* درویش تا امشب به برانکو فرصت داد

چلنگر در ادامه عنوان کرد: درویش در پایان به برانکو گفت من با همه این صحبت‌ها باز هم در را نمی‌بندم و تا یکشنبه شب صبر می‌کنم و درباره کادر بعدی تصمیم نمی‌گیرم که شاید نظر شما تغییر کرد. درویش حتی از اصطلاح خواب‌نما استفاده کرد و گفت شاید خواب دیدید و نظرتان تغییر کرد؛ آغوش هواداران به روی تو باز است. پس از آن یک قهوه خوردیم و جدا شدیم تا برانکو به اردوی تیمش ملحق شود و ما هم به ایران برگردیم.

 

* برانکو درست می‌گوید، صحبتی از قرارداد نشد

او در خصوص اظهارات روز گذشته برانکو که مذاکره و صحبت درباره قرارداد با مسئولان پرسپولیس را تکذیب کرده بود، گفت: برانکو اشتباه نگفت و کاملا درست گفت. همان‌طور که می‌دانید، کنفرانس‌های خبری زمان محدودی دارد و طبیعتا برانکو هم نمی‌توانست جزئیات را توضیح بدهد. صحبت برانکو خلاف واقع نیست، چون کار اصلا به جایی نرسید که ما بخواهیم درباره جزئیات قرارداد صحبت کنیم. حتی آقای درویش به برانکو گفت افرادی که به سن شما می‌رسند و به اندازه کافی جام گرفته‌اند و پول هم دارند، تنها با رضایت یک توده میلیونی قانع می‌شوند و این توده ده‌ها میلیونی در ایران منتظر تو هستند، اما باز هم برانکو حاضر به صحبت درباره قرارداد نشد و گفت حرف‌های شما درست است اما من قبل از جام ملت‌ها قول‌هایم را داده‌ام و نمی‌توانم از صحبتم برگردم. کل صحبت‌ها در این چارچوب جلو رفت و برانکو درست می‌گوید که بحثی درباره قرارداد پیش نیامد. اگر برانکو اشاره‌ای به قرارداد می‌کرد، درویش کاملا آماده بود و حتی بحث قراردادی دو سال و نیمه داشت اما کار به آنجا نکشید.

 

* او می‌خواست شرایط را روشن کند

چلنگر سپس صحبت‌های برانکو مبنی بر اینکه این جلسه تنها یک گفت‌وگوی محترمانه بود، تایید کرد و گفت: برانکو تنها می‌خواست مسئله روشن شود. او قصد نداشت وقت را بکشد و پاسخ ندهد تا به هواداران پرسپولیس و باشگاه پرسپولیس بی‌احترامی نشود، چون به هر حال باشگاه پرسپولیس که مال یک نفر نیست، بلکه نمادی از توده عظیمی از مردم است و هرگونه پشت کردن به آنها یعنی پشت کردن به مردم. حداقل کاری که برانکو می‌توانست برای ادای احترام بکند، این بود که زمان بگذارد و توضیحات طرف مقابل را بشنود و توضیحات خودش را بدهد.

 

* حسینی می‌داند تیم بعدی برانکو کجاست

او در پاسخ به اینکه تیم بعدی برانکو چه تیمی خواهد بود، گفت: من نمی‌دانم. آقای امیرعلی حسینی پیشنهاد را دیدند. من کنار نشسته بودم و فاصله داشتم و با صدای بلند ترجمه می‌کردم. برانکو پیشنهادش را نشان آقای حسینی و آقای درویش داد که یک لوگوی زرد رنگ بالای سر خود داشت و نمی‌دانم مربوط به کدام کشور بود.

 

* حتما بودجه داشتند که جلو رفتند

او در پاسخ به اینکه آیا باشگاه پرسپولیس بودجه مالی جذب برانکو را در اختیار داشت، گفت: در مذاکرات که به بحث مالی نرسیدیم و من هم که در باشگاه نیستم که ببینم بودجه پرسپولیس به چه شکل است، اما حتما پتانسیلی وجود دارد که برای مذاکره اقدام کردند. البته این حدس من است و احساس می‌‌کنم وقتی آقای درویش تا این حد سفت و محکم قدم برداشت و ظرف ۴۸ ساعت مشکل مالیاتی برانکو را هم حل کرد، مشکل مالی وجود ندارد.

 

* درویش کار مدیران قبلی را انجام داد

چلنگر سپس به تمجید از درویش بابت حل مشکل مالیاتی برانکو پرداخت و اظهار داشت: حل مشکل مالیاتی در ۴۸ ساعت شوخی نیست. اگر شما بخواهید یک فیش را بگیرید، حداقل دو هفته طول می‌کشد، اما ایشان ظرف دو روز ۱۳ برگه را که متعلق به چهار سال بود، پاکسازی کرد که هفته گذشته منجر به صدور مفاصا حساب نهایی شد. آقای درویش کاری را کرد که چندین مدیر قبل از ایشان باید انجام می‌دادند. این موضوع در هر صورت جزء تعهدات ما بود و چه ایشان می‌آمد و چه نه، باید به آن عمل‌ می‌کردیم. نباید حتما اجباری بالای سر باشد.

 

* من هم مثل هواداران چشمم به راه هستم

او در پاسخ به این سوال که آیا دیگر هیچ امیدی به حضور برانکو در پرسپولیس وجود ندارد، گفت: نمی‌دانم. من هم مثل هواداران چشمم به راه است و امیدوارم باقی‌ مانده باشد، اما آقای برانکو تاکید می‌کرد معطل من نمانید و سراغ گزینه‌هایتان بروید و کار را پیش ببرید تا تیم آسیب نبیند. آقای درویش هم سعی کرد در را نیمه باز بگذارد.

 

* من تنها از روی شناختم از برانکو صحبت کردم

چلنگر که هفته گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرده بود برانکو اگر صداقت ببینید می‌آید، در پاسخ به اینکه آیا این اظهارنظر او پس از صحبت با برانکو صورت گرفته بود، گفت: نه، من از روی آشنایی‌ای که با شخصیت ایشان دارم، این صحبت را کردم. حتی بار اول که ما در اسفندماه با آقای نژادفلاح رفتیم، در مذاکره ۳-۴ ساعته‌ای که داشتیم، آقای نژادفلاح گفت من پول ندارم و تا تیرماه هم پول نداریم اما برانکو به خاطر صداقت ایشان پذیرفت و گفت من در این مدت مجانی کار می‌کنم. من روی آن اصل صحبت کردم که برانکو اگر صداقت ببیند، جلو می‌‌آید.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------