تداوم شگفتی‌سازی تاجیکستان با صعود به یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا/ امارات در ضربات پنالتی باخت و حذف شد



دیدار امارات و تاجیکستان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تاجیکستان به شگفتی‌سازی خود در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا ادامه داد و با از پیش رو برداشتن امارات به جمع هشت برتر مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها رسید.

به گزارش تسنیم، در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، از ساعت 19:30 امروز (یکشنبه) تیم‌های ملی تاجیکستان و امارات در ورزشگاه احمد بن علی الریان به مصاف هم رفتند که این بازی بعد از تساوی یک - یک در 90 دقیقه و پس از آن 30 وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی اما تاجیک‌ها با نتیجه 5 بر 3 پیروز شده و جواز صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات را کسب کردند.

 

وحدت حنانوف در دقیقه 30 اولین گل بازی را به ثمر رساند تا رقیب شگفت‌زده شود. بعد از آن حملات اماراتی‌ها برای جبران نتیجه ادامه پیدا کرد، اما آنها تا پایان نیمه نخست نتوانستند در گلزنی کامیاب شوند. بازی با برتری یک بر صفر تاجیکستان رو به اتمام بود که خلیفه مبارک الحمادی توانست در دقیقه 5+90 گل تساوی را وارد دروازه یتیم‌اف کرد تا همه چیز به وقت‌های اضافه کشیده شود.

 

در وقت‌های اضافه احتیاط در دستور کار دو تیم بود و توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا ضربات پنالتی تیم پیروز میدان را مشخص کند. در ضربات پنالتی تاجیکستان 5 بر 3 برد و جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات را کسب کرد. این تیم در اولین حضورش در مسابقات جام ملت‌های آسیا، اولین حضور در مرحله حذفی و به دنبال آن اولین فرصت رقابت در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات را کسب کرد.

 

یوسوکه آراکی داور ژاپنی قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به یحیى الغسانی و طحنون الزعابی از تیم امارات کارت زرد نشان داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------