مصاحبه نکونام علیه خطیر: مدیریت کاملا مخالف من است و دوست ندارد موفق شوم



نکونام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
جواد نکونام پس از برگزاری تمرین امروز استقلال، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و صحبت‌های تندی را علیه مدیریت باشگاه به زبان آورد.

به گزارش ورزش سه، به صورت کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، جواد نکونام پس از تمرین امروز استقلال در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد تا پس از مدت‌ها سکوتش را بشکند و در قبال مسائل مختلف مربوط به باشگاه و بخصوص بحث نقل و انتقالات به صحبت بپردازد.

 

استارت انفجار خشم نکونام از بیانیه‌های امروز باشگاه زده شد. او که در این مدت تلاش کرده بود با سکوت کارش را پیش ببرد و منتظر فعالیت مدیریت باشگاه در بخش نقل و انتقالات باشد، امروز صحبت‌های تندی را علیه علی خطیر به زبان آورد که در زیر می‌خوانیم:

 

* قهرمانی نیم فصل هیچ اهمیتی ندارد

تمام توضیحات را می‌دهم تا هواداران عزیزمان بدانند چه اتفاقاتی حول باشگاهمان رخ می‌دهد و در جریان قرار بگیرند، چون مالک و صاحب اصلی باشگاه استقلال هواداران هستند، آنهایی که در گرما و سرما تیم را حمایت می‌کنند. اگر در نیم‌فصل اول تیم توانست قهرمان شود که برای خود من و کادرم هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود، به خاطر حضور هواداران و بازیکنانمان بود. از روز اول هم گفتم اگر 13 بازیکن داشته باشم، کارمان را انجام می‌دهیم و زحمت‌مان را می‌کشیم.

 

* با این بیانیه ثابت کردند که می خواهند سرمان را ببرند

برخلاف صحبت‌هایی که یکسری از دوستان داشتند و گفتند اگر تیم چهاردهم هم بشود، برای ما مهم نیست، ولی بیانیه امروز نشان داد اینها منتظر هستند که همین جا سر ما را ببرند. اتفاقاتی که افتاد این را کاملا نشان می‌دهد.

 

* نامه دارند تا سرمربی را اخراج کنند

نامه‌ای از هیئت مدیره گرفته اند تا هر زمان خواستند سرمربی تیم را اخراج کنند و هنوز هم آن نامه را با خودشان این ور و آن ور می‌برند که این ادعا را نشان می دهد. اما هواداران و بازیکنان استقلال نشان دادند لیاقت صدرنشینی را دارند.

 

* آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند

نگاه و توجه ویژه‌ای باید به باشگاه استقلال داشته باشیم. فقط به خاطر بازیکنان و هواداران قهرمان نیم فصل شدیم. کسی خواهشا چیزی را به نام خودش ثبت نکند از روز اول ما دعوا داشتیم. بازیکنان اعتصاب می‌کردند و (مدیریت) پول ندادند و آنها می‌گفتند چون اعتصاب کردید به شما پول نمی‌دهیم. لج و لجبازی و جنگ و دعوا بود. آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند.

 

* اردوی خارجی منوط به خریدن بازیکن بود

در مورد اردوی دبی هم باید بگویم، در بازی آخری که در تهران داشتیم، من علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم (به دبی) نمی‌روم. قرار نبود اردویی در دبی برگزار شود. یک پیشنهادی به من دادند و قرار شد 2 بازی دوستانه برگزار شود و بریم در آنجا شرکت کنیم ولی وقتی بازیکن نگرفتیم، من خودم گفتم که نمی‌رویم. سپس جلساتی با مدیرعامل تیم برگزار کردیم که دوباره من درخواست اردوی خارج از کشور دادم. چند کشور را نیز گفتم چون به تیممان کمک می‌کرد. این موضوع هم منوط به خریدن بازیکن بود.

 

* تا دیروز منتظر بودم اتفاقات خوب رخ بدهد

تیمی که دو سال است با هم بازی می‌کند و بازیکنان همدیگر را می‌شناسند. این بازیکن جدید است که باید بیاید و با رفتار، تاکتیک و شرایط تیم و مربی آشنا شود. وگرنه ما نیازی به اردو نداشتیم. آنقدری که ما به بازیکن نیاز داریم، به اردو نیاز نداریم. از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول بود تا دیروز که منتظر بودم اتفاقات خوب بیفتد که چنین نشد. وقتی بازیکن نخریدیم، نمی توانیم به اردو برویم.

 

* اگر باشگاهی رونالدو را بخواهد، باید با پول نقد برود نه اینکه بنشیند سر جایش

بعد از بازی آخر به استراحت رفتیم و سپس من 2 لیست دادم و گفتم که چه بازیکنانی می‌خواهم. اینکه چرا بازیکنی گرفته نشده را پروسه اش را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که چند نامه زدند مثلا می‌دانم که به باشگاه سپاهان نامه زدند و باشگاه سپاهان مخالف انتقال بود. من سوال می کنم، مثلا تیمی می خواهد رونالدو را بخرد. می گوید ما می خواهیم رونالدو را بخریم. به هر حال آن مسئولی که در باشگاه النصر است، قطعا جوابی نمی دهد. ولی اگر آن تیم رونالدو را می خواهد، اگر با چک یا پول نقد برود و مذاکره کند، شرایط فرق می کند. مثلا باشگاه سپاهان یک بازیکن عراقی را می خواهد و مدیران این باشگاه برای مذاکره به باشگاه عراقی رفته اند. ولی ما نشسته ایم و می گوییم آقا این بازیکن نمی آید و آن بازی نمی آید.

 

* خود خطیر گفت قلی زاده و جهانبخش را می گیریم

درست است، بازیکن نمی آید. ولی من یک سوال دارم. خود ایشان (علی خطیر) گفتند برویم علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش را بگیریم. من اصلا تعجب کردم و گفتم آقا پول داریم؟ ایشان گفتند باید دو ستاره بگیریم و  موافقت کردم. گفتم ابتدای فصل با آنها صحبت کردم و گفتند به ایران نمی‌آیند، ولی الان صحبت‌ها را انجام بدهید و نام آنها را در لیست گذاشتم. دو بازیکنی که در لیست اول من حضور دارند و به قول دوستان کهکشانی هستند، در لیگ ایران بازی می‌کنند. اگر اینها را ابتدای فصل می‌گرفتید که ما مشکلی نداشتیم. باز هم تکرار می‌کنم، بازیکنانی بودند که قابل مذاکره بودند.

 

* ما باشگاه بزرگی هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم

حداقل یک بار با این بازیکنان لژیونر بنشینند و صحبت کنند. آخر سر می‌گویند نمی‌آیند، اما این زحمت را هم به خود ندادند. به جای آن لیست را بیرون دادند که نکونام این و آن را خواسته و این غیرمعقول است. من سوال می‌کنم؛ استقلال تهران، باشگاه به این بزرگی که دو بار قهرمان آسیا شده است، باید چه بازیکنی جذب کند؟ رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا دیگر! چون که بهترین تیم لالیگاست. می‌رود لیست مازاد از لالیگا بازیکن بخرد؟ یا منچسترسیتی و منچستر یونایتد. ما هم یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم. مگر تیم‌های دیگر نمی‌گیرند؟ اول فصل کی نگرفت؟ اول فصل هم شما بازیکن نگرفتید، من که لیست دادم. اول فصل که بازیکن نگرفتیم، وسط فصل گفتید ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم؛ چه شد پس؟

 

اورونوف که بازیکن آزاد است، چرا او را نمی‌گیرید؟
دوباره تکرار می‌کنم خود ایشان (علی خطیر) به من زنگ زد و گفت علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را می‌گیریم، ما نیاز داریم ستاره بگیریم. من گفتم پول هست؟ گفتند بله. من به عنوان بازیکن آزاد گفتم اوستون اورونوف را بگیرید، چرا نمی‌گیرند؟ من نمی‌دانم اورونوف چه کسی است. فقط فوتبال او را دیدم و از فوتبالش خوشم آمده است و می‌گویم او را بگیرید.

 

یک بازیکن اسپانیایی خواستم و گفتند گران است
یک بازیکن اسپانیایی گفتم بگیرید، گفتند نه آقا، این گران است. اگر قرار باشد بازیکن خوب نگیریم که هیچی. بازیکن خوب که نگرفتیم، بقیه بازیکنانی هم که می‌توانیم بگیریم را نمی‌گیریم. بعد من به اردو بروم چه کار کنم؟ فردا بگویند تیم به اردو رفته و ما همه چیز را فراهم کردیم و همه کارها را انجام دادیم؟ نه! تیم ما بازیکن نیاز دارد.

 

به من بگویید مهری چطوری جدا شد؟
ما مهری را از دست داده‌ایم. سعید مهری ابتدای فصل قراردادش را با مدیریت جدید بست. او چطور از باشگاه جدا شد؟ چه اتفاقی افتاد که جابه‌جا شد؟ به من بگویید.

 

یامگا تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند
کوین یامگا آسیب دیده و از نظر شرایط پزشکی اتفاقی افتاده است که تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. حالا باید چه کار انجام بدهیم؟!

 

می‌توانستم در مورد سیلوا همکاری نکنم
سیلوا را گرفتیم. او را چطور گرفتیم؟ او 850 هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط دیگری می‌خواهم، ولی همکاری کردم. گفتم ما سیلوا را می‌گیریم. اجازه بدهید این 850 هزار دلاری که می‌خواهیم به او بدهیم، بیاید برای خود ما بازی کند. من می‌توانستم مثل خودشان لج و لجبازی کنم تا هم بازیکن بخرند، هم این مبلغ 850 هزار دلار را به سیلوا بدهند. باشگاه هم باید پولش را بدهد و می‌توانستم این کار را بکنم.

 

سیلوا بازیکنی است که به دردمان می‌خورد
ولی گفتم سیلوا بازیکن باکیفیتی است و به درد تیممان می‌خورد که بیاید اینجا کارمان را انجام بدهد. به نفع تیم و باشگاه است. پولی که باشگاه قرار است هزینه بازیکن جدید بکند را نگه می‌داریم تا در آینده برای بازیکن دیگری خرج بکنیم.

 

رسماً خواهان جذب اورونوف شدیم، چرا او را نمی‌گیرند؟!
وی در مورد اینکه باشگاه چهار بازیکن خارجی به او معرفی کرده است، توضیح داد: هیچ بازیکنی را باشگاه به من معرفی نکرده است. آقای خطیر در واتساپ برای من بازیکن می‌فرستاد و می‌گفت اینها را نگاه کنید. ولی من سؤال می‌کنم من برای اورونوف رسماً نامه زدم، چرا نمی‌گیرند؟

 

چند بازیکن تیم ملی عراق را معرفی کرده‌ام
او در مورد اینکه باید سرمربی بازیکن معرفی کند و نه باشگاه، گفت: دیگر من به این مسائل ورود نمی‌کنم و برای آینده می‌گذاریم. مثلا من گفته‌ام دو، سه بازیکن تیم ملی عراق باکیفیت هستند. گفتم هر کدام را که توانستید بگیرید. می‌گویند اجازه بدهید بازی‌های عراق در جام ملت‌های آسیا تمام شود، بعد آن موقع حرف می‌زنیم. می‌گویم ما هفته بعد بازی داریم. می‌گویند نه ما با آنها بالاخره صحبت می‌کنیم.

 

نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم 
اینطوری نمی‌شود. اینجا استقلال است و ما داریم درباره استقلال صحبت می‌کنیم. اصلاً نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم. مگر نگفتند تیم چهاردهم؟ اصلاً تیم صدرنشین جدول شد، کسی آمد مصاحبه کند و از بازیکنان و تیم تشکر و قدردانی کند؟ کسی آمد این کارها را بکند؟ اصلا اینجوری نیست و در فوتبال این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

 

در نساجی گفتیم باید رتبه ما تک رقمی شود
من در نساجی بودم. سال اولی که تیم بعد 24 سال صعود کرد و آن زمان تازه ما می‌توانستیم تنها 6 بازیکن لیگ برتری بگیریم، من آن زمان به بازیکنان گفتم رتبه ما باید در آخر فصل تک رقمی شود.

 

دوباره برگشته‌ایم سر خانه اول
من نمی‌توانم فکر بخوانم و بدانم چه فکری پشت این اتفاقات است، ولی صحبتی که نیم فصل اول شد و تمام جلساتی که ما بعد از آن کشمکش‌های داشتیم و کوتاهی‌ای که دوستان نسبت به استقلال و هواداران داشتند و قولی که دادند بازیکن می‌گیریم و سقف قرارداد را سوراخ می‌کنیم، همه این‌ داستان‌ها  دوباره شروع شده و سر خانه اول بازگشتیم.

 

مربی و مدیر پرسپولیسی به ما بازیکن نمی‌دهند
این بازیکن را می‌خواهیم، می‌گویند نمی‌شود، آن بازیکن را می‌خواهیم، می‌گویند نمی‌شود. بازیکنی هست که می‌توانیم پول آپشن قراردادش را بدهیم و به تیم بیاید. اینکه زیاد است یا کم را من نمی‌توانم تعیین کنم. با مربی و مدیرعامل پرسپولیسی تیم در رستوران می‌نشینند و جلسه می‌گذارند و می‌خواهند بازیکن بگیرند. آنها هم چون جفتشان پرسپولیسی هستند می‌گویند نه! اصلاً من سوال می‌کنم آیا آنها دنبال موفقیت استقلال هستند؟ آیا به ما بازیکن می‌دهند؟ ولی بند قرارداد دارد و می‌توانند پولش را بدهند و بازیکن بگیرند.

 

چطور تیم‌های دیگر بازیکن یک میلیون دلاری می‌گیرند؟
وی در مورد اینکه منظورش امیرحسین اسلامی است، گفت: من اسمی از کسی نمی‌آورم. چیزهای هست که بین من و مدیریت است. نمی‌توانم خیلی چیزها را باز کنم. وقتی نیم فصل اول برای من بازیکن نگرفتید، تیم‌های حریف همه دارند بازیکن می‌گیرند. چطور تیم‌های دیگر می‌توانند بازیکنان یک میلیون دلاری و هشتصد هزار دلاری بگیرند؟ ما که نیم فصل اول بازیکن نگرفتیم، چطور الآن هم نمی‌توانیم بازیکن بگیریم؟

 

خنده‌دار است اگر این بازیکنان جذب نشوند
موضوع جلسات قبلی با مدیریت؟ هیچ. آن جلسات فقط در مورد بازیکن بوده. اسامی بازیکنان را روی تخته نوشتم و ایشان عکس گرفته است. واقعا خنده‌دار است اگر این بازیکنان جذب نشود. من یک سوال دارم، چرا باید اردو بروم؟ اردو برای پیش فصل است. به اردو برویم که دو مسابقه دوستانه برگزار کنیم و تیمم هماهنگ شود؟ تیم من هماهنگ است. نیم فصل اول تیم من هماهنگ بود. بازیکن هم ندارم. سعید مهری و یامگا را از دست داده‌ام. 2 بازیکن تیم ملی را هم در اختیار ندارم. دو بازیکن هم سرما خورده‌اند.

 

خواسته‌های ما عجیب و غریب نبود
می‌گویند ما 20 بازیکن داریم. کدام 20 بازیکن؟ در فوتبال بازیکن داخل زمین را می‌شمارند نه دروازه‌بان‌ها را. ما فوتبالی‌ها بازیکنانی که درون زمین هستند و تمرین می‌کنند را حساب می‌کنیم. دو بازیکن من امروز سرما خورده‌اند. ما چند نفر هستیم. سلیمی و بابایی تازه خوب شده‌اند. دو بازیکن هم در تیم ملی داریم و دو نفر هم جدا شده‌اند. با چند بازیکن باید بروم اردو؟ ما اینجا بازی دوستانه داشتیم و هواداران هم حضور داشتند. دقیقه 60 باید بازیکنان جوان و امید را باید به زمین بفرستم. بعد می‌گویند در اردو بازیکنان مازاد را نبر! ما هم گفتیم باشد. بازیکن جذب کنید تا بازیکنان مازاد را نبریم. من گفتم دو بازیکن از لیستم را بگیرید، دو-سه بازیکن نیز در حین اردو اضافه شود. گفتم حداقل دو بازیکن بگیریم. آیا این خواسته زیادی است؟ آیا بازیکنان عجیب و غریبی خواسته‌ام؟ لیست اول را دادیم گفتند کهکشانی در صورتی که خودمان، استقلال را کوچک می‌کنیم. باید بازیکن بزرگ به استقلال بیاید. وقتی که خودم در استقلال بودم، ما 6 بازیکن ملی پوش داشتیم. ایرانی‌ها و خارجی‌ها همگی در حد تیم ملی بودند. این باشگاه بزرگ است و دو قهرمانی آسیا دارد.

 

نمی‌دانم سعید مهری چگونه جدا شد
تیکدری؟ من در جریان نیستم و فقط می‌دانم دو روز پیش به من گفتند انجام شده است. حالا اینکه بعدش چه اتفاقی افتاد و نشد یا می‌شود را در جریان نیستم. چون نه نامه‌ای به من زده‌اند و نه چیز دیگری. ولی زمانی که ما نامه‌ای ارسال می‌کنیم، خدا را شکر جواب نمی‌دهند. ولی من تیکدری را می‌خواستم. کوین یامگا و سعید مهری رفته‌اند. حداقل کاری که باید بکنیم، جذب دو بازیکن است تا جای اینها را پر کنند. سوال من این است، سعید مهری که با مدیریت جدید قرارداد بسته است، چگونه جدا شد؟ خود مهری به من گفت می‌خواهد برود. به او گفتم اگر بازیکن گرفتیم، به تو کمک می‌کنم تا بروی و در فوتبال اروپا بازی کنی. نمی‌دانم چگونه رفت.

 

برخی‌ها از تیم ملی قطر و لیگ MLS بازیکن می‌گیرند
ساخت استادیوم؟ در مورد ورزشگاه من ورود نمی‌کنم و نیازی هم به ورود من نیست چون مربوط به مدیریت است که کار باشگاه را انجام می‌دهد. امیدواریم که این اتفاق بیفتد، چون باعث افتخار است. هر موقع این اتفاق رخ بدهد، باعث افتخار منِ استقلالی است. ولی نیم فصل اول و در بازیکن گرفتن که دیدید چه اتفاقی افتاد. همه چیز به نیم فصل دوم موکول شد. تکرار می‌کنم، روی آن لیست لقب کهکشانی‌ها گذاشتند، ولی تیم‌های دیگر می‌روند بازیکن تیم ملی قطر و آقای گل لیگ MLS آمریکا را می‌گیرند، می‌روند بهترین بازیکنان را جذب می‌کنند، ولی برای ما می‌شود کهکشانی و هیچ‌کدام را هم نمی‌گیریم و حتی مذاکره هم نمی‌کنیم!

 

استقلال را کوچک نکنید
لیست دوم را هم که می‌دهیم می‌گویند بازیکنان قرارداد دارند. پس چه کار کنیم؟ نیم فصل اول می‌گرفتید که ما دچار این مشکل نشویم. ما الان بازیکن از دست دادیم و بازیکن می‌خواهیم. استقلال هم باشگاه بزرگی است و بازیکن تاپ و تراز اول می‌خواهد. استقلال تیم معمولی نیست و خواهشاً استقلال را کوچک نکنید. باشگاه بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد. بازیکنی که کیفیت خودش را نشان دهد و هوادار لذت ببرد. سال 91 و 92 که من اینجا بازی می‌کردم، بروید ببینید چه بازیکنانی را استقلال قرارداد بست؟

 

این بیانیه میزان علاقه افراد باشگاه به من را مشخص کرد
وی در مورد اینکه برخی‌ها تصور می‌کردند آرامش به استقلال بازگشته ولی بیانیه امروز دوباره اختلافات را افزایش داد، گفت: اینکه چه اتفاقی افتاده کار به اینجا رسیده توضیح بدهم. از روزی که بازی آخر را انجام دادیم صحبت نکردم ولی می‌دانستم این اتفاقات می‌افتد. لیست اول و دوم را دادم اما شروع کردند علیه من صحبت کردن و کار انجام دادن. اما من سعی کردم باشگاه بزرگ استقلال را بزرگ نگه دارم و بازیکن بزرگ بگیرم ولی این کار را نمی‌خواستند انجام دهند. الان هم یک حرکاتی می‌کنند که بازیکن نگیرند. چون بیانیه مشخص می‌کند چقدر باشگاه و کسانی که در باشگاه هستند به من علاقه دارند و میزان علاقه را ثابت می‌کند!

 

خواهند داخل این کشتی بمب بیندازند تا ما را خفه کنند
اینکه چیزی را بخواهند بگویند می‌توانند مستقیم به من بگویند. در این مدت به خاطر هواداران سکوت کردم تا تیم آرامش داشته باشد به قول خودشان همه در یک کشتی هستیم اما خودشان دوست دارند کشتی را بمب بیندازند داخلش و بروند بیرون و ما را در کشتی خفه کنند. این اتفاقات نشان می‌دهد باشگاه را به اندازه‌ای که دو طرف باید دوست داشته باشند، دوست ندارند و مهم‌تر از آن، خیلی صریح و شفاف بگویم، کاملا با من مخالفند و هوادار می‌داند اینها دوست ندارند من موفق شوم و شرایط و کارهایی که هست، مشخص می‌کند دنبال موفقیت استقلال نیستند. چون موفقیت استقلال در یک چیز است؛ قهرمانی و بازیکن گرفتن، به هیچ چیز دیگر گره نخورده است.

 

درباره سرپرست باشگاه هیچ صحبتی نشده است
استعفای سامره و احتمال حضور آتیلا حجازی؟ هیچ صحبتی نشده است. چون اینقدر درگیر بودیم لیست را پر کنیم، هیچ صحبتی نشده است. این تصمیم را باید جلوتر برویم و تصمیم بگیریم.

 

بازیکنان ناراحتی خود را به گوش مدیریت رسانده‌اند
پرداختی بازیکنان و گلایه آنها با وجود جذب اسپانسر؟ ببینید بازیکنان ما از پارسال طلب دارند. این یک نکته‌ای است که نیم فصل را گذراندیم و بازیکنان همچنان از سال قبل طلبکارند. اینکه قراردادشان را کم کرده‌اند و بازیکن نگرفتیم و امتیاز تیم‌های دیگر برگشت و جریمه‌ای هم انجام شد، بازیکنان از این موضوع واقعا ناراحتند و این موضوع را به خود مدیریت شب بازی پیکان گفتند و قرار شد جلسه‌ای بگذارند تا حل شود. من قبلا هم گفتم همه اتفاقات خوب فقط برای بازیکنان و هواداران است، خواهشا کسی استفاده نکند.

 

اصلا به رفتن و استعفا فکر نمی‌کنم
ممکن است به استعفا فکر کنید چون مدیریت توپ را به زمین شما انداخت؟ توپ که در زمین ماست و با آن فوتبال بازی می‌کنیم. ما کارهایمان فوتبالی است و از چیزهای دیگر بلد نیستیم. ولی اینکه بخواهم بگویم به رفتن فکر می‌کنم، اصلا فکر نمی‌کنم. چون هواداران من را خواستند و به عنوان استقلالی و هوادار می‌گویم وقتی هواداران من را خواستند، تا لحظه‌ای که بتوانم می‌مانم و کار می‌کنم.

 

قهرمانی نیم فصل باعث ناراحتی دوستان شد
نیم فصل اول هم دیدید با اینکه می‌خواستند تیم چهاردهم شود، قهرمان شد و باعث ناراحتی دوستان شد و با کسانی که خودتان می‌دانید، همیشه این مشکلات را داریم. خیلی وقت‌ها در جبهه‌ای که هستیم باید دنبال دشمن بگردیم. دشمن بیرونی تکلیفش مشخص است و برای تیم خودش می‌جنگد و مشکلی نیست و طبیعی است. ولی داخل باشگاه می‌خواهند قرارداد بازیکنان را  یکی یکی بکنند هزار تومان. خون آنها را در شیشه کنند. با ما هم که رفتارشان مشخص و شفاف است. من به عشق هوادار آمدم تا روزی که بخواهند می‌مانم.

 

سه دوره مهم فوتبالی مربی بدنساز نداشتیم
بازگشت مربی اسپانیایی به تمرین؟ امروز ایشان بعد از چند وقت به تمرین تشریف آوردند. از اول سال تا الان در سه دوره مهم فوتبالی مربی بدنساز نداشتیم. قبل از فصل و نیم فصل و الان فقط هم به خاطر قرارداد که پرداختی نداشتند، باید بگوییم مدیریت اینجا هم کارش را انجام داد و وقتی کارها همه چیز درست شد، ایشان امروز آمدند و به کارشان ادامه دادند.

 

یحیی خودش خسته شد و رفت
نکونام در مورد اینکه ادامه همکاری با این مدیریت ممکن است چون استقلال نیز مانند دیگر تیم‌ها اسیر حاشیه شده، گفت: تیم‌های دیگر چه حاشیه‌ای دارند؟ مثلا یحیی که دوست عزیز من است و به او خسته نباشید می‌گویم، خودش خسته شده و رفته. بعد از چند سال، بعد از چند قهرمانی. سپاهان چه مشکلی دارد؟ تراکتور چه مشکلی دارد؟ سیرجان چه مشکلی دارد؟ تنها تیمی که مشکل دارد ما هستیم.

 

ما برای قهرمانی می‌جنگیم
درگیر سقف شدیم. درگیر رعایت سقف شدیم. دوباره وسط فصل درگیر کم کردن قراردادها شدیم. امتیازات تیم‌ها برگشت و الان هم این‌طور. هدف من و باشگاه تقویت تیم است. هدف من که این است و اگر قرار باشد با همین بازیکنان هم ادامه دهم ادامه می‌دهم و مشکلی نیست نشان دادم دنبال کارم هستم اما هوادار است و از تیم توقع دارد. اگر نمی‌توانید تقویت کنید، مشکلی نیست. همان‌طور که قرار بود تیم چهاردهم شود، ما می‌جنگیم برای قهرمانی.

 

این تیم فقط بازیکن می‌خواهد
او در مورد اینکه چه اتفاقی باید بیفتد که مشکل حل شود، گفت: این تیم بازیکن می‌خواهد. صحبتی که از اول کردیم. صحبت دیگری نداریم. فقط بازیکن می‌خواهد این تیم. نیاز به بازیکن دارد. کارشناسی کنید، ببینید بازیکن می‌خواهد یا نه. همین الان گفتم یامگا و مهری از تیم رفتند. حداقل دو بازیکن می‌خواهیم در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داریم. یار گرفتن نکونام و مربی دیگر نیست که. هوادار دارد این تیم و آدم باید جانش را برای هوادار بدهد. نمی‌شود یار نگیریم و تیم را تقویت نکنیم و بعد بگوییم بروید چهاردهم شوید. اصلا چهاردهم شدن برای استقلال نیست. درست است که شاید لفظ باشد ولی این تیم استقلال است و باید همیشه مدعی باشد و تلاش کند شاید قهرمان هم نشود. یامگا هم متاسفانه به خاطر شدت جراحتی که چشمش دارد باید کنار برود.

 

***

 

علت توقف مذاکرات با ۳ بازیکن مدنظر استقلال چه بود؟

تسنیم نوشت: باشگاه استقلال طبق لیست جواد نکونام مذاکرات زیادی با باشگاه‌های گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان و شمس آذر قزوین برای جذب مهدی تیکدری، محمدحسین اسلامی و حسین گودرزی انجام داد.

 

این بازیکنان تحت قرارداد باشگاه‌های خود هستند و جذب آنها نیاز به رایزنی زیادی داشت، اما این رایزنی‌ها تا به امروز جواب نداده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه گل‌گهر برای تیکدری که مدتی مصدوم بود و بهنام برزای در نیم‌فصل اول بیشتر جای او بازی می‌کرد خواهان معاوضه با سه بازیکن استقلال به نام‌های پیمان بابایی، زبیر نیک‌نفس و سامان تورانیان شده است.

 

باشگاه ذوب‌آهن نیز برای انتقال اسلامی درخواست معاوضه وی با جعفر سلمانی و سامان تورانیان به اضافه جذب ارسلان مطهری را کرده بود. درباره گودرزی مدافع - هافبک چپ پای شمس آذر هم گفته می‌شود مذاکره باشگاه استقلال با مدیربرنامه‌های این بازیکن نتیجه‌ای نداشته است.


***

 

پاسخ منفی نکونام به جذب ۴ بازیکن خارجی معرفی شده از سوی باشگاه استقلال

جواد نکونام دو لیست از بازیکنان مدنظرش را برای تقویت استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر به مسئولان استقلال داده؛ فهرستی که تاکنون بازیکنی از آنها جذب نشده است. این بازیکنان تحت قرارداد باشگاه‌های خود هستند و جذب آنها، هم با درخواست مالی و هم درخواست معاوضه با چند بازیکن مواجه شده و همین موضوع کار را برای جذب این نفرات سخت‌تر کرده است.

 

در عین حال مدیران استقلال چند گزینه خارجی را به جواد نکونام پیشنهاد دادند و مدعی شدند آنها علاوه بر کیفیتی که دارند هزینه کمتری به نسبت قرارداد بازیکنان ایرانی خواهند داشت. نکونام اما، با بسته‌ پیشنهادی مدیران استقلال مخالفت و بر جذب نفرات مدنظر خودش تأکید کرد.

 

در زیر به بررسی گزینه‌های خارجی که مدنظر باشگاه استقلال بود، می‌پردازیم:

اُپا انگوئته 29 ساله سنگالی که در پست وینگر چپ بازی می‌کند یکی از گزینه‌های خارجی معرفی شده از سوی باشگاه استقلال به سرمربی تیم بود بود. این بازیکن که 10 بازی ملی در پرونده‌اش دارد سابقه بازی در تیم‌های متز و والنسین فرانسه را داشته و بنی‌یاس امارات آخرین تیمی بوده که در آن بازی کرده است. این بازیکن در حال حاضر آزاد است و در تیمی حضور ندارد.

 

امین طلال از مراکش سابقه بازی در تیم‌های اورلئان و باستیا در دسته‌های پایین فرانسه را داشته است. این بازیکن 27 ساله که قابلیت بازی در پست‌های دفاع چپ و وینگر چپ را دارد در حال حاضر عضو تیم شریف مولداوی است و تا سال 2025 با این تیم قرارداد دارد.

 

دیگر بازیکن مدنظر، آندرس روا 30 ساله از کلمبیا است که بیشتر هافبک - مهاجم بازی می‌کند. روا که 30 ساله است با دو بازی ملی سابقه بازی در تیم‌های الباطن عربستان، آرژانتینوس جونیورز و ایندپندینته آرژانتین و دپورتیوو کالی کلمبیا را در پرونده‌اش دارد. او تا ژوئن 2024 با اوراکان آرژانتین قرارداد دارد.

 

اینی‌یگو کوردوبا 26 ساله اسپانیایی، وینگر چپ و عضو تیم دسته اولی فورتونا سیتارد هلند چهارمین بازیکنی است که باشگاه استقلال به نکونام معرفی کرد. قرارداد این بازیکن تا ژوئن 2024 اعتبار داشته و سابقه بازی در تیم‌های اتلتیک بیلبائو و گواهدایگلز هلند و تیم‌های زیر 17، زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------