آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مالک جدید استقلال در هیات مدیره مشخص شد

نماینده تام الاختیار هلدینگ در جلسات هیات مدیره باشگاه استقلال مشخص شد. به گزارش ایسنا، اولین جلسه هیات‌مدیره استقلال ایران…

واکنش‌ها به تصمیم جنجالی فغانی در دیدار عراق و اردن/ مجری معروف عراقی پشت فغانی درآمد!



دیدار اردن و عراق،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با انتشار ویدیوی جدیدی که توسط یک تماشاگر و از روی سکوهای استادیوم خلیفه شکار شده، علت دریافت کارت زرد دوم توسط ایمن حسین مشخص می‌گردد.

به گزارش ورزش سه، با وجود گذشت چند ساعت از شکست تلخ عراق برابر اردن، اما همچنان سوژه اصلی این مسابقه، قضاوت علیرضا فغانی و تصمیم بزرگ و اثرگذار او روی صحنه اخراج ایمن حسین است، کارت قرمزی که روند بازی را در ثانیه‌های پایانی بازی به طور کلی تغییر داد.

 

هنوز به درستی مشخص نیست که فغانی به چه دلیل تصمیم گرفت تا آقای گل جام ملت‌ها را با کارت زرد دوم جریمه کند. در شرایطی که در ابتدا تصور می‌شد حرکت این بازیکن و شادی لقمه برداشتن از زمین منجر به دریافت کارت قرمز برای این بازیکن شده، اما در ادامه ویدیو دیگری منتشر شد و فرضیات افزایش یافت.

 

برخی اعتقاد داشتند که ایمن حسین روبروی تماشاگران اردنی دست به حرکتی ناشایست زده و با تمسخره حریف، کارت زرد دوم را گرفته است. موضوعی که البته با انتشار ویدیوی جدید کاملا رد شده و مشخص می‌شود علت اصلی دریافت کارت زرد دوم توسط مهاجم عراق، فقط اتلاف وقت بوده است و نه نوع شادی او.

 

شبکه تلویزیونی الرابع عراق ویدیویی از لحظات شادی پس از گل ایمن حسین را که توسط یکی از تماشاگران و از روی سکوهای استادیوم ضبط شده، منتشر کرده است. از مقایسه لحظه شروع این ویدیو با کلیپ پخش اصلی تلویزیونی و رسمی مسابقات، مشخص می‌شود که در ویدیوی جدید، 19 ثانیه از لحظه به ثمر رسیدن گل ایمن حسین می‌گذرد.

 

پس از آنکه او شادی خود را با هواداران و هم‌تیمی‌هایش تقسیم می‌کند، علیرضا فغانی دو مرتبه و با سوت‌های خود، از این بازیکن می‌خواهد تا برای آغاز مسابقه به درون زمین بیاید. موضوعی که 70 ثانیه به طول می‌انجامد و در نهایت داور ایرانی مسابقه تصمیم می‌گیرد تا گلزن عراقی‌ها را با کارت زرد دوم اخراج کند.

 

نکته جالب اینکه مجری این برنامه نیز در صحبت‌هایش حق را به فغانی می‌دهد و از تأخیر ایمن حسین در ورود به زمین با وجود دو بار تذکر توسط داور مسابقه، انتقاد می‌کند. این مجری می‌گوید: تصمیم داور 100 درصد درست است. چون چند بار به ایمن گفت به زمین مسابقه برگردد، ولی این بازیکن توجهی نکرد و شادی پس از گلش را ادامه داد.

 

حمایت شدید کارشناسان داوری از علیرضا فغانی

کارشناسان داوری در گفت‌وگو با ورزش سه تصمیم علیرضا فغانی مبنی بر اخراج بازیکن تیم ملی عراق را تایید کردند.

 

محمدحسین ترابیان: در این تصاویر مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده، اما من فکر می‌کنم آقای فغانی به خاطر تحریک تماشاگران حریف به ایشان کارت زرد داده است. از قاطعیت داور مشخص است که این صحنه را کاملا دیده و آنالیز کرده است.

 

مهدی عالیقدر: این حرکت مصداق تحریک تماشاگران تیم حریف از جانب داور تلقی گردیده و با کارت زرد جریمه شده است؛ یک تصمیم کاملا صحیح و شجاعانه که تبعات جرائم انضباطی آن نیز متعاقباً از سوی کمیته برگزاری اعلام خواهد شد.

 

ابراهیم میرزابیگی: کارت زرد ایمن حسین می‌تواند دو دلیل باشد؛ یکی شادی او که ممکن است رفتار اهانت‌آمیز تلقی شود و به همین دلیل علیرضا فغانی تصمیم به جریمه بازیکن گرفته باشد، که در این صورت درست است. دلیل دوم هم می‌تواند این باشد که ایمن حسین یک‌ بار با بازیکنان ذخیره‌ این شادی را انجام داد و یک‌ بار به تنهایی و با این اقدام زمان زیادی تلف کرد؛ این موضوع هم می‌تواند باعث جریمه او شود که این هم درست است.

 

حسین عسگری: بازیکن عراق بعد از گلزنی به سمت تماشاگران اردن می‌رود و ابراز خوشحالی می‌کند و پس از آن هم روی چمن می‌نشیند و چمن را می‌کند و می‌خورد. باید دید فلسفه این عمل چیست، چون می‌گویند بازیکن اردن بعد از گلزنی چنین کاری کرده و این بازیکن حرکت او را تکرار کرده است. در هر صورت هر بازیکنی که گل بزند، مختار است سمت تماشاگران خودی هر کاری کند، اما در صورتی که سمت تماشاگران حریف برود، یک حرکت غیرورزشی محسوب می‌شود و حتما نیاز به کارت دارد. این حرکت، مصداق تحریک و تحقیر تماشاگر حریف است.

 

واکنش متفاوت حامد لک به تصمیم جنجالی علیرضا فغانی

حامد لک، گلر باتجربه مس رفسنجان و سابق پرسپولیس که به نوعی بچه محل علیرضا فغانی هم بوده، به قضاوت او در دیدار عراق و اردن واکنش نشان داد و به حمایت از این داور مطرح پرداخت و نوشت: «حتی اگر شما بهترین باشید (که هستید)، باز هم عده‌ای بی‌سواد که مغرض هم هستند، تحلیل خودشان را می‌کنند و می‌گویند این اخراج به آن اخراج در شد! نمی‌گویند از فاصله ۳۰ متری چه نگاه تیزبینانه، قضاوت حرفه‌ای و شجاعت بالایی داشتید که آن تصمیم را گرفتید. ممنونیم آقای فغانی که مثل همیشه ما را سربلند کردید.»

 

صفا هادی: مردم عراق فغانی را مقصر باخت میدانند

صفا هادی گفت که مردم عراق حذف این تیم را بخاطر قضاوت علیرضا فغانی می دانند.

 

آیمن حسین: داور دشمن من بود

آیمن حسین در پایان بازی توئیت کرد: وقتی داور دشمن شما باشد، انصاف در کار نخواهد بود. در هر صورت من از مردم عراق بابت این ناامیدی عذرخواهی می‌کنم. زنده‌باد عراق.

 

دیدار اردن و عراق،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------