ژاوی: به حرف پپ رسیدم، بارسلونا فرسوده‌ام کرد/ حمله اسطوره رئال به ژاوی: در حد بارسا نبودی!



ژاوی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ژاوی در نشست خبری امروز خود بار دیگر سفره دلش را باز کرد و از بارسلونا به عنوان باشگاهی بی رحم با جوی ظالمانه یاد کرد.

به گزارش ورزش سه، بارسلونا پس از شکست 3-5 خانگی برابر ویارئال فردا در یک بازی عقب افتاده باید به مصاف اوساسونا برود. تکرار بازی نیمه نهایی سوپرجام که بارسا توانست با دو گل برنده شود. در این بازی بارسا میزبان و محکوم به پیروزی است.

 

بعد از بازی جنجالی ویارئال ژاوی اعلام کرد که در پایان فصل از بارسا خواهد رفت و استعفای او مورد قبول باشگاه نیز قرار گرفت. همه اینها باعث شده بود تا نشست امروز ژاوی اهمیت بیشتری نیز پیدا کند.

 

ژاوی در نشست خبری خود گفت: «بعد از اعلام استعفای من، فکر می‌کنم زمان اتحاد فرا رسیده است. این روزها آسان نیستند و ما بیش از هر زمان دیگری به اتحاد با هواداران بارسلونا نیاز داریم. هواداران البته ما را ناامید نکرده‌اند. من از حمایت‌ها پس از استعفایم تشکر می‌کنم. واکنش‌ها تماشایی است. همچنین از رختکن، از محبت و عشقی که نشان دادند و نیز لطف رئیس باشگاه متشکرم. من تصمیمی را مدت‌ها پیش گرفته بودم. برای ما هنوز فصل تمام نشده و می‌خواهیم خوب کار کنیم. رقیب فردای ما سرسخت است و فوتبال مستقیم ارائه می‌دهد. آراساته خیلی خوب در اوساسونا کار کرده ولی ما می‌خواهیم فصل را در بالاترین رتبه‌ای که می‌شود، تمام کنیم.»

 

مشکل بارسلونا: «این یک موضوع ذهنی و فوتبالی است. ما باید بیشتر حمله کنیم و سازماندهی بیشتری داشته باشیم. هر اتفاق منفی باعث می‌شود اعتماد به نفس پایین بیاید. عملکرد فردی کاهش یابد. ذهنیت منفی به این دلیل است که ما در سطح ورزشی خوب نبوده‌ایم.»

 

واکنش بازیکنان و فضای رختکن: «روز به روز می‌بینم که وحدت بیشتری در تیم وجود دارد، اما باید بگویم از تماس‌ها، پیام‌ها و واکنش‌ها به استعفایم تعجب کردم. بازیکنان با من حرف زدند و اینجا شخصیت انسانی زیادی وجود دارد. آنها مرا احساساتی کردند. استعفایم را با فکر کردن به منافع باشگاه مطرح کردم. من بعدها به کمپ گامپر برای حمایت می‌آیم. می‌خواهم این ماه‌ها بهترین باشند. ما تمام تلاش خود را برای کسب نتایج بهتر خواهیم کرد.»

 

تصمیم گیری: «به طور کلی نمی‌شود چیزی گفت. این فشارها به خصوص در خانه باعث فرسودگی روحی شما می‌شود. من این احساس را دارم که هر کاری که انجام می‌دهید ارزشی ندارد. به این دلیل نیست که نمی‌توانم فشار را تحمل کنم. به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت برای کار ما ارزشی قائل نخواهد شد. وقتی می‌بینی کسی برای کارت ارزش قائل نیست، فرسوده می‌شوی.»

 

تغییرات مدنظر برای ادامه فصا: «می‌توانست نتایجمان بهتر باشد و در فصل جاری از این حیث خوب نبوده‌ایم اما هنوز هم می‌توانیم این شرایط را تغییر دهیم چون در دو جام زنده‌ایم. ما یازده امتیاز از صدرنشین لالیگا فاصله داریم و می‌خواهیم در لیگ قهرمانان شانسمان را امتحان کنیم.»

 

از طرف لاپورتا احساس حمایت و ارزش می‌کنید؟ «بله، همیشه. با دست روی قلبم می‌گویم که همیشه حامی من بوده است. ممنون از این فرصتی که به من داد ولی هر کاری که انجام می‌دهیم و در هر موقعیتی که در آن هستیم، ارزشی ندارد. این باعث فرسودگی می‌شود.»

 

اصرار بازیکنان به ماندن: «بله، آنها به من گفتند که بارسا را ترک نکن و این تصمیم بدی است که بروم. من می‌دانم که افرادی هستند که آن را درک نمی‌کنند، اما من قبلاً آن را توضیح داده‌ام. می‌دانم بازیکنان و بخشی از هواداران دوستم دارند اما خب، در این فصل خوب کار نکرده‌ایم. باید شرایط را بپذیریم. من سعی می‌کنم احساساتم را بیان کنم. اینجا هر روز به شما احساس بی ارزشی می‌دهند. برای همه مربیان قبلی نیز این اتفاق افتاده است. زمانی پپ این را به من گفته بود. حتی انریکه و والورده نیز شرایط من را داشتند. اینجا هر لحظه زندگی خود را به خطر می ‌اندازید. این اتفاق در هیچ باشگاهی نمی‌افتد. به همین دلیل می‌گویم ظالمانه است.»

 

رافا مارکز به عنوان جانشین: «او یک دوست است. شاید صحبت‌های او خارج از چارچوب باشد اما رافا برای مربیگری بارسا آماده می‌شود. این اصلا مشکلی برای من نیست.»

 

مصدومان: «آندریاس تلاش بی‌رحمانه‌ای انجام می‌دهد تا خودش را برسند، ما در حال مدیریت دقایق هستیم. او در دسترس خواهد بود، اما در موردش محتاطیم. اینیگو برای مسابقه هفته بعد مهیا می‌شود و تراشتگن برای بازی با گرانادا.»

 

نقل و انتقالات ضعیف: «فرسودگی من ربطی به وضعیت اقتصادی ندارد. من با باشگاه بودم و تا آخر خواهم بود. خودمان را با شرایط وفق داده‌ایم. فکر می‌کنم کار خیلی خوبی انجام شده است. وجدانم راحت است. من باشگاه را جلوتر از خودم در اولویت قرار داده‌ام. شما به من می‌گویید که 200 بهانه آورده‌ام ولی برعکس است، من خودم را با شرایط و سختی‌ها وفق داده‌ام.»

 

توقعات بالا در بارسا: «از وقتی به عنوان مربی بارسا انتخاب شدم، همیشه آنچه را که فکر می‌کردم، گفته‌ام. وقتی گفتم در حال بازسازی بارسا هستیم، مرا کشتید. وقتی می‌گویم بارسای 2010 را نداریم، بازهم انتقاد می‌کنید. انتقاد همیشه هست حتی وقتی در سوپرجام قهرمان شدیم و لالیگا را با 14 امتیاز اختلاف از رئال بردیم. این مشکل محیط اطراف بارسلوناست و در نهایت به من حس رفتن و جدایی داد.»

 

توصیه‌ای برای جانشین شما: «همین اتفاق قرار است برای او بیفتد و این یک مشکل همیشگی است. من به او می‌گویم که طبیعی رفتار کند و اجازه ندهد تحت تاثیر قرار بگیرد. رویای من این بود که مربی بارسلونا باشم و فوتبال خوبی بازی کنم. من افتخار می‌کنم و با وجدان پاک می‌روم. من تا آخر به این پروژه ایمان داشتم. توصیه من به جانشینم این است که از بودن در بارسلونا لذت ببر اما می‌دانم که غیرممکن است.»

 

***

 

حمله اسطوره رئال به ژاوی: در حد بارسا نبودی!

گوتی معتقد است ژاوی در سطح مربیگری بارسا نبود و نتوانست هرگز برابر فشارهای طبیعی این باشگاه مقاومت کند.

 

گوتی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

گوتی، اسطوره رئال، دیشب در ال‌چیرینگیتو ضمن انتقاد از رفتارهای ژاوی گفت: «ژاوی با گفتن آن کلمه مقابل دوربین اشتباه بزرگی کرد. یک مربی بارسا هرگز نباید مقابل دوربین آن حرف را بزند و مشخص شد که شرایط ویژه بازی بر او غلبه کرده بود.»

 

گوتی ادامه داد: «ژاوی نمی‌دانست به چه باشگاهی آمده است؟ او بیشترین بازی را در تاریخ بارسا انجام داده ولی در نشست‌های خبری خود مدام از فشار رسانه‌ها انتقاد می‌کرد. او می‌دانست با ارائه بازی‌های بد مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما در نشست خبری خود بار دیگر از این قضیه حرف زد. انتقاد دیگر من از او این است که چطور توانست بدون هماهنگی با بازیکنان و باشگاه خبر از استفعا بدهد؟ او عملا باشگاه را در عمل انجام شده قرار داد. چه تضمینی است با ادامه نتایج بد باشگاه او را برکنار نکند؟ بهتر نبود او بعد از شکست از ویارئال اعلام جدایی می‌کرد نه اینکه بگوید در پایان فصل می‌روم؟ ژاوی نشان داد در سطح مربیگری بارسلونا نبود.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------