دستمال کاغذی معروف با امضای مسی به حراج گذاشته شد



لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
اولین مدرک مربوط به توافق لیونل مسی با بارسلونا در سال 2000 یک ماه و نیم دیگر به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش ورزش سه، روی کاغذ نازکی که برای تمیز کردن از آن استفاده می‌شود، یکی از مهم ترین قراردادهای تاریخ فوتبال نوشته شده است. قرارداد 24 سال پیش لیونل مسی با بارسلونا، روی دستمال کاغذی نوشته شده بود. 

 

در سپتامبر 2000، در حالی که مسی تنها 13 سال داشت، به کمک فابین سولدینی و مارتین مونترو و همکار این دو در اسپانیا یعنی هوراسیو گاجولی، مسی و خانواده‌اش راهی بارسلونا شدند. ستاره نوجوان با توانایی‌هایش همه را تحت تاثیر قرار داده بود و خانواده مسی به روساریو بازگشتند و به آنها قول قرارداد رسمی داده شد. 

 

خوان گاسپارت، رئیس باشگاه بارسلونا در آن زمان معتقد بود که این انتقال برای آنها ریسکی است ولی گاجولی کاتالان‌ها را تهدید کرد که مسی ممکن است به تیم‌های دیگر از جمله رئال مادرید بپیوندد.

 

در روز 14 دسامبر، سه ماه پس از توافقی که با بارسا انجام شده بود، گاجولی در حال تنیس بازی کردن با کارس رکساچ، مدیر فنی سابق بارسلونا، بود. پس از بازی آنها برای صرف ناهار با یکدیگر وقت گذراندند، جایی که جوزپ ماریا مینگی‌یا، یک ایجنت فوتبال که بازیکنان زیادی را به بارسا آورده بود، نیز به آنها اضافه شد. گاجولی و مینگی‌یا به رکساچ فشار آوردند تا در مورد مسی تصمیم گیری کند، در مورد بازیکنی بسیار با استعداد.

 

آنجا بود که رکساچ، دستمالی خارج کرد و نوشت: «در بارسلونا، در روز 14 دسامبر 2000، آقایان دور هم جمع شده‌اند. مینگی‌یا، کارلوس رکساچ و هوراسیو که مدیر فنی باشگاه بارسلونا است و با مسئولیت او و با وجود مخالفت‌هایی در مورد جذب مسی، به توافقی در این رابطه دست پیدا کردیم»

 

این دستمال توسط رکساچ، مینگی‌یا و گاجولی به امضا رسید. یک هفته بعد، گاجولی و رکساچ، به این دستمال فرم رسمی دادند و داستان مسی در بارسلونا آغاز شد.

 

لیونل مسی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

طبق گزارش امروز اسپورت و موندودپورتیوو، این دستمال کاغذی که اولین مدرک توافق مسی با بارسلوناست قرار است بین 18 تا 27 مارس توسط شرکت بریتانیایی بونهامس به حراج گذاشته شود و شروع قیمت نیز از 350 هزار یورو خواهد بود. این در حالی است که گفته می‌شد این مدرک هرگز به فروش گذاشته نخواهد شد. این مدرک به نام هوراسیو گاجولی هم اکنون در یک گاو صندوق نگهداری می‌شود.

 

چند سال پیش صحبت‌هایی در مورد احتمال اهدای دستمال معروف به موزه وجود داشت اما این صحبت‌ها نتیجه‌ای نداشت و اگر بارسا آن را بخواهد باید در مناقصه شرکت کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------