آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اعلام برنامه 4 هفته پایانی لیگ برتر | اعتراض باشگاه استقلال

برنامه مسابقات هفته های بیست و هفتم تا سی ام لیگ برتر باشگاه های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد. به گزارش خبرآنلاین؛ با اعلام…

مایلی کهن: مشکلات عدیده مردم باعث ایجاد فاصله بین تیم ملی و طرفداران شده است



مایلی کهن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

روزنامه اعتماد نوشت: تيم ملي فوتبال كشورمان در يك بازي دشوار و نفسگير از سد سوريه گذشت تا در مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا به مصاف ژاپن برود. شاگردان قلعه‌نويي در غياب مهدي طارمي كار سختي مقابل سامورايي‌ها خواهند داشت اما در صورت پيروزي مقابل اين تيم سختكوش اميد زيادي خواهيم داشت كه پس از ۴۸ سال به فينال مسابقات راه پيدا كنيم. با محمد مايلي‌كهن سرمربي سابق تيم ملي كشورمان كه در سال ۹۶ ميلادي همراه با نسل طلايي ايران با بدشانسي از رسيدن به فينال جام ملت‌ها بازماند درخصوص شرايط اين روزهاي تيم ملي گفت‌وگو كرديم. مايلي‌كهن كه هميشه دغدغه اجتماعي و مردم را دارد در اين مصاحبه هم اظهاراتي درخصوص اوضاع اقتصادي كشور داشت و از تيم ملي گفت و البته براي تيم ملي با قلعه‌نويي در بازي مقابل ژاپن آرزوي موفقيت كرد.

 

تيم ملي به سختي از سد سوريه گذشت. چرا كارمان مقابل اين تيم گره خورده بود؟

اين‌طور كه ما مي‌بينيم و در خبرها مي‌آيد هر صحبتي كه پيرامون تيم ملي شود به مذاق مربيان تيم ملي خوش نمي‌آيد! به نوعي دوست و طرفدار تيم ملي و كشورتان نيستيد. اما بازي با سوريه در نيمه اول تقريبا برتر از آنها بوديم و در نيمه دوم وضعيت‌مان رو به تحليل رفت و بعد از اخراج طارمي كار براي‌مان سخت‌تر شد، اما خدا را شكر روي ضربات پنالتي عالي كار كرديم و بيرانوند هم خوب كار كرد و توانستيم از اين مرحله صعود كنيم. بازي آساني نبود.

 

مقابل سوريه اشتباهات فردي بازيكنان زياد بود. علتش دست‌كم گرفتن حريف بود؟

با توجه به اينكه بيش از نيم قرن است كه در فوتبال هستم اين نيست كه بازيكنان بروند درون زمين بخواهند حريف را دست‌كم بگيرند يا بازي خودشان را انجام ندهند. ما مقابل سوريه اين‌طور نبوده كه هميشه كار راحتي داشته باشيم حتي زمان من هم كارمان مقابل اين تيم آسان نبود‌. در اين بازي با اخراج طارمي كار گره خورده بود و با اخراج طارمي كار بدتر شد تا كار به ضربات پنالتي بكشد و با عملكرد عالي بچه‌ها در پنالتي به مرحله بعدي برسيم.

 

در كل عملكرد تيم ملي در اين مسابقات يكي در ميان خوب و بد پيش رفتيم. تغييرات زياد باعث ناهماهنگي بعضي از خطوط سيستم تيم ما شد. تغييرات زياد مقابل ژاپن ممكن است تيم ملي را دچار دردسر كند؟

آنچه مشخص است كه همراهان تيم ملي خوش‌شان نمي‌آيد كه بگوييم در كنار نقاط قوت تيم ملي ضعفي هم داشتيم. خيلي زود به آنها برمي‌خورد و از همان‌جا هم منتقدان را به رگبار مي‌بندند. بايد منتظر بود تا بازي‌ها تمام شود آن وقت راحت‌تر و جامع‌تر مي‌توانيم پيرامون مسابقات صحبت كنيم. من اختلاف زيادي با سرمربي تيم ملي دارم اما دلم مي‌خواهد كه تيم ملي كشورم موفق باشد.

 

قطعا شما هم دوست داريد تيم ملي كشورمان موفق شود.

بله، اما برداشت آقايان طور ديگري است. با تمام اين حرف‌ها دلم مي‌خواهد تيم ملي كشورم در بازي با ژاپن هم موفق شود هر چند بازي آساني نيست.

 

درباره بازي با ژاپن چه نظري داريد؟

درست كه در اين بازي‌ها خوب ظاهر نشده و به‌رغم آنكه در مسابقات تداركاتي بي‌نظير كار كرده بود و مثلا به آلمان ۴ تا زده بود با اين حال ژاپن هميشه ژاپن است و ما هم ايران هستيم و اميدوارم بتوانيم اين تيم را ببريم و دل مردم براي ساعاتي هم كه شده شاد شود و كمي از مشكلاتي كه دامنگير شده كم شود.

 

درخصوص درخواست تعويق بازي با ژاپن كه مورد موافقت هم واقع نشد، صحبتي داريد؟

اين هم از آن حرف‌هاست چون وقتي برنامه مسابقات اعلام مي‌شود بر همان اساس جلو مي‌روند. كمااينكه ما مقابل سوريه نزديك به يك هفته استراحت داشتيم اما تيم‌هاي ديگر اين‌طور نبودند. اين تصميم AFC است و تغييري ايجاد نمي‌شود.

 

در بين صحبت‌هاي‌تان به شادي مردم در صورت پيروزي بر ژاپن اشاره كرديد. خيلي‌ها اعتقاد دارند نسل فعلي به لحاظ محبوبيت نسبت به نسل دوره مربيگري شما در تيم فاصله زيادي دارند. فكر مي‌كنيد چرا مردم با اين بازيكنان زياد ارتباط برقرار نمي‌كنند يا نتايج تيم ملي مثل سابق براي خيلي‌ها اهميت زيادي ندارد؟

اين دو دوتا چهارتاي ساده است! اين به علت مشكلات عديده‌اي است كه مردم دارند كه من و شما مي‌دانيم و فكر مي‌كنم فقط مسوولان هستند كه نمي‌دانند! اصلي‌ترين مشكل مردم اين گراني‌ها است و هر روز سفره مردم كوچك و كوچك‌تر مي‌شود از آن طرف مردم مي‌بينند به كشورهاي مختلف كمك مي‌شود اين عوامل سبب مي‌شود كه ملت نااميد شوند. بارها گفتم بازهم مي‌گويم دين ما گفته چراغي كه به خانه خود رواست به ديگران سپردن حرام است! يا اول وجود بعدا سجود. يعني اول وجود خودت بعد همسايه و ديگران اما حالا برعكس شده يا در مملكت خرج‌هاي بي‌مورد زياد است. خب اگر پول نداريم بايد در هزينه‌هاي جانبي رعايت كنيم. در اين زمينه اگر اسكار بود به ما مي‌دادند! روز و هفته و ماه نيست كه چندين سميناهار برگزار نشود! من ديگر نمي‌گويم سمينار بلكه سميناهار است و اجلاس مختلف! از اقصا نقاط دنيا به كشور ما مي‌آيند و ما ميزبان آنها هستيم. براي اينها پول پرداخت نمي‌شود؟ از طرف ديگر اكثر كشورهايي كه همراه ما هستند و وضع‌شان خوب نيست ما به آنها كمك مي‌كنيم آن‌هم كمك‌هاي بسيار زياد. آن وقت شما چطور مي‌خواهيد حال و روز مردم كشورت شاد باشد؟ بعد از آن همه جلسات و دعوا و صحبت تازه كمي حقوق كارگر و كارمندان را زياد كردند. اگر خانه هم داشته باشيد با 10 ميليون مي‌شود زندگي كرد؟

 

مسلما نه!

خب من كه حقوقم 10 ميليون است بايد از راه خلاف زندگي كنم ديگر! پس چطور اين همه هزينه مي‌كنيم؟ از تكرار حرف‌هايم خسته شدم! اين همه در سمينار و اجلاس هزينه مي‌كنيم يا براي اعياد مذهبي و غيرمذهبي چقدر هزينه مي‌كنيم؟ الان در شهادت‌ها بيشتر از اعياد هزينه مي‌كنيم، اينها يك‌سري واقعيت است خب اينها پول نيست؟ اينها خرج مردم بشود‌‌.

 

از طرفي مردم هزينه‌هايي كه در فوتبال عربستان مي‌شود را با فوتبال كشور خودمان مقايسه مي‌كنند! نظر شما در اين رابطه چيست؟

ما خيال مي‌كنيم عربستاني‌ها پول‌شان را دور مي‌ريزند. مثلا رونالدو را 300 ميليون دلار پول دادند خب اولا عربستان الان در جهان معروف شد و در ثاني از بغل رونالدو تا الان سه هزار ميليارد درآمد داشتند. الان هم كه مي‌بينيد روابط‌شان را با كشورهاي ديگر بهتر كرده‌اند، چراكه بدون رابطه با كشورهاي ديگر نمي‌توانيد زندگي كنيد.

 

دنيا مرز ندارد شما كشورهاي اروپايي را مي‌بينيد، مرزي دارند؟ چي بگويم از بس كه حرف زديم افسردگي گرفتيم!

 

يك سوال متفاوت تا بحث را عوض كنيم. براي قلعه‌نويي آرزوي موفقيت مي‌كنيد تا باعث خوشحالي او شود؟

يقين بدانيد باعث خوشحالي او نمي‌شود! اما وقتي مي‌گويم براي تيم ملي آرزوي موفقيت و پيروزي دارم و اين شامل همه مي‌شود‌.

 

عليرضا فغاني با اخراج يك بازيكن عراقي مورد حمله بسياري قرار گرفت. در اين باره هم صحبتي مي‌كنيد؟

شكي در اين نيست كه فغاني بهترين داور تاريخ فوتبال ما است. البته عزيزاني بودند كه قبلا در جام جهاني سوت زدند، خدا رحمت كند آقا جعفر نامدار را‌‌. عنوان شده آقاي فغاني اشتباه نكرده اصلا‌ گيريم كه اشتباه كرده بعد از اين همه سال داور نمي‌تواند اشتباه كند؟ درست كه براي حريف گران تمام شد اما نحوه شادي و مدت شادي آن بازيكن زياد و به نوعي توهين‌آميز بوده كه اين را نمي‌دانم و طبعا عراقي‌ها خوشحال نيستند.

 

صحبت پاياني؟

براي شما و همكاران و همچنين همه ملت ايران و حتي دنيا آرزوي سلامتي دارم‌. آرزو مي‌كنم اين جنگ و دعواها و بزن و بكش‌ها تمام شود و در دنيا آرامش باشد و هيچ كسي دچار غم و مشكل نباشد.

 

روزبه دلاور



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------