قلعه‌نویی: بازی ما در نیمه دوم بالاتر از سطح فوتبال آسیا بود/ مردم ایران باید به این تیم افتخار کنند



امیر قلعه نویی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نمایش این تیم مقابل ژاپن را برای آسیا افتخار دانست.

به گزارش تسنیم، امیر قلعه‌نویی پس از برتری 2 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن و راهیابی این تیم به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم. لطف خدا و اهل بیت شامل حال فوتبال ایران شد و توانستیم برد خوبی بیاوریم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. مردم باید به بازیکنان ایران افتخار کنند که با قلب‌شان بازی کردند. لیاقت مردم ما بالاتر از این چیزهاست و امروز بازیکنان به خاطر مردم بازی کردند و توانستیم با بازی تاکتیکی و تکنیکی ببریم.

 

وی در ادامه افزود: از کیومرث هاشمی، مهدی تاج و بازیکنان تیم ملی تشکر می‌کنم، ولی خواهش می‌کنم نگاه مسئولان به فوتبال عوض شود. فوتبال می‌تواند برای جامعه نشاط بیاورد. تاج خیلی زحمت کشید و خیلی از دغدغه‌ها را برطرف کرد. دست تک تک مردم را هم می‌بوسم.

 

فوتبال ایران باید به بازی امروز ما مقابل ژاپن افتخار کند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که لطف او شامل حال ما شد و با بازی تاکتیکی منطقی و البته با تمرکز بالا پیروز شدیم. آسیا باید به این بازی افتخار کند و بعد فوتبال ایران باید به این بازی افتخار کند.

 

امیدوارم نگاه‌ها نسبت به ایرانی و فوتبال ایران عوض شود

قلعه‌نویی با تمجید از شاگردانش بیان کرد: جوانان ایرانی با تمام جان خود برای مردم ایران بازی کردند و لیاقت آنها خیلی بیشتر از اینهاست. آنها نشان دادند بازیکنان بزرگی هستند و فعل خواستن را صرف کردند. امیدوارم نگاه‌ها نسبت به ایرانی و فوتبال ایران عوض شود. باید بیشترین حمایت را از فدراسیون داشته باشیم تا تأثیرگذار باشد. این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود.

 

بازی ما در نیمه دوم بالاتر از سطح فوتبال آسیا بود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان ما کار بسیار بزرگی انجام دادند؛ نه فقط برای برد، بلکه به دلیل کیفیتی که از خودشان نشان دادند. برنامه داشتیم تا هافبک‌های ژاپن را از بازی خارج کنیم که تا قبل از گل حریف در این زمینه موفق نبودیم. بازی ما در نیمه دوم بالاتر از سطح فوتبال آسیا بود.

 

برای پیشرفت باید برنامه‌ریزی و چشم‌انداز داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز امیدواری به اینکه نگاه مسئولان به فوتبال تغییر کند، یادآور شد: امیدوارم مدیران کشورمان از فوتبال حمایت کنند تا مانند قطر، ورزشگاه‌ها و زمین‌های خوبی داشته باشیم و سرمربی تیم‌های پایه را در دقیقه 90 انتخاب نکنیم. اگر می‌خواهیم فوتبال ما از آسیا بالاتر برود، باید برنامه‌ریزی و چشم‌انداز داشته باشیم تا این موفقیت‌ها در همه رده‌ها تداوم داشته باشد.

 

ایران و ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند

وی در مورد صعود ایران با یک مربی ایرانی تصریح کرد: خواهش می‌کنم ایرانی را باور کنید؛ نه فقط در فوتبال، بلکه در همه رشته‌ها. ایران و ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند، اما در چند سال گذشته چنین فضایی را برای ایرانیان ایجاد نکردند. وقتی در تورنمنت‌های کافا و اردن شرکت کردیم چقدر به ما حمله شد. می‌گفتند اگر ما جمع می‌شدیم، این تیم‌ها را شکست می‌دادیم! از هشت تیم یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، پنج تیم متعلق به این دو تورنمنت بودند که ما و اردن به نیمه نهایی رسیده‌ایم. به جای اینکه مسخره کنید، حمایت کنید.

 

این تیم را در شرایط سخت جمع کردیم

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به وضعیت دشوار این تیم گفت: ما این تیم را در شرایط سخت جمع کردیم و دوست داشتیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، اما با همین امکانات جلو رفتیم. بعد از خدا و اهل بیت به بازیکنان اعتقاد داشتیم. به جای تخریب، انتقاد کنید. اما فقط ایرانی را زدند. باید زمینه پیشرفت فوتبال ایران را فراهم کنیم. شاید این برد یک مُسکن باشد. من چیزی از فوتبال نمی‌خواهم؛ چون دوران مربیگری من رو به پایان است و عمرمان را هم گذرانده‌ایم.

 

از سال 2007 زحمت زیادی کشیدم تا بگویم ایرانی می‌تواند

قلعه‌نویی در ادامه اظهار داشت: دوست دارم روزی که بازنشسته شدیم، مردم شاد باشند و آرامش داشته باشند؛ از لحاظ اقتصادی و سایر موارد. باید بپذیریم مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و امیدوارم برطرف شود. از سال 2007 زحمت زیادی در شهرهای مختلف کشیدم تا بگویم ایرانی می‌تواند. اگر آن سال کمک می‌کردید، می‌توانستیم کارهای زیادی انجام دهیم.

 

اگر شرایط بین‌المللی فراهم بود، مربیان ما می‌توانستند در اروپا مربیگری کنند

وی به تمجید از مربیان ایرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: مربیان بزرگی داریم و اگر شرایط بین‌المللی فراهم بود، مربیان می‌توانستند در اروپا مربیگری کنند. در این 11 ماه خیلی اذیت شدیم و حرف‌هایی می‌شنیدیم و می‌گفتیم این چه حرف‌هایی است؟ ما که در خانه ننشسته بودیم. از مدیرعامل باشگاه و شرکت گل‌گهر تشکر می‌کنم که اجازه دادند به تیم ملی بیایم.

 

باید به قدرت تاکتیکی خودمان اتکا کنیم

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سؤال که ترجیح می‌دهد در نیمه نهایی با قطر بازی کنند یا ازبکستان، گفت: خیلی‌ها دوست داشتند گروه (مسیر) خودمان را تغییر بدهیم. با این حال به بازیکنان گفتم باید با هر تیمی بازی کنیم. با قطر و ازبکستان بازی کرده‌ایم و باید به قدرت تاکتیکی خودمان اتکا کنیم. بازیکنان در نیمه دوم در حد 70 درصد خودشان بودند و امیدوارم با همین توان در مرحله بعدی بازی کنیم. بچه‌ها تا تمرین بعدی حق خوشحالی دارند و سپس باید به فکر بازی بعدی باشیم.

 

فوتبال جای نابودی نیست و جای لذت بردن است

قلعه‌نویی در واکنش به خبرنگاری که گفت ایران با فوتبال خود توانست ژاپن را نابود کند، تصریح کرد: فوتبال جای نابودی نیست و جای لذت بردن است. پس از دریافت گل یکی از بهترین بازی‌های خودمان را انجام دادیم. اوایل بازی اعتمادبه‌نفس لازم را نداشتیم که شاید به‌خاطر نتایج ژاپن پیش از این تورنمنت بود.

 

خیلی بهتر از رقیب بزرگ‌مان بودیم

وی در پایان عنوان کرد: بعد از دریافت گل، به‌ویژه در نیمه دوم تذکرات فنی دادیم که سه هافبک مرکزی ژاپن را از زمین خارج و حریف را پرس کنیم. گفتیم در این شرایط می‌توانیم در 90 دقیقه پیروز شویم که این اتفاق مهم افتاد. ژاپن برای همه قابل احترام است و فوتبال خوبی بازی می‌کند. لژیونرهای ژاپن نشان داده‌اند با حریف بزرگی بازی می‌کردیم، اما خیلی بهتر از رقیب بودیم. سرمربی ژاپن دوست من بوده و فردی باشخصیت است که نگاه عاشقی به فوتبال دارد.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------