سرمربی ژاپن: مسئولیت باخت مقابل ایران را برعهده می‌گیرم/ موریتا: گل دوم ایران اتفاقی بود!‏



موریاسو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن در پی شکست تیمش مقابل ایران تأکید کرد، مسئولیت این شکست را برعهده می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، هاشیمه موریاسو پس از شکست 2 بر یک ژاپن مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2023، در نشست خبری اظهار داشت: به تیم ملی ایران تبریک می‌گویم. متأسفانه باید تورنمنت را در یک چهارم نهایی ترک کنم و از هواداران فوتبال ژاپن معذرت‌خواهی می‌کنم. مسئولیت این نتیجه را برعهده می‌گیرم و به نظرم کادر فنی و بازیکنان ژاپن، تمام توان خود را گذاشتند.

 

وی در مورد اینکه تیمش در هر مسابقه حداقل یک گل دریافت کرد، گفت: ما از جنبه‌های زیادی پیشرفت کرده بودیم. در جام ملت‌های آسیا پنج بازی کردیم و حداقل یک گل در هر دیدار خوردیم. اگر کلین‌شیت نکنیم، نمی‌توانیم پیروز شویم. متأسفانه در زمانی که فشار روی دروازه ژاپن ایجاد شد، نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و ایران خط حمله باکیفیتی داشت.

 

سرمربی ژاپن در ادامه اظهاراتش بیان کرد: مقابل رقیبی قدرتمند نباید چنین گلی بخوریم. با این حال فقط از خط دفاعی حرف نمی‌زنم و به نظرم باید گل دوم را می‌زدیم. اگر این اتفاق می‌افتاد، بازی با شرایط متفاوتی دنبال می‌شد. نتوانستیم توپ‌های دوم را در میانه زمین ببریم و در اواخر مسابقه فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد شد.

 

موریاسو درباره عملکرد نه چندان مطلوب کو ایتاکورا مدافع ژاپن خاطرنشان کرد: او کار سختی داشت، چون ما نتوانستیم بهتر از این مقابل ایران حمله کنیم. ما باید اشتباهات خودمان را جبران کنیم و از لحاظ انفرادی و تیمی بهتر از این باشیم.

 

وی در مورد اینکه ژاپن نتوانست بر فشارهای شاگردان قلعه‌نویی مقابل ژاپن فایق آید، تصریح کرد: ایران در آخرین دقایق نیمه اول فشار زیادی روی دروازه ما به وجود آورد، اما موقعیت زیادی جز از راه ارسال‌ها و پرتاب‌های بلند ایجاد نکرد. همچنین می‌توانستیم در نبردهای هوایی عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

سرمربی ژاپن با بیان اینکه نتوانست به هدفی که در ذهن داشت دست یابد، عنوان کرد: ما فقط دنبال دفاع نبودیم و برای ضدحمله برنامه‌ریزی کردیم که برخلاف برنامه‌ای که داشتیم، گل خوردیم. با تعویض‌های انجام شده تلاش کردیم این فشارها را تحمل کنیم که جواب نداد.

 

عصبانیت و ناامیدی شدید کاپیتان ژاپن بعد از شکست برابر ایران

واتارو اندو گفت: احساس ناامیدی شدیدی داریم. ما در دوره کنونی جام ملت‌های آسیا سطح خوبی از خود نشان دادیم. امروز شکست خوردیم اما به نظرم شایسته شکست نبودیم.

 

کاپیتان ژاپن که بسیار عصبانی و ناراحت بود ادامه داد: همه می‌گویند ژاپن تیم شاخصی است و فوتبال در کشور ما پیشرفت کرده با این حال ما اشتباهاتی داریم که باید برطرف شود. امشب نشان دادیم که تیم بزرگی هستیم.

 

تومیاسو: شایسته پیروزی برابر ایران نبودیم

تاکهیرو تومیاسو، مدافع تیم ملی ژاپن عنوان کرد: ایران از نظر ذهنی بهتر از ما بود و همین کمک کرد تا آنها در نیمه دوم بهتر عمل کنند و برنده این بازی شوند. ما در نیمه دوم خوب نبودیم و نه تنها برتری خود را از دست دادیم بلکه در لحظات پایانی نیز شکست را قبول کردیم و باید با این تورنمنت خداحافظی کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا برابر ایران بدشانس بودند؟ جواب داد: خیر! موضوع اصلا شانس نبود و ما شایسته پیروزی در این دیدار نبودیم. حریف بهتر بود و مزد برتری‌اش را هم گرفت.

 

مدافع تیم فوتبال آرسنال در جواب این سوال که ژاپن تیمی در سطح اول فوتبال جهان دارد؟ بیان کرد: ما در این مسابقات هم به عراق و هم به ایران باختیم و برای رسیدن به سطح اول جهانی، باید در بازی‌های دشوار بهتر عمل کنیم و بتوانیم رقبای خود را شکست دهیم. ما با آنچه باید باشیم، فاصله داریم و باید این قضیه را مدیریت کنیم. باید از نظر ذهنی بزرگ شویم و بتوانیم به قدرتی که داریم مسلط شویم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن: ایران شایسته پیروزی بود

کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن اظهار داشت: در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم به گل برسیم اما در نیمه دوم خوب نبودیم. در نیمه دوم ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت و با شایستگی هم به پیروزی رسید.‌ ایران سرانجام ژاپن را شکست داد و به تیم ایران و بازیکنان این تیم پیروزی را تبریک می‌گویم.

 

موریتا گلزن ژاپن: گل دوم ایران اتفاقی بود!‏

موریتا گفت: من دیدم اوئدا توپ را در موقعیتی خوب ‏به دست آورده و وقتی توپ به من رسید موفق شدم با چند ضرب خیلی خوب توپ را ‏مال خودم بکنم و با یک شوت گل بزنم". ‏

 

بعد از سوت آخر بازی فرصت نشده که با ایتاکورا صحبت کنم. از ‏چند دقیقه قبل انگار به من الهام شده بود که ممکن است اینطوری گل بخوریم. با اینکه ‏گل ایران و آن پنالتی اتفاقی بود ولی من به عنوان یک بازیکن دفاعی وظیفه دارم در این ‏جور موقعیت‌ها در فاز دفاعی بهتر کار کنم و این مسئولیت را می‌پذیرم. ‏

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------