صعود ساحل‌عاج و آفریقای جنوبی به نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا



تیم ملی ساحل عاج،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی فوتبال ساحل‌عاج موفق شد در دقایق پایانی مقابل، مالی کامبک کند و به نیمه نهایی، جام ملت‌های آفریقا صعود کند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال مالی و ساحل عاج در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا از ساعت ۲۰:۳۰ شنبه شب برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک ساحل عاج به پایان رسید.

 

ترائوره در دقیقه ۱۶ این فرصت را داشت تا از روی نقطه پنالتی گل اول این دیدار را به ثمر برساند اما ضربه این بازیکن را فوفانا مهار کرد. در دقیقه ۴۳ اودیلون کوسونو با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار برای میزبان این رقابت‌ها در ادامه دیدار سخت‌تر شود.

 

سرانجام قفل دروازه ساحل عاج در دقیقه ۷۱ باز شد. ننه دورگلس کمتر از ۱۰ دقیقه زمان احتیاج داشت تا بعد از ورود به زمین روی پاس دیادیه ساماسیکو گل اول این دیدار را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و ساحل عاج موفق شد در دقیقه ۹۰ توسط سیمون آدینگرا گل تساوی را به ثمر برساند و در جام ملت‌های آفریقا بماند.

 

در حالی که همه منتظر ضربات پنالتی بودند تا برنده این دیدار مشخص شود این تیم میزبان بود که کامبک رویایی خود را با یک یار کمتر در دقیقه ۲+۱۲۰ تکمیل کرد. ضربه روی پا فوفانا از پشت محوطه جریمه در میانه راه با دخالت دیاکیته تبدیل به گل برتری و صعود ساحل عاج به نیمه نهایی این رقابت‌ها شد.

 

با این نتیجه تیم ملی ساحل عاج باید در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی جمهوری دموکرات کنگو قرار بگیرد.

 

صعود دشوار آفریقای جنوبی به نیمه نهایی در ضیافت پنالتی ها

دو تیم ملی کیپ ورد و آفریقای جنوبی در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا از ساعت 23:30 به مصاف هم رفتند که تا پایان 90 دقیقه و دو وقت اضافه به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند.

 

در ضریات پنالتی با درخشش دروازه بان آفریقای جنوبی این تیم با پیروزی 2 بر یک مقابل کیپ ورد در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

 

آفریقای جنوبی در مرحله نیمه نهایی به مصاف نیجریه خواهد رفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------