رد پای «ساپینتو» در باز نشدن پنجره استقلال؛ فیفا دست به کار می‌شود/ علی سامره: تا نکونام عذرخواهی نکند برنمی گردم



ساپینتو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رد پای «ریکاردو ساپینتو» در باز نشدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال دیده می‌شود، چراکه وکیل این مربی پرتغالی انتظار کشیده شدن کار به دادگاه عالی ورزش (CAS) را نداشت.

به گزارش ایرنا، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال پس از صدور حکم فیفا در پرونده مطالبات روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو سه دستیار ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته این تیم بسته شد.

 

باشگاه استقلال نامه‌ای را به فیفا ارسال و درخواست کرد که پرداخت مطالبات این سه مربی از محل درآمدهای آبی‌ها در فیفا پرداخت شود. علی خطیر، مدیرعامل استقلال پس از نامه‌نگاری با فیفا در نهایت توانست موافقت این نهاد بین‌المللی را برای پرداخت مطالبات این سه مربی از محل مذکور جلب کند.

 

در این باره باید نوشت برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به اینکه وکیل روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو با استقلال سر پرونده مطالبات ریکاردو ساپینتو وارد چالش شده، او دست به تلافی زد تا باز شدن پرونده استقلال با تاخیر مواجه شود. وکیل ساپینتو توقع داشت پول موکلش به طور تمام و کمال پرداخت شود اما شکایت آبی‌پوشان به دادگاه عالی ورزش (CAS) باعث شد تا وی به فکر تلافی افتاده و شمشیر را برای این تیم از رو ببندد.

 

اصل ماجرا اینگونه بود که پس از موافقت فیفا برای پرداخت پول مربیان سابق استقلال از محل درآمدهای آبی‌ها در فیفا، باشگاه استقلال در دسامبر سال ۲۰۲۳ نامه‌ای را برای وکیل این مربیان ارسال می‌کند و از وی می‌خواهد شماره حساب‌های موکلان خود را اعلام کند، اما وی به واسطه اختلاف با باشگاه استقلال تا پایان تعطیلات ژانویه سال ۲۰۲۴ از انجام این کار خودداری می‌کند.

 

این لجبازی باعث شد تا باشگاه استقلال زمان زیادی را از دست داده و کمیته بین‌الملل باشگاه استقلال بلافاصله پس از اینکه شماره حساب‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد، آن را در اختیار فیفا قرار می‌دهند و در نهایت پول از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت می‌شود.

 

پس از پرداخت این پول؛ وکیل روی ماتا، پائولو میگوئل دوسانتوس و ژائو ابرئو باید نامه‌ای را به کمیته انضباطی فیفا ارسال می‌کرد و تاییده دریافت پول را به اطلاع این نهاد بین‌المللی می‌رساند اما او همچنان این کار را انجام نداده تا اخباری درباره پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال مطرح شود که البته این اصل ماجرا نیست.

 

این شایعات موجبات نگرانی هواداران شده و آنها بیم آن را دارند باشگاه نتواند قرارداد بازیکنان تازه‌وارد خود را ثبت کند! البته پیگیری‌های خبرنگار ورزشی ایرنا حکایت از این دارد مشکل خاصی برای این کار وجود نداشته و پنجره استقلال حتی در صورتی که عدم همکاری وکیل پرتغالی نیز ادامه داشته باشد، باز خواهد شد.

 

یکی از مسئولان باشگاه استقلال در این خصوص گفت: به طور حتم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در اولین به‌روز رسانی سامانه فیفا باز خواهد شد. به طور حتم اگر این بار نامه تایید دریافت پول دستیاران ساپینتو ارسال نشود با فیفا نامه نگاری خواهیم کرد و فدراسیون بین‌المللی فوتبال را در جریان این کارشکنی قرار خواهیم داد.

 

وی خاطرنشان کرد: نگرانی خاصی وجود ندارد و فیفا اخطاری را برای وکیل یا مربیان استقلال که پول به حساب آنها واریز شده، خواهد فرستاد. در صورتی که پاسخی داده نشود با توجه به اینکه اطمینان از واریز پول وجود دارد، پنجره استقلال باز می‌شود.

 

معاوضه جدید استقلال و مس؛ محرم ۲ آبی‌پوش را می‌خواهد!

ورزش سه نوشت: در اولین روزهای حضور محرم نویدکیا در مس رفسنجان این سرمربی جوان و باتجربه با درخواست جدایی برخی ستاره‌های تیمش برای حضور در تیم‌های بزرگ مواجه شده است. یکی از نفراتی که خواهان جدایی است و مورد توجه استقلال هم قرار گرفته، فرشید باقری است.

 

استقلالی‌ها از مدت‌ها قبل با باقری وارد مذاکره شده‌اند اما هنوز توافقی با مس رفسنجان برای دریافت رضایت‌نامه این هافبک باتجربه نداشته‌اند. در چنین شرایطی نویدکیا نیز که تیمش چند بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داده، دوست ندارد بازیکن جدیدی را به جمع خروجی‌هایش اضافه کند.

 

از این رو نویدکیا به مسئولان مس رفسنجان اعلام کرده تنها در صورتی راضی به جدایی برخی بازیکنان خواهد شد که بتواند به جای آنها و در پست آنها بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد. محرم درباره باقری نیز چنین تصمیمی گرفته و البته که کادرفنی و مدیریت استقلال هم به این مسئله چراغ سبز نشان داده‌اند.

 

با توجه به نیاز مس رفسنجان به جذب بازیکن در خط هافبک و حمله، زبیر نیک‌نفس و ارسلان مطهری دو گزینه نارنجی‌پوشان هستند که در صورت جذب آنها رضایتنامه فرشید باقری را صادر خواهند کرد.

 

معاوضه فرشید باقری با زبیر نیک‌نفس و ارسلان مطهری مسئله‌ای است که مسئولان مس رفسنجان و استقلال روی آن به توافقات اولیه هم رسیده‌اند. در این بین اما اصلی‌ترین مسئله رضایت مطهری و نیک‌نفس است.

 

اگرچه استقلالی‌ها به طور رسمی ارسلان مطهری را در لیست خروجی اعلام کردند و درباره نیک‌نفس هم احتمالا این اتفاق رخ می‌دهد، اما مسئله اصلی راضی شدن این دو ستاره به خروج از استقلال و حضور در اردوی مس رفسنجان است. مطهری و نیک‌نفس از سال گذشته و امسال مطالباتی از باشگاه استقلال دارند که روی دریافت این مطالبات اصرار دارند.

 

مطهری و نیک‌نفس به مسئولان استقلال اعلام کرده‌اند تا زمانی تکلیف مطالباتشان روشن نشود، برای جدایی و فسخ توافقی اقدام نمی‌کنند و همین امر می‌تواند معاوضه آنها با فرشید باقری را با مشکل روبه‌رو کند.

 

با همه این مسائل مذاکرات مس رفسنجان و استقلال ادامه‌ دارد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ اینکه آیا فرشید باقری بار دیگر پیراهن استقلال را برتن می‌کند یا ارسلان و زبیر نارنجی‌پوش می‌شوند مسئله‌ای است که در روزهای بعد مشخص خواهد شد.

 

انتقال زامهران به استقلال کذب محض است

باشگاه استقلال به تازگی جلال الدین ماشاریپوف را به عنوان یکی از ستاره‌های مهم بازار نقل و انتقالات به خدمت گرفته است، پس از این انتقال گفته می‌شد که فرزاد زامهران نیز در لیست خرید جواد نکونام حضور دارد که خیلی زود این خبر تکذیب شد.


 

***

 

علی سامره: تا نکونام عذرخواهی نکند برنمی گردم

طرفداری نوشت: سرپرست پیشین استقلال، دل خوشی از سرمربی این تیم ندارد.

 

جدایی علی سامره از سمت سرپرستی تیم استقلال قطعی به نظر می‌رسد و این چهره محبوب استقلالی خیال بازگشت به نیمکت استقلال را در قامت سرپرست ندارد.

 

سامره در صحبتی که با علی خطیر داشته به وی اعلام کرده حاضر است در هر پستی در باشگاه استقلال فعالیت کند، اما به سمت سرپرستی تیم استقلال باز نگردد. سامره برای بازگشت شرط بزرگی را لحاظ کرده که بعید هم هست به نتیجه برسد.

 

به نقل از شهرآرا، او درباره اینکه در چه شرایطی حاضر به بازگشت است، گفت: به جایگاه سرپرستی استقلال توهین و بی‌احترامی شده است. تنها در شرایطی حاضر به بازگشت هستم که عذرخواهی شود. در جلسه‌ای که آقای نکونام هم حضور داشتند، به جایگاه سرپرستی استقلال از طرف ایشان توهین شد. اگر عذرخواهی کنند به استقلال برمی‌گردم و اگر عذرخواهی نکنند حاضر به بازگشت نیستم.

 

سامره درباره اینکه جواد نکونام چه صحبت‌هایی انجام داده که موجب دلخوری‌اش شده چیزی به زبان نیاورده است، اما به نظر می‌رسد عمق فاجعه بسیار زیاد است که سرپرست سابق استقلال اعلام کرده فقط در شرایطی راضی به بازگشت خواهد بود که عذرخواهی شود.

 

در روز‌های اخیر، نام‌های متعددی برای جانشینی علی سامره به عنوان سرپرست استقلال شنیده شده است اما تاکنون، جایگزینی برای اون انتخاب نشده است.

 

***

 

جدایی ۲ پرسپولیسی قطعی شد

در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس از این تیم جدا شد اما با درخواست باشگاه، دستیاران او امور تمرینات را در اختیار گرفتن تا تکلیف سرمربی جدید مشخص شود.

 

به گزارش فارس، در این بین باشگاه پرسپولیس بعد از چهار سال توانست اردوی خارجی برگزار کند و در جریان برگزاری این اردو بود که اوسمار ویرا دستیار یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب و معرفی شد.

 

با این وجود محمد عسگری و مهرداد خانبان دو مربی پرسپولیس که در سال‌های اخیر در کادر فنی یحیی گل‌محمدی حضور داشتند اعلام کردند که قصد ادامه همکاری با سرمربی جدید را ندارند و به همین خاطر از این تیم جدا خواهند شد.

 

در پی این موضوع در نهایت محمد عسگری با بخشیدن بخشی از مطالبات خود فردا به صورت توافقی از پرسپولیس جدا خواهد شد و خانبان هم تا آخر هفته جدایی خود از این تیم را قطعی و رسمی خواهد کرد.

 

با این حال اوسمار ویرا در تلاش است تا چند مربی جدید به پرسپولیس اضافه کند تا جایگزین مربیان جدا شده شوند.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------