آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اعلام برنامه 4 هفته پایانی لیگ برتر | اعتراض باشگاه استقلال

برنامه مسابقات هفته های بیست و هفتم تا سی ام لیگ برتر باشگاه های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد. به گزارش خبرآنلاین؛ با اعلام…

بیانیه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در واکنش به رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای یک عکاس ورزشی ایرانی در دوحه



سرقت عکس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به رفتار یک خبرگزاری و عکاس این خبرگزاری در رویداد جام ملت‌های آسیا 2023 دوحه قطر اعتراض کرد.

به گزارش فوتبالی، ظاهرا ماجرا از این قرار است که عکاس خبرگزاری فارس، تعدادی از عکس‌های عکاسان رسانه‌های دیگر از جمله پایگاه خبری فوتبالی از بازیهای تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا را به نام خودش در خبرگزاری فارس منتشر کرده است!

 

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران هم بیانیه‌ای صادر و به این رویه که ظاهرا قبلا هم تکرار شده بود اعتراض کرده است. در این بیانیه که عینا منتشر می شود آمده است: «در روزهای گذشته خبرگزاری فارس عکس‌هایی از دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا با واترمارک این خبرگزاری و به نام «مهدی زارع» منتشر کرده است که بنا به بررسی کمیته تخصصی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، این عکس‌ها متعلق به عکاسان و رسانه‌های دیگر بوده است. این نخستین باری نیست که این اتفاق توسط این عکاس انجام می‎شود و علاوه بر انتشار عکس‌های عکاسان دیگر از رویدادهای ملی مانند لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور، او پیش از این در جریان المپیک ریو 2016 هم عکس‌های منتشرشده در سایت رسمی کمیته بین‌المللی المپیک را به نام خود در خبرگزاری مهر منتشر کرده بود که این مساله توسط رسانه‌های تخصصی عکاسی افشا شده بود.

 

نکته قابل تاسف اینکه عکاس مورد نظر «رئیس کمیته عکاسان ورزشی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران» و از افراد تاثیرگذار در انتخاب و اعزام عکاسان به رویدادهای بین‌المللی ورزشی است! 

 

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن محکوم کردن این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی به جهت حمایت صنفی از اعضای خود و حرفۀ عکاسی مطبوعاتی، تمامی اسناد و مدارک این موضوع را در اختیار وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون فوتبال و همچنین انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران قرار می‌دهد و پیگیری خود را برای تعیین تکلیف این موضوع از این نهادها انجام خواهد داد. این اسناد در اختیار خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های کشور هم قرار می‌گیرد.

 

همچنین با توجه به درخواست ذی‌نفعان این موضوع از انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، کمیته حقوقی انجمن با هدف پیگیری از طریق مراجع قضایی، تمامی ظرفیت‌های قانونی خود را در اختیار ذی‌نفعان قرار خواهد داد.

 

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران امیدوار است با حمایت اعضای خود و دیگر عکاسان دغدغه‌مند، از تکرار چنین رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی جلوگیری شود.»

 

در تصاویری که از ساعاتی پیش منتشر شده است، عکس‌های علیرضا زینلی، عکاس اعزامی پایگاه خبری فوتبالی به قطر هم دیده می‌شود که متاسفانه عکس‌های پایگاه خبری فوتبالی هم در میان عکس‌هایی که در خبرگزاری فارس منتشر شده، دیده می‌شود. البته مطمئنا مدیران و سردبیر و دبیران بخش‌های مختلف این خبرگزاری از این ماجرا بی‌خبر بوده‌اند و عکس‌ها در پنلی که به عکاس مذکور داده شده آپلود شده است. البته تصاویر خود گویای همه چیز است و احتیاجی به توضیح اضافی نیست.

 

سرقت عکس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرقت عکس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------