صعود نیجریه و ساحل عاج به فینال جام ملت‌های آفریقا



جام ملت‌های آفریقا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پرونده جام ملت‌های آفریقا با نبرد فیل‌ها و عقاب‌های قاره سیاه در ایستگاه پایانی بسته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقای سال 2023 شب گذشته (چهارشنبه) برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های نیجریه و ساحل عاج جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را به دست آوردند.

 

در بازی نخست که از ساعت 20:30 به وقت تهران برگزار شد، تیم‌های ملی نیجریه و آفریقای جنوبی پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافه، به ضیافت پنالتی‌ها رفتند و در آنجا نیجریه‌ای‌ها حریف خود را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند. در این بازی که ویکتور اوسیمن مهاجم سرشناس نیجریه‌ در آن فرصت بازی پیدا کرد و آفریقای جنوبی هم از دقیقه 115 با اخراج مدافعش کاکانا 10 نفره شد، ویلیام تروست اکونگ در دقیقه 67 گل نخست را از روی نقطه پنالتی برای عقاب‌ها به ثمر رساند. آفریقای جنوبی در دقیقه 90 با گلزنی موکوئنا از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا بازی به وقت‌های اضافه برود، اما در 30 دقیقه اضافه گلی رد و بدل نشد و به این ترتیب بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در آنجا نیجریه‌ای‌ها یک و بازیکنان آفریقای جنوبی دو ضربه پنالتی‌شان را از دست دادند.

 

در بازی دوم که از ساعت 23:30 به وقت تهران آغاز شد، ساحل عاج تیم ملی کشور میزبان رقابت‌ها، با گلزنی سباستین هالر در دقیقه 65 موفق شد شگفتی‌ساز رقابت‌ها، جمهوری دموکرات کنگو را شکست دهد.

 

به این ترتیب تیم‌های ملی نیجریه و ساحل عاج در فینال مقابل هم قرار خواهند گرفت. این بازی روز 22 بهمن از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------