قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا با شکست اردن/ اکرم عفیف آقای گل شد



دیدار قطر و اردن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی فوتبال قطر در دیدار فینال با زدن سه گل از روی سه ضربه پنالتی توسط اکرم عفیف، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال قطر از ساعت 18:30 امروز (شنبه - به وقت ایران) در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، در ورزشگاه لوسیل به مصاف تیم ملی اردن رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.

 

قطری‌ها در دقیقه 22 صاحب یک ضربه پنالتی شدند که اکرم عفیف پشت آن ایستاد و گل اول مدافع عنوان قهرمانی را به ثمر رساند. یزن النعیمات در دقیقه 67 دروازه میزبان را گشود و بازی را به تساوی کشاند، اما این پایان کار نبود و عفیف در دقیقه 73 با گلزنی مجدد از روی نقطه پنالتی، خود را به صدر جدول گلزنان رساند.

 

این پایان کار نبود و پنالتی سوم هنوز انتظار قطر را می‌کشید. این پنالتی در دقیقه 1+90 با برخورد یزید ابولیلا دروازه‌بان اردن با اکرم عفیف رقم خورد که عفیف پشت توپ ایستاد و گل سوم خودش و تیمش را در دقیقه 5+90 به ثمر رساند تا حکم قهرمانی قطر را امضا کند.

 

قطر در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی کشورمان پیروز شد و در مراحل قبل از سد لبنان، تاجیکستان، چین، فلسطین و ازبکستان گذشته بود. مارکس لوپس که 37 روز پیش از شروع جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سرمربی قطر منصوب شده بود، دست به کار بزرگی زد و «عنابی» را به دومین قهرمانی متوالی خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال آسیا رساند.

 

ژاپن با چهار قهرمانی، همچنان پُرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. پس از سامورایی آبی، ایران و عربستان با سه عنوان قهرمانی در رده دوم قرار دارند. قطر با فتح جام در خانه، همانند کره جنوبی به دو عنوان قهرمانی جام ملت‌ها رسیده و در جایگاه بعدی قرار گرفته است. کویت، استرالیا، عراق و رژیم اشغالگر قدس نیز یک بار طعم قهرمانی آسیا را چشیده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------