آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مالک جدید استقلال در هیات مدیره مشخص شد

نماینده تام الاختیار هلدینگ در جلسات هیات مدیره باشگاه استقلال مشخص شد. به گزارش ایسنا، اولین جلسه هیات‌مدیره استقلال ایران…

قلعه‌نویی: تیمی جوان و با‌انگیزه می‌سازم/ از جام ملت‌ها درس گرفتیم



امیر قلعه نویی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
امیر قلعه نویی وعده داد تیمی جوان و باانگیزه برای فوتبال ایران بسازد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی پس از حذف تیمش در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها همان‌طور که قبلا شنیده می‌شد در سمت خود ابقا شد. تا پیش از این هم گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر تداوم حضور این چهره روی نیمکت تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شنیده می‌شد، البته با این پیش‌شرط که قلعه‌نویی بتواند تیم ملی را فینالیست جام ملت‌ها کند. هرچند در این خصوص حرف و حدیث‌های زیادی هم به گوش می‌رسید؛ مثلا اینکه حتی اگر تیم ملی تا نیمه‌نهایی هم برسد قلعه‌نویی در تیم می‌ماند. جالب اینکه برخی هم عقیده داشتند تحت هر شرایطی و با کسب هر نتیجه‌ای در جام ملت‌های آسیا قلعه‌نویی در تیم ملی ماندگار خواهد شد! در هر صورت و با همه ادعاهای مطرح شده سرانجام سخنگوی فدراسیون در این مورد حرف آخر را در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون زده و با این مضمون که «از راهبرد اتخاذ شده توسط سرمربی تیم ملی تقدیر می‌شود» از تمدید قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام‌جهانی آینده خبر داد. بنابراین فارغ از هر گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌های انجام شده و با وجود نقد‌ها و همه اتفاقاتی که در این دوره 11 ماهه سپری شده؛ امیر قلعه‌نویی با اعلام فدراسیون فوتبال فعلا به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی باقی مانده تا به کار خود در این سمت ادامه بدهد.

 

در انتظار تحول بزرگ

یکی از ایرادهایی که از قلعه‌نویی گرفته می‌شود این است که او در این دوره 11 ماهه با وجود میانگین سنی بالای تیم ملی، در امر جوان‌گرایی قدم برنداشته و با حفظ ترکیب جام‌جهانی، کمترین سعی را برای تزریق بنزین سبز و نیروی جوانی به تیم ملی داشت. این درحالی است که چه بسا امیر با این استدلال که بعد از جام‌جهانی تا جام ملت‌ها فاصله زمانی کمی است و از نظر عقلانی و فنی می‌طلبید تا ترکیب جام‌جهانی حفظ شود، از انجام این کار ممانعت ورزیده اما چه بسا از حالا به بعد باید در انتظار تحولی بزرگ در نفرات دعوت شده به اردوهای بعدی و ترکیب تیم ملی ایران در مسابقات آتی باشیم. در هر صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم و هرچقدر هم از این نسل بی‌دستاورد با عناوینی مانند نسل طلایی و... یاد کنیم، میانگین سنی این نسل بالا رفته و سرمربی تیم در صورتی که موفقیت در رقابت‌های آتی ازجمله جام‌جهانی 2026 را طلب می‌کند باید در راستای پوست‌اندازی تیم ملی برای این رقابت‌ها گام برداشته و بیشترین تلاش خود را در همین مسیر به کار ببندد. نکته قابل توجه اینکه در این خصوص مهدی تاج، رئیس فدراسیون نیز در این مورد با امیدواری صحبت کرد و این‌طور عنوان کرد: «ارزیابی من این است این تیم با پشتیبانی و برنامه‌ریزی که شده بود قابلیت قهرمان شدن را داشت و حالا باید برای آینده تلاش ‌کنیم. ضعف‌های خیلی جدی وجود دارد. فدراسیون از حرف‌های آقای قلعه‌نویی مبنی‌بر جوان‌گرایی استقبال می‌کند. من راضی هستم و از این بابت خاطرجمع هستم که اتفاقات خوبی می‌افتد. ما باید ارزیابی‌مان این باشد که تیم باید مقداری جوان شود. همان حرفی که آقای قلعه‌نویی زد فدراسیون از آن استقبال می‌کند. فقط منتظر برنامه اجرایی آقای قلعه‌نویی هستیم که برای جوان‌گرایی چه رویه‌ای خواهد داشت.» با این حساب به نظر می‌رسد قلعه‌نویی برای تداوم حضور در تیم ملی هیچ راه دیگری جز پوست‌اندازی و جوان‌گرایی نداشته باشد.

 

رکورد بدون دستاورد فایده‌ای ندارد!

قبل از بازی با ژاپن در مطلبی در فرهیختگان به تمام رکوردهای قلعه‌نویی در دوره جدیدش در تیم ملی اشاره کرده و در این خصوص نوشتیم در صورتی که قلعه‌نویی به رکورد 20 بازی بدون شکست برسد، این تعداد بازی با قهرمانی در آسیا برابری خواهد کرد تا تنها همین یک رکورد برای جاودانگی امیر قلعه‌نویی بس باشد. در هر صورت این امر با شکست از میزبان در مرحله نیمه‌نهایی محقق نشد تا این رکورد‌شکنی بدون دستاورد خاصی به پایان رسیده باشد. در هر صورت شاید امروز در فوتبال آمار و رکوردهای کسب شده از لحاظ فنی نشان‌دهنده ابعاد وسیع و مختلفی از نحوه نمایش یک تیم باشند اما قلعه‌نویی در قامت سرمربی تیم ملی باید به این موضوع توجه کند که رکوردهای بدون دستاورد هیچ فایده‌ای برای او و تیم ملی نداشته و این رکوردها زمانی ماندگار می‌شوند که با دستاوردهای حداقلی همراه باشند. به‌طور مثال اگر تیم ملی در همین جام ملت‌ها به فینال هم می‌رسید سرمربی تیم ملی با 19 بازی بدون شکست هم به نمره 20 می‌رسید اما حالا با وجود عبور این رکورد از تمام مربیان قبلی، حرفی باقی نخواهد ماند.

 

واکنش قلعه‌نویی به تداوم حضورش در تیم ملی

همه اینها درحالی است که باید دید سرمربی تیم ملی چه نظری درباره ادامه همکاری با تیم ملی دارد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که روز گذشته به عیادت مهدی حاج‌محمد بازیکن سابق تیم ملی رفته بود در واکنشی کوتاه به تداوم حضورش روی نیمکت تیم ملی گفت: «در ابتدا باید از مدیران فدراسیون فوتبال بابت حسن اطمینان‌شان تشکر داشته باشم. در هر صورت جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی به پایان رسید و ما شاید پرونده این رقابت‌ها را بستیم اما از این رقابت‌ها تجربیات لازم را به دست آورده و از اتفاقات آن درس گرفتیم. در حال حاضر نگاه ما به آینده است و می‌خواهیم در راه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 در مسیر موفقیت گام برداریم.»سرمربی تیم ملی ایران درباره صحبت‌های مهدی تاج درباره جوان‌گرایی در تیم ملی گفت: «صحبت در این خصوص زیاد است و بعدا مفصل در این مورد صحبت و نکات لازم را خواهم گفت. اما الان فقط به این نکته بسنده می‌کنم که تیمی جوان، باانگیزه و آینده‌دار خواهم ساخت.» 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------