هژبری: ما استقلال را بدبخت نمی‌کنیم



معاون ارتباطات و رسانه استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
معاون ارتباطات و رسانه استقلال در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر، به صحبت پیرامون اتفاقات این باشگاه پرداخت.

به گزارش ورزش سه، مهدی هژبری مهمان تلفنی برنامه شبکه خبر بود. معاون ارتباطات و رسانه باشگاه استقلال گفت: یک‌سری مسائلی که آقای نکونام مطرح کردند، باید در باشگاه استقلال و مباحث خانوادگی بیان می‌شد. من نیز حق ندارم درباره‌اش حرف بزنم. خود آقای نکونام می‌دانند زمانی‌که آقای خطیر در حال تماشای مسابقه پرسپولیس بودند و علی قلی‌زاده را در تلویزیون دیدند، با ایشان تماس گرفتند و گفتند اگر قلی‌زاده قصد آمدن به ایران را دارد و اگر شما با این بازیکن رابطه خوبی دارید، با او صحبت کنید.

 

او ادامه داد: خطیر به نکونام گفت اگر قلی‌زاده آمده است تفریحی بازی را تماشا کند که ایرادی ندارد. اگر هم می‌خواهد در ایران بازی کند، ما برای جذب او تلاش کنیم. آقای نکونام نیز همان‌جا به آقای خطیر گفتند که قلی‌زاده قصد آمدن به ایران ندارد و همسرش در اروپا بازی می‌کند. ضمن اینکه قیمت او در لهستان خیلی بالاست و توان خریدش را نداریم.

 

وی گفت: نکونام حق دارد که تیم را تقویت کند. ایشان سرمربی است که همین کار را بکند. مربی که تیمش را تقویت نکند باید به او شک کرد. هر مربی می‌خواهد که بهترین بازیکنان را داشته باشد. ولی یک‌سری بازیکنان واقعا با بودجه ما جور در نمی‌آیند. بعضی دوستان اخبار را بد انتقال می‌دهند، من گفتم که (با لیست سرمربی) مذاکره کرده‌ایم و اگر به آقای نکونام نگفته‌اند، مسئله دیگری است.

 

او اظهار داشت: به‌طور نمونه، هال سیتی اللهیار صیادمنش را قرض می‌داد. با مدیر برنامه او که یک بسکتبالیست مطرح اهل ترکیه است صحبت کردیم و او گفت هال سیتی، این بازیکن را قرضی می‌دهد. قوانین نیز می‌گوید که تیم‌های لیگ برتر نمی‌توانند بازیکنان لژیونر را قرضی جذب کنند. یکی از دوستان گفت بازیکنی که لیگ یک بازی کند، شامل این قانون نمی‌شود که چنین نیست. در مورد محمد نادری گفتند چون این بازیکن در لیگ یک بازی می‌کند، سهمیه خارجی حساب نمی‌شود وگرنه قرض گرفتن بازیکن لژیونر در فوتبال ایران ممنوع است.

 

او اضافه کرد: یک بازیکن دیگر نیز که اسم نمی‌برم، با پدرش مذاکره کردیم. با مدیر برنامه یک نفر دیگر نیز صحبت کردیم که جواب منفی داد. با یک بازیکن دیگر نیز صحبت کردیم که به او بر خورد و گفت در مورد من چه فکری کرده‌اید! اگر تا امروز حرفی نزده‌ایم، فقط به این دلیل است که نمی‌خواهیم آرامش استقلال به هم بخورد. باشگاه تاکنون حرفی نزده و ما سکوت کرده‌ایم و دلیلش نیز این است که می‌خواهیم هوادار از این صدرنشینی لذت ببرد.

 

وی می‌گوید: لیستی از لژیونرها داده شده که جذب آنها در توان باشگاه نبوده است. در لیست دیگر پنج بازیکن سپاهان بود و این تیم با جدایی آنها مخالفت کرد که طبیعی است. ما با چک یا پول نقد هم برویم آنها بازیکنشان را نمی‌دهند. ما تورس را از گل‌گهر می‌خواستیم که سرمربی تیم گفت اگر تورس جدا شود، قرارداد من را نیز فسخ کنید. خب اگر با پول نقد هم بروید این بازیکن را به شما نمی‌دهند.

 

هژبری گفت: در لیست بعدی نیز 6 بازیکن بود که با آنها مذاکره کردیم. یک بازیکن را جذب کرده بودیم و قرار شد صبح آن را اعلام کنیم. توافق کردیم هفت میلیارد نیز به باشگاهش بپردازیم. آمدند در رسانه‌ها اعلام کردند که نکونام اصرار دارد این بازیکن خریداری شود و نتیجه‌اش این شد که مدیرعامل آن باشگاه صبح به ما پیام داد که این بازیکن را با سه بازیکن استقلال معاوضه می‌کنیم نه هفت میلیارد.

 

معاون ارتباطات و رسانه باشگاه استقلال گفت: با بازیکن دیگری نیز مذاکره کردیم که او می‌گفت من در استقلال یک بازیکن در همان پست دارم و بازیکن هم پستی به شما نمی‌دهم. چون اگر دو بازیکن من در یک پست رقابت کنند، یک نفرشان خراب می‌شود. مدیرعامل آن باشگاه رضایت داد ولی سرمربی آن تیم گفت همانطور که نکونام راضی نیست بازیکنی از دست بدهد پس من نیز بازیکنی از دست نمی‌دهم.

 

او ادامه داد: خود من سه مرتبه با آقای محمد ربیعی صحبت کردم و باشگاه نیز مذاکره کرد. من مسئول مذاکره نیستم ولی تلاش کردم تا کمکی بکنم. حرف آقای ربیعی این بود که این بازیکن بند فسخ دارد و آن را فعال کنید. واقعا در توان ما نیست که 300 هزار دلار بدهیم.

 

او می‌گوید: متأسفانه یک‌سری افراد در حاشیه تیم ما حضور دارند که اولا هیچ تمایلی به تیم استقلال ندارند. نان این افراد در اختلاف میان خطیر و نکونام است. اینها می‌خواهند که مدیرعامل و سرمربی با هم دیالوگ برقرار نکنند. هر زمانی که این دو نفر با هم نشستند، روابطشان کاملا صمیمانه بود. ولی این افراد اخبار دروغ منتشر می‌کنند که خطیر و نکونام صدایشان را برای هم بلند کردند.

 

وی گفت: هواداران بهتر از من می‌دانند این افراد چه کسانی هستند. اگر هیئت مدیره و مدیرعامل به من اجازه بدهند حتما نام این افراد را ذکر می‌کنم و الآن نمی‌توانم خارج از چارچوب عمل کنم. می‌گویند هیئت مدیره سکوت کرده، نه اشتباه نکنید. آقای نکونام و خطیر با هیئت مدیره صحبت کرده‌اند.

 

او در ادامه اضافه کرد: یک‌سری اخبار درون خانواده است. اگر قرار باشد همه چیز را بگوییم، که نمی‌شود. آیا بازیکنی که ارزش مالی او پنج میلیارد است، خوب است که مدیرعاملی که تحت فشار است را مجبور کنم به این بازیکن پانزده میلیارد بدهد و سپس باشگاه نتواند این مبلغ را پرداخت کند؟ ما هم می‌توانیم مانند مدیران قبلی این اشتباه را مرتکب شده و مدیرعامل بعدی را بدبخت کنیم که بیاید بزند توی سرش، همانطور که آقای خطیر این کار را کرد.

 

هژبری در پایان گفت: ما یک سری ضوابط قانونی داریم. ما نمی‌توانیم به‌خاطر امروز، آینده استقلال را به خطر بیندازیم. حرف علی خطیر این است: این باشگاه باید ریشه‌ای درست شود. نمی‌شود به بازیکنی که ارزشش پنج میلیارد است، 30 میلیارد داد چون مدیربرنامه‌اش فکر می‌کند زرنگ است و تور گشتن به شهرهای کشور را گذاشته و می‌خواهد از استقلال پول 6 برابر بگیرد. آقایان خطیر و نکونام باید با حذف واسطه‌ها روبروی هم بنشینند و صحبت کنند چون هر دو استقلالی هستند و در یک کشتی نشسته‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------