کارشناس داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس/ دو صحنه مشکوک به پنالتی برای هر دو تیم



کارشناس داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار تیمهای آلومینیوم و پرسپولیس با چند صحنه مشکوک داوری همراه بود.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در حالی اولین شکست نیم فصل دوم را متحمل شد که با این نتیجه حالا جایگاه خود را کاملا در خطر می‌بیند. اما هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند که این شکست تحت‌تاثیر اشتباهات داوری بوده است.

 

در نیمه دوم دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه آلومینیوم رقم خورد که یکی از آنها به نظر کاملا توپ به دست مدافع آلومینیوم خورد اما داور تشخیص داد که پنالتی نیست.

 

همچنین بعد از این دو صحنه برخورد توپ به کنعانی در محوطه جریمه با اعتراض تیم میزبان همراه شد و آنها معتقد بودند که داور باید در این صحنه یک پنالتی به سودشان اعلام کند. در این بین خطای مدافع پرسپولیس به عنوان آخرین مدافع نیز به زعم آنها می‌توانست با کارت قرمز همراه شود.

 

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

 

برخورد مدافع آلومینیوم و شهاب زاهدی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۴۶)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مهاجم پرسپولیس با قرار دادن عمدی پایِ چپ خود در مسیر حرکت مدافع، قصد ایجاد خطا و‌ گرفتن پنالتی را داشت که داور به درستی خطای شبیه‌سازی را اعلام نمود.


✅ محمدحسین ترابیان: داور به درستی تصمیم گرفت. بازیکن قرمز شبیه سازی کرد و داور به درستی این موضوع را تشخیص داد و بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.


✅ ابراهیم میرزابیگی: مهاجم پرسپولیس قبل از اینکه به بازیکن آلومینیوم برسد خودش را به زمین می‌زند و اخطار به ایشان درست بود.


⚪️ حسین عسگری: این صحنه واضح نیست و مدافع آلومینیوم در زاویه کور دوربین قرار دارد و مشخص نیست خطا صورت می‌گیرد یا خیر.

 

برخورد توپ به دست مدافع آلومینیوم (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۶۷)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه دستِ مدافع کاملا باز و حالت غیرطبیعی دارد ضمنا بازیکن با این حرکت به بدنِ خود، حجمِ بیشتری داده و مانع عبور توپ می‌گردد، لذا در این صحنه داور می‌بایست به نفع پرسپولیس اعلام پنالتی کرده و چون‌ توپ به سمت دروازه زده شده بود، به مدافع نیز کارت زرد نشان میداد.


❌ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع دستش را باز می‌کند و توپ به دست باز شده بازیکن می‌کند. داور باید اعلام هند می‌کرد و با توجه به اینکه بازیکن داخل محوطه جریمه است، باید اعلام پنالتی می‌شد.


❌ ابراهیم میرزابیگی: توپ به دست بازیکن می‌خورد و دست بازیکن باز است و باید پنالتی اعلام می‌شد.


❌ حسین عسگری: مدافع آلومینیوم دست‌های خود را باز کرده بود و توپ به دست او برخورد کرد. به نظر می‌رسد برخورد در داخل محوطه جریمه اتفاق افتاد، البته با توجه به زاویه دوربین نمی‌توان تشخیص قطعی داد.

 

برخورد توپ به مدافع آلومینیوم (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۶۸)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه، اولا دست کاملا در بدن قرار داشته و به هیچ‌وجه باز نیست. دوما توپ به قسمت بالایی دست برخورد می‌نماید لذا هیچگونه خطایی هندی اتفاق نیفتاد.


✅ محمدحسین ترابیان: توپ به بدن بازیکن می‌خورد و توپ به دستی که باز شده برخورد نمی‌کند. تصمیم داور در این صحنه درست بوده است.


✅ ابراهیم میرزابیگی: این صحنه هند نبود.


✅ حسین عسگری: توپ به سینه بازیکن برخورد می‌کند و خطای هند رخ نداد.


برخورد توپ به دست محمدحسین کنعانی (مشکوک به پنالتی- دقیقه 3+90)

⚪️ محمدرضا ابوالفضلی: این حرکت را نمیتوان دستِ تکیه‌گاه قلمداد کرد. چراکه دستِ مدافعِ  پرسپولیس کاملا باز بوده و مانع عبور توپ می‌شود، اما اینکه هنگام برخورد، توپ داخل یا خارج محوطه جریمه است، از این زاویه بطور قطع، واضح نیست.


✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع تکل می‌زند و دستش را باز می‌کند و توپ به دست برخورد می‌کند. داور باید اعلام هند می‌کرد اما از این زاویه مشخص نیست که دست بازیکن داخل محوطه است یا بیرون محوطه اما باید اعلام هند می‌شد.


❌ ابراهیم میرزابیگی: تشخیص صحنه دشوار است اما فکر می‌کنم برخورد خطای هند روی خط صورت گرفت و با توجه به اینکه خط جزو محوطه جریمه است، باید پنالتی اعلام می‌شد.


⚪️ حسین عسگری: به وضوح خطای هند رخ می‌دهد اما مشخص نیست دست بازیکن داخل محوطه است یا خارج.

 

برخورد مدافع پرسپولیس و مهاجم آلومینیوم (مشکوک به اخراج- دقیقه 4+90)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: بازیکن آلومینیوم بعد از دریبل بازیکن پرسپولیس، با خطای واضحِ مدافع متوقف میشود اما از آنجایی که مهاجم در موقعیت آشکار گلزنی قرار داشته لذا داور می‌بایستی مدافع را با کارت قرمز جریمه می‌نمود چراکه در لحظه وقوع خطا، چهار فاکتور لازم را دارا بود؛ جهتِ حرکت  مهاجم به سمت دروازه،  استقرار مدافعین(سایر مدافعین شانس بالایی، برای جدال با توپ را نداشتند)، تصاحب توپ و فاصله.


✅ محمدحسین ترابیان: با توجه به فاصله زیاد بازیکن مهاجم مهاجم با دروازه، تصمیم داور برای دادن کارت زرد درست بود.


❌ ابراهیم میرزابیگی: در چنین صحنه‌هایی برای اخراج نیاز به چند فاکتور دارد که یکی از آنها فاصله بازیکن و توپ با دروازه است و احتمالا دهور به همین دلیل داور اخطار داد اما نظر من این است که احتمال رسیدن به توپ و استفاده از آن بود و داور می‌توانست بازیکن پرسپولیس را اخراج کند.


❌ حسین عسگری: موقعیت واضح و مسلم گلزنی بود و بازیکن پرسپولیس باید حتما اخراج می‌شد. مدافع‌های دیگر تقریبا ۷-۸ متر با این مدافع و مهاجم فاصله داشتند و نمی‌توانستندد به دروازه برسند.

 

...

 

پنالتی پرسپولیس مقابل آلومینیوم گرفته نشد

کارشناس داوری معتقد است داور بازی آلومینیوم و پرسپولیس برای سرخپوشان تهران پنالتی نگرفته است.

 

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس اظهار کرد: در نیمه نخست و دقیقه ۱۷ برخوردی بین مدافع آلومینیوم و شهاب زاهدی ایجاد شد که مدافع آلومینیوم از آرنج خود استفاده کرد و البته آرنج وی به بازیکن پرسپولیس نخورد. با این حال اخطار و اخراج در حوزه اختیارات داور است و حیدری ترجیح داد تا از اخطار استفاده نکند.

 

کارشناس داوری افزود: در نیمه دوم شهاب زاهدی در محوطه جریمه آلومینیوم سرنگون شد و به دلیل «شبیه سازی» کارت زرد گرفت، در این صحنه نباید اخطار داده می‌شد، چون در فشار بازی مهاجم پرسپولیس زمین خورد و مستحق کارت زرد نبود.  

 

وی در خصوص اینکه دقیقه ۶۶ خطای پنالتی برای پرسپولیس بود، عنوان کرد: دو برخورد توپ با دست بود. در برخورد اول، دست بازیکن آلومینیوم باز بود و قطعاً پنالتی بود. در ادامه توپ به دست بازیکن دیگری از آلومینیوم خورد، اما چون در موازات بدن او بود، خطای پنالتی رخ نداد.

 

فهیمی راد در مورد اینکه برخورد توپ به دست کنعانی‌زادگان برای آلومینیوم پنالتی بود، گفت: چون دست بیرون از محوطه جریمه بود، تنها یک خطای هند بود و حتی نیاز به اخطار هم نداشت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------