آینده اوسمار در گرو نتیجه بازی پرسپولیس با تراکتور



اوسمار،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
درویش با انتخاب اوسمار شاید به گفته خودش از لحاظ مالی به تیمش کمک کرد اما این استراتژی او ضربه محکمی بر تیمش بود.

روزنامه فرهیختگان نوشت: پرسپولیس یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل خود را روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد. دیداری که تماشاگران از حضور در ورزشگاه محروم هستند و قرار است بدون حضور هواداران برگزار شود. اتفاقی که مدیریت باشگاه پرسپولیس در شرایط فعلی از آن استقبال می‌کند از این جهت که او به خاطر تصمیماتی که در نیم‌فصل گرفته هم‌اکنون مقصر اصلی وضعیت تیمش است و از این رو هواداران پرسپولیس در فضای مجازی همچنان خواهان برکناری او هستند. پرسپولیس اگر در بازی با نفت و گاز گچساران بدون سه ملی پوش خود در جام حذفی به میدان می‌رفت به خاطر میزبانی در آن مسابقه می‌توانست هم‌اکنون مقابل تراکتور در حضور تماشاگرانش بازی کند اما بنا به دلایلی که روشن است این باشگاه ترجیح داد در شرایط فعلی دور از تماشاگرانش به مصاف تیم خمز برود. اتفاقی که شاید به نفع برخی از افراد در باشگاه پرسپولیس باشد اما مطمئنا به سود این تیم نیست. از این جهت که سرخپوشان فصل پیش هم در همین شرایط در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور رفتند و با یک گل بازنده شدند. حساسیت بازی روز چهارشنبه پرسپولیس مقابل تراکتور می‌توانست هواداران زیادی را به ورزشگاه بکشاند که شرایطش میسر نشد. طبیعتا خمز و شاگردانش از بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل تیم پرطرفدار پرسپولیس شدیدا استقبال می‌کنند.

 

استراتژی‌های ناموفق برای فرار از بحران

رضا درویش از زمانی که موضوع جدایی یحیی گل‌محمدی به هر دلیلی جدی شد چند استراتژی در نظر داشت که درنهایت یکی از آنها را انتخاب کرد. استراتژی اول درویش این بود که برانکو ایوانکوویچ را جایگزین گل‌محمدی کرده و شرایطی را به‌وجود خواهد آورد که دیگر هواداران در ورزشگاه اسم یحیی را صدا نزنند. ضمن اینکه او فکر می‌کرد برانکو توقع مالی زیادی ندارد و می‌تواند پولش را با چند ماه تاخیر پرداخت کند. بعد از پاسخ منفی برانکو، درویش سراغ علی دایی رفت تا بتواند او را راضی به حضور در پرسپولیس کند. دایی به گفته خودش دوست نداشت در این شرایط جایگزین دوست صمیمی‌اش یحیی شود و به خاطر همین مساله پیشنهاد درویش را برای دومین بار رد کرد. در این مقطع بود که درویش در فضای مجازی با هجمه زیادی از سوی هواداران مواجه شد و برای اینکه جو را به سود خودش تغییر دهد در مصاحبه‌هایش مدعی شد مربی بزرگ خارجی استخدام خواهد کرد، چرا‌که اینجا پرسپولیس است و هر مربی نمی‌تواند روی نیمکت این تیم بنشیند. مذاکرات درویش و اطرافیانش به همراه ایجنت‌های نزدیک به آنها با مربیان خارجی تقریبا دو هفته‌ای زمان برد و در نهایت به بن‌بست رسید. در این میان درویش بعد از مشورت با دو سه بازیکن تیمش از جمله بیرانوند و رفیعی به این نتیجه رسید که اوسمار را به عنوان جانشین یحیی معرفی کند. جالب اینکه مطرح شدن این خبر با واکنش تند  هواداران مواجه شد و در این میان بیرانوند تصمیم گرفت در حمایت از سیاست مدیریت باشگاهش از اوسمار حمایت کند و در این راه فقط سروش بود که او را حمایت کرد!

 

انتخابی که اتحاد پرسپولیس را برهم زد

درویش با انتخاب اوسمار شاید به گفته خودش از لحاظ مالی به تیمش کمک کرد اما این استراتژی او ضربه محکمی بر تیمش بود. از این جهت که جو تمرینات سرخپوشان تا حداقل دو هفته بعد از انتخاب اوسمار متشنج بود. مخصوصا شرایط حاکم بر اردوی سرخپوشان در دبی که اصلا مساعد نبود و حواشی زیادی را داشت. اختلاف بین کاپیتان‌های پرسپولیس در نحوه روی کار آمدن اوسمار باعث شد دو‌دستگی شدیدی در این تیم ایجاد شود. از طرفی نتیجه باج دادن مدیریت باشگاه به برخی از بازیکنان نیز باعث شد آنها اجازه ندهند در پست‌شان بازیکنی جذب شود. در شرایط فعلی نیز شاید بزرگ‌ترهای پرسپولیس سعی می‌کنند اختلافات را کنار گذاشته و کمک کنند اتحاد و یکدلی در تیم‌شان ایجاد کنند اما وقتی بحث حضور در ترکیب اصلی می‌شود طبیعی است که یک‌سری از مسائل گذشته دوباره مطرح شده و اختلافاتی را ایجاد کند.

 

اهداف عجیب درویش از انتخاب اوسمار

درویش در مصاحبه‌های اخیرش در دفاع از انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی مدعی شد که به جای اینکه یک میلیون دلار صرف سرمربی خارجی کند با پولش بازیکن خریده است تا بتوانند فصل آینده برای قهرمانی آسیا بجنگند! اظهارنظری که واکنش‌های مختلفی را از سوی هواداران و منتقدان در پی داشت که جالب‌ترین آن این بود؛ برای حضور در لیگ قهرمانان اول باید سهمیه گرفت و سوال این است که آیا این اتفاق با اوسمار ممکن است؟

 

جالب اینکه درویش در بخشی دیگر از اظهاراتش نیز مدعی شده بود که اگر تا آخر فصل با اوسمار نتیجه لازم را نگرفتند آن وقت برای استخدام یک مربی خوب خارجی اقدام خواهد کرد. در واقع او با بیان این جمله اول از همه خواست به منتقدانش بگوید اگر پرسپولیس نیم‌فصل دوم نتیجه نگیرد شخصی که باید برود اوسمار است و نه او؛ چرا‌که برای سال بعد برنامه دارد!

 

تازه‌ترین استراتژی درویش

همان‌طور که انتظار می‌رفت درویش باز هم استراتژی جدید را در ذهن دارد و این موضوع را نیز در بین اطرافیانش مطرح کرده است. جدیدترین استراتژی درویش این است که اگر تیمش در بازی با تراکتور نتواند پیروز شود برای بیشتر نشدن فاصله سرخپوشان با تیم‌های مدعی اوسمار را از کار برکنار و یک‌ مربی خارجی را جایگزین او کند. البته او برای اجرای این استراتژی یک مشکل بزرگ دارد و آن هم کمبود بودجه برای استخدام سرمربی خارجی است. مشکل گزینه نیست و مربیان خوب خارجی زیادی هستند که حاضرند هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرند، از جمله خوزه پسیرو که مذاکره با پرسپولیس را به بعد از جام ملت‌های آفریقا موکول کرده بود، هر‌چند او حالا با نایب‌قهرمانی با تیم نیجریه طبیعی است خواهان بیشتری پیدا کرده باشد. درویش در مذاکراتش با مربیان خارجی متوجه شد که مربیان خوب را می‌شود با قیمت حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار دلار جذب کرد، اما با 300 هزار دلار باید به سراغ مربیانی هم‌سطح اوسمار برود. درویش برای اینکه بتواند مربی خارجی بیاورد به دنبال منابع مالی است و چه‌بسا اگر به خواسته خود نرسد ممکن است یک مربی ایرانی را جایگزین مرد برزیلی کند. هر‌چند شاید پیروز‌ نشدن پرسپولیس در بازی با تراکتور باعث شود وزارت ورزش در نهایت تصمیم بگیرد تغییرات مدیریتی را برای این باشگاه در نظر بگیرد.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------