واکنش حسن روشن و سعید آذری به اختلافات نکونام و خطیر/ توضیحات سمیعی فرشید سمیعی درباره اختلافات باشگاه استقلال



حسن روشن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگوی زنده تلویزیونی کمیته فنی را راهکار خروج استقلال از بحران اعلام کرد.

به گزارش ورزش سه، حسن روشن با حضور در برنامه تلوزیونی نسبت به شرایط و اتفاقات باشگاه استقلال صحبت کرد و با گلایه‌هایی از سرمربی استقلال و گلایه شدیدتر از مدیرعامل این تیم راهکار خروج از بحران را تشکیل کمیته فنی و وساطت این کمیته در بین این دو نفر صحبت کرد.

 

حسن روشن در ابتدای صحبت‌های خود نسبت به مصاحبه‌ای که انجام داده و اعلام کرده که بهتر است نکونام استعفا کند گفت: من اصلا همچین مصاحبه‌ای نکردم و صحبت از استعفا هیچکدام از این دو نفر نبوده، الان شرایطی نیست که از این صحبت‌ها کرد، باید نشست و برنامه‌ها تنظیم کرد.

 

حسن روشن در ادامه راهکاری برای خروج استقلال از بحران مطرح کرد و گفت: ما به دستور آقای کیومرث هاشمی جلسه‌ای با هر دو نفر که می‌گفتند قهر کردند گذاشتیم، در حضور علی جباری و ایمان عالی با علی خطیر و جواد نکونام جلسه گذاشتیم و نشستیم صحبت‌هایشان را گوش کردیم و دیدیم که سو تفاهمی پیش آمده که نکونام می‌گوید یک بازیکن را می‌خواهم خطیر می‌گوید نه و در مقابل همین مسئله با درخواست خطیر و مخالفت نکونام همراه می‌شود، ما تصمیم گرفتیم که یک کمیته فنی که ما در باشگاه نداریم تشکیل شود و تصمیمات را بین این دو نفر کمیته فنی بگیرد و اجرا کند، هر دو طرف قبول کردند و خیلی خوب از این جلسه خارج شدند.

 

روشن در ادامه گفت: بعدها دیدیم که این کار انجام نشد و همچنان دو نفر از یکدیگر گلایه دارند، ما هم از آنها انتقاد کردیم که چرا وقت ما را گرفتید، کمیته فنی که در این باشگاه وجود ندارد باعث شده که این مشکلات ایجاد شود، خیلی راحت هم قابل حل شدن است و به نظر من نباید هیچکدام از آنها جدا شوند و باید به کارشان ادامه دهند،

 

وی افرود: فعلا در حال حاضر مدیریت کلان باشگاه بیشتر از هرجای دیگر به تیم لطمه زده است و شاید عمدی باشد، بخش دیگرش مدیریت داخل زمین است که آنها موفق شدند و قهرمان نیم فصل شدند، آوردن بازیکن یا نیاوردن بازیکن هم ربطی به این موضوع ندارد، یک بار این دو نفر آشتی کردند و خطیر کوتاهی کرد، خطیر می‌خواهد تصمیمات را خودش بگیرد و این درست نیست، ایشان باید بگذارد اختیاراتی که سرمربی دارد اجرا شود و بعدا اگر مشکلی بود به اتفاق همان کمیته فنی که قرار بود تشکیل شود انتقاداتش را انجام دهد.

 

حسن روشن در انتهای صحبت‌های خود با تاکید به تشکیل کمیته فنی گفت: تا موقعی که کمیته فنی تشکیل نشود و تصمیماتی گرفته نشود که این دو نفر که با هم خیلی خوب نیستند لطمه‌اش را فقط هوادار می‌خورد و این باشگاه درست نخواهد شد مگر اینکه یک کمیته فنی قوی تشکیل شود، نه اینکه پسرخاله دخترخاله‌شان را بیاروند، یک کمیته فنی با قرارداد در راستای منافع باشگاه استقلال تشکیل شود.

 

***

 

واکنش سعید آذری به اختلافات ادامه‌دار جواد نکونام و علی خطیر

سعید آذری مدیرعامل سابق فولاد خوزستان به دعوای نکونام و خطیر ورود کرد.

 

سعید آذری که سابقه کار کردن با نکونام را در فولاد دارد، با انتشار پستی از خطیر و نکونام خواست اختلافات را کنار بگذارند و از مسئولان فوتبال هم درخواست کرد که برای آتش بس میان این دو نفر تلاش کنند. 

 

او نوشت: 

یکی بر سر شاخ، بن می برید  خداوند بستان نگه کرد و دید 
نه با من که با نفس خود می کند 
نصیحت به جای  است اگر بشنوی 


در تمام جهان چهار رکن  اساسی موفقیت یک باشگاه فوتبال  تقریبا شناخته شده و تعریف شده است ،و معمولا موفقیتها در طول تاریخ برای یک‌باشگاه فوتبال یا حتی تیم‌ ملی یک کشور هنگامی رقم‌خورده که نهایت هماهنگی و تعامل بین چهار ضلع این مربع قدرت در آن حاکم باشد.


این روزهای شاهد یک ناهماهنگی تمام عیار در باشگاهی هستیم که دود اصلی آن به چشم‌های موفقیت ، هوادار و باشگاه می‌رود.


برادران عزیزم جناب آقای دکتر خطیر ، همکار با افتخار سابقم  جواد آقای نکونام سرمربی محترم باشگاه استقلال ، بازیکنان شایسته باشگاه استقلال  به عنوان کسی که نقش کوچکی در سابقه مدیریت باشگاهی  ایران در کنار جامعه فوتبال داشته است از همه شما  می خواهم از این چالشهای خود ساخته دست بردارید و مطمئن باشید که ادامه این راه نهایتی جز شکست و سر افکندگی برای شما در پی نخواهد داشت.


در شان هیچ‌یک از شما نیست که هر روز آتش این نا هماهنگی و اختلاف سلیقه ها را شعله ورتر کنید و با سوهان آهنین بر روح و روان یکدیگر و هوادار آن‌چنان بخراشید که حاصلی جز فوتبال زندگی نخواهد داشت.


اختلاف سلیقه همه جا هست و اگر نباشد پیشرفتی نخواهد بود ولی دشمنی ریشه به تیشه موفقیت خواهد زد و طبعاتش خواه یا نا خواه گریبان شما را خواهد گرفت.


راههای حل اختلاف یار کشی رسانه ای  نیست ، اخراج خودی و بیخودی نیست ، جبهه سازی بر علیه یکدیگر  نیست.


و در پایان سخنی با هییت مدیره محترم استقلال بزرگ:
نقش شما درکشاکش  این چالش خود ساخته مهم‌ترین نقش تمام دوران‌مدیریتی  شماست ، نگذارید دامنه این اختلاف سلیقه وسیع تر شود در فوتبالی که متاسفانه هیچ‌چیز آن سر جایش نیست .


نمیدادم این روزها نقش منفعل مسولین فوتبال چیست ، سازمان لیگ ، فدراسیون و بقیه ، مگر غیر از این است که باشگاه ها یکی از اجزا فوتبالی است که شما متولی آن‌هستید ؟


کجایید ؟ استراحت پس از جام‌ملتها ؟ یا اینکه باز برخی آقایان دارند درست کوچک می کنند ؟


میدان‌از آن شماست‌وارد شوید و مدیریت کنید .هواداران فوتبال ما شایسته بهترینها هستند ، فرقی ندارد ، پرسپولیسی ، سپاهانی ، تراکتوری ، فولادی و ذوب آهنی  نساجی چی یا دیگر هوادار باشگاههای کشور باشند آنان‌حق دارند که غرور خود را با موفقیتهای شما گره بزنند و شما هم‌حق ندارید غرور آنان را جریحه دار کنید.

 

***

 

صحبت های فرشید سمیعی درباره اختلافات باشگاه استقلال

فرشید سمیعی در گفتگو با مجله فوتبال شبکه خبر درباره حواشی اخیر استقلال صحبت کرد که اهم اظهارات او در زیر می‌آید: 

 

علی خطیر یک نخبه است و البته جواد نکونام هم یک بازیکن بزرگ در تاریخ فوتبال ما بوده است

 

در زمان آجورلو هم این افراد می‌گفتند که فرهاد مجیدی نباید سرمربی استقلال باشد اما آجورلو از فرهاد حمایت کامل کرد

 

گروهی در زمان آجورلو به ایشان نزدیک شدند و آقای آجورلو به آن ها هیچ توجهی نکرد و به بنده هم هشدار داد که مراقب این افراد باشم 

 

یک گروه های مافیایی داریم که شخص پرست هستند و اصلا به فکر موفقیت تیم نیستند

 

 

در ماجرای پرونده گل گهر هیچ صحبتی از سمت مدیرعامل و سرمربی گل گهر صورت نگرفت و در کمال احترام برخورد کردند

 

این افراد حتی در آن پرونده هم دخالت می‌کردند 

 

من و خانواده‌ام را به اسید پاشی تهدید کردند

 

ما به یک هوادار محترمی بدهکار بودیم که مبلغ درخواستی ایشان با چیزی که ما می‌دانستیم خیلی فاصله داشت و این افراد می‌گفتند که شما باید آن مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید و فکر می‌کنم که قرار بود درصدی به آن ها برسد

 

آقای آجرلو یکی از بهترین مدیران تاریخ ورزش ایران است

 

وقتی برای بار دوم وارد باشگاه استقلال شدم، متوجه شدم که یک سری بازیکنان پولی در آکادمی حضور دارند

 

ما وقتی متوجه شدیم حضور این افراد را در باشگاه و ورزشگاه امام رضا (ع) ممنوع کردیم و از آن زمان بود که این حملات به سمت ما آغاز شد

 

مشکل آقای نکونام فقط جذب بازیکن است و مشکل دیگری ندارد

 

ما درحال جذب یک بازیکن هستیم که مورد تایید آقای نکونام هستند

 

امیدوارم استقلال با جواد نکونام قهرمان شود

 

***

 

مدیران استقلال این روزها علاوه‌بر پرونده‌سازی چه کارهایی می‌کنند؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای دیدار با ملوان از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که برای این دیدار حساس و سخت بیرون از خانه ‌فقط آرش رضاوند را به خاطر محرومیت در اختیار نخواهد داشت؛ هرچند درباره احتمال غیبت نکونام در لب خط این دیدار هم اخبار متفاوتی منتشر شده است. با این اوصاف، اگرچه غیبت یکی از ارکان اصلی آبی‌ها در ترکیب اصلی می‌تواند به ضرر استقلال و کادرفنی این تیم در بازی حساس در انزلی تمام شود اما نکونام هم نشان داده که راه استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد را به خوبی بلد است. این درحالی است که هر چقدر هم نکونام روی مسائل فنی و بازیکنانی که در اختیار دارد، در مستطیل سبز و در چهارچوب تاکتیک و روش‌های بازی احاطه داشته باشد، این امر می‌طلبد تا آنها از لحاظ روحی و روانی هم دغدغه‌ای جز تفکر روی تمرینات و دیدارهای خود نداشته باشند. این در صورتی است که از بابت اتفاقات اخیر شاید این ادعا پربیراه نباشد که بازیکنان استقلال امروز به واسطه مسائل مرتبط با مدیریت باشگاه، بیشتر حواس‌شان معطوف به بیرون از زمین باشد تا بازی‌های پیش رو.

 

تفاوت معنادار واریزی بین فیکس‌ها و ذخیره‌ها

چندی پیش خبری مبنی‌بر پرداخت بخش دیگری از مطالبات استقلالی‌ها منتشر شد تا این امیدواری ایجاد شود بازیکنان این تیم با‌ انگیزه‌ای فراتر دور برگشت لیگ برتر را آغاز خواهند کرد. اما در این خصوص نوشتیم که این واریزی‌ها درحالی صورت گرفت که اولا با وجود وعده‌هایی مبنی‌بر واریزی 10 درصدی، این اتفاق محقق نشد. این درحالی است که با رفتاری شبیه به آنچه که پیش از این، قبل از بازی با شمس آذر رخ داده و اعتراض بازیکنان و نگرانی کادرفنی را در آن مقطع زمانی در پی داشت، این بار نیز از سوی باشگاه درصدهای متفاوتی به بازیکنان پرداخت شده و حتی برای برخی اصلا واریزی وجود نداشته تا این موضوع در آستانه بازی با نفت آبادان یک بار دیگر اعتراض و گلایه استقلالی‌ها را در پی داشته باشد. حالا اما اطلاعات جدیدتری به خبرنگار «فرهیختگان» رسیده مبنی‌بر اینکه مدیریت باشگاه مشخصا در واریزی برای بازیکنان استقلال، در اقدامی عجیب و نامتوازن، پرداختی بیشتری را برای بازیکنان ذخیره نسبت به اصلی‌ها لحاظ کرده است. حال اینکه این اتفاق با چه هدفی طی 48 ساعت مانده به دیدار دوم آبی‌ها در نیم‌فصل دوم انجام می‌شود، سوالی است که خطیر بهتر از هر کس دیگری می‌تواند پاسخگوی آن باشد.

 

پروژه تخریب مربی و بازیکن با چه اهدافی؟

طی روزهای اخیر درباره غیبت مهدی هاشمی‌نسب در تمرینات و دیدار اخیر استقلال و همچنین برخوردهای عجیب با امید حامدی‌فر هافبک جوان آبی‌ها اخبار زیادی منتشر شد و صحبت‌های زیادی به میان آمد. درباره هاشمی‌نسب و حتی حامدی‌فر این‌طور شنیده می‌شود که آنها به خاطر اختلافات مالی و بر هم خوردن توافقات قبلی، شدیدترین درگیری‌ها را با علی خطیر داشته‌اند، این در صورتی است که به نظر می‌رسد مدیریت استقلال، دو مهره‌ای را هدف قرار داده که این روزها می‌توانند عصای دست سرمربی تیم برای رسیدن به موفقیت به شمار بروند. درباره هاشمی‌نسب گفتنی است از زمانی که این چهره به جمع استقلالی‌ها اضافه شده، براساس خصوصیات اخلاقی که دارد به خوبی توانسته نقش واسط بین کادر و بازیکنان را ایفا کرده و به‌طور کلی به زعم تمام استقلالی‌ها این چهره محبوب حلقه اتحاد آبی‌ها به شمار می‌رود. بعد از بازی با نفت آبادان نیز برخی از بازیکنان به خلأ این مربی در تمرینات و بازی‌ها اشاره کرده و با اشاره به آنچه که نوشته شد در این خصوص خواستار اضافه شدن هرچه سریع‌تر هاشمی‌نسب به اردوی تیم شدند. از سوی دیگر از تمرینات استقلال خبر می‌رسد امید حامدی‌فر هم برای دومین روز پیاپی با این تیم تمرین نکرده و این در صورتی است که با توجه به جمیع اتفاقات اخیر، همراهی این بازیکن جوان با آبی‌ها در سفر به انزلی الزامی تلقی می‌شود؛ چراکه احتمالا این فرصت برای همراهی حامدی‌فر در دیدار با ملوان پیش خواهد آمد.

 

در هر صورت برای این بازی دشوار، نکونام رضاوند را در اختیار ندارد و از سوی دیگر ماشاریپوف نیز برای همراهی تیم در میانه میدان هنوز به هماهنگی کامل با سایر بازیکنان نرسیده است. در سوی دیگر زبیر نیک‌نفس به تازگی از لیست خروج، به اردو بازگشته و در غیاب سعید مهری که نیم‌فصل از این تیم جدا شد، باز هم احتمال بازی چشمی در مرکز خط دفاعی وجود دارد و به همین دلیل برای این دیدار حامدی‌فر می‌تواند کمک حال تیمش باشد. همه اینها درحالی است که به خاطر اتفاقات اخیر و مصدومیتی که از جانب حامدی‌فر برای یامگا پیش آمد، هیچ‌کس به اندازه امید از ‌انگیزه‌ای سرشار برای جبران اتفاق پیش آمده با پیراهن استقلال برخوردار نیست. همه اینها در شرایطی است این بازیکن به دلیلی که به آن اشاره شد روزهای سخت و پرفراز و نشیبی را سپری کرده و به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی که بازیکن از لحاظ روحی و روانی از شرایط پایداری برخوردار نیست، کشمکش‌های اخیر به بهانه مسائل مالی نیز نمی‌تواند بدون هدف دنبال شود!

 

انفعال باشگاه درباره اتفاقات داوری بازی با نفت

استقلال در دیدار اخیر خود برابر صنعت نفت آبادان درحالی به یک برد اقتصادی قناعت کرد که داور این دیدار تعداد زیادی از استقلالی‌ها را با کارت زرد جریمه کرد تا ضمن دست به عصا کردن این تعداد در جریان این بازی، احتمال محرومیت آنها را در بازی‌های بعدی افزایش دهد. نکته قابل توجه اینکه از پیش از این بازی در فضای مجازی به خوبی مشخص بود که انتخاب حسن اکرمی به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامده است و آنها با ارجاع به دیدارهای قبلی که این داور علیه آبی‌ها سوت‌هایی را زده بود، به انتخاب او واکنش نشان دادند. با این حال عملکرد این داور و دادن کارت‌هایی که به زعم استقلالی‌ها بی‌مورد بودند، برخلاف کادر فنی تیم، هیچ‌گاه مورد توجه باشگاه و مقاماتش قرار نگرفت تا جایی که آنها در اقدامی عجیب به این نحوه قضاوت اکرمی و کارت‌های بی‌موردش در فضای رسمی باشگاه واکنش و اعتراضی نشان نداده و ترجیح دادند تا در این خصوص موضع انفعالی در پیش بگیرند.

 

تیم به هم زدن فقط با مصاحبه ممکن است؟

در گذشته هم به نکته مهمی اشاره کردیم که درحالی برخی از نزدیکان علی خطیر از عدم رویارویی و واکنش نشان ندادن مدیرعامل استقلال به صحبت‌های نکونام به‌عنوان اتفاقی بزرگ یاد کرده و از آن، این تعبیر را دارند که خطیر نمی‌خواهد با عکس‌العمل‌هایش تیم را به حاشیه ببرد که به نظر می‌رسد برخی رفتارهای تیم به‌هم زن، نیازی به واکنش رسانه‌ای و مصاحبه کردن نداشته و سیگنال‌هایی در جهت تضعیف منافع تیم و احتمالا شکست در میدان از برخی اقدامات و رفتارها کاملا مشخص است. شاید هم جواد به درستی گفته بود که «قطعا دوست ندارند من نتیجه بگیرم و اگر شهامت داشته باشند می‌توانند بگویند بله ما نمی‌خواهیم نکونام نتیجه بگیرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------