برد پرسپولیس مقابل تراکتور در روز گلزنی آل کثیر/ اولین پیروزی مس رفسنجان با محرم نویدکیا



هفته هفدهم لیگ بیست و سوم،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
روز نخست از هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی ارزشمند پرسپولیس مقابل تراکتور تبریز به اتمام رسید.

به گزارش تسنیم، در ادامه هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های پرسپولیس و تراکتور از ساعت 17:15 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان اوسمار ویرا، پس از اینکه در نیمه اول چند موقعیت گل را از دست دادند، در نیمه دوم و پس از اضافه شدن عیسی آل‌کثیر، توانستند دو گل توسط آل‌کثیر و ترابی به ثمر برسانند و شاگردان پاکو خمس را دست خالی راهی تبریز کنند. این دیدار دومین بازی بود که سرمربی برزیلی هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و شاگردانش توانستند پس از شکست هفته گذشته در اراک مقابل آلومینیوم با شکست تراکتور بار دیگر به صدر جدول نزدیک شوند.

 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سعید صادقی (75- فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (75- وحید امیری)، سروش رفیعی (75- سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه (84- میلاد سورگی) و شهاب زاهدی.

 

ترکیب تراکتور:حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی(79- محمد نادری)، سعید کریم آذر (64 - مهدی عبدی)، صفا هادی (68- مهدی هاشم‌نژاد)، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین‌زاده (68- میلوش دلتیچ) و رحمان جعفری.

 

داور: وحید کاظمی

 

نیمه اول

دقیقه 9: سعید صادقی اولین موقعیت جدی بازی را خلق کرد و  با نفوذ به محوطه جریمه تراکتور و عبور از مدافع این تیم، شوت زمینی او با اختلاف کمی به کنار دروازه تراکتور برخورد کرد.

 

دقیقه 11: شهاب زاهدی با یک پاس رو به عقب، پشت محوطه جریمه تراکتور، مهدی ترابی را صاحب توپ کرد که شوت شماره 9 پرسپولیس را پورحمیدی در آغوش گرفت.

 

دقیقه 14: مهدی حسینی روی خط هجده‌قدم پرسپولیس صاحب توپ شد، اما شوت او با اختلاف زیادی از روی دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

 

دقیقه 22: کرنر ارسالی سروش رفیعی، با اشتباه پورحمیدی روبه‌رو شد و ضربه سر گولسیانی پس از برخورد با کنعانی‌زادگان با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

 

دقیقه 25: سروش رفیعی پس از خطا روی کریم آذر، با کارت زرد وحید کاظمی جریمه شد.

 

دقیقه 32: شجاع خلیل‌زاده پس از خطا روی امید عالیشاه و  اعتراض به کمک‌داور، اخطار گرفت.

 

دقیقه 40: امید عالیشاه با یک پاس زمینی، سعید صادقی را روی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد که اما عارف آغاسی توپ هافبک پرسپولیس را به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 42: کریم آذر با یک پاس روبه عقب اشتباه، شهاب زاهدی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد، که زاهدی با بی‌دقتی محض در موقعیتی تک به تک توپ را به بیرون زد.

 

نیمه دوم

دقیقه 57: دانیال اسماعیلی‌فرد پس از نفوذ از سمت راست، با یک پاس زمینی، توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد و پس از اشتباه دو مدافع تراکتور، عیسی آل‌کثیر با یک ضربه بغل‌‌پا دروازه شاگردان خمس را باز کرد.

 

دقیقه 59: مهدی ترابی در مرکز زمین، با یک توپ ربایی، امید عالیشاه را صاحب توپ کرد و کاپیتان پرسپولیس هم در موقعیتی عالی با پاس تو عمق توپ را در اختیار ترابی قرار داد و هافبک شماره 9 پرسپولیس با یک ضربه روی پا از زاویه بسته دروازه تراکتور را باز کرد.

 

دقیقه 67: ضربه گوستاوو در فاصله 2 متری دروازه پرسپولیس، با اختلاف کمی به تور کنار دروازه بیرانوند برخورد کرد.

 

دقیقه 78:‌ عیسی آل‌کثیر از میانه‌های زمین صاحب توپ شد و به سمت دروازه تراکتور حرکت کرد، اما در نزدیکی محوطه جریمه این تیم با خطای سیامک نعمتی متوقف شد و داور در این صحنه به بازیکن تراکتور اخطار داد.

 

دقیقه 79: ضربه ایستگاهی امید عالیشاه با اختلاف کمی از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت.

 

دقیقه 86: بازیکنان تراکتور در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شدند و در صحنه‌ای مهدی عبدی و مهدی حسینی اقدام به زدن ضربه به سمت دروازه پرسپولیس کردند که هر دوبار با واکنش بیرانوند روبه‌رو شد.

 

دقیقه 87: ریکاردو آلوز با یک سانتر بلند، توپ را روی دروازه پرسپولیس فرستاد و ضربه سر مهدی عبدی با تیر عمودی دروازه پرسپولیس برخورد کرد، البته وحید کاظمی در این صحنه خطای مهاجم تراکتور را گرفت.

 

دقیقه 1+90: عیسی آل‌کثیر در محوطه شش قدم صاحب توپ شد که ضربه مهاجم پرسپولیس در موقعیتی آفساید به تیر افقی تراکتور برخورد کرد.

 

دقیقه 6+90: علیرضا بیرانوند به دلیل اتلاف وقت با کارت زرد داور مواجه شد.

 

***

 

اولین پیروزی مس رفسنجان با محرم نویدکیا

تیم‌های فوتبال نساجی و مس رفسنجان از ساعت 16:30 امروز (چهارشنبه) در چارچوب دیداری از هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که در پایان این مسابقه شاگردان نویدکیا با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند. با این اوصاف مس رفسنجان با هدایت سرمربی تازه‌واردش نخستین پیروزی رسمی خود را به دست آورد.

 

جلال‌الدین علی‌محمدی در دقایق 16 و 54 و سجاد شهباززاده در دقیقه 78 برای مس رفسنجان گلزنی کردند.

 

هفته هفدهم لیگ بیست و سوم،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

بعد از این پیروزی مس رفسنجان با 19 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار گرفت و نساجی با 11 امتیاز قعرنشین لیگ برتر شد.

 

در دقایق پایانی این بازی تماشاگران دست به تشویق ساکت الهامی زدند و خواهان برکناری آلکاراس شدند.

 

قضاوت این دیدار برعهده پیام حیدری بود.

 

خارجی‌های جدید، شکست استقلال خوزستان را به پیروزی تبدیل کردند/ نوار شکست‌ناپذیری آلومینیوم پاره شد

تیم فوتبال استقلال خوزستان از ساعت 16 امروز (پنجشنبه) در ادامه دیدارهای هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای آلومینیوم اراک بود که این مسابقه با برتری 3 بر 2 استقلال خوزستان همراه بود.

 

مهدی لیموچی در دقیقه 34 دروازه میزبان را گشود و آلومینیوم را با برتری به رختکن فرستاد. این مهاجم در دقیقه 65 نیز گل زیبای دیگری به ثمر رساند تا تصور شود شاگردان مجتبی حسینی در آستانه بردی راحت هستند.

 

دقایقی بعد ورق برگشت و ضربه ضعیف جواد آقایی‌پور در دقیقه 68 پس از اشتباه احسان قهاری، وارد دروازه آلومینیوم شد. چهار دقیقه بعد و در دقیقه 72، روبرتو ساویه پس از حرکتی تکنیکی و دریافت توپ از آسو رستم، دروازه آلومینیوم را هدف گرفت و بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و آسو رستم در دقیقه 2+90 موفق به گلزنی شد تا دومین گلزن خارجی استقلال خوزستان در این بازی لقب بگیرد و پیروزی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

 

آبی‌های اهوازی با این پیروزی، امتیازات خود را به عدد 12 رساندند و با صعودی دو پله‌ای، به رتبه چهاردهم جدول صعود کردند. آلومینیوم که در شش هفته گذشته شکستی متحمل نشده بود و هفته قبل بر پرسپولیس غلبه کرد، با 25 امتیاز در جایگاه هشتم باقی ماند.

 

ایمان کهیش قضاوت این بازی را بر عهده داشت و عارف حاجی عیدی از آلومینیوم را با کارت زرد جریمه کرد.

 

توقف گل‌گهر سیرجان مقابل پیکان در وقت‌های تلف‌شده/ تیمِ عنایتی سر باختن نداشت

تیم‌ فوتبال گل‌گهر سیرجان از ساعت 14:30 امروز (چهارشنبه) در چارچوب هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی سیرجان میزبان پیکان بود که در این بازی پرگل و تماشایی به نتیجه تساوی 2-2 بسنده کرد.

 

در این مسابقه تیم گل‌گهر با گل دقیقه 42 احمد زنده‌روح از میهمان خود پیش افتاد و نیمه نخست را با برتری یک گله پشت سر گذاشت. بازی با همین یک گل به سود گل‌گهر رو به اتمام بود که حامد پاکدل در دقیقه 87 کار را به تساوی کشاند.

 

حملات گل‌گهر برای تغییر نتیجه تنها چهار دقیقه بعد از گل پاکدل به ثمر نشست و روبرتو تورس در دقیقه 1+90 از روی نقطه پنالتی گل دوم تیم سیرجانی را به ثمر رساند. البته این پایان کار نبود و ابراهیم صالحی در دقیقه 4+90 گل تساوی پیکان را زد و نگذاشت بیش از یک امتیاز دو تیم برسد.

 

احمد محمدی داور مسابقه گل‌گهر سیرجان - پیکان بود که به حامد پاکدل، محمدجواد آزاده و علی‌اکبر رنجبر از پیکان کارت زرد نشان داد.

 

با نتیجه‌ای که در دیدار نخست هفته هفدهم لیگ برتر رقم خورد، گل‌گهر سیرجان 27 امتیازی و در رده هفتم جدول باقی ماند و پیکان نیز 13 امتیازی شد و از رده سیزدهم جدول تکان نخورد.

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------