کمیته انضباطی یا کمیته صیانت از بازیکنان خاطی؟!/ کنعانی زادگان نوازش شد



کنعانی زادگان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

روزنامه جوان نوشت: با این جریمه سنگین، نه‌فقط کنعانی‌زادگان که تمام مربیان و بازیکنان حساب کار دست‌شان می‌آید و دیگر حتی فکر بی‌احترامی به هوادار هم به سرشان راه نمی‌دهند! 

 

حکمی که کمیته انضباطی برای مدافع پرسپولیس داده رفتار پدر و مادر‌هایی را تداعی می‌کند که وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود بابت شیطنت‌های افراطی فرزندانشان چیزی بگویند، با گفتن کلمه «چیزی»، شعور شخص معترض را زیر سؤال می‌برند و نه‌تن‌ها دهان او را بابت اعتراض مجدد می‌بندند که به نوعی فرزندشان را هم به ادامه شیطنت‌هایش تشویق می‌کنند!

 

شاید هم اعضای کمیته انضباطی فیلم رفتار زننده کنعانی‌زادگان که حتی در مسابقات کشتی‌کج هم نمی‌توان نمونه آن را دید، ندیده‌اند که این‌چنین حکم صادر کرده‌اند!

 

۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی بی‌تردید حکمی نبود که انتظار می‌رفت. رقم در نظر گرفته شده برای امثال کنعانی‌زادگان که در مصاحبه‌های خود بابت اتومبیل‌های گرانقیمتی که دارند فخرفروشی می‌کنند آنچنان درشت نیست که بخواهد خم به ابروی او بیاورد! اما برای کمیته انضباطی این رقم می‌تواند قابل توجه باشد و شاید به همین دلیل هم هست که جریمه مالی مدافع پرسپولیس سنگین‌تر (برای عموم) در نظر گرفته شده تا محرومیتی که انتظار می‌رفت، او و امثال او را چنان نقره‌داغ کند که دیگر هرگز فکر توهین و بی‌احترامی به هوادار به سرشان راه ندهند، چه برسد به اینکه بخواهند هوادار را مورد ضرب و شتم قرار دهند و آبروی فوتبال ایران و تیم باشگاهی خود را به حراج بگذارند!

 

کمیته انضباطی در حالی بابت رفتار زننده کنعانی‌زادگان، او را تنها ۲۰۰ میلیون تومان و یک جلسه تعلیقی محروم کرده که باشگاه السد در خلال رقابت‌های جام جهانی، کاپیتان تیم ملی قطر را بابت کامنتی تمسخرآمیز به احساسات یک هوادار اخراج کرد. عبدالکریم، بازیکنی که سال ۲۰۱۸ با پیشی گرفتن از دو بازیکن ژاپنی کاشیما آنتلرز یعنی یوما سوزوکی و کنتو میسائو پیشی به عنوان دومین قطری، بهترین بازیکن سال آسیا شد، در جواب هواداری که از شکست تیم ملی کشورش ناراضی بود، نوشت: «آرام باشید، مگر جنگ است؟»، اما همین یک جمله، سخت‌ترین جریمه را برای او به دنبال داشت. اگرچه سرمربی تیم ملی قطر اجازه اخراج این بازیکن در خلال رقابت‌های جام جهانی را نداد، اما در پایان این رقابت‌ها، فدراسیون فوتبال قطر قبل از آنکه پرونده این بازیکن در کمیته انضباطی بررسی شود، جریمه جداگانه دوری از تیم ملی برای مدت نامشخص و جریمه مالی سنگین بیش از ۵۰ درصد از حقوق سالانه را برای او در نظر گرفت تا برای همیشه در خاطرش بماند که حق هیچ‌گونه بی‌احترامی را به هوادار ندارد. 

 

درحالی‌که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران با توجیه اینکه کنعانی‌زادگان توسط هواداری تحریک شده که به خاطر غفلت باشگاه آلومینیوم اراک به اتوبوس پرسپولیس دسترسی پیدا کرده است، میزبان را مقصر توهین به بازیکن پرسپولیس دانسته و آلومینیوم را هم ضمن جریمه مالی، یک جلسه محروم (تعلیقی) کرده است! اما توجیه مماشات کمیته انضباطی با کنعانی‌زادگان که صراحتاً در تلاش برای ضرب و شتم هوادار حریف بود، عذر بدتر از گناه است که بی‌شک هیچ ممانعتی از تکرار دوباره این رفتار‌های شنیع نخواهد کرد. 

 

درحالی‌که انتظار می‌رفت کمیته انضباطی با توجه به اهمیت مسائل اخلاقی، با نقره‌داغ کردن مدافع پرسپولیس این مسئله را جا بیندازد که هیچ یک از مربیان و بازیکنان فوتبال ایران حق ندارند هیچ‌گونه بی‌احترامی به هواداران کنند، درست مانند کاری که قطری‌ها با کاپیتان خود کردند، چراکه هواداران همواره اصلی‌ترین حامی فوتبال چه در رده باشگاهی و چه ملی بوده‌اند و عصبانیت آن‌ها از رفتار و عملکرد بازیکنان دلیل برخورد متقابل نیست. با این حال گویا این مسئله کوچک‌ترین اهمیتی برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نداشته که تا این اندازه ساده از کنار آن عبور کرده است! مماشاتی که اصلی‌ترین دلیل عذرخواهی‌های مکرر کنعانی‌زادگان و تکرار مکرر اشتباهاتش است.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------