برد ایران مقابل قطر در بسکتبال انتخابی کاپ آسیا



تیم ملی بسکتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان، به پیروزی سختی دست یافت.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۷ امروز (جمعه - ۴ اسفند ۱۴۰۲)، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره اول انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان، در سالن آزادی تهران (زنده‌یاد محمود مشحون) به مصاف قطر رفت که با نتیجه ۷۶ - ۷۴ به پیروزی دست یافت.

 

* نیمه اول: ۳۵ - ۳۲ ایران

ملی پوشان ایران به واسطه تشویق پرشور هواداران حاضر در سالن و درخشش بهنام یخچالی، شروع خوبی داشتند و با اختلاف ۱۰ امتیاز پیش افتادند. در ادامه اما قطری‌ها به خودشان آمدند تا رفته‌رفته با درخشش «مایک لویس» اختلاف را کاهش داده و در امتیاز ۳۲ بازی را به تساوی بکشند. 

 

یک ثانیه و دو صدم ثانیه مانده به پایان نیمه اول اما بهنام یخچالی با یک بازر بیتر زیبای سه امتیازی، ایران را ۳۵ - ۳۲ پیروز به رختکن فرستاد تا شاگردان هاکان دمیر، با برتری سه امتیازی آغازگر بازی در نیمه دوم باشند.

 

* نیمه دوم: ۶۷ - ۶۷ مساوی

بر خلاف انتظارها، قطر در نیمه دوم نیز بازی را خوب شروع کرد و مانع از افزایش اختلاف امتیاز شد و با پرتاب سه امتیازی «باباکار دینگ»، در امتیاز ۴۰ بازی را به تساوی کشید تا این دیدار همچنان جذاب و نزدیک ادامه پیدا کند. قطر برای اولین بار در این بازی، در امتیاز ۴۰ - ۴۲ پیش افتاد که میرزایی با پرتاب دو امتیازی خود، بازی را به تساوی کشید.

 

در کوارتر چهارم نیز دفاع سنگین و تمام زمین قطری‌ها کار را برای ایران سخت کرد تا بر خلاف تصور، قطر با اختلاف ۵ امتیاز و ۴۷ - ۵۲ پیش بیفتد. با درخشش امینی و پرتاب سه امتیازی زیبای یخچالی، ایران نتیجه را در امتیاز ۵۶ مساوی کرد. یک دقیقه مانده به پایان بازی قطر ۶۲ - ۶۵ پیش بود که بهنام یخچالی با یک سه امتیازی‌ دیگر نتیجه را به تساوی کشید تا قطری‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. در پایان نیمه دوم، بازی ۶۷ - ۶۷ مساوی شد تا دو تیم آماده وقت اضافه اول شوند.

 

* وقت اضافه اول:

با شروع مجدد بازی قطری‌ها با درخشش ادامه‌دار «باباکار دینگ» و «مایک لویس» تا یک دقیقه و ۲۶ ثانیه به پایان، نبض بازی را در اختیار داشتند تا همچنان ۷۳ - ۷۴ پیش باشند. در ادامه اما با پرتاب سه امتیازی مشایخی، ۳۹ ثانیه مانده به پایان بازی، این تیم ایران بود که ۷۵ - ۷۴ پیش افتاد. این بازی در نهایت با پیروزی سخت ۷۶ - ۷۴ ایران به پایان رسید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------