خطر بزرگ کاهش سهمیه لیگ نخبگان در کمین ایران



لیگ نخبگان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
در صورتی که العین بتواند از سد النصر عبور کند، سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ورزش سه، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و سپاهان تنها نماینده ایران در این پیکارها با شکست برابر الهلال از دور مسابقات کنار رفت. از سوی دیگر العین موفق شد نسف قرشی ازبکستان را شکست داده تا این دو تیم به همراه الاتحاد و النصر راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

 

العین در مرحله بعد در شرایطی به مصاف النصر خواهد رفت که نتیجه این مسابقه اهمیت زیادی برای فوتبال کشور خواهد داشت چرا که پیروزی نماینده امارات منجر به افزایش امتیازات این کشور و در نتیجه رسیدن آنها به رتبه سوم آسیا و کاهش سهمیه فوتبال ایران خواهد شد.

 

وب سایت فوتی رنکینگز امروز تصویر جدیدی از آخرین آپدیت جدول رده بندی سهمیه کشورهای آسیایی برای حضور در مسابقات باشگاهی قاره را منتشر کرده است. جایی که فوتبال ایران به واسطه کسب نتایج نمایندگان کشور طی سال‌های گذشته و لیگ قهرمانان امسال، 68.64 امتیاز را به دست آورده و در جایگاه سوم بوده و امارات با 67.373 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

 

آخرین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و از سال بعد، مسابقات با فرمت جدیدی برگزار می‌شود. دوازده تیم از غرب و دوازده تیم از شرق در بالاترین سطح مسابقات موسوم به لیگ نخبگان با هم روبرو می‌شوند. در سطح دوم 32 تیم در هشت گروه حاضر خواهند بود.

 

در نخستین دوره این مسابقات در فصل 2024 – 2025، ایران در لیگ نخبگان دارای سهمیه 2+1 بوده و در سطح دوم لیگ قهرمانان یک سهمیه دارد و این موضوع قطعیت یافته است. اما مسابقات لیگ قهرمانان کنونی اثر کاملا مستقیمی روی سهمیه مسابقات باشگاهی در دو فصل آینده یعنی 2025 – 2026 دارد و امارات با فاصله بسیار اندکی در تعقیب ایران است. در صورتی که العین بتواند در مرحله یک چهارم نهایی از سد النصر عبور کند، امارات از فوتبال ایران سبقت گرفته و سهمیه 2+1 برای دو فصل دیگر (2025 – 2026) به 1+1 کاهش پیدا می‌کند.

 

به همین دلیل است که دیدار العین و النصر برای فوتبال ایران اهمیت زیادی دارد چرا که اگر نماینده امارات برنده از زمین خارج شود، اماراتی‌ها کرسی 2+1 در لیگ نخبگان را به دست آورده و سهمیه ایران برای دو فصل بعد (2025 – 2025) به یک به علاوه یک کاهش پیدا می‌کند ولی ایران همچنان در سطح دوم لیگ قهرمانان یک سهمیه ثابت را خواهد داشت.

 

به هر شکل باید دید در روزهایی که فوتبال ایران همچنان به دلیل وضعیت مالکیت استقلال و پرسپولیس اوضاع مبهمی برای لیگ نخبگان سال آینده دارد، نتایج امسال چگونه رقم خواهد خورد. باید یکبار دیگر تأکید کنیم که ایران در فصل بعد لیگ نخبگان سهمیه 2+1 و در سطح دوم لیگ قهرمانان یک سهمیه مستقیم دارد و مسائلی که در بالا مطرح شد برای دو فصل بعد و سهمیه‌های فصل 2025 – 2026 است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------