کارشناسی چهار صحنه جنجالی مس رفسنجان - استقلال



دیدار استقلال و مس رفسنجان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار استقلال و مس رفسنجان با صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیزی همراه بود.

به گزارش ورزش سه، استقلال در شرایطی از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت که رضا عادل، داور مسابقه، قضاوت بحث برانگیزی داشت. او ابتدا در دقیقه ۹ یک پنالتی مشکوک به سود آبی‌ها اعلام کرد که البته این پنالتی تبدیل به گل نشد تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

 

سپس در دقایق پایانی نیمه اول نیز یک صحنه مشکوک دیگر در محوطه جریمه مس رفسنجان رخ داد که این‌بار عادل اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد تا با اعتراض آبی‌پوشان همراه شود.

 

در نیمه دوم نیز گل دوم مس رفسنجان در شرایطی به ثمر رسید که به نظر می‌رسید بازیکن این تیم در موقعیت آفساید قرار دارد. همچنین در دقایق پایانی بازی، آبی‌ها موفق شدند دروازه حریف را باز کنند اما این گل مردود اعلام شد.

 

کارشناسان داوری به بررسی و تحلیل این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

 

برخورد حامد لک و محمدحسین مرادمند (دقیقه ۹- پنالتی)

✅ محمدحسین ترابیان: پس از اینکه مهاجم توپ را با سر می‌زند، و قبل از اینکه توپ از زمین بازی خارج شود، دروازبان، مهاجم را سرنگون می‌کند. تصمیم داور در اعلام پنالتی درست بود.

 

✅ مهدی عالیقدر: دروازه‌بان علي رغم اينكه توپ را دفع مي‌كند اما در محاسباتش اشتباه كرده و مدافع را هم با خطا متوقف ميكند، لذا پنالتي صحيح است.

 

✅ ابراهیم میرزابیگی: حامد لک بازیکن استقلال را می‌زند و پنالتی درست بود.

 

✅ حسین عسگری: پنالتی کاملا درست بود. دروازه‌بان مس در محاسبات خود برای جدال هوایی اشتباه می‌کند و دیر می‌پرد و این موضوع باعث می‌شود که مهاجم توپ را بزند و دروازه‌بان مهاجم را بزند.

 

✅ بابک وسیله‌بر: دروازه‌بان در جریان بازی در داخل محوطه جریمه خود با بی احتیاطی مرتکب خطای پریدن روی حریف می‌شود که جریمه آن اعلام ضربه پنالتی بدون جریمه شخصی می‌باشد.

 

✅ سعید علینژادیان: تصمیم درست داور در اعلام پنالتی است. دروازه‌بان در محاسبات خود برای زدن توپ اشتباه می‌کند ک باعث سرنگونی مهاجم استقلال می‌شود.

 

برخورد مدافع و دروازه‌بان مس با ماشاریپوف (دقیقه ۴۵+۶- خطا)

✅ محمدحسین ترابیان: مهاجم قبل از اینکه صاحب توپ شود، با پشت پا زدن باعث سرنگونی مدافع می‌شود. تصمیم داور در اعلام خطا به نفع مدافع درست بود.

 

✅ مهدی عالیقدر: مهاجم مرتكب خطا شد، لذا داور ميبايست بلافاصله نسبت به اعلام خطا اقدام مي‌کرد.

 

✅ ابراهیم میرزابیگی: در بیرون از محوطه جریمه خطا رخ می‌دهد اما در از این زاویه مشخص نیست در داخل محوطه خطایی رخ می‌دهد یا خیر.

 

✅ حسین عسگری: ماشاریپوف با پای چپ، پشت پای مدافع حریف را می‌زند و خطا به درستی اعلام شد.

 

⚪️ بابک وسیله‌بر: به جهت عدم وضوح تصویر نمی‌توان در خصوص برخورد پای مهاجم به پای مدافع نظر قطعی داد اما تکل دروازه بان قابل بررسی است.

 

✅ سعید علینژادیان: خطای مهاجم تیم استقلال بر روی مدافع مس رفسنجان به درستی از طرف داور تشخیص داده شد.

 

گل دوم مس به استقلال توسط منتظر محمد (دقیقه ۶۷- مشکوک به آفساید)

❌ محمدحسین ترابیان: از این زاویه بازیکن مهاجم در موقعیت آفساید صاحب توپ می‌شود. کمک داور باید آفساید مهاجم را اعلام می‌کرد.

 

❌ مهدی عالیقدر: به نظر ميرسد مهاجم نيم بدن جلوتر از مدافع ماقبل اخر است و از خط مركزي زمين نيز می‌توان گفت كه گل در وضعيت افسايد به ثمر رسيده است.

 

❌ ابراهیم میرزابیگی: گل مس در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

 

⚪️ حسین عسگری: خیلی صحنه دشواری است و با این تصاویر سخت می‌شود نظر داد. این نوع آفساید به VAR نیاز دارد. مدافع استقلال سپت راست حضور دارد اما دوربین روی خط نیست و یک زاویه دارد. دوربین باید دقیقا روی خط باشد تا بتوانیم تشخیص بدهیم. 

 

❌ بابک وسیله‌بر: گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده که باید مردود اعلام می‌شد. زمان لمس توپ توسط همدسته مهاجم در وضعیت آفساید قرار داشت.

 

❌ سعید علینژادیان: آفساید بازیکن مس رفسنجان محرز است. متاسفانه کمک داور به دلیل عدم تمرکز روی این صحنه اشتباه کرد.

 

گل استقلال به مس رفسنجان (دقیقه ۸۷- مردود)

✅ محمدحسین ترابیان: مهاجم با بدن ضربه به دروازه‌بان ضربه می‌زند و باعث سرنگونی او می‌شود. اعلام خطا تصمیم درست داور در این صحنه بود.

 

✅ مهدی عالیقدر: داور اگر خطاي مهاجم را به روي دروازبان اعلام كرده، ميبايست خيلي سريعتر ان را اعلام مي‌نمود و به نظر ميرسد با كمي تأمل اينكار را انجام داده كه خود جاي سوال دارد!

 

✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال زمانی که توپ در کنترل دروازه‌بان قرار داشت، مرتکب خطا روی او شد و داور هم به درستی خطا اعلام کرد.

 

✅ حسین عسگری: توپ در دست دروازه‌بان است و بازیکن شماره ۵ استقلال کاملا ارادی و به وضوح روی دروازه‌بان خطا می‌کند. تصمیم داور درست بود.

 

✅ بابک وسیله‌بر: پریدن مهاجم روی دروازه‌بان که باعث سرنگونی ایشان شده و اعلام خطا بدون جریمه شخصی صحیح است.

 

✅ سعید علینژادیان: با جایگیری خوب داور، خطای بازیکن استقلال به درستی اعلام شد. بازیکن استقلال مانع از کنترل از کنترل توپ توسط دروازه‌بان می‌شود و خطای مهاجم به درستی اعلام شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------