اوسمار: به هواداران قول می‌دهم همیشه برای پیروزی خواهیم جنگید/ قربانی: نیامده بودیم پرسپولیس را ببریم



ویرا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به هواداران این تیم وعده داد که در هر بازی برای پیروزی خواهند جنگید و از آنها خواست بیشتر تیم‌شان را همراهی کنند.

به گزارش تسنیم، اوسمار لوس ویرا پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل نفت و گاز گچساران در جام حذفی اظهار داشت: همانطور که می‌دانید بازی‌های جام حذفی از نظر احساسی سطح بالا هستند، 90 دقیقه بازی که فقط یک تیم می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. در نیمه اول ما کمی به مشکل خوردیم، آنهم مقابل تیمی که خیلی بسته و خوب بازی می‌کرد و موقعیت‌هایی که باید را نتوانستیم ایجاد کنیم. در نهایت توانستیم در نیمه اول یک گل بزنیم تا در نیمه دوم راحت‌تر بازی کنیم.

 

گل اسماعیلی‌فر به ما کمک کرد تا راحت‌تر و آرام تر بازی کنیم

وی ادامه داد: با اینکه تیم حریف بسته بازی می‌کرد اجازه ندادیم که این تیم به ما ضدحمله بزند. بازی با چنین تیم‌هایی اینطوری هستند که ما باید متعادل کار کنیم و آماده باشیم تا ضدحمله نخوریم. در رختکن در مورد استفاده از توپ‌های در عمق صحبت کردیم و دیدید که گل دانیال از همان نقطه به ثمر رسید و این گل به ما کمک کرد تا راحت‌تر و آرام تر بازی کنیم.

 

لازم بود گاهی ارونوف و عبدالکریم حسن نزدیک به هم بازی کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد ارسال‌های عبدالکریم حسن و نوع بازی او در پرسپولیس تصریح کرد: به نظرم عبدالکریم سعی کرد چند سانتر انجام دهد. وقتی ما با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که کمی بسته بازی می‌کنند برای همین باید در حمله بادقت‌تر کار کنیم. در بازی‌هایی به این سبک، متعادل نگه داشتن حمله کمی سخت است. مقابل تیمی که بسته بازی می‌کند برای اینکه بتوانیم سریع حمله کنیم لازم بود گاهی ارونوف و عبدالکریم حسن نزدیک به هم بازی کنند. امیدوارم با گذشت زمان و بازی کردن کنار هم بتوانند به هماهنگی بیشتر برسند و بتوانند به سمت دروازه بروند و گل بزنند.

 

به هواداران قول می‌دهم که تیم ما برای پیروزی خواهد جنگید

«روزی که شما به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شدید با تردید به این اتفاق نگاه شد، اما امروز هواداران در بیشتر دقایق شما را تشویق کردند و چه صحبتی با آنها دارید؟»، اوسمار در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: در کنفرانس قبل از بازی هم در مورد این سؤال صحبت کردم. ممنونم بابت تبریک نتیجه بازی. ما با دو روش می‌توانیم کار یک مربی را ارزیابی کنیم. یک با نتیجه و دوم نوع بازی بازیکنانش. برای ما در چند بازی اخیر و حتی دیدار برابر آلومینیوم اراک، چیزی که از بازیکنان می‌خواستیم را انجام دادند و در سه بازی اخیر هم توانستیم نتیجه را به دست بیاوریم. صد درصد ارتباط بین هواداران و کادر فنی و بازیکنان می‌تواند کمک کند تا تیم احساس بهتری داشته باشد. من به هواداران قول می‌دهم که تیم ما برای پیروزی خواهد جنگید. شاید گاهی نتیجه مورد دلخواه ما نباشد، ولی تیم همیشه برای پیروزی می‌جنگد. وقتی احساس می‌کنیم هواداران به ما انرژی مثبت می‌دهد، این مسئله خیلی به ما کمک می‌کند. امیدوارم این رابطه نزدیک به تماشاگران و تیم خیلی نزدیک‌تر شود و بتوانیم هواداران بیشتری در ورزشگاه داشته باشیم. یک تیم بزرگ بدون هواداران بزرگ وجود ندارد.

 

به خاطر مصدومیت کنعانی‌زادگان مجبور شدیم تعویض‌مان را عوض کنیم

وی در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌های بزرگ دنیا مثل لیورپول و اینکه در هیچ‌کدام از تیم‌های بزرگ ایران این موضوع دیده نمی‌شود و دلیل این موضوع چیست، گفت: ما به بازی‌های آینده‌مان فکر کردیم. ما امروز اولین بازی ابوالفضل بابایی را داشتیم. ما می‌خواستیم احمدی را هم وارد زمین کنیم، ولی به خاطر مصدومیت کنعانی‌زادگان مجبور شدیم تعویض‌مان را عوض کنیم. من موافقم که جام حذفی فرصت خوبی است تا از بازیکنان جوان استفاده کنیم، حتی برای استفاده از بازیکنان جدید مثل ارونوف و عبدالکریم حسن. امروز توانستیم هنانوف را هم به زمین بیاوریم. ما توانستیم تعویض‌ها را متعادل کنیم بین بازیکنانی که کمتر بازی کردند و بازیکنانی که نیاز دارند تا استراحت کنند.

 

***

 

قربانی: نیامده بودیم پرسپولیس را ببریم؛ فقط در ۲۵ دقیقه آخر به هدف‌مان رسیدیم

سرمربی تیم فوتبال نفت‌و‌گاز گچساران اعتقاد دارد تیمش تنها در ۲۵ دقیقه پایانی دیدار مقابل پرسپولیس به هدفش رسیده است.

 

پیروز قربانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

پیروز قربانی پس از شکست 3 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس در جام حذفی اظهار داشت: این بازی برای ما تجربه بود و بهترین حرفی که می‌توانیم بزنم این است که بازی امروز تفاوت سطح را نشان داد، سطح لیگ برتر با لیگ دسته اول، تفاوت تیم بزرگ پرسپولیس با تیم نوپای ما. ما 25 دقیقه فوتبالی را که همیشه بازی می‌کردیم، انجام دادیم. به هیچ عنوان از بازی تیمم راضی نیستم، چون دوست داشتم با وجود بازی کنیم. مقصر خودم هستم و بازی برای ما که در لیگ یک می‌جنگیم درس‌های خوبی داشت.

 

وی در ادامه افزود: برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که از مدار مربیگری خارج می‌شود و شاید مربی تحت تأثیر نتیجه حرف‌هایی بزند و در حالت طبیعی موافق آن حرف‌ها نباشد. وقتی صحبت از تفاوت سطح می‌شود، منظورم همه چیز است. در نیمه اول، یکسری از بازیکنان ما با کوچک‌ترین برخورد روی زمین می‌افتادند و داور به راحتی می‌گذشت. تصمیم داور درست بود، ولی در لیگ دسته اول، این تفاوت داوری وجود دارد، حتی در زمین‌ها هم تفاوت دیده می‌شود. امروز در زمینی بازی کردیم که جزو استانداردترین زمین‌هاست. ما در زمینی تمرین و بازی می‌کنیم که خشک و برهوت است. این بحث تفاوت است. ما امروز نیامده بودیم پرسپولیس را ببریم، آمده بودیم بازی خوبی انجام دهیم، ولی فقط 25 دقیقه آخر به هدف‌مان رسیدیم. مقصر خودم هستم و نباید از اصل خودم دور می‌شدم. بگذریم که دو گلی خوردیم که بچگانه بود و توجیهی نداشت.

 

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در مورد میزان دریافتی تیمش در لیگ دسته اول تصریح کرد: تیم ما اولین سال حضورش در لیگ یک است و خوشبختانه بچه‌های ما فراتر از انتظار ظاهر شدند و حتی در مقاطعی می‌توانستیم مدعی صعود به لیگ برتر باشیم. الان شرایط خوبی داریم و باشگاه هم نظم خوبی دارد. اگر می‌خواهیم مدعی صعود به لیگ برتر باشیم، نیاز به تسهیلات دیگری هست که باید فراهم شود.

 

قربانی در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس را جزو تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌داند یا نه، گفت: یکسری تیم‌ها هستند که همیشه مدعی قهرمانی هستند. پرسپولیس و استقلال به دلیل اینکه انتظار از آنها زیاد است، باید مدعی باشند. پرسپولیس تیم و بازیکنان خوبی دارد و کادر فنی جدید تغییراتی در سبک بازی تیم‌شان ایجاد کرده‌اند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. طبیعتاً به‌عنوان کسی که استقلالی هستم برای این تیم آرزوی قهرمانی می‌کنم، ولی باید به تیم‌های پرسپولیس و سپاهان احترام بگذاریم. این دو تیم می‌توانند تنور لیگ را داغ کنند.

 

وی راجع به حذف استقلال از جام حذفی با شکست برابر مس رفسنجان خاطر نشان کرد: شرایط بازی است و شاید تمرکزشان بیشتر روی لیگ برتر باشد. مس نیز با آمدن نویدکیا دگرگون شده است. بازی را ندیدم، ولی شنیدم سخت بوده است. پسرم استقلالی صدآتشه است و او به من خبرها را می‌داد. شاید تمرکز اصلی استقلال روی لیگ برتر باشد و امیدوارم قهرمان شود.

 

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران درباره اینکه جام حذفی جام شگفتی‌هاست و آیا تاکنون شگفتی رخ ندادن مسابقات تا اینجای کار به دلیل سطح تیم‌ها بوده است، اظهار داشت: صد درصد به خاطر اختلاف سطح است. در لیگ دسته دوم، یک و حتی مقاطعی به‌عنوان مربی در لیگ برتر کار کردم. فاصله بین لیگ دوم و یک زیاد است و همینطور بین لیگ یک با لیگ برتر. یکسری تیم‌ها هستند از نظر پتانسیل و بازیکن می‌توانند به تیم‌های لیگ برتری نزدیک شوند، اما فقط بحث بازیکن نیست. نوع بازی در لیگ یک با لیگ برتر فرق دارد و امروز تفاوت سطح را درک کردم و در ادامه لیگ یک به من کمک خواهد کرد. به خاطر همین تفاوت سطح است که شگفتی در جام حذفی نمی‌بینیم.

 

قربانی درباره اینکه چهره‌هایی مثل رشید مظاهری از گچساران به فوتبال ایران معرفی شدند، ولی امروز بومی‌گرایی نمی‌شود، یادآور شد: بومی‌گرایی را من نباید انجام دهم و ساختار آنجا باید بازیکن بسازد. ضمن اینکه دو بازیکن از ما به تیم‌های لیگ برتری اضافه شدند که یکی امید علی‌پور است. او بازیکن بومی ما بود. همچنین رضا سلطانی به تیم گل‌گهر سیرجان رفت. بومی‌گرایی برای خیلی سال‌های گذشته است. نگاه ناسیونالیستی باعث می‌شود خیلی عقب بیفتم. باشگاهی مثل فولاد خوزستان آکادمی قوی دارد و هر سال بازیکن به تیم بزرگسالانش اضافه می‌کند. من درباره نفت و گاز گچساران صحبت نمی‌کنم. باشگاهی آکادمی ندارد، ولی تماشاگرانش به مربی فشار می‌آورند که بازیکن بومی به تیم اضافه کنید. باشگاه باید بازیکن بسازد تا مربی بیاید از بازیکن آکادمی استفاده کند، اتفاقی که برای من، امیرحسین صادقی، وحید طالب‌لو و ... در استقلال افتاد. ما ضعف‌‌های‌مان در لیگ یک را می‌خواهیم از طریق مربیان جبران کنیم که اصلاً درست نیست.

 

قربانی در پایان گفت: وقتی از طریق تلویزیون بازی‌ها را می‌دیدم پیش خودم می‌گفتم مربیان چقدر فیت هستند و چقدر بدن‌های آماده‌ای دارند. من هم تمرین کردم و غذا نخوردم، ولی اتفاقی نیفتاد. امروز اما، متوجه شدم مسیری که برای رسیدن به محل نشست خبری طی کردیم باعث می‌شود مربیان فیت شوند! الان کشاله پایم گرفته است! فاصله تا اینجا زیاد بود و امیدوارم پله‌های برقی بگذارند!

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------