ماجرای چک 2100 میلیاردی خرید پرسپولیس چیست؟



باشگاه پرسپولیس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
به ادعای تسنیم شرکتی در سازمان تامین اجتماعی چکی به‌مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است.

به گزارش ورزش سه، باشگاه پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر از مالکیت وزارت ورزش بیرون بیاید وگرنه مجوز حرفه‌ای نخواهد گرفت. این خلاصه تمام صحبت‌هایی است که مدیران این باشگاه به‌صورت غیرمستقیم مطرح می‌کنند و رسانه‌هایی که مسئولند طبق رسالت خود هشدار بدهند، در مطالب تحلیلی بازتاب داده‌اند. 

 

باشگاه پرسپولیس می‌گوید تمام مدارک لازم را برای اخذ مجوز حرفه‌ای ارائه کرده و همه چیز برای این اتفاق مهیاست اما ماجرای مالکیت مشترک با استقلال می‌تواند همه مقدمات دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهد و اوضاع را خراب کند. 

 

در چنین شرایطی سؤال اینجاست که نقشه دوم وزارت ورزش، سازمان خصوصی سازی و هیئت واگذاری برای برون رفت از این وضعیت چیست؟ 

 

با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا ددلاین اعلام شده از سوی ای اف سی در روزهای آخر سال که ترافیک کاری به اوج خود رسیده یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین معضلات باشگاه پرسپولیس باید حل شود اما از یک‌سو فرصت برای رسیدن به نتیجه‌ای مشخص که نیاز به جلسات متعدد و بررسی‌های فراوان دارد کافی نیست ضمن اینکه رسیدن به جواب نهایی در این خصوص فوق‌العاده دشوار به نظر می‌رسد و نیاز به همکاری چند وزارت‌خانه و سازمان دارد. 

 

بولت فولادباشگاه پرسپولیس مثل بسیاری از باشگاه‌های دیگر در خصوص مسائلی مثل ورزشگاه، آکادمی، و ... مدارک خود را بارگذاری کرده اما مهم‌ترین آیتم درباره بخش حقوقی مربوط به مالکیت است. با اینکه مصطفی زارعی مسئول کمیته حرفه‌ای سازی فدراسیون فوتبال درباره شرایط جدید واگذاری سرخابی‌ها خبر جدیدی نداد و اعلام کرد این مسائل محرمانه است اما رضا درویش در آخرین مصاحبه خود در حاشیه بازی دیروز پرسپولیس به این نکته اشاره داشت که احتمالا وزارت کار سهام باشگاه پرسپولیس را در اختیار خواهد گرفت. 

 

در این راستا تسنیم گزارش داد: شرکت توسعه پیشروی رفاه پردیس که زیر نظر بانک رفاه فعالیت می‌کند، که خود زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، چکی به‌ مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است. 

 

این شرکت در حوزه بورس و خریداری اوراق بهادار فعالیت می‌کند و در حال حاضر  جزء شرکت‌های زیرمجموعه بانک رفاه کارگران (سهامی عام) محسوب می‌شود.  

 

باید دید تا پایان مهلت باقی‌مانده برای تعیین مالکیت دو باشگاه سرخابی، پرسپولیس با زیر پوشش قرار گرفتن وزارت کار از خطر حذف از آسیا فرار خواهد کرد یا خیر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------