بایرن مونیخ درکلاسیکر را هم باخت/ هت تریک رونالدو در شب پیروزی پرگل النصر



دیدار بایرن و دورتمند،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دورتموند که ۱۱ درکلاسیکر اخیر را با شکست و تساوی پشت سر گذاشته بود، بالاخره بایرن مونیخ را برد، آنهم در مقابل دیدگان هواداران این تیم.

به گزارش تسنیم، تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند که تقابل‌شان در فوتبال جهان به درکلاسیکر شهره است، از ساعت 21 دیشب (شنبه) برگزارکننده حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وهفتم مسابقات فوتبال بوندس‌لیگای آلمان در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا بودند.

 

دورتموند که در 11 درکلاسیکر اخیر متحمل 10 باخت شده و تنها به یک پیروزی رسیده بود، در مسابقه امشب به مراتب بهتر از شاگردان توخل بازی کرد و در نهایت به برتری 2 بر صفر دست یافت.

 

برای دورتموند در این بازی کریم ادیمی در دقیقه 10 و یولیان ریرسون در دقیقه 83 موفق به گلزنی شدند تا تیم‌شان با 53 امتیاز به رتبه چهارم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا صعود کند.

 

برای نخستین بار طی 14 سال گذشته، بایرن مونیخ و دورتموند در حالی به مصاف هم رفتند که یکی از این دو تیم در صدر جدول حضور نداشت و در نهایت این شاگردان ترزیچ بودند که فاتح درکلاسیکر 135 شدند.

 

حالا و با این باخت که پنجمین شکست بایرن مونیخ در فصل جاری بوندس‌لیگا بود، تیم تحت هدایت توخل 60 امتیازی ماند و اختلاف امتیازش با بایرلورکوزن صدرنشین در پایان هفته بیست‌وهفتم این مسابقات به عدد 13 رسید.

 

با این نتایج بایرلورکوزن با سه پیروزی دیگر قهرمانی خود در فصل 24-2023 بوندس‌لیگای یک آلمان را قطعی خواهد کرد و رسماً به سلطه 11 ساله بایرن مونیخ در این رقابت‌ها پایان خواهد داد.

 

***

 

شکست یوونتوس در خانه لاتزیو/ بانوی پیر از خودی خورد!

تیم‌های لاتزیو و یوونتوس از ساعت 20:30 دیروز (شنبه) برگزارکننده دیداری از هفته سی‌ام مسابقات فوتبال سری A باشگاه‌های ایتالیا بودند، مسابقه‌ای که با برتری یک بر صفر لاتزیو خاتمه یافت.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

تنها گل این بازی را که در ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار شد، آدام ماروشیچ در دقیقه 3+90 به ثمر رساند تا یووه برای پنجمین بار در فصل جاری سری A متحمل شکست شود.

 

لاتزیو در این بازی با هدایت ایگور تودور در زمین حاضر شد، سرمربی کرواتی که در دوران بازیگری و طی سال‌های 1998 تا 2007 برای یوونتوس بازی کرده است.

 

تودور پیش از تعطیلی مسابقات باشگاهی برای بازی‌های ملی اخیر جانشین مائوریتزیو ساری در تیم لاتزیو شده بود که استارتش با این تیم با پیروزی مقابل بانوی پیر همراه شد.

 

میلان بُرد و به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک‌تر شد

در ادامه بازی‌های هفته سی‌ام سری A ایتالیا، شب گذشته (شنبه) از ساعت 23:15 به وقت تهران، تیم فوتبال میلان به مصاف فیورنتینا رفت و موفق شد میزبان خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

 

میلان با گلزنی روبن لوفتوس چیک در دقیقه 47 از حریف خود پیش افتاد، اما تنها سه دقیقه بعد آلفرد دونکان گل تساوی را برای فیورنتینا به ثمر رساند. این نتیجه هم اما فقط سه دقیقه دوام آورد، چرا که رافائل لیائو مهاجم پرتغالی میلانی‌ها، سومین گل بازی را شش دقیقه پس از گل اول به ثمر رساند.

 

میلان با کسب بیستمین پیروزی‌اش در این فصل 65 امتیازی شد و با توجه به شکست یوونتوس رده سومی در بازی عصر شنبه مقابل لاتزیو، حاشیه امنیت خود در رده دوم جدول را به شش امتیاز افزایش داد. این در حالی است که اینتر 76 امتیازی با یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد؛ اینتری که از ساعت 22:15 دوشنبه 13 فروردین میزبان امپولی است.

 

همچنین روسونری به لطف این پیروزی، اختلافش با رم رده پنجمی را به 14 امتیاز افزایش داد تا شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را در فاصله هشت هفته به پایان فصل 24-2023 لیگ دسته اول ایتالیا بیشتر کرده باشد.

 

***

 

هت تریک رونالدو در شب پیروزی پرگل النصر/ الهلال به رکورد ۳۰ پیروزی پیاپی رسید
هفته بیست و پنجم لیگ عربستان شنبه شب با دو دیدار حساس پیگیری شد که تیم‌های النصر و الهلال موفق شدند حریفانشان را شکست دهند.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

تیم النصر میزبان تیم رده شانزدهمی الطائی بود که با نتیجه پنج بر یک به پیروزی رسید. اوتاوید و عبدالرحمن غریب دو گل اول النصر را زدند و سپس نوبت به هنرمایی کریستیانو رونالدو رسید و توانست در نیمه دوم هت تریک و این برد را برای هوادران النصر شیرین‌تر کند.  

 

النصر با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و در رتبه دوم قرار دارد.

 

***

 

پیروزی حداقلی بارسلونا مقابل میهمان ۱۰ نفره

شاگردان ژاوی هرناندس با کسب پیروزی برابر لاس‌پالماس به روند خوب خود در لالیگای اسپانیا ادامه دادند.

 

تیم فوتبال بارسلونا کار خود در لالیگا پس از وقفه دو هفته‌ای بازی‌های ملی را با کسب یک پیروزی دیگر از سر گرفت. شاگردان ژاوی هرناندس که از ساعت 23:30 شب گذشته (شنبه) در سی‌امین هفته لالیگا به مصاف لاس‌پالماس رفته بودند، زردپوشان جزایر قناری را به لطف تک گل دقیقه 59 رافینیا شکست دادند، گلی که پاس آن را ژوائو فلیکس داد.

 

شانزدهمین بازی بدون باخت متوالی بارسا برابر لاس‌پالماس که هشتمین بازی بدون باخت پی در پی آن در لالیگا هم بود، در حالی رقم  خورد که تیم میهمان از دقیقه 24 با اخراج دروازه‌بانش آلوارو وایس (به دلیل سرنگون کردن رافینیا در یک موقعیت گلزنی و دریافت کارت قرمز مستقیم) 10 نفره بازی می‌کرد.

 

با این نتیجه بارسلونا 67 امتیازی شد و ضمن کاهش فاصله خود با رئال مادرید صدرنشین که 72 امتیازی است، اختلافش با رقیب همشهری، جیرونای رده سومی که 62 امتیازی است را افزایش داد. رئال مادرید و جیرونا هر دو یک بازی کمتر انجام داده‌اند. جیرونا امروز (یکشنبه) از ساعت 17:45 میزبان بتیس است و و رئال مادرید از ساعت 22:30 از اتلتیک بیلبائو پذیرایی می‌کند.

 

***

 

برنتفورد در حضور کوتاه قدوس از منچستریونایتد امتیاز گرفت
در آخرین بازی از دیدارهای شب گذشته (شنبه) در هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس، از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم فوتبال برنتفورد میزبان منچستریونایتد بود که این بازی اگرچه در دقایق تلف‌شده نیمه دوم دو گل داشت، در نهایت بدون برنده و با تساوی یک - یک به پایان رسید.

 

در این مسابقه که سامان قدوس در دقیقه 87 آن به جای کین لوئیس پاتر به میدان رفت، میهمان منچستری با گلزنی میسون ماونت در دقیقه 6+90 پیش افتاد، اما نتوانست از برتری‌اش محافظت کند چرا که تنها سه دقیقه بعد گل تساوی را از کریستوفر آیر دریافت کرد.

 

شیاطین سرخ با این نتیجه 48 امتیازی شدند و در رده ششم جدول لیگ برتر قرار گرفتند. در همین حال برنتفورد 27 امتیازی شد، اما در رده پانزدهم جدول باقی ماند. این در حالی است که در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال و لیورپول هر دو با 64 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب اول و دوم هستند، منچسترسیتی با 63 امتیاز سوم است، استون‌ویلای 59 امتیازی چهارم است و تاتنهام 56 امتیازی هم در جایگاه پنجم قرار دارد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------