آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

واکنش سوشا مکانی به خط خوردن از تیم ملی



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال فولاد خوزستان

 

اخبار ورزشی - واکنش سوشا مکانی به خط خوردن از تیم ملی

دروازه‌بان تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است که از تیم ملی خط نخورده و فقط شانس همراهی تیم ملی در جام جهانی را از دست داده است.

 کارلوس کی‌روش لیست نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل اعلام کرد که در نهایت 2 نفر از 4 دروازه‌بان حاضر در اردوی تیم ملی از این لیست کنار گذاشته شد. سوشا مکانی، دروازه‌بان تیم فولاد خوزستان که در هر 2 اردوی تیم ملی نیز حضور داشت، بازیکنی بود که قرعه به نامش افتاد تا جام جهانی را از دست بدهد.

وی در خصوص خط خوردنش از لیست نهایی تیم ملی، ناراحتی‌اش برای از دست دادن جام جهانی، اردوی اتریش و آینده تیم ملی صحبت کرده است.

**: کارلوس کی‌روش در اردوی اتریش 4 دروازه‌بان آماده داشت که کارش برای خط زدن یکی از آنها سخت بود. در نهایت هم قرعه به نام تو افتاد.
من اسم این را خط خوردن از تیم ملی نمی‌گذارم و حضور نداشتن در لیست نهایی را باز ماندن از همراهی تیم ملی می‌دانم. هر کسی هم از حضور در جام جهانی باز مانده جزئیات زیادی در این باز ماندن دخیل بوده و نباید به حساب ضعیف بودن او بگذاریم. همه کسانی هم که برای تیم ملی انتخاب شده‌اند لیاقتش را داشتند.

**: محدود بودن لیست جام جهانی تا 23 نفر و همچنین حضور 4 دروازه‌بان در این لیست چقدر نقش داشت تا از همراهی تیم ملی باز بمانی؟
مسلماً بی‌تاثیر نبوده اما به هر حال کادر فنی هم فقط 3 دروازه‌بان را می‌تواند به خود به جام جهانی ببرد. شاید در بین این 4 دروازه‌بان از نظر فنی ضعیف‌تر بودم و اکنون هم برای بچه‌هایی که به جام جهانی رفتند آرزوی موفقیت می‌کنم. هر 3 دروازه‌بان تیم ملی مانند برادران من هستند و امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشند.

**: حالا که شانس حضور در جام جهانی را از دست دادی ناراحتی؟
ناراحتی از نرفتن به جام جهانی یک طرف قضیه است اما در مجموع شانس نقشی در زندگی ورزشی من ندارد. هیچ‌گاه شانس را ملاک قرار نداده‌ام و برای این موضوع در زندگی ورزشی‌ام هیچ جایگاهی در نظر نگرفته‌ام، چون معتقدم اگر در لیست نهایی قرار می‌گرفتم به خاطر توانایی و عملکردم بوده و با عملکرد خوب خودم به جام جهانی می‌رفتم. اکنون هم چیزی برای من تمام نشده و تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا در فرصت‌های بعدی در تیم ملی حضور داشته باشم.

**: کمی هم در خصوص اردوی تیم ملی در اتریش صحبت کن. این اردو چگونه گذشت و شرایط‌تان چگونه بود؟
در اردوهایی که پشت سر گذاشتیم شخصاً به عنوان یک بازیکن چیزهای زیادی یاد گرفتم. در اردوی آفریقای جنوبی و اتریش شرایط بسیار خوبی در اردو حاکم بود و هم از نظر فنی و هم زندگی اردویی خیلی به تیم ملی کمک کرد. به عنوان یک بازیکن در این اردوها از تجربیات مربی بزرگی چون کی‌روش استفاده زیادی کردم.

تمام توانم را در اردوها گذاشتم و هر کاری که می‌توانستم را انجام دادم تا نظر کی‌روش را جلب کنم. البته تمام بازیکنان تمام تلاش‌شان را کردند تا در تیم ملی شرایط خوبی رقم بخورد و تیم ملی کشورمان به بهترین شکل آماده شود. تمرینات به نوعی بود که ایران در بهترین شرایط بدنی و فنی وارد جام جهانی خواهد شد و همه بازیکنان نیز تلاش خواهند کرد بهترین عملکرد را داشته باشند.

**: با این وضعیت که می‌گویی تیم ملی در جام جهانی و به خصوص در دیدار اول برابر نیجریه چه شرایطی خواهد داشت؟
صحبت کردن درباره بازی با نیجریه یک دیالوگ تکراری شده است. همه می‌دانند این بازی چه اهمیتی دارد. آنها تیم فیزیکی دارد و همه در این چند وقت به این موضوع اشاره کرده‌اند. به نظرم صحبت کردن درباره این موضوع قبل از بازی چندان خوب نیست. ما در اردوهایی که داشتیم روی شرایط تیم‌ها کار کرده‌ایم و نتیجه‌اش را باید در جام جهانی دید، چون اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

**: ارزیابی‌ات از وضعیت فولاد پس از رفتن فرکی از این تیم چیست؟ با شرایط فعلی در این تیم می‌مانی؟
در خصوص ماندن یا رفتنم از فولاد زمان دارم تصمیم بگیرم و موضوع دیگر اینکه آقای فرکی برای رفتن از فولاد دلایل خاص خودش را داشته است. امیدوارم این تصمیم در آینده به نحوی رقم بخورد که آقای فرکی خیلی زود به عرصه فوتبال بازگردد. نیاز فوتبال ما به چنین مربیانی مبرم است و آرزو دارم این مربی هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد و به فوتبال بازگردد. فوتبال ما چه در رده باشگاهی و چه ملی به امثال آقای فرکی نیاز دارد و ما مانند این مربیان در فوتبال‌مان کم داریم.

**: البته فرکی قبل از اینکه از فولاد جدا شود هم صحبت‌هایی در خصوص حضورش در تیم ملی می‌شد. گفته می‌شود کی‌روش بعد از جام جهانی می‌رود و فرکی سرمربی تیم ملی خواهد شد؟ به نظرت رفتن کی‌روش تصمیم درستی است؟
حتی فکر کردن به این موضوع هم برای یک بازیکن خنده‌دار است و من به عنوان یک بازیکن وظیفه‌ای ندارم در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی نظر بدهم. فقط می‌توانم بگویم آقای کی‌روش تمام وجودش را برای تیم ملی گذاشته و زحمت زیادی کشیده است. او در اردوها هر چیزی که از نظر فنی و تجربی داشته را در اختیار بازیکنان گذاشت تا تیم ملی در جام جهانی موفق شود. خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که در این باره صحبتی بکنم. در پایان هم دوباره خداراشکر می‌کنم کسانی برای تیم ملی انتخاب شدند که لیاقتش را داشتند و تمام تلاش‌شان را برای موفقیت تیم ملی انجام دادند.

اخبار ورزشی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------