حسرت «بلوهوریزونته»



اخبار,اخبار ورزشی ,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - دلداری غیرایرانی‌ها به ایرانی‌ها
حسرت «بلوهوریزونته»

شنبه در بلوهوریزونته ثابت شد برای تاریخ‌سازی باید شانس هم داشت.

مطمئنا نمایش ایران مقابل آرژانتین ضعیف‌تر از نمایش کامرون مقابل همین تیم در سال 1990 یا سنگال برابر فرانسه در جام جهانی 2002 نبود، اما نبوغ بهترین بازیکن دهه اخیر، بدشانسی و نامهربانی داور موجب شد تا ایران نتواند مزد بهترین بازی تاریخ خود را بگیرد.

 

شنبه همه فوتبال ایران را ستودند. تمامی خبرگزاری‌ها پر بود از مطالبی در تمجید از کارلوس کی‌روش و بازیکنانش. در ورزشگاه «مینیه رو»، محل انجام بازی، خبرنگاران کشورهای دیگر در رودررویی با خبرنگاران ایرانی به بدشانس بودن ایران اشاره می‌کردند. همه منتظر صحبت‌های کارلوس کی‌روش بودند.

 

سرمربی پرتغالی ایران که با تدابیر فوق‌العاده‌اش 90 دقیقه آرژانتین را غافلگیر کرده بود ضمن تمجید از بازیکنانش، داور و لیونل مسی را عامل برد حریف دانست. تعریف و تمجید از «افتخار پارس» ادامه داشت، بازیکنان آرژانتینی که حاضر به مصاحبه با خبرنگاران می‌شدند همگی ایران را تیمی سرسخت توصیه کردند. در این میان لیونل مسی برخلاف صحبت‌هایی که درباره‌اش می‌شود ستاره‌ای متواضع نشان داد و با حوصله برای خبرنگاران وقت گذاشت. لیونل مسی هم از سختی‌های بازی برابر ایران گفت.


در سوی دیگر ناراحتی و حسرت را در چهره تک‌تک بازیکنان هم می‌شد دید. متهم اصلی مشخص بود؛ داور صربستانی بازی. اکثر بازیکنان از تصمیم داور مبنی بر پنالتی نگرفتن روی اشکان دژاگه ناراحت بودند. مشخص بود چند بازیکن کمی اشک ریخته بودند. دیدن صحنه برخورد اشکان با مدافع حریف در رختکن داغ دل آنها را تازه کرده بود.

 

سیدجلال حسینی، اشکان دژاگه و حتی بازیکنان ذخیره همه تاکید داشتند آن صحنه پنالتی بود. برخی بازیکنان هم دروازه‌بان حریف را دلیل برنده‌نشدن ایران می‌دانستند. پژمان منتظری اعتراف می‌کرد خودش هم قبل از بازی فکر نمی‌کرد ایران صاحب این همه فرصت شود.

 

با تمام اینها، همه بازیکنان می‌دانستند که بازی با بوسنی فرصتی نیست که بتوان آن را از دست داد.

 

علیرضا حقیقی دراین‌باره می‌گفت: «اطمینان دارم از بازی با بوسنی با دست پر خارج می‌شویم.» تمجیدهایی از بازی ایران شده و خبرهایی که از ایران می‌رسید برای بازیکنان روحیه‌بخش بود، با این حال حسرت نکته‌ای نیست که بتوان آن را فراموش کرد. پس از بازی هر غیرایرانی وقتی به یک ایرانی می‌رسید قصد دلداری داشت.

 

داستان همانی بود که کی‌روش آن را از قبل نوشته بود، حالا این بازی تبدیل به مسابقه‌ای شد که بازیکنان ایران سال‌های بعد می‌توانند فیلمش را به نوه‌هایشان نشان دهند. شبکه‌های تلویزیونی برزیل هم از بازی ایران تمجید می‌کردند، گل مسی و صحنه خطا روی دژاگه صحنه‌هایی بود که بیشتر از همه روی آنها مانور داده می‌شد. این شبکه‌ها بارها صحنه مشکوک پنالتی را نشان دادند و تاکید داشتند که داور باید پنالتی می‌گرفت.


به هر حال کی‌روش نشان داد با یک مربی بزرگ و بین‌المللی می‌شود چه غیرممکن‌هایی را ممکن ساخت. حالا پس از این نمایش غرورآفرین هیچکس در ایران نیست که به شکست دادن بوسنی و صعود به دور بعد فکر نکند. یوزپلنگ‌ها، سربلند بلوهوریزونته را ترک کردند.

اخبار ورزشی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------