درهاي استاديوم‌ها بر روي زنان گشوده باشد



اخبار,اخبار سیاسی ,جام جهاني

 

اخبار ورزشی - درهاي استاديوم‌ها بر روي زنان گشوده باشد

پارسال رييس فيفا بلاتر در طول سفرش به ايران اين مساله را مطرح و تاكيد كرد كه درهاي استاديوم‌ها بايد روي زنان باز باشد. پرزيدنت بلاتر اين پيام را در موقعيت‌هاي ديگر از جمله نشست كميته فوتبال زنان و جام جهاني زنان چندي پيش نيز تكرار كردند

 هماهنگ كردن گفت‌وگو با يكي از سخنگويان فيفا آن هم در بحبوحه جام جهاني چندان كار آساني نيست. اما ژيلا دانكن، يكي از سخنگويان بالاخره درخواست «اعتماد» را پذيرفت. پرسش‌ها مطابق انتظار با پاسخ‌هاي ديپلماتيك و شمرده خانم سخنگو همراه شد اما خواندنش خالي از لطف نيست.

‌ در جام جهاني اخير اردوي تيم غنا و نيجريه بر سر مسائل مالي و پاداش فيفا دچار كشمكش شد. همچنين پاداش بازيكنان ايران نيز ظاهرا در اختيار فدراسيون قرار گرفت. آيا اين را تاييد مي‌كنيد؟ فيفا چه راه‌حلي براي اطمينان در مورد دريافت پاداش‌ها ارائه مي‌كند؟

جزييات پاداش‌هاي فيفا به هر 32 تيم حاضر در وب سايت ما شرح داده شده است. فيفا تصميم در مورد توزيع پاداش‌ها را به خود فدراسيون‌ها واگذار مي‌كند. شما به سه فدراسيون اشاره كرديد. لطفا به آنها مراجعه كنيد چرا كه سوال به مسائل داخلي مربوط مي‌شود.

‌ ‌ مسوولان ايراني مي‌گويند پاداش صعود به جام جهاني را هنوز دريافت نكرده‌اند و تحريم‌ها چنين نقل و انتقلاتي را غير ممكن كرده است. فيفا چقدر به ايران بدهي دارد و آيا مساله به اين زودي‌ها حل مي‌شود؟
فيفا به تعهداتش پيرامون پرداخت پاداش جام جهاني به تمام فدراسيون‌هاي حاضر در جام عمل مي‌كند.

‌ تماشاچيان زن در ايران از حضور در استاديوم‌ها محرومند و اين مساله‌اي بود كه رييس فيفا سپ بلاتر در جريان سفرش به ايران به آن پرداخت. آيا اين ممانعت خلاف قوانين فيفاست؟ ايران تمايلي به انعطاف در اين باره نشان داده؟
همانطور كه اشاره كرديد پارسال رييس فيفا بلاتر در طول سفرش به ايران اين مساله را مطرح و تاكيد كرد كه درهاي استاديوم‌ها بايد روي زنان باز باشد. پرزيدنت بلاتر اين پيام را در موقعيت‌هاي ديگر از جمله نشست كميته فوتبال زنان و جام جهاني زنان چندي پيش نيز تكرار كردند. از آنجا كه اين مساله كاملا داخلي است و تنها فدراسيون ايران از آن اطلاع دارد از شما مي‌خواهيم با آنها تماس بگيريد.

‌ آيا رييس فيفا از نامزدي ايران براي ميزباني بازي‌هاي آسيايي 2019 حمايت كرده؟ فيفا از ايفاي نقش احتمالي ايران در ميزباني مشترك جام 2022 استقبال مي‌كند؟
اين بر عهده كنفدراسيون‌هاست كه براي مسابقات‌شان ميزبان تعيين كنند. ميزبان جام جهاني 2022 قطر است. براي ميزباني ديگر مسابقات از نامزدي تمام فدراسيون‌هاي عضو از جمله ايران استقبال مي‌كنيم.

‌ عملكرد چند داور فيفا در جام اخير به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. فيفا انتقادات را وارد مي‌داند؟ آيا وقت آن نرسيده كه از تكنولوژي بيشتري در فوتبال استفاده شود؟
رييس داوري فيفا ماسيمو بوساكا در دو نشست خبري جام جهاني در 11 و 13 جولاي حاضر شد و مفصل در اين باره صحبت كرد. ويدئوي نشست از طريق كانال رسانه‌يي فيفا در دسترس اعضا قرار گرفته است. براي اطلاع از معرفي احتمالي تكنولوژي بيشتر در فوتبال به فايل ضميمه شده مراجعه كنيد.

‌ ‌ هزينه‌هاي فدراسيون فوتبال ايران تا حدودي توسط دولت پرداخت مي‌شود. آيا مكانيزمي براي دخالت دولت در امور فدراسيون و بررسي فساد احتمالي فدراسيون وجود دارد؟
تبصره اول ماده 13 و تبصره اول ماده 17 اساسنامه فيفا اعضا را ملزم به مديريت امور به‌طور مستقل و به دور از نفوذ اشخاص ثالث مي‌كند. هر تخلفي به نهادهاي مطلوب براي تصميم‌گيري ارجاع داده مي‌شود.

‌ آيا فيفا تصميم مجمع براي عزل رييس فدراسيون را دخالت مي‌داند؟ راهكاري براي نظارت بر فدراسيوني ناكارآمد و غيرپاسخگو وجود دارد؟
در حال حاضر ما اطلاعي از هر گونه تخلف مشهود يا نسبت داده شده نداريم و نمي‌توانيم در مورد سناريوهاي احتمالي آينده گمانه‌زني كنيم. هر تخلف آشكاري به نهادها ارجاع داده مي‌شود.

‌ ‌ آيا فيفا اساسنامه جديد ايران را تاييد كرده؟ بر اساس اساسنامه جديد نامزدهاي نايب رييسي فدراسيون از ثبت نام مستقل محروم هستند و رييس بايد آنها را به مجمع معرفي كند؟
در كنگره فيفا در موريتوس در 30 و 31 ماه مه 2013 مصوب شد كه فدراسيون‌ها اساسنامه‌هايشان را مطابق با التزامات اساسنامه معيار فيفا تدوين كنند. براساس بند سيزدهم اعضا بايد كاملا اساسنامه فيفا، قوانين، دستورالعمل‌ها و تصميمات آن را اجابت كنند. فيفا برگزاري زنجيره‌يي از سمينارهاي توسعه را در سراسر كنفدراسيون‌ها و فدراسيون‌ها آغاز كرده است. اين يك روند در حال اجراست.
اخبار ورزشی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------