هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/03/20)



اخبار,اخبار ورزشی ,برنامه نود

 

اخبار ورزشی - در برنامه نود دیشب چه گذشت؟
از سقوط «ایران ۱۴۰» تا محرومیت «صادقیان» به روایت فردوسی‌پور

فردوسی پور به نقل از چند کاپیتان که نمی‌خواستند نامشان فاش شود اعلام کرد که پرواز این هواپیما نباید در هوای گرم صورت می‌گرفت. فردوسی پور در این خصوص تاکید کرد: جان مردم واقعا مهم است. همه از این اتفاق متاسف شدند. هموطنان ما راحت جانشان را از دست می‌دهند.

دومین برنامه نود در فصل جدید مسابقات لیگ برتر از ساعت ۲۲:۴۵ شب گذشته با اجرای عادل فردوسی‌پور روی آنتن رفت تا با توجه به حواشی داغ لیگ در همین روزهای ابتدایی علاقه‌مندان به فوتبال مشتاقانه به دیدن برنامه فردوسی‌پور بنشینند. بی‌شک مهم‌ترین موضوعی که هواداران منتظر پیگیری و پرداختن به آن در برنامه نود بودند ماجرای پرسپولیس و محرومیت پیام صادقیان بود. مسعود مرادی داور بازنشسته و سال‌های نزدیک فوتبال ایران امشب به‌عنوان کارشناس فردوسی‌پور را تا پایان برنامه همراهی کرد.

به‌گزارش تابناک، سوال مسابقه پیامکی برنامه نود امشب به پیش‌بینی نتیجه مسابقه حساس هفته سوم لیگ برتر میان استقلال و سپاهان اختصاص داشت و بینندگان برنامه به سبک و سیاق برنامه ۲۰۱۴ می‌بایست عدد گل‌های استقلال و سپاهان را به شماره برنامه پیامک می‌کردند. با توجه با حضور سپاهان و استقلال در جایگاه اول و دوم جدول و برگزاری این دیدار در روز نخست هفته سوم (پنجشنبه) برنامه نود به استقبال بازی حساس روزهای آغازین لیگ برتر رفته است.

پس از پخش بخش آغازین معرفی برنامه و نمایش تصاویری از بازی تیم‌های استقلال، نفت مسجد سلیمان ذوب‌آهن و سپاهان از بخش جدید برنامه نود که از این فصل مهمان این برنامه خواهد بود رونمایی شد. تقویم نود. این نام بخش جدیدی است که در فصل جدید برنامه "90" پخش می‌شود. در این بخش، اتفاقات تاریخی فوتبال ایران مرور می‌شود. بازی نکردن پرسپولیس مقابل هما در روز 16 مرداد 1360 اولین موردی بود که در تقویم نود پخش شد. در آرشیو روزنامه های آن زمان حتی نامه محمود خوردبین برای تجدید بازی وجود داشت که این موضوع با مخالفت مسئولان وقت فدراسیون مواجه شده بود.از دیگر آیتم‌های تقویمی، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان و همچنین برابر بحرین در دیدار رده بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا بود که علی کریمی در هر دو مسابقه ستاره بود. همچنین از مهدی مهدوی کیا به عنوان اولین بازیکن ایرانی یاد شد که در 13 مرداد 1378 موفق شد در مسابقات جام بین قاره‌ای حضور داشته باشد.

علاوه بر گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار و یاد بابک معصومی بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران، به تولد دو تن از اهالی فوتبال در این هفته یعنی غلامرضا رضایی و دکتر محمد زادمهر هم اشاره شد. موضوعات دیگری از جمله انقلاب مشروطه هم به صورت مختصر و گذرا در تقویم نود جای گرفت.

نخستین بازی در برنامه نود این هفته مورد بررسی قرار گرفت بازی گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان در تبریز بود. بازی که با دومین سه امتیاز این فصل زردپوشان اصفهانی را به صدر جدول رساند. اما موضوعی که از خود مسابقه بیشتر مورد توجه قرار گرفت هواپیمایی بود که اصفهانی‌ها را به تبریز رسانده بود و برای برخی سفرها از سوی این باشگاه چارتر شده بود. هواپیمایی که سه روز بعد از همراهی بازیکنان سپاهان در یک پرواز خونبار در تهران سقوط کرد و موجب جان‌باختن نزدیک به چهل تن از هموطنانمان شد.

خوروش سرپرست تیم سپاهان روی خط برنامه آمد و در این خصوص گفت: در پروازهایی که امکان استفاده از هواپیماهای کشوری را نداشتیم، از این هواپیما استفاده می‌کردیم. به عنوان مثال برای سفر به تبریز با این هواپیما رفتیم که به ما اعلام شد پرواز باید قبل از ساعت 8:30 صبح باشد و تعداد نفرات بیش از 37 نفر نباشد.

خوروش افزود: اگر هواپیما مجبور بود بعد از ساعت 8:30 بپرد، باید وزن آن کمتر می‌شد تا مشکلی ایجاد نشود.

در این هنگام فردوسی پور به نقل از چند کاپیتان که نمی‌خواستند نامشان فاش شود اعلام کرد که پرواز این هواپیما نباید در هوای گرم صورت می‌گرفت. فردوسی پور در این خصوص تاکید کرد: جان مردم واقعا مهم است. همه از این اتفاق متاسف شدند. هموطنان ما راحت جانشان را از دست می‌دهند.

خوروش پس از تکرار این اظهاراتش در "90" درباره سقف بودجه باشگاه خود که بالاتر از حد تعیین شده بود گفت: باید برای باشگاه سپاهان امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گرفتند ولی با این حال ما قراردادهای خود را کم می‌کنیم تا به زیر سقف برسد!

با پخش یک گزارش کامل از حاشیه‌های ابتدا و انتهای بازی پرسپولیس و فولاد و خلاصه بازی این تیم نود برای دقایق قابل توجهی به ماجرای این روزهای پرسپولیس ناآرام پرداخت. جایی که هم محرومیت صادقیان مورد بحث بود و دعواهای هیات مدیره پرسپولیس. رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای این منظور روی خط آمد و گفت: اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اختلاف دارند اما این اختلاف فاحش نیست. ما با هم اتحاد داریم.

سیاسی رئیس هیات مدیره در برنامه 90 گفت:« ما در هیات مدیره اتحاد خوبی داریم . ابعاد دعوای من و رحیمی این قدر بزرگ تبود .» او درباره اینکه چرا این قدر رئیس هیات مدیره پرسپولیس مصاحبه می کند ، گفت:« باشگاه های بزرگ خارجی مشکلات ما را ندارند ، این فرمایش درست است اما این همکاران مطبوعاتی هستند که زنگ می زنند و من خجالت می کشم که به خبرنگاران پاسخ ندهم . من باید کمتر مصاحبه کنم و این حرف را قبول دارم. البته من هیچ وقت نگفتم که دایی را عوض می کنم. الان که تیم مشکلی ندارد . من و رحیمی مشکل بزرگی نداریم که آشتی کنان مان صوری باشد. »

او درباره اینکه باشگاه راه آهن را خریده است ، گفت:« نه اصلا این طور نیست. استیلی راه آهن را با برادر من و چند نفر دیگر از دوستان شان خریدند و من هیچ نقشی در این مسئله ندارم. خرید راه اهن خیلی سرمایه بزرگی نبوده است. من در پرسپولیس هم هیچ نقش سرمایه ای ندارم.  » او در پاسخ به این سئوال که رانت حضور در پرسپولیس به دردش می خورد گفت:« نه این رانت به درد من نمی خورد. ما درآمدهای باشگاه و هزینه کرد تیم را مدیریت می کنیم. من در شهرداری فعالیت نمی کنم اما پیمانکار شهرداری هستم. باشگاه راه آهن را هم برادرم خریده است نه شرکت اقلیم سازان ما.
او درباره برکناری دایی گفت:« این حرف صحت ندارد و هیچ وقت این بحث مطرح نشده است.»


اماگزارش های نود از اهواز و حاشیه دیار پرسپولیس و فولاد نکات جالب توجهی هم داشت. گزارشگر برنامه نود در اهواز گفت‌وگویی با ساسان انصاری و سروش رفیعی دو بازیکنی که گفته می‌شد کارت‌های پایان خدمت آنها مشکل دارد، انجام داد. انصاری کفالت مادرش را دلیل گرفتن کارت پایان خدمت عنوان کرد. همچنین رفیعی درباره اینکه شایعه شده بود به خاطر نابینایی، کارت پایان خدمت گرفته، واکنش نشان داد و آنرا تکذیب کرد.

دو اتفاق دیگر در حاشیه بازی پرسپولیس با فولاد مورد توجه برنامه نود قرار گرفت. یکی حساسیت‌های جلال مرادی، ناظر داوری در کنار زمین که گهگاه با مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌ها هم درگیر می‌شود. مرادی همچنین پیش از شروع بازی با حضور در کنار داوران و کاپیتان‌ها برای گرفتن عکس یادگاری، یک رکورد عجیب به نام خودش ثبت کرد. مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه نود به فردوسی پور گفت که برای اولین بار است که می‌بیند ناظر داوری قبل از شروع بازی با داوران و کاپیتان‌های دو تیم عکس می‌اندازد!

دیگر اتفاق حاشیه‌ای، گرمکنی بود که به توپ جمع کن‌های ورزشگاه الغدیر داده شده بود تا در گرمای بالای اهواز، کودکان توپ جمع کن کار دشواری داشته باشند. فردوسی پور در اینباره اعلام کرد: مشخص بود که توپ جمع کن‌ها از ترس از دست دادن کارشان، مجبور شده بودند این گرمکن‌ها را بپوشند.

گزاش نود در خصوص پرسپولیس با پخش مجموعه تصاویری از حرکات عجیب و غریب پیام صادقیان در یک دو فصل گذشته همراه بود و مسعود مرادی، کارشناس داوری برنامه این هفته، تاکید کرد که حرکت صادقیان به سمت داور در دیدار پرسپولیس برابر فولاد، قطعا کارت زرد داشته و حتما این بازیکن حرف ناشایستی به زبان آورده که داور کارت قرمز مستقیم داده است.

گزارش ایران 90 به فوتبال استان مازندران و وضعیت ورزشگاه ها و فوتبال قائمشهر و ساری اختصاص یافته بود.

پخش گزارش مفصلی از دیدار نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد بخش بعدی برنامه نود تا نوبت به دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان برسد. دیداری که با برتری دقایق پایانی استقلال همراه بود. اما نود به بهانه این بازی به سراغ ماجرای درگیری لفظی طولانی و عجیب و غریب نکونام و قلعه‌نویی رفت. فردوسی پور در این بخش تاکید کرد که سعی کرده نگاه خاکستری و بی طرفانه به ماجرا داشته باشد. پخش بخشی از صحبت‌های جنجالی نکونام و پاسخ‌های قلعه نویی در این آیتم توجهات را به خود جلب می‌کرد. فردوسی پور خطاب به بینندگان گفت که نکونام فعلا در اسپانیاست و در هفته‌های آینده با او در اینباره صحبت خواهد کرد.

مانند دوره‌های قبلی برنامه بخشی هم به بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران اختصاص داشت. در این میان، گفت‌وگوی یک سانه سوئیسی با دانیل داوری پخش شد. داوری در این گفت‌وگو از برنامه‌هایش برای موفقیت در سوئیس حرف زد و از این که با تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل حضور داشته ابراز خوشحالی کرد. سپس دیدار تیم های ذوب آهن - تراکتور و ملوان - صبا و حاشیه های مربوط به آنها پخش شد.

در ادامه، علی دایی هم مهمان تلفنی برنامه شد و درباره اتفاقات این روزهای باشگاه پرسپولیس توضیحاتی داد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، به محرومیت 3 ماهه پیام صادقیان واکنش نشان داد و گفت:
کاری که پیام انجام داد یک عمل زشت و کاملا غیرورزشی بود. ما بعد از بازی اول هم درباره اعتراض به داور با بازیکنان حرف زده بودیم و متاسفانه پیام از کوره در رفت و این شاید دلایل زیادی داشته باشد اما من روانشناس نیستم که درباره این حرف ها صحبت کنم. تصاویری که شما نشان دادید گویا بود. فصل قبل او چند بار آرنج زد و بعد از محرومیت دیگر این کار را نکرد. حالا این محرومیت برای پیام خیلی زیاد است. می گویند این برای سابقه پیام بوده اما تا به حال سابقه داشته که این بازیکن به داور پرخاش کند؟ من به دنبال توجیه کار او نیستم. دیدید که ما قبل از کمیته انضباطی، خود ما او را جریمه کردیم. من از اکبریان عذرخواهی می کنم به خاطر این حرکت اما ببینید که تیم دو بر صفر عقب افتاده و آقای اکبریان هند واضح را برای ما نمی گیرد. خود داور هم توی گزارشش اعلام کرده که هیچ توهینی صورت نگرفته است. شما تصاویر را نگاه کنید. چرا داور کنار هیچ کمکی به داور نکرده است؟ او باید پرچم می زد تا این مسائل رخ نمی داند. متاسفانه داور یکراست کارت قرمز داد و این باعث عمل بعدی شد که به هیچ عنوان قابل قبول نبود اما مگر می شود با مسائل قهری این مسائل را حل کرد؟ پیام با بازی کردن می تواند به تیم ملی کمک کند.

دایی همچنین افزود: قانون باید برای همه باشد. چرا کرار جاسم در زمان حضور در تراکتور با برخوردی به مراتب بدتر کمتر از پیام جریمه می شود. مشکل ما این است که فکر می کنیم با اشتباه پشت اشتباه صورت مسئله حل می شود. باید همان پارسال بیشتر پیام را جریمه می کردند . اگر داوران  وسط  یک یاچند بار برای آرنج هایی که می زد ،او را اخراج می کردند ، این اتفاقات تکرار نمی شد. به هوادار قول می دهم در تیمم بازیکنانی داریم که می توانیم جای پیام را پر کنیم. اما شما بگویید که کسر امتیاز و محرومیت تماشاگر و این قبیل تصمیم ها آیا کمکی به فوتبال ایران کرده است؟ سوارز یک عمل را تکرار کرده است اما پیام چند بار به داور اعتراض کرده است؟ باید برخورد هدایت گر داشته باشیم نه برخورد قهری.

دایی اما در واکنش به اتفاقات مدیریتی در پرسپولیس هم گفت:
اول فصل و در دوران بدنسازی، من اصلا مصاحبه نکردم. هر کسی که از من مصاحبه خواست جواب منفی شنید چرا که تیم من نیاز به آرامش داشت اما آقای سیاسی که احترام خاصی هم برایش قائل هستم، 20 برابر من مصاحبه کرده است. تیم من در شرایط فعلی آرامش می خواهد. چرا که وقتی تیم می برد کسی به بازیکن کاری ندارد و وقت باخت است که باید به تیم آرامش داد.

 

باشگاه من سخنگو دارد. من نه هیات مدیره را دیده ام و نه خیلی های شان را می شناسم اما کسی که با علی دایی و رحیمی مشکل دارد، آن را عاملی برای ضربه زدن به پرسپولیس نکند. می توانم از شروع کار در پرسپولیس کتاب بنویسم. من مشکلات زیادی داشتم. آقای سیاسی حرف هایش را تکذیب می کند در حالی که یکی از اعضای باشگاه راه آهن موقع زدن این حرف کنارش بوده است. کمیته فنی در همه جای دنیا دست راست مدیرعامل است. کمیته فنی نباید دخالت در کار کادر فنی را با مشاوره دادن به مدیرعامل اشتباه می گیرند.


یکی از اتفاقات بامزه برنامه شب گذشته نود از دست رفتن تعادل عادل‌فردوسی‌پور در حین اجرای زنده برنامه بود. هنگامی که فردوسی پور اسامی برندگان هفته گذشته برنامه‌اش را اعلام می‌کرد، حرکات وی روی صندلی باعث بر هم خوردن تعادلش شد و نزدیک بود مجری برنامه نود هنگام اجرای برنامه روی زمین بیفتد! این اتفاق خنده‌های فردوسی پور را در پی داشت و لحظاتی برنامه را تحت تاثیر خود قرار داد.

در بخش پایانی برنامه داوری دیدار های پخش شده از سوی مسعود مرادی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تصاویری از دیدار تیم های پیکان و سایپا و مصاحبه های مربیان دو تیم پخش شد و در پایان آماری از هفته دوم لیگ چهاردهم و سپس برنامه هفته سوم این رقابت ها به تصویر کشیده شد.

درصد پیش‌بینی‌های بینندگان نود در پایان برنامه به این ترتیب بود که ۴۸٪ درصد برد تیم سپاهان را پیش‌بینی کرده بودند و ۳۱٪ به پیروزی استقلال رای داده بودند و ۲۱٪ درصد هم رای به تساوی بازی داده بودند.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------