کی‌روش از ایران می‌رود؟



اخبار,اخبار ورزشی ,سرمربی تیم ملی

 

اخبار ورزشی - عدم تمایل وزیر ورزش برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی
کی‌روش از ایران می‌رود؟

روز پنچشنبه بود که کارلوس کی‌روش به تهران آمد و مراحل تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال به خوبی پیش رفت. تنها امضای قرارداد باقی ماند که قرار شد روز یکشنبه این اتفاق بیفتد اما کنفرانس خبری دیروز وزیر ورزش همه معادلات را به هم ریخت.

به گزارش فرارو، سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از بارها به تعویق انداختن سفر به ایران، روز پنجشنبه وارد تهران شد. از آنجایی که هم فدراسیون فوتبال و هم شخص کی‌روش علاقه زیادی به ادامه همکاری داشتند مانعی بر سر راه تمدید قرارداد وجود نداشت و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی خندان از جلسه خارج شدند.

هر دو مدعی بودند بر سر کلیات قرارداد به توافق رسیده‌اند و تنها اختلافات کوچکی بر سر جزئیات باقی مانده که آن هم رفع خواهد شد و روز یکشنبه (یعنی دیروز) قرارداد نهایی به امضا خواهد رسید اما همین اختلافات جزئی، کی‌روش را در آستانه رفتن همیشگی از ایران قرار داده است.

وزیر ورزش راضی نیست
پیش از اینکه کی‌روش برای مذاکره حضوری به تهران بیاید، اختلافاتی بر سر جزئیات قرارداد با علی کفاشیان داشت. او مدعی بود قراردادی که برای او ارسال شده با پیش‌قراردادی که در ایران مشاهده کرده، تفاوت دارد و به نوعی مدعی بود قرارداد دستکاری شده و بندهایی به آن اضافه کرده‌اند که قابل پذیرش نیست.

با این حال کی‌روش به واسطه محبوبیت در ایران و مقبولیت شدید در میان بازیکنان و همان‌طور دستمزد بالایی که در ایران می‌توانست دریافت کند به تهران آمد تا حسن نیت خود را برای ادامه همکاری نشان دهد اما این مربی به هیچ وجه زیر بار یکی از بندهای این قرارداد نمی‌رفت. تا جایی که دیروز با چهره‌ای برافروخته، ساختمان فدراسیون را ترک کرد. حق فسخ قرارداد از سوی فدراسیون، بندی بود که کی‌روش را عصبانی کرده بود. کفاشیان که در این مدت متهم بود تمامی دستورهای کی‌روش را بدون چون و چرا اجرا می‌کند در قرارداد جدید، دست بالا را گرفت و به زعم خودش از موضع یک کارفرما با کی‌روش مذاکره کرد.

اما باز هم این مسئله‌ای نبود که تمدید قرارداد کی‌روش را کلا منتفی کند زیرا هر دو تمایل قلبی به ادامه کار داشتند. موضوعی که کی‌روش را در آستانه خداحافظی همیشگی با ایران قرار داده، صحبت‌های دیروز وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس خبری خود بود.

دکتر محمود گودرزی پس از جام‌جهانی موضع تندی علیه نتایج تیم ملی و سرمربی پرتغالی گرفت و برخلاف بسیاری از مردم که از عملکرد ملی‌پوشان راضی بودند، مدعی شد که کی‌روش کار بزرگی انجام نداده و کسب این نتایج از عهده یک مربی ایرانی هم برمی‌آمده است.

او دیروز رسانه‌ها را متهم به ملتهب کردن فضای رسانه‌ای کرد در صحبت‌هایی جالب توجه گفت: «پس از جام جهانی این خواسته، هارمونی ویژه‌ای داشت که نشان می‌داد همه چیز هماهنگ‌شده است و این هماهنگی با درایت انجام شده است. در همان زمان به صورت مکتوب و شفاهی، جریان ماندن این مربی به راه افتاده بود و حتی ما از شکست خوب در بازی‌های خود به خیابان ریختیم و دست به آسمان بردیم که خدا را شکر، خوب بازنده شدیم! اینکه شاکر باشیم چقدر خوب باختیم، اتفاق خوبی نیست و دور از دیدگاه فنی، کارشناسی و ملی است.

 

نتایج تیم ملی ما با دوره‌های گذشته که در جام جهانی حضور داشته، فرقی نکرده بنابراین دیگر باخت شرافتمندانه معنایی ندارد. با این روند مشخص است که ما اگر در دوره آینده با هر مشقتی به جام‌جهانی برویم، باز هم 2 شکست و یک مساوی کسب می‌کنیم که تا ابد این روند ادامه خواهد داشت و این غلط است.»

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «اگر قرار به کسب همان نتایج باشد چه تفاوتی میان کار مربی فعلی که همه از او تعریف می‌کنند با یک مربی که برای اولین بار تیم را به جام‌جهانی برده، وجود داشته است؟ ما باید روی یک فرآیند منطقی و مطابق با منافع ملی به نتیجه برسیم. اگر مربی فعلی بهترین گزینه است باید ادامه دهیم و پولش را بدهیم و او را راضی نگه داریم اما این‌گونه نیست. باید گزینه داخلی یا خارجی مناسب را انتخاب کنیم. بعد از جام‌جهانی پیشنهادهای زیادی از مربیان زبده دنیا برای هدایت تیم ملی وجود داشت اما همین فضاسازی رسانه‌ها سبب شد شرایط مطلوب فراهم نشود.» من به فدراسیون فوتبال تذکر داده‌ام که در بحث این قرارداد نباید زیر بار هر شرایطی برویم به همین دلیل 11 شرط دیگر اضافه شد و در آن بحث کاهش رقم قرارداد و یا تثبیت این رقم و کاهش سایر موارد اجرایی شد. در نهایت بحث قرارداد با فدراسیون فوتبال است و من در این زمینه دخالتی نمی‌کنم.»

گودرزی در مورد اینکه پرداخت قرارداد کی‌روش بر عهده وزارت ورزش است یا نه، تصریح کرد: «وزارت ورزش مطلقا پولی در این زمینه هزینه نمی‌کند و فدراسیون فوتبال باید به صورت مستقل این هزینه را پرداخت کند.»

کی‌روش: با این شرایط می‌روم
وزیر ورزش و جوانان صراحتا توپ را به زمین فدراسیون فوتبال می‌اندازد و از همین حالا به آنها هشدار می‌دهد که مسئولیت هر نتیجه و اتفاقی با خود آنها است و به وزارت ورزش ارتباطی ندارد. نکته جالب اینکه کارلوس کی‌روش دیروز به فدراسیون فوتبال رفت تا دومین جلسه‌اش را برای امضای قرارداد سرمربیگری تیم ملی برگزار کند اما به خاطر کنفرانس دکتر گودرزی، بدون هیچ امضایی، فدراسیون را ترک کرد. این موضوع به صبح دوشنبه موکول شد اما صحبت‌های وزیر، فعلا این روند را متوقف کرده است.

سرمربی تیم ملی نیز به این مسائل پی برده و در گفت‌وگو با یکی از اعضای کادر فنی گلایه کرده که فدراسیون فوتبال در حال بازی دادن او است و هر روز بندهای جدیدی به قرار دادش اضافه می کند در حالی که می‌داند با این شرایط پای برگه را امضا نخواهد کرد.

کی‌روش همچنین گفته که به اندازه کافی به فدراسیون فوتبال، پوئن داده چون دوست دارد در تهران بماند و در تیم ملی کار کند اما اگر فدراسیون به توافق قبلی پایبند نباشد امشب برای همیشه ایران را ترک خواهد کرد و به یکی از پیشنهادات دیگرش پاسخ مثبت خواهد داد.

مازیار ناظمی مجری ورزشی که در دولت جدید، مسئولیت روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان را عهده دار است درباره قرارداد کی‌روش در صفحه توئیتر خود جمله جالب و تأمل برانگیزی را نوشته است: «این قرارداد کی‌روش خیلی مرموز است به ما هم نمی گن به نظرم این را هم بسپارن به دکتر ظریف حداقل اش منافع ما را بهتر از فدراسیون می‌دونه!»

اعضای فدراسیون نیز بی‌توجه به مشکلات موجود سعی می‌کنند شرایط را عادی جلوه دهند. عباس ترابیان، عضو مذاکره‌کننده فدراسیون فوتبال با کی‌روش درباره اینکه تعلل در اعلام زمان مراسم امضای قرارداد با کی‌روش می‌تواند نشانه‌ای از احتمال عدم توافق دو طرف باشد، گفت: «مشکلی در این میان وجود ندارد و ما در حال تکمیل جزئیات هستیم؛ به هر صورت بندهای قرارداد باید با دقت بررسی شود.»

پیش از این نیز گفته می‌شد که وزارت ورزش و مسئولان دولتی مخالف تمدید قرارداد کی‌روش هستند و قصد دارند مربی دیگری را جایگزین او کنند و به نظر می‌رسد فشارها بر روی کفاشیان همچنان ادامه دارد.

اخبار ورزشی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------